että meistä huolehditaan näin hyvin.
Sain taas kutsun mammografia tutkimukseeen.
Mielestäni on hyvä, että näitä rintojen tutkimuksia on ilmaisia,koska jos se olisi maksullinen ei monella naisella tulisi käytyä niin usein kuin pitäisi.Viimeksi kävin kun täytin 50v ja nyt ei ole tutkimuksen väliä kuin vajaa 4 vuotta.
Vien siis nämä kinttaan peukalot mankeloitavaksi, viimeksikin puristus oli aika voimakas. Hui, kipu herkkä.
Onhan se hyvä
52
1144
Vastaukset
- Kaivanto
joissa klaustrofobia (siis suljetun paikan kammo) iskee. Toinen on auton pesulaite ja toinen on mammografia. Kumpaankaan en enää mene, vaikka ilmasieksi pääsisi. Piste.
- Pirre*
saattaa olla kohtalokasta ajattelua, - vai käytkö jossain yksityisellä klinikalla mammografiassa?
- Kaivanto
Pirre* kirjoitti:
saattaa olla kohtalokasta ajattelua, - vai käytkö jossain yksityisellä klinikalla mammografiassa?
mutta otan sen riskin... En käy.
- äitemuzzi
Kaivanto kirjoitti:
mutta otan sen riskin... En käy.
hississä, eikös siellä tule sitä ahtaan paikan kammoa?
Tuosta rintakuvauksesta, en minäkään enää mene. Neljä kertaa olen käynyt, täällä se on parin vuoden välein. Kuvaajatäti siinä verhon takana kollegalleen tokaisi, että miksi me isotissisiä kuvataan.
Suututti ja sanoin, etten sitten enää tule. Heidän käytös oli typerää.
Kyllä meidän suvussa on syöpään kuoltu, mutta syyt on ollut ihan muita. - Kaivanto
äitemuzzi kirjoitti:
Tuosta rintakuvauksesta, en minäkään enää mene. Neljä kertaa olen käynyt, täällä se on parin vuoden välein. Kuvaajatäti siinä verhon takana kollegalleen tokaisi, että miksi me isotissisiä kuvataan.
Kyllä meidän suvussa on syöpään kuoltu, mutta syyt on ollut ihan muita.ei missään muualla kuin noissa kahdessa mainitussa paikassa. On ryömitty talojen alla ja kallion koloissa...
Riskin otossa olen ottanut huomion riskiä pienentävänä tekijänä sen, että jäähän näin yksi säteilyannoskin saamatta. äitemuzzi kirjoitti:
Kyllä meidän suvussa on syöpään kuoltu, mutta syyt on ollut ihan muita.tökeröä käytöstä....:/ Miksei muka isorintaisia pitäisi kuvata?!??Olisit tehnyt valituksen..
- äitemuzzi
mii-su kirjoitti:
tökeröä käytöstä....:/ Miksei muka isorintaisia pitäisi kuvata?!??Olisit tehnyt valituksen..
siinä aika tarkkaan annoin noottia, tottajumalauta kiroilinki. Ei muuten ole tapana saratella, joskus päräytän kunnolla kun...
Siellä on kaksi sellasta v-mäistä akkaa töissä, nekin aika rintavia. Mä en ole mikään tosi suuri rinnuksistani, ihan normaalikokoinen. Tunnusteltu on, eikä ole kyhmyjä löytynyt ikinä.
Että olkoon. Otan vastaan sen mikä tulee, enkä narise.
Mua alkaa muutenki jo pikku hiljaa risoon nämä kuvaukset, on otettu kolmen sortin kuvaa olkapäästä, lonkasta, polvesta, niskasta jne. että aika säteilytetty olen. Sitten ollaan leikkausjonossa vuosikausia (kuvat ovat voimassa vain 3 kk). Tuntuu, että tekemällä tehdään eikä mitään saada aikaseks. äitemuzzi kirjoitti:
siinä aika tarkkaan annoin noottia, tottajumalauta kiroilinki. Ei muuten ole tapana saratella, joskus päräytän kunnolla kun...
Siellä on kaksi sellasta v-mäistä akkaa töissä, nekin aika rintavia. Mä en ole mikään tosi suuri rinnuksistani, ihan normaalikokoinen. Tunnusteltu on, eikä ole kyhmyjä löytynyt ikinä.
Että olkoon. Otan vastaan sen mikä tulee, enkä narise.
Mua alkaa muutenki jo pikku hiljaa risoon nämä kuvaukset, on otettu kolmen sortin kuvaa olkapäästä, lonkasta, polvesta, niskasta jne. että aika säteilytetty olen. Sitten ollaan leikkausjonossa vuosikausia (kuvat ovat voimassa vain 3 kk). Tuntuu, että tekemällä tehdään eikä mitään saada aikaseks.että annoit kunnon palautteen!
Kumma,että noin paljon kuvataan,kun nykyään tiedetään nuo säteilyriskit?!?Täällä meilläpäin ei kyllä ihan helpolla oteta kuvia, ja just sen takia,ettei se ole hyväksi se säteily..
Ei varmaankaan ole helppoa toi odottaminen...Minunkin vaivojeni syitä on etsitty jo toista vuotta,mutta eteenpäin ei ole päästy...:/
Voimia sinulle tuohon odotukseen..:)
- HTZA
tasa-arvon vuoksi saada aikaan samantyyppinen ennaltaehkäisy.
Joku Penigrafia ja putkilaajennus.
Saa sitä siinä vähän litistääkin jos siltä tuntuu.- HTZA
emw34 kirjoitti:
hajoo!
Jompi kumpi joko heidän tai jonkun heppoisen!;)karsitaan varmasti.
Vain isot kuvataan, kahteen kertaan.
Asennetaan vain välillä vahvempi litistysjousi.
Tasa-arvoa sekin. HTZA kirjoitti:
karsitaan varmasti.
Tasa-arvoa sekin.käy vaunu ruuhkaiseksi, niin jos vain ne, jotka uhmaa painovoimaa riittävästi ja keplottelee omin avuin lavitsalle?
Ja sitten ei mitään miehenköriläitä kameran käyttäjiksi.
Taitais Kavantokin pyörtää kantansa jos vaikka jompi kumpi ryhtyis kuvausta hoitelemaan, siellä naisten puolella?;)- HTZA
emw34 kirjoitti:
käy vaunu ruuhkaiseksi, niin jos vain ne, jotka uhmaa painovoimaa riittävästi ja keplottelee omin avuin lavitsalle?
Ja sitten ei mitään miehenköriläitä kameran käyttäjiksi.
Taitais Kavantokin pyörtää kantansa jos vaikka jompi kumpi ryhtyis kuvausta hoitelemaan, siellä naisten puolella?;)Jos hän kuvaisi meidät ensin, kertoisi hän heti kaikille kavereilleen kuinka tärkeätä mammografia on, niin hyvinvoinnin kun murheitten ennaltaehkäisyn kannalta.
HTZA kirjoitti:
karsitaan varmasti.
Tasa-arvoa sekin.mikä huuto kaikuis käytävillä,ku niitä vehkeitä kuvattais..
mii-su kirjoitti:
mikä huuto kaikuis käytävillä,ku niitä vehkeitä kuvattais..
Niinhän ne ja te, naiset, saattaisitte innostua!;)
emw34 kirjoitti:
Niinhän ne ja te, naiset, saattaisitte innostua!;)
innostuu, ku miehen tuskanhuuto kaikuu käytävillä samaan aikaan kun tappi litistyy? Enpä tiiä...
- täti puskasta
mii-su kirjoitti:
jonossa ois joka toinen mies, ja joka toinen nainen, vois olla ehkä helpompi kuvata niiltä miehiltä se kalleus, kun veret alkais pakahtuuuu......niin sinne tietenki, tarttis ku kopsauttaa lavitsale, ja painoa päälle.
täti puskasta kirjoitti:
jonossa ois joka toinen mies, ja joka toinen nainen, vois olla ehkä helpompi kuvata niiltä miehiltä se kalleus, kun veret alkais pakahtuuuu......niin sinne tietenki, tarttis ku kopsauttaa lavitsale, ja painoa päälle.
Mut aatteles,ku se eka mies päästää sen tuskanhuudon,nii taitaa jonossa olla enää vaan naisia..
- sitä saat mitä tilaat
miesten vastaava seula eli ennaltata karsija on tietenkin prostata tutkimus ja jos miehiä kiehtoo paikan litystys lättymäiseksi niin kisätutkimuksena
saatte kivesgrafian lisukkeeksi ja pakolliseksi. Ei millään ultraäänellä vaan litistettynä puristimen laattojen väliin ja kuvaus. täti puskasta kirjoitti:
tiedä, tota mitään.
Ei sitä nuorena osannut ainakaan säästellä ja mielellään ....!
Hyvä idea, 'vuorovedokset', mutta lämmintä pitää olla vaunussa, ettei kylmä kang.... jne.!:))- täti puskasta
mii-su kirjoitti:
Mut aatteles,ku se eka mies päästää sen tuskanhuudon,nii taitaa jonossa olla enää vaan naisia..
siellä ukoilla ois säärikarvat pitkällä välittömästi, ja jono tiivistyis, :)
emw34 kirjoitti:
tiedä, tota mitään.
Hyvä idea, 'vuorovedokset', mutta lämmintä pitää olla vaunussa, ettei kylmä kang.... jne.!:))Elä sinä uhoile...Siinä on kyllä varmasti kangistumiset kaukana,ku tulee lähtö mankeliin..
- täti puskasta
emw34 kirjoitti:
tiedä, tota mitään.
Hyvä idea, 'vuorovedokset', mutta lämmintä pitää olla vaunussa, ettei kylmä kang.... jne.!:))helpottaa näiden kuvan ottajien asettelua. :)
ajattele nyt esim. höyrytettyy,nakkiiiiii. .) täti puskasta kirjoitti:
helpottaa näiden kuvan ottajien asettelua. :)
ajattele nyt esim. höyrytettyy,nakkiiiiii. .)eikö löysempi mahu paremmin sinne alle????
Herrajee..Menee mahottomaksi..ny lähen syömään..:D- HTZA
mii-su kirjoitti:
ollut mummon seinän takanakin.
Minä olin herrasmies mutta mummon lapsenlapsi teki sen mistä minua varoitti.
Saimme aamulla laihaa teetä.
Ja epämääräistä murinaa... - HTZA
sitä saat mitä tilaat kirjoitti:
miesten vastaava seula eli ennaltata karsija on tietenkin prostata tutkimus ja jos miehiä kiehtoo paikan litystys lättymäiseksi niin kisätutkimuksena
saatte kivesgrafian lisukkeeksi ja pakolliseksi. Ei millään ultraäänellä vaan litistettynä puristimen laattojen väliin ja kuvaus.NAISELLA on hoivavietti.
Toivottavasti naislääkärilläkin.
Sopii sekin minulle.
:) - HTZA
täti puskasta kirjoitti:
juttu kuten ilmapallolla, toisen pään kun litistää niin jossain pullistuu.
mii-su kirjoitti:
eikö löysempi mahu paremmin sinne alle????
Herrajee..Menee mahottomaksi..ny lähen syömään..:Dtällaisesta jutusta voi tulla?
- HTZA
mii-su kirjoitti:
Siellä olisi kyllä miehetkin, edelleen, jokainen varmana että juuri hänen pillistään lähtee se kovin ääni.
- HTZA
mii-su kirjoitti:
eikö löysempi mahu paremmin sinne alle????
Herrajee..Menee mahottomaksi..ny lähen syömään..:Dvalkosipulivoilla?
- hoivaaja
Tässäpä miehille, oikein kipeää tekee katsoakin...
http://www.kotiposti.net/~xtuomiset/kiekkoweskut/tutkimus.htm - Pirre*
eturauhastutkimustahan on suunniteltu joukkotarkastuksen piiriin, muttei se taida olla vielä taloudellisesti kannattavaa.
- Pirre*
hoivaaja kirjoitti:
Tässäpä miehille, oikein kipeää tekee katsoakin...
http://www.kotiposti.net/~xtuomiset/kiekkoweskut/tutkimus.htmtuohan tuo jo olisi..tasa-arvoista..:)
- HTZA
Pirre* kirjoitti:
eturauhastutkimustahan on suunniteltu joukkotarkastuksen piiriin, muttei se taida olla vielä taloudellisesti kannattavaa.
Naisasiatutkimuslaitokset eivät vielä ole huomanneet kuinka rahaa tuottavaa se on naisille.
En usko että kestää kauan ennen kuin huomaavat ja pakottavat valtion (meidän miesten) maksamaan senkin. - täti puskasta
Pirre* kirjoitti:
kaikenlaisia tutkimuksia, tuokin ois hyvä todella saada joukkotarkastuksen piiriin, sitä esiintyy miehillä niin paljon. Voitais varmaan ennalta ehkäistä aika paljon.
Huvittavinta oli kun ukkoni joutui lähettämään ulostenäytteitä Tampereelle täältä kaukaa.Lähtevään postiin kuoreen pussukat, ja naurettiin et ei kaikin ajoin postinkantajat tiedä mitä joutuvat kantamaan laukussaan. Oli ihan joukkotarkastus juttuja. - edellinen,,
HTZA kirjoitti:
NAISELLA on hoivavietti.
Sopii sekin minulle.
:)olen suffragetti hiukset hajallaan ja topakkana :)
Kyllä pappakullat huokaavat helpotuksesta kun pussit on vanhemmiten isot eikä viiriäisenmunia. Kuvaus on kivuttomampi. - tervemenoo vaan
saatte nähdä samalla naisiakin vaikka viereisessä pukukopissa. siellä on tarkat ohjeet seinällä mitkä osat kalleuksistanne suojaatte. urpo, sinäkin voit sairastua eturauhas syöpään. ainoastaan jos kepeksesi ei ole titaanista. siinä on lippaa sun lakkiis vähäks aikaa. tervehtien nim. seiniä katsellut.
- sama tosikko
HTZA kirjoitti:
karsitaan varmasti.
Tasa-arvoa sekin.sinulle vielä leuhkapalli sen verran että siellä on raavas mies tutkiva lääkäri että saa varmaan sinunkin polvet tutajamaan ja hii nousee otsikkoos ihan ilman krapulaakin. halpaa krapulan oireita. vanhempanahan sitä ottaa eturauhasesta. liikakasvua on katos joka äijällä.
- munat soikeena
HTZA kirjoitti:
NAISELLA on hoivavietti.
Sopii sekin minulle.
:)sinne vaan tutkimukseen, siihen naisen hoiva loppuu kun astut puolipimeään huoneeseen raavaan mieslekurin hoteisiin. htza:lta vois naama kalveta vaikka tummahipiäinen onkin. jokos tilasit lähetteen terkkarista. eturauhamisiin.
HTZA kirjoitti:
Siellä olisi kyllä miehetkin, edelleen, jokainen varmana että juuri hänen pillistään lähtee se kovin ääni.
varmaan olis,ku miehet ei kestä kipua..:D
emw34 kirjoitti:
tällaisesta jutusta voi tulla?
aatteleekin,nii pitäs ennemmin mennä ruokahalut..:DD..
HTZA kirjoitti:
läpiveto niinku miehillä..:D
- HTZA
tervemenoo vaan kirjoitti:
saatte nähdä samalla naisiakin vaikka viereisessä pukukopissa. siellä on tarkat ohjeet seinällä mitkä osat kalleuksistanne suojaatte. urpo, sinäkin voit sairastua eturauhas syöpään. ainoastaan jos kepeksesi ei ole titaanista. siinä on lippaa sun lakkiis vähäks aikaa. tervehtien nim. seiniä katsellut.
oli uusi vertaus, sitä ei ole minulle sanottu koskaan.
Muuta kyllä.
Minä tiedän hyvin milloin on kyseessä vakava keskustelu, enkä koskaan halvenna sellaista.
Anteeksi jos pahoitin mielesi.
Sairaalassa on minutkin tapettu lääkkeellä ja lyöty sähköllä käyntiin.
Joten seinät ovat tuttuja.
Ja siksi toisekseen "Tipulassa" me käytiin, sairaanhoito-opiskelijat siellä vähän litistelivät. - HTZA
sama tosikko kirjoitti:
sinulle vielä leuhkapalli sen verran että siellä on raavas mies tutkiva lääkäri että saa varmaan sinunkin polvet tutajamaan ja hii nousee otsikkoos ihan ilman krapulaakin. halpaa krapulan oireita. vanhempanahan sitä ottaa eturauhasesta. liikakasvua on katos joka äijällä.
kun nostin pyllyn pystyyn ja tohtorisetä sanoi että kyljelleen kiitos.
Yllätyitkö sinä?
Erikoinen kokemus, ihan erilainen kun pitkillä rakennekynsillä. - HTZA
munat soikeena kirjoitti:
sinne vaan tutkimukseen, siihen naisen hoiva loppuu kun astut puolipimeään huoneeseen raavaan mieslekurin hoteisiin. htza:lta vois naama kalveta vaikka tummahipiäinen onkin. jokos tilasit lähetteen terkkarista. eturauhamisiin.
"Arjalainen" minä olen, mitä nyt varpaanvälit tummuvat hautuessaan talvikengässä.
- HTZA
mii-su kirjoitti:
varmaan olis,ku miehet ei kestä kipua..:D
pienillä timanteilla aiheuttavat ihan toisenlaista, ei oikein tunnu kivulta.
- HTZA
mii-su kirjoitti:
läpiveto niinku miehillä..:D
mahottomaksi.
Mutta sanotaan sitten vielä että miehellä on pumppu ja pallot ja toimivat nurinpäin. HTZA kirjoitti:
voi sanoa Mii-sun mieliks, että jos oikein kovaan prässiin laitetaan, niin laitteen nimi on 'kul... aristin', vai mikä se oli(?), nyt en ihan tarkkaan muista, eiku, kulinaristi, sitä sanaa tapailin,;)).
On nuo sivistyssanat hakusassa, mutta tästä olen varma; kulinaristi sen täytyy olla.
Nautinto mikä nautinto, ei siitä mihinkään pääse!HTZA kirjoitti:
mahottomaksi.
Mutta sanotaan sitten vielä että miehellä on pumppu ja pallot ja toimivat nurinpäin.se tapahtuu miehillä myös aivosolujen ja alakerran kanssa..Kun pitäis miettiä yläpäällä,niin silloin alkaa alakerta toimia.Päinvastoin taas,kun pitäis pelin toimia ja ei toimi,niin silloin alkaa se yks harmaa aivosolu käydä kuumana....
emw34 kirjoitti:
voi sanoa Mii-sun mieliks, että jos oikein kovaan prässiin laitetaan, niin laitteen nimi on 'kul... aristin', vai mikä se oli(?), nyt en ihan tarkkaan muista, eiku, kulinaristi, sitä sanaa tapailin,;)).
On nuo sivistyssanat hakusassa, mutta tästä olen varma; kulinaristi sen täytyy olla.
Nautinto mikä nautinto, ei siitä mihinkään pääse!Aattelekko sä tosissas,että ku se sinne puristettas littanaks,niin se tuntuu mukavalta...:DDDDDDDD Oot sie aikamoinen kulinaristi..;)
- levitti
täti puskasta kirjoitti:
kaikenlaisia tutkimuksia, tuokin ois hyvä todella saada joukkotarkastuksen piiriin, sitä esiintyy miehillä niin paljon. Voitais varmaan ennalta ehkäistä aika paljon.
Huvittavinta oli kun ukkoni joutui lähettämään ulostenäytteitä Tampereelle täältä kaukaa.Lähtevään postiin kuoreen pussukat, ja naurettiin et ei kaikin ajoin postinkantajat tiedä mitä joutuvat kantamaan laukussaan. Oli ihan joukkotarkastus juttuja.sitten p.....a , heh?
mii-su kirjoitti:
Aattelekko sä tosissas,että ku se sinne puristettas littanaks,niin se tuntuu mukavalta...:DDDDDDDD Oot sie aikamoinen kulinaristi..;)
taas se 25 vrk.! Ehkä jutut käy sen vuoksi levottomiks?
En ehkä aivan satavarma ole, lähtisinkö kokeileen litistimiä.:)
Vaimo on vielä siinä iässä, että on niitäkin päiviä!
Onneksi ne edelliset päivät ovat aivan jees-päiviä nekin, jotta nou hätä!!;)
Kyllä hyvää jaksaa odotella vaikka useamman vuorokauden, jos on ihan pakko!;))
jk. Leikkiä ja totta, tämän ketjun höpinäni.
Sinä 'Jane', vai olitkos Mii-su, tiedät tämän, mutta varoksi sanon niille, jotka eivät aivan jokaista mielen sopukkaani jostain syystä tiedä!:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2062439
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411607Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1381251Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol2871043Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe56992Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis303985Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen21941- 55916
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S19794Aina ku nään sun kuvan
Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭58773