nyt 8kk takana

Syönyt olen siis 8kk finaa 1/4 osa tbl päivässä vihreää teetä(Luomu,kun en niitä tehoviljelyn myrkkyjä itseeni halua),tee on jauheena ei siis pussissa.Hiustenlähtö normaalin puitteissa ny eli kokonaan pysähtynyt,lisäksi vauva untuvaa ohimoille kasvanut ja siellä täällä uutta vahvempaa kasvustoa.Täytyy myös mainita,että joka päivä olen samalla syönyt 4 valkosipulin kýnttä.Ilmeisesti tää vaikuttaa myös kolesteroliin kun vuos sitten ol 6.2 ja nyt kun otatin työterveyshuollossa arvon niin se oli 3.9 jonka johdosta lääkär kysy syönkö jotain kolesteroli lääkitystä,en syö.
61732
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

En ole pahemmin seurannut tätä palstaa, vaikka olisi varmaan aihetta ollut.
Niinpä kysynkin nyt, mitä tuo Fina on? Onko jokin lääke ja onko se reseptillä vai mitenkä?

Mulla on lähteny hiuksia jo monta vuotta, mutta sairastettuani vuoden verran erästä ihosairautta ja syötyäni saman ajan erinäisiä kuureja kortisonia, antibiootteja jne., en ole asiaan jaksanut puuttua.
Mutta nyt suht. terveenä on alkanut vaivaamaan tuo yletön hiusten lähtö. Varmaan nuo kuurit vielä edesauttoivat lähtöä.
Etuhiukset ovat aika olemattomat.

Olen nainen, vähän alle 50.

Äänestä
  • "Fina" on käytössä vain miehillä...
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Finasteridi
    Naisten miestyyppiseen (alopecia androgenia) hiustenlähtöön on toistaiseksi olemassa vain ulkoisesti käytettävä Rogaine/Recrea, eli minoksidiliuos. Tulosten mukaan naisilla hiustenlähtö pysähtyy neljällä viidestä, ja uusien hiusten kasvua on havaittavissa keskimäärin kuudella kymmenestä. Tuotteen teho alkaa usein näkyä vasta jopa vuoden käytön jälkeen, joten pitkäjännitteisyyttä tarvitaan. Jos tuote tehoa, on sen käyttöön sitouduttava loppuiäksen. Itse ole käyttänyt Rogainea nyt kuutisen vuotta hyvin tuloksin. Sitä ennen tuli kokeiltua kaikki vitamiinikuurit ja poppakonstit tuloksetta.

    Äänestä

  • nainen 46v. kirjoitti:

    "Fina" on käytössä vain miehillä...
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Finasteridi
    Naisten miestyyppiseen (alopecia androgenia) hiustenlähtöön on toistaiseksi olemassa vain ulkoisesti käytettävä Rogaine/Recrea, eli minoksidiliuos. Tulosten mukaan naisilla hiustenlähtö pysähtyy neljällä viidestä, ja uusien hiusten kasvua on havaittavissa keskimäärin kuudella kymmenestä. Tuotteen teho alkaa usein näkyä vasta jopa vuoden käytön jälkeen, joten pitkäjännitteisyyttä tarvitaan. Jos tuote tehoa, on sen käyttöön sitouduttava loppuiäksen. Itse ole käyttänyt Rogainea nyt kuutisen vuotta hyvin tuloksin. Sitä ennen tuli kokeiltua kaikki vitamiinikuurit ja poppakonstit tuloksetta.

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Minoksidiili

    Äänestä

  • nainen 46v. kirjoitti:

    "Fina" on käytössä vain miehillä...
    http://fi.wikipedia.org/wiki/Finasteridi
    Naisten miestyyppiseen (alopecia androgenia) hiustenlähtöön on toistaiseksi olemassa vain ulkoisesti käytettävä Rogaine/Recrea, eli minoksidiliuos. Tulosten mukaan naisilla hiustenlähtö pysähtyy neljällä viidestä, ja uusien hiusten kasvua on havaittavissa keskimäärin kuudella kymmenestä. Tuotteen teho alkaa usein näkyä vasta jopa vuoden käytön jälkeen, joten pitkäjännitteisyyttä tarvitaan. Jos tuote tehoa, on sen käyttöön sitouduttava loppuiäksen. Itse ole käyttänyt Rogainea nyt kuutisen vuotta hyvin tuloksin. Sitä ennen tuli kokeiltua kaikki vitamiinikuurit ja poppakonstit tuloksetta.

    OLEN 49 V NAINEN ,KÄRSINYT PITKÄLTI YLI 10 V EPÄNORMAALISTA HIUSTENLÄHDÖSTÄ EIKÄ SYYTÄ OLE SELVINNYT.ROGAINE JO 3 V MENOSSA SÄÄNNÖLLISESTI JA ALUSSA TAPAHTUI IHAN NIIN KUN SANOTTIIN..LISÄSI LÄHTÖÄ MUT SIT TULI PIKKU HILJA MUUTOS PAREMPAAN. OLIN JO PERUKIN KÄYTTÄJÄ MUT SEN SAIN JÄTTÄ KAAPPIIN...KUNNES TAAS ALKOI SAMA HELVETTI...KAMALA LÄHTÖ JA VEDIN TAAS NUTI PÄÄKSI JA PERUKKI ESIIN...JATKOIN ROGAINE JA SYKSYLLÄ JA TALVEN MITTAAN TAAS TILANNE TULI HYVÄKSI...TÄTÄ ON 2 KERTA JO TAPAHTUNUT...JA KÄYTÄN SILTI ROGAINE...MUT NYT ALKAA TAAS NÄYTTÄMÄÄN ET MEINAA LÄHTEÄ...ELI KEVÄT TULOSSA JA KESÄ..JA KAI TAAS PERUKKI KÄYTTÖÖN....KYLLÄ TUNTUU V...MÄISELTÄ...MUT,MINKÄS TEET...ELI MEITÄ KANSSA SISARUKSIA ON PALJON......JAKSAMISTA....

    Äänestä

ei saa vihreä teeuutetta. Uutteessa olisi tätä tehokkainta vihreän teen antioksidanttia (EGCG) monta kymmentä kertaa enemmän, kuin tavallisessa vihreässä teessä. Monethan tilaavat sitä englannista asti.

Äänestä
  • ja on vielä paljon paremman makuista kuin vihreä. Ainoa haitta on huikea hinta.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


fina+tee kirjoitti:

Syönyt olen siis 8kk finaa 1/4 osa tbl päivässä vihreää teetä(Luomu,kun en niitä tehoviljelyn myrkkyjä itseeni halua),tee on jauheena ei siis pussissa.Hiustenlähtö normaalin puitteissa ny eli kokonaan pysähtynyt,lisäksi vauva untuvaa ohimoille kasvanut ja siellä täällä uutta vahvempaa kasvustoa.Täytyy myös mainita,että joka päivä olen samalla syönyt 4 valkosipulin kýnttä.Ilmeisesti tää vaikuttaa myös kolesteroliin kun vuos sitten ol 6.2 ja nyt kun otatin työterveyshuollossa arvon niin se oli 3.9 jonka johdosta lääkär kysy syönkö jotain kolesteroli lääkitystä,en syö.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu