Elikkä olen saajana eräässä petos-tapauksessa. Oikeuden päätöksellä on saatavia siis 250e 50e korkoineen kesästä 2006 lähtien.
Laitoin tuon kuitenkin ensimmäiseksi menemään valtionkonttoriin turhaan, koska sieltä ei herunut (suositeltiin siis laittamaan tuota kautta ensiksi).
No nyt ajattelin sitten kiikuttaa ulosottoon tuon, niin vaikka summa on pieni, niin ihan periaatteen vuoksi.
Olen tulostanut "ulosottohakemuksen", niin sen nyt osaan täyttää jotakuinkin kokonaan. Eli kiikutanko tuon paperi paikkakuntani ulosottoon tuon oikeuden päätöksen kanssa vai miten? Vastapuolesta en tiedä , kuin sen mitä päätöksessä lukee. Saatavien kohdalla pyydetään laittamaan summa, korkoprosentti yms. Riittäkö, että laitan summat tuohon ja perään "korkoineen" vai pitääkö minun tietää jostakin nuo prosentit?
Periikö ulosotto tuosta jotakin maksua? Ja jos perii, niin meneekö se suoraan perinnän yhteydessä vai miten?
Joku tiesi sanoa, että tämä prosessi on hyvin monimutkainen, mutta pitääkö tuo paikaansa? Eli riittääkö, että täytän tuon kaavakkeen ja toimitan liitteen, niin ulosotto hoitaa loput vai tuleeko paperisotaa lisää?
Kiitos etukäteen.
Miten ulosotto toimii?
4
2052
Vastaukset
- Ulosottoon
Eipä siinä tarvita kuin oikeudenpäätös mukaan ja täyttää sen uo-paprun ja kannattaa pyytää vielä ulosotto hakemuksessa asia "passiivirekisteriin",jos vaikka maksaja tekeytyy varattomaksi.Riippuu ulosotto tavasta saako sen,(esim.suppeassaulosotossa sitä ei saa)toi korko maininta riittää sillä korko vaihtelee vuosittain tänävuona se om kokonaisuudessaan 11.5%.
Ne oikeuden päätöspaperit kannattaa pyytää takaisin myöhempää käyttöä varten,ja ulos otonhan voi uusia 5v välein ,muistaakseni,ja petos tapauksessa,tai yksityis henkilönä asiassa velkojana toi ulosotto kestää 20v,muuten 15v että kyllä kerkiät monta kertaa täytellä hakemukset ulosottoon jos korvauksen maksaja on "jääräpää". - "perijätär"
Laita siihen hakemukseen, "päätöksen mukaan korkoineen". Ja laita tosiaan passiiviperintäpyyntö. Jätät sen sitten mihin hyvänsä uo-virastoon. Voit myös postittaa hakemuksen päätöksineen. Päätös palautetaan aina hakijalle, heti tallennuksen jälkeen. Perintäaika tässä tapauksessa on 20 v. Ulosoton voi uusia niin usein kun haluaa.
- tietämätön....
Mitäs tuo passiivirekisteri sitten käytännössä tarkoittaa.... Jossakin luki, että se on voimassa 2 vuotta tjsp. Eli keskeytyykö tuo ulosotto 2vuoden jälkeen jolloin joudun uudellen täyttämään uo-laput?
Ruksasin "normaali perintä" ja pyydän passiivirekisteröintiä, niin ainakin meni tuollaisenaan.
Tuleeko minulle mitään kuluja? - sama as
tietämätön.... kirjoitti:
Mitäs tuo passiivirekisteri sitten käytännössä tarkoittaa.... Jossakin luki, että se on voimassa 2 vuotta tjsp. Eli keskeytyykö tuo ulosotto 2vuoden jälkeen jolloin joudun uudellen täyttämään uo-laput?
Ruksasin "normaali perintä" ja pyydän passiivirekisteröintiä, niin ainakin meni tuollaisenaan.
Tuleeko minulle mitään kuluja?Itselläni sama asia,en ole vielä ajatellut tuota 2v päästä loppuvaa passiivia,ulosotto on kai 5v voimassa haku/kerta,periaatteessa ulosottoa voi pyytää useamminkin kuin tuo 5v,eli kun asia on passiivissa niin on ainakin pieni mahdollisuus saada jotain,saattaahan sielä olla muitakin perijöitä mutta kai ne jakaa saatavat niille jotka on tajunneet asian laittaa passiivirekisteriin,sulla on tuo summa aika pieni ja voit jopa saada sen,mulla taas on korkojen kanssa saatava kasvanut jo melko isoiksi ja epäilenkin että joudun käyttämään tuon 20v perintään,saas nähdä.
Toi passiivi tulee ainostaan jos hörhö todetaan varattomaksi.
Seuraavassa hiukan selvennystä asiaan.
"Silloin kun velalliselta ei löydetä ulosmitattavaa omaisuutta tai tuloa, ulosottoasian vireilläolo päättyy normaalisti varattomuustodistuksen antamiseen. Velkoja voi kuitenkin pyytää, että mahdollisen varattomuus- tai varattomuus- ja tuntemattomuusesteen jälkeen hänen saatavansa merkitään passiivirekisteriin. Passiivirekisterissä olevassa asiassa ei tehdä aktiivisia perintätoimia eikä asia rekisteröinnin aikana ole ulosotossa vireillä. Jos velalliselle kuitenkin rekisteröintiajan kuluessa ilmaantuu ulosmitattavaa omaisuutta (esim. veronpalautus), se ulosmitataan sellaisen saatavan hyväksi, joka on passiivirekisterissä. Passiivirekisteröinti on voimassa kaksi vuotta estetodistuksen päivämäärästä."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181260
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232