Hankin tuossa kotiin toisen tallenttava kaapeliverkon digiboxin entisen pari vuotta vanhan Medion MDC 4400 PVR 160 gb kovalevyllä (ei ole päivitetty oston jälkeen kertaakaan) lisäksi. Uusi boxi on Topfieldin 4100 PVRc 160 gb (1.14 ohjelmistoversio) boxi ja ainakin myyjän mukaan siinä on softa & mut ominaisuudet vastaavat, kuin Topfieldin 5100 PVRc mallissa TAP:ien hyödyntämistä & USB:tä lukuunottamatta.
Nyt on kuukauden verran kokemusta tästä Topfieldin boxista ja ei voi kuin ihmetellä, miten ihmeessä selaisella käyttöliittymällä/softalla voi testeissä pärjätä niin hyvin. Alla muutamia huomioita ja niissä vertailua/havaintoja olen suorittanut suoritetaan lähinnä Medion 4400 boxiin (ilmeisest ilähes samaa boxia myydään myös muilla tuotemerkeillä) verrattuna, jossa ko. ongelmakohdat toimivat moitteetta.
Jumitusongelmat:
- Topfield menee jumiin useita kertoja viikossa erityisesti tallennusten aikana eli vaikka kuinka moni tallennus on mennyt pieleen. Kone pitää sammuttaa ja sen jälkeen toimii taas. Medionissa ei ole ollut 2 v aikana kertakaan jumiintumisongelmaa ja tallennukset ovat menneet käytännössä 100 % ok.
EPG:n toiminta:
- EPG:ssä ei voi siirtyä kanavien välillä kuin nuolipainikkeillä yksi kerrallaan eli esim. loikkaus mtv3:n EPG-tiedoista kanavan 60 ohjelmatietoihin ei onnistu muuten kuin nuolipainikkeilla.
- Kanavanvaihto EPG-tiedoista ei onnistu ko. kanavalle, mikäli on selaillut ko. kanavan EPG:tietoja (ylös- ja alas-nuolilla)
- Jostain syystä EPG-tiedot eivät löydy kaikilta kanavilta suoraan, vaan pitää siirtyä ensin esim. ykköselle ja sen jälkeen uudestaan EPG-tietoihin, jonka jälkeen saa vasta ykkösen EPG-tiedot näkyviin. Raivostuttava ominaisuus, kun EPG-tietoja ei voi selailla eri kanavien välillä yhdellä EPG-istunnolla.
Tallennus
- Kuluvan ohjelman EPG:n kautta tapahtuva tallennus ei onnistu. Tallennus onnistuu kyllä, kun on itse kanavalla (rec-painikkeella), mutta silloinkaan loppuaikaa ei tule ajastukseen, vaan oletuksena laite tallentaa ko. kanavaa 2 tuntia
- Maksukanavien tallennus ei pura ohjelmasalausta tallennuksen yhteydessä, vaan katselun yhteydessä pitää olla kortti sisällä. Harmi juttu, jos kortti on silloin toisessa digiboxissa käytössä tai salausavain on mennyt vanhaksi. En tiedä, miten tämän salauksenpurun voisi tehdä manuaalisesti ja näppärästi (keltainen, keltavihreä ja vihreä dollari).
Yleinen käyttö:
- Tallenteen katselun yhteydessä ei saa näytille tietoa, kuinka pitkä ko. tallenne on ja kuinka pitkään sitä on katsottu. Oikeassa yläreunasa näkyy vain piirakkadiagrammi, joka antaa jotain osviittaa siitä, kuinka suuri osuus tallenteesta on katsottu.
- Kaukosäädin olisi muuten ihan ok, mutta sen käskyt menevät perille tuskaisen hitaasti eli tuplapainalluksia tulee vahingossa jatkuvasti.
Eli tuossa oli liuta ominaisuuksia, jotka ainakin meikäläisen päivitäistä käyttöä häiritsevät. Auttaisiko ohjelmistopäivitys (1.14 -> 1.25) mihinkään näistä ongelmista? Tosin jos OTA-päivitystä ei tule, niin hankalaksi menee päivittäminen sillä jostain pitäis löytää usb-naaras ja sarjaportti-naaras kaapeli, joita ei ihan jokapaikasta löydy?
Onko tuossa 5100 mallin Topfieldissä nuo ihan samat "ominaisuudet" kuin olen listannut? Jos on, niin en kyllä voi ymmärtää, miten kaikkialla vannotaan Topfieldin ylivoimaisuuteen. MIelestäni ominaisuudet, joida minun Topfield pesee Medionin boxin ovat: hieman paremmin käteen istuva kaukosäädin, tekst-tv:n alasivujen selaustoiminto ja tallennettujen ohjelmien EPG-tietojen jääminen muistiin.
Antaisin itse arvosanaksi Topfieldille 7 ja Medionille 8,5.
Topfieldin ongelmia
18
13522
Vastaukset
- päivitys...
Mikäli koneessasi on 1.14 firmis, niin se on todella vanha. Sen jälkeen on tullut muutamia uusia, uusin on 1.25. Löytyy:
http://www.topfield.fi/p28041-ohjelmistot_ja_kaytt.html
Tai
http://www.topfield.co.kr/- on 5100
Ja se on mielestäni PASKA. Kaukosäädin tahmea, EGP kolmelle päivälle. Olen käyttänyt vasta 10 tuntia yrityksiin päivittää ohjelmiston, täytyy myöntää: En pysty. Saatanan maahantuoja kun ei lähetytä päivityksiä antennin kautta.
- päivitys...
on 5100 kirjoitti:
Ja se on mielestäni PASKA. Kaukosäädin tahmea, EGP kolmelle päivälle. Olen käyttänyt vasta 10 tuntia yrityksiin päivittää ohjelmiston, täytyy myöntää: En pysty. Saatanan maahantuoja kun ei lähetytä päivityksiä antennin kautta.
Mikäli sulla on kaapeli versio, niin uusin päivitys 3.16 ja mainitsemasi ongelmat on mennyttä ylen kanavilla kelatessa näkyy teksti.
Jos taas antenniversio kyseessä, niin uusin päivitys on 3.19.
Löytyy aikaisemmasta viestistä, mistä voit ladata päivityksen... . - tarkennusta
päivitys... kirjoitti:
Mikäli sulla on kaapeli versio, niin uusin päivitys 3.16 ja mainitsemasi ongelmat on mennyttä ylen kanavilla kelatessa näkyy teksti.
Jos taas antenniversio kyseessä, niin uusin päivitys on 3.19.
Löytyy aikaisemmasta viestistä, mistä voit ladata päivityksen... .Eli jos päivitän saitilta tuon päivitysversion 1.14 -> 1.25, niin sen mukana tulee tuo mainitsemasi 3.16 päivitysversio (mulla taitaa mennä nyt hieman firmikset ja päivitysversiot sekaisin)? Netissä päivitysversio on tuo 1.25.
Mistä olet hankkinut sopivan kaapelin päivitykseen ja mihin hintaan? Mulla pitää olla toisessa päässä USB-liitin jonka saan läppäriin ja sitten toisessa päässä boxin taakse sopiva naarassarjaporttiliitin. Ei ole missään pistänyt silmään sellaista kombinaatiota, vaan on ollut vain usb uros-sarjaportti kaapeleita.
Korjaako tuo päivitys todella kaikki nuo alkuperäisessä viestissä mainitut ongelmat mm. EPG:n ja jumituksen osalta vai vain joitain noista minun ongelmista? - lisää...
tarkennusta kirjoitti:
Eli jos päivitän saitilta tuon päivitysversion 1.14 -> 1.25, niin sen mukana tulee tuo mainitsemasi 3.16 päivitysversio (mulla taitaa mennä nyt hieman firmikset ja päivitysversiot sekaisin)? Netissä päivitysversio on tuo 1.25.
Mistä olet hankkinut sopivan kaapelin päivitykseen ja mihin hintaan? Mulla pitää olla toisessa päässä USB-liitin jonka saan läppäriin ja sitten toisessa päässä boxin taakse sopiva naarassarjaporttiliitin. Ei ole missään pistänyt silmään sellaista kombinaatiota, vaan on ollut vain usb uros-sarjaportti kaapeleita.
Korjaako tuo päivitys todella kaikki nuo alkuperäisessä viestissä mainitut ongelmat mm. EPG:n ja jumituksen osalta vai vain joitain noista minun ongelmista?1.14. päivitys 1.25. koskee vain 4100 topparia.
Kun taas 3.16. on 5100 pvrc topparia varten.
Eli mikäli laitteesi on 4100 PVRc, niin päivitä se 1.25:een. Mikäli laitteesi on 5100 PVRc, niin päivitä se 3.16:een.
Päivitykset ovat ilmaisia, löytyy molemmista linkkisivuista. Totta on, ettei 4100:ssa ole USB-liitintä vaan sarjaportti. Kyllä löytyy convertti, jolla saat homman hoidettua. Värkki on USB to serial (RS-232) converter. Siinä on toisessa päässä USB-liitin ja toisessa sarjaporttiliitin. Tyyppinumero on UC-232A ja valmistaja ATEN, mukaan tulee CD-driver ja manuaalikin. Sillä onnistut varmasti.
Mikäli taas laitteesi on 5100 PVRc, niin siinähän on USB-liitin.
Uusin päivitys (oletan, että sulla on 4100), korjaa mainitsemasi ongelmat, EPG näkyy 7 päivää, jumitus loppuu, maksukanavat toimii ylen tekstit näkyy tallenteessa pikakelatessa. - mielelläni
lisää... kirjoitti:
1.14. päivitys 1.25. koskee vain 4100 topparia.
Kun taas 3.16. on 5100 pvrc topparia varten.
Eli mikäli laitteesi on 4100 PVRc, niin päivitä se 1.25:een. Mikäli laitteesi on 5100 PVRc, niin päivitä se 3.16:een.
Päivitykset ovat ilmaisia, löytyy molemmista linkkisivuista. Totta on, ettei 4100:ssa ole USB-liitintä vaan sarjaportti. Kyllä löytyy convertti, jolla saat homman hoidettua. Värkki on USB to serial (RS-232) converter. Siinä on toisessa päässä USB-liitin ja toisessa sarjaporttiliitin. Tyyppinumero on UC-232A ja valmistaja ATEN, mukaan tulee CD-driver ja manuaalikin. Sillä onnistut varmasti.
Mikäli taas laitteesi on 5100 PVRc, niin siinähän on USB-liitin.
Uusin päivitys (oletan, että sulla on 4100), korjaa mainitsemasi ongelmat, EPG näkyy 7 päivää, jumitus loppuu, maksukanavat toimii ylen tekstit näkyy tallenteessa pikakelatessa.päivittäisin. Edes USB ajuria en saa asennettua. Olen kuitenkin insinööri (onko se nyt sitten hyvä vai paha), mm. asentanut prosessorin ja käyttöjärjestelmän tietokoneeseen, mutta Topfieldiä en saa päivitettyä. Nettikeskusteluista on selvinnyt että vikaa ei välttämättä löydy, ja päivitys saattaa onnistua jo SADANNELLA yrityksellä. Ei vaan jaksaisi käyttää rajattomasti aikaa tälläiseen. Että hienoa on.
- näin menee! :)
mielelläni kirjoitti:
päivittäisin. Edes USB ajuria en saa asennettua. Olen kuitenkin insinööri (onko se nyt sitten hyvä vai paha), mm. asentanut prosessorin ja käyttöjärjestelmän tietokoneeseen, mutta Topfieldiä en saa päivitettyä. Nettikeskusteluista on selvinnyt että vikaa ei välttämättä löydy, ja päivitys saattaa onnistua jo SADANNELLA yrityksellä. Ei vaan jaksaisi käyttää rajattomasti aikaa tälläiseen. Että hienoa on.
Oletetaan, että sinulla on oikea Topfield-käyttöä varten tarkoitettu USB-ajuripaketti.
Oletetaan myös, että käytössäsi on Windows XP -mikro.
1. Katso, missä hakemistossa USB-ajurin tiedostot ovat. Jos USB-ajuri on vielä ZIP-paketissa, pura se WinZIP:llä tai WinRAR:lla valitsemaasi hakemistoon tietokoneellasi.
2. Katso, että Topfield on sammutettuna. Sammuta tarvittaessa. Älä sammuta tietokonetta, sillä sen pitää olla päällä koko ajan.
3. Kytke USB-kaapeli Topfieldiin takana olevaan USB-liittimeen. Liitin on hankalassa paikassa. Kommentti: Jotkut väittävät, että USB-kaapeli saa olla vain kolme metriä pitkä, mutta kyllä viidenkin metrin kaapeli toimii hyvin.
4. Kytke USB-kaapeli PC:n USB-liittimeen. Voit kytkeä mihin tahansa niistä, mutta kytke vaikka etupaneelissa olevaan liittimeen, koska tulet sitten myöhemmin ottamaan kaapelin irti PC:stä.
5. Käynnistä Topfield.
6. Saat automaattisesti ilmoituksen, että uusi USB-laite on kytketty ja tarvitaan ajureita. Valitse asennus vaiheessa 1 luodusta hakemistosta.
7. Valmista ja olet asentanut USB-ajurin ja voit siirtää ohjelmia ja tiedostoja PC:n ja Topfieldin välillä ja voit myös päivittää Topfieldin firmwaren.
Ei tarvita sataa eikä edes kymmentä yritystä vaan onnistuu ensimmäisellä yrityksellä. - paljon!
näin menee! :) kirjoitti:
Oletetaan, että sinulla on oikea Topfield-käyttöä varten tarkoitettu USB-ajuripaketti.
Oletetaan myös, että käytössäsi on Windows XP -mikro.
1. Katso, missä hakemistossa USB-ajurin tiedostot ovat. Jos USB-ajuri on vielä ZIP-paketissa, pura se WinZIP:llä tai WinRAR:lla valitsemaasi hakemistoon tietokoneellasi.
2. Katso, että Topfield on sammutettuna. Sammuta tarvittaessa. Älä sammuta tietokonetta, sillä sen pitää olla päällä koko ajan.
3. Kytke USB-kaapeli Topfieldiin takana olevaan USB-liittimeen. Liitin on hankalassa paikassa. Kommentti: Jotkut väittävät, että USB-kaapeli saa olla vain kolme metriä pitkä, mutta kyllä viidenkin metrin kaapeli toimii hyvin.
4. Kytke USB-kaapeli PC:n USB-liittimeen. Voit kytkeä mihin tahansa niistä, mutta kytke vaikka etupaneelissa olevaan liittimeen, koska tulet sitten myöhemmin ottamaan kaapelin irti PC:stä.
5. Käynnistä Topfield.
6. Saat automaattisesti ilmoituksen, että uusi USB-laite on kytketty ja tarvitaan ajureita. Valitse asennus vaiheessa 1 luodusta hakemistosta.
7. Valmista ja olet asentanut USB-ajurin ja voit siirtää ohjelmia ja tiedostoja PC:n ja Topfieldin välillä ja voit myös päivittää Topfieldin firmwaren.
Ei tarvita sataa eikä edes kymmentä yritystä vaan onnistuu ensimmäisellä yrityksellä.viitseliäästi kirjoitetusta vastaksesta. Olen tehnyt juuri noin, kohdassa 6 paperit liehuvat (=windowsin tiedonsiirto kuva) aikansa (n. 1 min), sitten tietokone on jumissa, ei reagoi edes ctr/ald/del näppäinyhdistelmään. Pakko katkaista virtakytkimestä. Ja tulos on nolla, ajuri ei ole asentunut. Alkuoletuksesi olivat oikeat.
- jatkaa
paljon! kirjoitti:
viitseliäästi kirjoitetusta vastaksesta. Olen tehnyt juuri noin, kohdassa 6 paperit liehuvat (=windowsin tiedonsiirto kuva) aikansa (n. 1 min), sitten tietokone on jumissa, ei reagoi edes ctr/ald/del näppäinyhdistelmään. Pakko katkaista virtakytkimestä. Ja tulos on nolla, ajuri ei ole asentunut. Alkuoletuksesi olivat oikeat.
En mielelläni uskoisi että tietokoneesta löytyy vikaa, kaikki muut ohjelmat toimivat moitteetta, kaikki windows päivitykset on tehty. USB-kaapeli on kyllä viisimetrinen, ja laadultaan tuntematon. Maksoi kuitenkin 22 eur. Pakko kai se on ostaa lyhyempi ja superlaatuinen kaapeli, ei tässä muutakaan keksi. Tai voisihan sen viedä huoltoon päivitettäväksi.
Lapsiperheessä päivällä ei näitä voi tehdä, eikä ole hauskaa käyttää öitäkään moiseen! - näin menee! :)
jatkaa kirjoitti:
En mielelläni uskoisi että tietokoneesta löytyy vikaa, kaikki muut ohjelmat toimivat moitteetta, kaikki windows päivitykset on tehty. USB-kaapeli on kyllä viisimetrinen, ja laadultaan tuntematon. Maksoi kuitenkin 22 eur. Pakko kai se on ostaa lyhyempi ja superlaatuinen kaapeli, ei tässä muutakaan keksi. Tai voisihan sen viedä huoltoon päivitettäväksi.
Lapsiperheessä päivällä ei näitä voi tehdä, eikä ole hauskaa käyttää öitäkään moiseen!Harmi, kun ei toiminut. :(
Tuolla ohjeella ovat kaveritkin saaneet toimimaan.
Veikkaan ongelmia tietokoneesi kanssa, kun ajurin asennus jumitti koneen täysin. Mutta lyhyempää kaapeliakin tietysti voi koettaa.
Aionkin itse asentaa ajurit toiseen mikrooni, jolla en ole aiemmin kokeillut yhteyksiä Topfieldiin. Tämän ehdin luultavasti tehdä vasta viikonloppuna, mutta voin yrittää aiemminkin. Tarkoitus olisi päivittää TF5100PVRt-mallin firmware vanhasta versiosta 2.72 uuteen 3.19:ään.
Minulla käytössä 5 metrin USB 2.0 -kaapeli, joka oli aika halpa. Hm... maksoi 5,80 euroa verkkokauppa.com:ssa maaliskuussa 2005. Kaapeli on toiminut täysin ongelmitta kotonani ja sillä on myös kylässäkin päivitetty Topfieldin firmware. - asennusta
näin menee! :) kirjoitti:
Harmi, kun ei toiminut. :(
Tuolla ohjeella ovat kaveritkin saaneet toimimaan.
Veikkaan ongelmia tietokoneesi kanssa, kun ajurin asennus jumitti koneen täysin. Mutta lyhyempää kaapeliakin tietysti voi koettaa.
Aionkin itse asentaa ajurit toiseen mikrooni, jolla en ole aiemmin kokeillut yhteyksiä Topfieldiin. Tämän ehdin luultavasti tehdä vasta viikonloppuna, mutta voin yrittää aiemminkin. Tarkoitus olisi päivittää TF5100PVRt-mallin firmware vanhasta versiosta 2.72 uuteen 3.19:ään.
Minulla käytössä 5 metrin USB 2.0 -kaapeli, joka oli aika halpa. Hm... maksoi 5,80 euroa verkkokauppa.com:ssa maaliskuussa 2005. Kaapeli on toiminut täysin ongelmitta kotonani ja sillä on myös kylässäkin päivitetty Topfieldin firmware.aion vielä koittaa, näin Wikibooks kehoitti. En kyllä ihan heti, joskun kun saan motivaatiota.
- näin menee :)
asennusta kirjoitti:
aion vielä koittaa, näin Wikibooks kehoitti. En kyllä ihan heti, joskun kun saan motivaatiota.
Joko onnistui? Jos et onnistu sillä mikrollasi, koeta jollain toisella, koska se jumiutuminen tosiaan viittaa ongelmiin tietokoneessasi.
Äsken päivitin oman TF5100PVRt-digiboksini käyttäen sitä mainitsemaani viiden metrin USB-kaapelia ja mikroa, jota en ollut aiemmin käyttänyt eli asensin myös USB-ajurit. Ei ollut mitään ongelmia. Sitten päivityksen jälkeen varmuuden vuoksi palautin boksiin tehdasasetukset ja hain kanavat uusiksi (kuten jossain neuvotaan tekemään).
Uusi firmware 3.19 (TF5100PVRt) nyt käytössä ja hämmästyttävästi tekstit näkyvät YLE:n kanavilta tehdyissä tallennuksissa pikakatselussakin (2x, 4x ja 6x, myös taaksepäin). Hieno ominaisuus! - toppy
jatkaa kirjoitti:
Lapsiperheessä päivällä ei näitä voi tehdä, eikä ole hauskaa käyttää öitäkään moiseen!...sama ongelma. Olen tehnyt kaiken niin kuin ohjeissa, mutta XP jämähtää totaalisesti juuri tuohon kohtaan kun "kopioidaan tfbulk.sys...". Ennen ei ole USB-laitteiden kanssa ongelmia ja koneeni on muutenkin ollut stabiili. Ilmoitelkaa kun olette asian ratkaissut.
Kiitokset,
Mika
- Symppis
Sympatiat on puolellasi. Topfieldia on kehuttu digiboksien mersuksi, laitteet toimii ja on helppohäyttöisiä jne.
Itselläni on 9kk vanha TF5100PVRc HDMI. Laite on päivittäisessä käytössä, ohjelmia tulee tallennettua päivittäin ja 250GB levykin rupeaa jo täyttymään. Topfield toimi 7kk hienosti ilman mitään ongelmia ja sitten...
Meillä tapahtui mielestäni pahin vika mitä tallentavalla laitteella voi tapahtua. Yksi alikansio hävisi itsestään hävittäen mukanaan 20h ohjelmia. Toinen kansio duplikoitui näkymään järjestelmässä kahteen kertaan, tosin kansion tiedostot samalla pirstaloituivat 1MB kokoisiksi eli toiset 20h ohjelmia hävisi bittiavaruuteen. Oman näkemyksen mukaan Tofieldin tiedostojärjestelmä meni solmuun, maahantuojan mukaan vika on mahdollisesti virtalähteessä. Laite on nyt lähdössä takuuhuoltoon, mutta se ei tuo hävinneitä ohjelmia takaisin. Kuulemma loputkin ohjelmat voi hävitä huollon yhteydessä.
Ai niin, noista mainitsemistasi ongelmista suoranauhoituksella voi valita joko tallennuksen kestoksi oletus 2h, ko. ohjelman loppuun tai sitten seuraavan ohjelman loppuun perustuen EPG-tietoon.- Nimetön
Juu omistan topparin 4100 mallin. Jumiutumiset ,ohjelmien duplikoitumiset ja kansioiden häviämiset ovat olleet arkipäivää. Laite kävi remontissa jossa se päivitettiin ja joku moduli vaihdettiin... Ja taas vein laitteen huoltoon. Kolmannella kerralla voi sitten jo purkaa kaupan onneksi.
- Nimetön
Nimetön kirjoitti:
Juu omistan topparin 4100 mallin. Jumiutumiset ,ohjelmien duplikoitumiset ja kansioiden häviämiset ovat olleet arkipäivää. Laite kävi remontissa jossa se päivitettiin ja joku moduli vaihdettiin... Ja taas vein laitteen huoltoon. Kolmannella kerralla voi sitten jo purkaa kaupan onneksi.
niin älkää itte päivitelkö niitä vikoja pois jos haluatte kaupan joskus purkaa. Ja varmasti ko. laitteissa tulevaisuudessakin vikoja riittää
- käääk
Hitsiläinen, minulla on 4100 Topfield ja kaksi kertaa laite on pakottanut minut alustamaan koko kovalevyn. Katkoksen jälkeen itsekseen kysyi että "Oletko varma, tämä alustaa koko kovalevyn" ja jos laitoin että en, niin johan alkoi... Ei voinut katsao tallennettuja, ei nauhoittaa ja viimein ei edes kanavaa vaihtaa. Virrat pois... Uudestaa sama ilmoitus ja samat jutut. Kunnes luovutin ja annoin luvan alustukselle.
Kaksi kertaa näin (normaalivikojen lisäksi) ja nyt yritän päivittää USB-adabterin kautta. Kaikki olen tehnyt ohjeen mukaan mutta aina tulee TFD-Down- ikkunassa ilmoitus Waiting for request... Varmaan jo lähes 200 yritystä...
Missä vika?? - jaappa
käääk kirjoitti:
Hitsiläinen, minulla on 4100 Topfield ja kaksi kertaa laite on pakottanut minut alustamaan koko kovalevyn. Katkoksen jälkeen itsekseen kysyi että "Oletko varma, tämä alustaa koko kovalevyn" ja jos laitoin että en, niin johan alkoi... Ei voinut katsao tallennettuja, ei nauhoittaa ja viimein ei edes kanavaa vaihtaa. Virrat pois... Uudestaa sama ilmoitus ja samat jutut. Kunnes luovutin ja annoin luvan alustukselle.
Kaksi kertaa näin (normaalivikojen lisäksi) ja nyt yritän päivittää USB-adabterin kautta. Kaikki olen tehnyt ohjeen mukaan mutta aina tulee TFD-Down- ikkunassa ilmoitus Waiting for request... Varmaan jo lähes 200 yritystä...
Missä vika??Voisitteko auttaa. Mulla on ihan sama vika kuin ylläolevalla. Eli kone 4100 PVRt ja yritän ajaa usb-konvertterilla päivitystä. Joku kerta antaa ilmoituksen "Waiting for request"... Auttakaa, menee oikeasti hermot!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362759Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122549100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es372258Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201861Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo371547Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511545- 381473
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251353- 271178
- 241114