Onko minun VELVOLLISUUS toimittaa edellisen asukkaan postit postiin takaisin?
Olen täysin kypsynyt tähän edelliseen asukkaaseen johon emme saaneet edes yhteyttä asuntokauppaan liittyvissä asiossa, eikä hänellä ole vakituista osoitetta!
Postit, jotka olen jättänyt viemättä on olleet selkeästi mainospostia.
Entäs jos tulee laskun näköisiä, ns.oikeeta postia?
Eihän tuo nyt suuri vaiva ole heitää niitä mutta ärsyttää koko tyyppi niin ettei voisi vähempää kiinnostaa :(
Ei ehkä tullut oikealle palstalle mutta jos joku osaisi avustaa :)
Edellisen asukkaan
8
3033
Vastaukset
- vähän samaa
otti päähän ettei aiemmat asukkaat olleet viitsineet tehdä postiin muuttoilmoitusta vaan odottivat että minä kuskaan heidän postinsa heille, seuraavaan rappuun. Arvaa pistikö vihaksi kun oli puolikuollut muutosta ja sitten sitä postia joka päivä tuli tänne asuntoon. Parisen viikkoa niitä keräilin ja sitten kun lakkasi tulemasta niin vein nipun postilootasta, vaikka olisi tehnyt mieleni heittää ne mäkeen taikka roskiin. Harmittaa tuollaiset saamattomat ihmiset jotka kuvittelevat toisten olevan heidän palvelijoitaan. Jättivät paskasen kämpänkin minulle siivottavaksi, että sain moninkertaisen työn sitten siitä hyvästä tehdä, otti kyllä pattiin ja kiukuttaa vieläkin mokomat hyväkkäät.
- en jaksa
minä heitin suoraan roskiin. ei ole minun velvollisuus viedä heidän postejaan heille. noh, hautausmaallekko olisin vienyt, edellinen asukas nimittäin kuoli. xD
- Ei-jaksais
Niin, "meidän" tapauksessa edellisen pois muutosta on aikaa yli 2 vuotta.
Ei postia kovin usein tule mutta ne harvatkin kerrat saa verenpaineen nousemaan ku vain näen sen tietyn nimen!- ettet enää HUOLI sen
posteja. Siihen ne loppuu.
- Sivutyö postissa?
ettet enää HUOLI sen kirjoitti:
posteja. Siihen ne loppuu.
Kokemukseni mukaan postiin on aivan turha ilmoitella, vakiovastaus sieltä on, että osoitteen mukaan jaetaan. Ei nimen siis. Parinkymmenen vuoden aikana kahteen asuntooni on tulvinut postia jopa neljännelle asukaspolvelle taaksepäin. En erottele mitään mainoksiin/tärkeän näköisiin, vaan kiikutan kaiken postilaatikkoon "ei asu täällä" -merkinnöin. Kyllä ottaa päähän, lähettäjähän on jo maksanut postille siitä, että lähetys hoituu perille!
- olen tehnyt
niin, että olen näkyvästi vetänyt osoiteen yli ja kirjoittanut ei asu tässä osoitteessa, olen laittanut teipin palalla kotioveen kiinni, aina on postinjakaja ne siitä napannut.
Muutaman kerran niitä kyllä kuskaa ja toimittelee ja soittelee, mutta kun niitä posteja tulee jatkuvasti, olen ajatellut että näin on helpointa. - aloittaja
Täytyypä kysästä ihan postista mitä teen kun en niitä aio minnekkää viedä/tehdä niille mitään. Että istutaanko sitä oikeudessa jos heitän roskiin tärkeän postin.
En muuten usko että edes posti saa tälle henkilölle perille mitään, kun kirjattu kirjekin tuli monta kertaa takaisin.. - ed. lähettää
Väärin jaettua postia ei ole kellään velvollisuus viedä mihinkään. Otin tästä selvää vuosi sitten, kun muutin, että en ole velvollinen postia eteenpäin toimittamaan.
Meille tuli ulosottomieheltä kirjeitä edelliselle asukkaalle. Ekan kerran ilmoitin ulosottovirastoon, että asukas on muuttanut, mutta kun kirjeitä vaan tuli, heitin kaikki pois. Ei joudu syytteeseen, se on muuttajan moka, jos ei postiaan halua. Tosin kukaan ei tietty halua ulosottomieheltä postia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as603186Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232974- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582558Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078