Väljä emätin synnytyksen jälkeen

puuha-pete

Ongelmanamme vaimon kanssa on ollut synnytyksen jälkeen hänen emättimensä väljyys. Synnytyksestä (ensimmäinen synnytys) on aikaa 4 kk.
Kuinka kauan tätä jatkuu, vai jääkö tilanne pysyväksi?
Seksissä kärsimme molemmat: itse en saa mitään tuntumaa, eikä vaimokaan tunnu oikein enää nauttivan.
Voiko vaimolle ostaa jumppakuulat? Mistä niitä saa?
Onko muilla hyviä kokemuksia jumppaamisen tuloksista?
Vaimo on kyllä puhunut, että alapäätä pitäisi jumpata, mutta usein se taitaa unohtua vauvanhoidon viedessä tällä hetkellä kaikki mehut meistä molemmista.

30

12001

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Punakuono

      Ajan kanssa palautuu. Auttaa jos jumppaa. Ei kannata liian väkisin yrittää eikä olla liian vaatelias itselleen: on selvää että tuossa tilanteessa ei seksihommat jaksa entiseen malliin "sytyttää".

      Meillä meni nuorimman syntymästä puolitoista vuotta, ennen kuin vaimoa oikeasti alkoi taas kiinnostaa. Imetysaika mentiin hiljaiseloa harvakseltaan ja sen jälkeen oli pitkä (hormonien) tasaantumiskausi.

    • jumpata..

      ei ne itekseen niin siitä parane.. ihan on sun vaimollekkin hyväksi jumpata ettei tule pidätys ongelmia ynm.. itte aijon ehdottomasti ostaa..

      niitä on kyllä niin erikokosia ja kaikkee että itte naisenakin olen ulapalla että millaset ostaa?? mutta käy kattoo geisha kuulia www.kaalimato.fi ja niissä pitää vissiin lukee että lantiopohjanlihasten harjoitteluun

      • lihaksiin

        isommat pallot ja jo parempi kuntoisiin pienemmät..


      • Oikein menee
        lihaksiin kirjoitti:

        isommat pallot ja jo parempi kuntoisiin pienemmät..

        Heikoille lihaksille kevyemmät kuulat ja voiman kasvaessa voi siirtyä raskaampiin kuuliin.


    • Raju-Keijo

      Aina on rouvalla hyvää ollut. Lisäharjoittelua ollaan tehty kahdestaan ihan sukupuolielimillä.

      Annetaan jäykistyneen peniksen olla emättimessä ja vaimo voi harjoitella lantiopohjalihaksiaan. Mä sitten aina kerron, että miten voimakkaasti puristus tuntuu.

      Vaimo sanoo, että tämä on hänelle helppo ja mukava tapa, koska näin hän löytää oikeat lihakset, mitä treenata.

      Ja vaimo luulee, että minäkin joudun siinä töihin... pelkkää huvia se mulle on, mutta sitä en sille sano, ettei harjoitukset lopu.

      • harjoittelulla

        vittu tiukkenee (, jos ei nyt ole ihan pahasti revennyt, mutta eihän semmoista nykyaikana ja tässä maassa tapahdu). Mitä enemmän nussitaan sen enemmän lihakset saavat harjoitusta. Jos ei jaksa nussia on tietysti, onhan siinä vauvanhoidossa hommaa, niin jumppa ja geishakuulat ovat suureksi avuksi.


      • Niin se on
        harjoittelulla kirjoitti:

        vittu tiukkenee (, jos ei nyt ole ihan pahasti revennyt, mutta eihän semmoista nykyaikana ja tässä maassa tapahdu). Mitä enemmän nussitaan sen enemmän lihakset saavat harjoitusta. Jos ei jaksa nussia on tietysti, onhan siinä vauvanhoidossa hommaa, niin jumppa ja geishakuulat ovat suureksi avuksi.

        Harjoituksen tarpeesta ja harjoitusmetodeista olen yhtä mieltä. Mutta kyllä niitä repeämiä edelleen tapahtuu, vaikka toki niitä on saatu vähenemään päin. Itselläkin on parikin tuttavaa, joilla on repeämä ulottunut peräaukon sulkijalihakseen asti (3-4 asteen repeämä), ja sitä on sitten korjailtu leikkaussalissa. Toisella on edelleen 4v. synnytyksestä ulosteenpidätysvaikeuksia.

        Sori jos joku herkkänahkainen kärsii elämän julmista tosiasioista, mutta repeämiä tulee.


    • 6-2

      Idiootin kommentti oli tuo edellinen.

      • juuuuuuuu

        saa ostettua geishakuulat lantiopohjalihasten harjoittamiseen. Tosin tuo emättimen väljyys synnyttämisen jälkeen on suurin osa korvien välistä kiinni. Tiedän sanoa suurikokoisen lapsen kuukausi sitten synnyttäneenä, ja eka lapsi oli. Paikat sen kun parani synnytyksen jälkeen=)


      • ei osaa kirjoittaa

        sille, jolle on asiaa.


      • olisko näin?
        juuuuuuuu kirjoitti:

        saa ostettua geishakuulat lantiopohjalihasten harjoittamiseen. Tosin tuo emättimen väljyys synnyttämisen jälkeen on suurin osa korvien välistä kiinni. Tiedän sanoa suurikokoisen lapsen kuukausi sitten synnyttäneenä, ja eka lapsi oli. Paikat sen kun parani synnytyksen jälkeen=)

        Voisko olla niin, että tuosta "huomattavasta, yllättävästä väljyydestä" valittaa ne, jotka ei alunperinkään ole olleet ihan niin hyvin (tai edes keskivertoisesti) varustettuja? Siinähän on hyvä sauma sitten suunnata huomio muualle, pois siitä omasta pienen pienestä pippelistä...


    • .sp.

      näyttäs olevan tosi laaja kirjo tässä asiassa, mä tuikkasin hänen ekan synnytyksen jälkeen 3 viikon päästä ja sukelluspuvulla vieläpä, silti tuntuma oli yllättävän hyvä. Tietenkin pitkä tauko auttoi asiaa mut pari kertaa tän jälkeenkin oon kokeillut kun ei ihan kunnossa vielä ollutkaan mutta edelleen tuntus toimivan hyvin

    • ostaa..

      jumppakuulat, niitä myydään instrussa, apteekissa ja seksikaupoissa. Ja ilam kuuliakin voi alkuun jumpata, jos lihakset ihan heikot. Sitä pitäisi tehdä n kolmesti päivässä noin viisi minuuttia kerrallaan. Alkuun voi makuullaa, jos vaikea löytää lihakset, muuten ihan seisaalala tavallisten asrkiaskareiden lomassa. Sairaalasta yleensä annetaan jumppaohjeet mukaan. Monessa sairaalassa myös järjestetään lantionpohja jumppa kursseja ja monissa äiti-vauva jumpissa niitä tehdään myös. Myös tavalliset kunrosalit ovat alkaneet järjestää kyseisiä jumppia. Jospa sinä voisit olla vauvan kanssa jotta vvaimo voisi mennä jonnekin tuollaiseen jumppaa?

    • vaan....

      Suosittelen tuota Raju-Keijon jumppaa näin aluksi, mekin jumppasimme niin että minä puristin lihaksilla ja mies tunnusteli, tuntuuko missään - ja tuntuihan se ;).

      Jumppakuulat varmaan ok, jos vaimokin niitä haluaa. Jos ei, niin vertaa tilanteeseen että hän ehdottaisi sinulle ruotsalaisvalmisteisen kehitinpumpun ostoa?

      Vauvaa hoitaessa voi jumpata lihaksia helposti, siis eihän siinä tarvitse kuin supistella niitä lantionpohjan lihaksia. Esim. imetyksen aikana hyvää tekemistä, kun siinä muuten voi tulla aika pitkäksi. :D

    • kyllä muutoinkin

      mutta sitä voi avittaa ja nopeuttaa jumpalla. Harvoin kylläkään oikeasti paikat venyy niin paljon, että sen löystymisen huomaisi noin. Onkohan sittenkin kyse siitä, että teillä on nyt erilaiset roolit (isyys ja äitiys), niin seksikin tuntuu erilaiselta. Jos kerran voitte olla yhdynnässä, niin ei hän nyt kovin pahasti ole repeytynyt ja lihasten löysyys on usein todella vähäistä.

    • dasdfasdf

      geishakuulat käy lihasten harjoitukseen ainakin aluksi. Ilman kuuliakin voi supistella lihaksia......
      Ei kyllä yleensä veny tuo paikka kovin huomattavasti...3 mukulaa tehneenä voin sanoo että vielä 15 vuoden päästäkin pystyy yhtymään ihan normaalisti eikä ukko ole valittanut löysyyttä, joten antakaa ajan hiukan kulua.

    • tyytyväinen iskä

      Vaimolla oli geishakuulat raskausaikanakin käytössä. Samoin nyt synnytyksen jälkeen hän otti kuulajumpan ohjelmaan pari viikkoa sairaalasta päästyään. Hyvin homma etenee, ja nyt kohta 6 kk jumppausta teneenä paikat on entistäkin tiukemmat ((:

    • huutelee

      minimuna siellä, osta peniksenkehittäjä.

    • HEVOSELLA

      On oikeasti toimiva ja testattu juttu. Ratsastus hevosella (ei miehellä) auttaa syviä lantionpohjan lihaksia kiinteytymään ja samalla saa äitikin uuden harrastuksen. Jo 1h/vk toimii.

      • Huulio

        Ei ihan yks tunti viikossa riitä hevosella.

        Hmm... miehellä ratsastaminen ehkä auttaisikin, mutta sitäkin pitäisi harrastaa päivittäin.


      • jopssseeef
        Huulio kirjoitti:

        Ei ihan yks tunti viikossa riitä hevosella.

        Hmm... miehellä ratsastaminen ehkä auttaisikin, mutta sitäkin pitäisi harrastaa päivittäin.

        maailmassa ei ole pieniä kulleja on vain löysiä vittuja ;) (sama pätee kait toistekki päin)


    • Lopullista...

      miksi vielä 1800-luvulla monet herrasmiehet ottivat itselleen nuoren rakastajattaren, kun vaimo oli synnyttänyt? Miksi ihmeessä pitää tehdä lapsia, jos haluaa synnyttämätöntä?

      • Löysäperän Liisa

        1800-luvulla ollut noilla yläluokan varakkailla herroilla tarvetta rakastajalle myös siksi, että kun ei ollut tuota ehkäisypuolta pahemmin tarjolla, niin olisi ollut komeammankin kartanon taloupuoli tosi kovilla kun lapsia syntynyt joka vuosi ja kun vaimo lopulta olisi kuollut siihen kymmenenteen synnytykseen tai ns.lapsivuodekuumeeseen tmv., niin ei muuta kuin mies uutta etsimään. Ei tainnut olla tuo pillun tiukkuus/löysyys se ainoa syy :)


      • 17/4,5

        Että haluaisi synnyttämätöntä. Kyllä minulle kelpaisi synnyttänyt, joka on palautunut normaalisti.
        En olisi tehnyt lasta, jos olisin arvannut, että pillu löystyy niin dramaattisesti.


      • aikakultaamuistot

        eikä lapsenteko kuten ennnen. nyt lapsret tehdään homo/lesbopareille keinollla.


    • ketuttaa...

      Minulla sama ongelma, tosin olen itse nainen. Tämä väljyys häiritsee sekä minua että miestäni. Ja olen tosiaan vain yhden lapsen synnyttänyt ja lapsi ei tosiaankaan ollut mikään isokokoinen. Synnytyksestä on jo yli puolivuotta ja mitään parannusta ei asiaan ole tapahtunut vaikka olen jumpannut lantiopohjanlihaksia. Jumppasin niitä jo ennen synnytystäkin ja nykyisin päivittäin eli treeninpuutteesta ei voi johtua. Olen hankkinut apuvälineitäkin tähän harjoitteluun ja teen harjoitukset ihan oikein, eli siitä ei ole kyse. Ei vaan auta. Luulen että kyse on kudostyypistä, joillakin kudokset ei vaan palaudu venymisen jälkeen.

      Asia todella vaivaa minua. Masentaa ja kiinnostus seksiin on ihan nollassa. Olen nyt saanut ajan gynekologille joka katsoo tilannetta mitä sille on tehtävissä. Toivon todella että jotain apua löytyy. Olen valmis menemään leikkaukseenkin jos se on ainut keino ja siitä on apua. Sen jälkeen ei tosin voi enää synnyttää muuten kuin sektiolla :(

      Todella masentava tämä ongelma. Olen vielä nuori ihminen, tuntuu niin epäreilulta että seksielämä on mennyt ihan pieleen synnytyksen takia. Ja mitään ihmeellistä ei synnytyksessä tapahtunut, ei repeämiä, ei leikattu välilihaa, kaikki meni muuten tosi hyvin ja helposti... Paitsi että tämä... Tosi huono fiilis tämän ongelman takia, alkaa todella vaikuttaa parisuhteeseenkin. Monet itkut on itketty tämän takia, nytkin alkaa itkettää kun tätä kirjoitan :( Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen, eihän se minun syyni ole mutta kuitenkin minua niin rasittaa tämä asia ja olen pahoillani hänenkin puolesta :(

      • käyttäjällä

        olla pitää, eikä valittaa, jos on lapsensa halunnut saada!
        Eipähän jotkut uskonlahkon miehet valita, vaikka lapsia on todella enemmän kuin yksi tai kaksi vain!


      • se on miehestä
        käyttäjällä kirjoitti:

        olla pitää, eikä valittaa, jos on lapsensa halunnut saada!
        Eipähän jotkut uskonlahkon miehet valita, vaikka lapsia on todella enemmän kuin yksi tai kaksi vain!

        kii!
        Sen miten hän osaa käyttää ns omaansa ei siitä naista tarvi tai saa edes syytellä!


    • nainen 68

      Minun mieheni aina sanoo, että ei ole isopillusia naisia, vain laiskoja miehiä... siis jos haluat vaimosi pillun tiukemmaksi, nuole häntä tunti, ja kiihöta muutenkin, niin TAKAAN että on tiukka sen jälkeen !!!!! Oletko kokeillut ???

    • Lindexsi

      Ehdotan että isäntä hommaa 14v neitsyen tai emäntä ahrikkalaisen kunnon KULLIN niin ei oo väljää eikä pientä!
      Että on teillä taas jutu,mitäs ootte pannu paksux jos ei kelpaa??

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2535
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1897
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1625
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      109
      1388
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe