Missä voisi huoltaa gramofonin?

antiikki-esteri

Tietääköhän kukaan ketään, joka osaisi huoltaa gramofoneja? Mitä lähempänä Oulua, sitä parempi. Grammarissani on nimittäin äänirasiassa jotain vikaa niin että se särisee. Ilmeisesti joku kalvo löysällä. Periaatteessa ei kai olis vaikea korjata, mutta vaikuttaa ääneen paljon enkä uskalla itse alkaa räpläämään.

13

5219

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sähkömiehen alku

      Katoin wikipediasta, että gramofoni on joku muinainen äänentuottolaite. Sen saa viedä ilmaiseksi kaatopaikalle ja 20 eurolla saat mp3-soittimen.

      • antiikki-esteri

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi alkeellinen sähkömies. Arvostan todella rakentavaa neuvoasi ja uskomatonta nokkeluuttasi. Joku varmaan pitää sarkastista kusipäisyyttäsi sun viehättävimpänä ominaisuutena.


      • antiikki-esteri kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi alkeellinen sähkömies. Arvostan todella rakentavaa neuvoasi ja uskomatonta nokkeluuttasi. Joku varmaan pitää sarkastista kusipäisyyttäsi sun viehättävimpänä ominaisuutena.

        Meitä on moneksi.Jotkut tykkää kirjoittaa.
        Luulisi sielläpäin olevan joku taitava vanhan- ajan kelloseppä esimerkiksi sellainen voisi osata myös korjatta grammarisi.Älä vain missään tapauksessa avaa itse vieteri rasiaa muuten sulle tulee iso ongelma.Kysy apua Mekaanisten soittimien museosta löytyy varmaan netistä.


      • antiikkia käsittelevä palsta,

        vai muutenko on noin vaikea ymmärtää? ;D


      • sähkömiehen alku
        antiikki-esteri kirjoitti:

        Kiitos asiallisesta vastauksestasi alkeellinen sähkömies. Arvostan todella rakentavaa neuvoasi ja uskomatonta nokkeluuttasi. Joku varmaan pitää sarkastista kusipäisyyttäsi sun viehättävimpänä ominaisuutena.

        Olen pahoillani, jos vedit omenan (raamatun mukaan suhteellisen vanha hedelmä) nenääsi. Sovinnon elkeeksi lahjoitan Sinulle wanhan C-kasettisoittimeni. Siinä on stereo-ääni, mutta puolenvaihto puuttuu, eli joudut itse kääntämään kasetin. Pärjäät sillä sen aikaa, kun joltain arkeologiselta kaivaukselta löytyy varaosa grammariisi. Uskon kuitenkin, että kokeiltuasi kasettisoitinta, kiikutat sen muinaisjäänteen kaatopaikalle. Kasettisoitin keksittiin viime vuosituhannella ja se toimii sähköllä. Kaupan päälle saat Matin ja Tepon kokoelma kasetin.


      • sähkömiehen alku
        antiikkia käsittelevä palsta, kirjoitti:

        vai muutenko on noin vaikea ymmärtää? ;D

        Siksi ihmettelinkin miksi täällä käsitellään gramofonia. Antiikki käsittää tietääkseni n. 1000 ekr jälkeisen ajan.


      • Gramm.

        Mikä sinua antiikissa kiinnostaa, kun palstaa luet? Turha käydä antiikkipalstalla, jos haluat viedä vanhemtuneen esineen kaatopaikalle. Kuvitteletko, että antiikki syntyy tyhjästä komeroihin ja vinteille?
        Ehei, pitää aina olla niitä, jotka jaksavat huolehtia vanhoista, jo käytöstä poistetuista esineistä. Itse eivät siitä hyödy, vaan lapsenlapset joskus ensi vuosisadalla. Näiden keräilijöiden komerot sitten pullottvat "roinaa", josta joku joskus maksaa maltaita.


    • vinyyleihin hurahtan

      Tulin juuri ostaneeksi HMW- savikiekkosoittimen ilmeisesti mallia 101. Muuten hyvännäköinen peli mutta siitä uupuu sormiruuvi jolla kiristetään neula. Mistähän moisen saisi hankittua? Samassa kaupassa tuli samanlainen täysin toimiva.
      Muutama kansiollinen ulkomaisia levyjä tuli samalla, ei kuitenkaan ruotsalaisia, jospa ne saisi joskus hävitettyä..............
      Voin tilata ruuvin myös ulkomailta jos joku tietää paikan, en löytänyt googlettamalla.

    • juntti-jalmari

      Kerropa antiikki-esteri saitko korjautettua. Mulla Geisha merkkinen kaappigrammari joka kaipais myös kunnostusta. Siitä hienoja laitteita nuo vanhat äänilaitteet ettei tarvitse sähkömiehen alkioita päästää niitä ronkkimaan. Maksan asiantuntijalle kovankin korjauspalkkion jos sellaisen löydän. Priimakuntoiset savikiekot myös hakusessa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 148
      4183
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3784
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      21
      2618
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1629
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1605
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1533
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1511
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe