Rajoituksia?

kymssys

Olen ollut kiinnostunut krav magasta muutaman kuukauden. Kuulin ystävältä, että sitä ei saa harrastaa, jos on rikosrekisteri (se on mielestäni ok). Mutta onko totta, että lajissa on K-18 ikäraja?!
Tietoa vähän hankala saada, kun Turun krav maga yhdistyksen www-sivut eivät toimi... (siis ajattelin että ikärajoitus voisi olla joku paikallinen päätös)
Jos joky tietää ja kertoo, olisin erittäin kiitollinen. Ei meinaa hirveästi innosta soittaa niille vetäjille vaan kuullakseen "ei alle 18 v."...
Jos ei ole mitään ikärajoja yms. niin kertoisiko joku, että onko krav maga muka oikeasti niin raju laji mitä ihmisten puheista voisi päätellä? Että pärjääkö siellä 17-vuotias tyttö?

10

3634

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kymssys

      ikäraja, kun vähän tonki nettiä...

    • Ne on tärkeitä

      No.. eipä niillä ole oikeutta rikosrekisterin tarkistamiseen, eikä poliisilla ole oikeutta kertoa "tiskin alta" tietoja ihmisten tekemistä rikoshistoriasta. Sanahelinää siis. 18 v on markkinointikikka joissakin seuroissa, että ollaan niiiin hard corea. Kummasti vapaaotteluseuroihinkin pääsee yleensä 15 tai 16 -vuotiaat. Ja nyrkkeilemään tai painimaan jo paljon nuorempana. Ja kaikki mainitut ovat rajumpaa hommaa kuin krav maga.

      • ..............

        Käsittääkseni päätös tehtiin osittain siksi, ettei tarvitsisi vääntää kättä ulkopuolisten kanssa siitä onko sopivaa opettaa lapsukaisille "väkivaltaa"... Ajattelivat että vaaditaan suoraan täysi-ikäisyyttä niin poistuupahan yksi valituksen aihe.


      • SKML
        .............. kirjoitti:

        Käsittääkseni päätös tehtiin osittain siksi, ettei tarvitsisi vääntää kättä ulkopuolisten kanssa siitä onko sopivaa opettaa lapsukaisille "väkivaltaa"... Ajattelivat että vaaditaan suoraan täysi-ikäisyyttä niin poistuupahan yksi valituksen aihe.

        Suomen Krav Maga Liiton päätös seuroille noudatettavaksi: ikäraja 18 vuotta.

        Syytä en osaa sanoa tai onko se järkevää tai ei.

        Itse tykkään näin aikuisena 35 vuotta että treeneissä ei ole ihan junnuja, siis 12-13v. Ei pahalla teinejä kohtaan, itsekin olen sellainen ollut.


      • Kaapponen

        Selvästikään et tiedä maga-treenistä mitään, kun väität nyrkkeilyä ja painia niin paljon kovemmiksi - yhtään vähättelemättä ko. lajeja. Magassa treenataan myös painien ja nyrkkeillen. Ei tietenkään voi kehittyä yhtä hyväksi kuin painijat ja nyrkkeilijät kun painoarvo on itsepuolustuksessa. Typerää vertailla lajien "kovuutta", kun rajuus on eri aspekteilla.

        Tervetuloa kokeilemaan!


    • BujakaChaka

      Älä ressaa liikaa siitä ikärajasta. Ei ne siellä sitä kysele, jos kerran maksavia asiakkaita saa. Sitäpaitsi laji ei todellakaan ole "väkivaltainen" tms. ettei 17v tyttö siellä pärjäis. Asenteella vaan mukaan niin eipä tartte kaduilla dokuja pelätä :D
      Ite oon vuoden verran ollu Vantaalla magaamassa.

    • Elisama

      Ikärajoa on monilla seuroilla.
      Joillain on 18 ja joillain alempi.
      Naisia on mukana ja seura mikä ottaa 17v tytön niin järjestää treenit sen mukaan hänelle.
      Kyllä siellä pärjää ja se on hyvä tytöille.

      Paras itsepuolustuslaji naisille ja miehille.

    • TEATER

      IKÄ RAJA ON 18-VUOTTA AINAKIN TURUSSA, JOSSA OLEN KÄYNYT KURSSIN!! JA HYVÄ NIIN

    • Nimetön

      Itse aloitin Krav Magan 17 vuotiaana, mutta piti olla vanhemman allekirjoitus. Vantaalla ei mielestäni ole ikärajaa.

    • Ninjass

      Juuu itekki tuota ikärajaa kyselisin ku oisin kiinnostunu aloittamaan ton krav magan lohjalla mutta ikäraja ottaa vastaan oon 96 syntyny oon kyllä harrastanu noita kamppailu lajeja 6v että auttaako tämä asiaan aattelin että kysyn täältä ennen kuin soitan....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe