Voimala

oli illalla

6

671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oli tosi hyvä!

      Tärkeää asiaa!

    • edustaa täysin erilaista ka...

      kuin Tuire Kaimio:=)no vara valita kumpi parempi.:=)

      • Eläköön se iso ero...

        Kaimio ei korjaa koiria. Vilander korjaa. Eläköön se iso ero. Kaimio opettaa temppuja, Vilander ei halua että koira temppuilee. Vilander auttaa ihmisiä ja koiria, tiedän useita koiria jotka olis jo joutuneet piikille ilman Koirankorjauskirjan apua. Tossa ohjelmassa Vilander ei päässyt sanomaan sitä, ettei halua koirien osaavan "istua", vaan hän haluaa että koirat osaa käyttäytyä.


      • löytyy..
        Eläköön se iso ero... kirjoitti:

        Kaimio ei korjaa koiria. Vilander korjaa. Eläköön se iso ero. Kaimio opettaa temppuja, Vilander ei halua että koira temppuilee. Vilander auttaa ihmisiä ja koiria, tiedän useita koiria jotka olis jo joutuneet piikille ilman Koirankorjauskirjan apua. Tossa ohjelmassa Vilander ei päässyt sanomaan sitä, ettei halua koirien osaavan "istua", vaan hän haluaa että koirat osaa käyttäytyä.

        Ohjelma löytyy www.yle.fi/areena
        kannattaa katsoa, mukana myös "tappaja"Jasu.


      • Eläköön se iso ero... kirjoitti:

        Kaimio ei korjaa koiria. Vilander korjaa. Eläköön se iso ero. Kaimio opettaa temppuja, Vilander ei halua että koira temppuilee. Vilander auttaa ihmisiä ja koiria, tiedän useita koiria jotka olis jo joutuneet piikille ilman Koirankorjauskirjan apua. Tossa ohjelmassa Vilander ei päässyt sanomaan sitä, ettei halua koirien osaavan "istua", vaan hän haluaa että koirat osaa käyttäytyä.

        Nyt on kahdesta ihan eri ammatinharjoittajasta kyse,sillä Vilander on ongelmakoirakouluttaja,mutta Kaimio ammattimainen eläinnäyttelijöiden kouluttaja.Niitä muutamia ja arvostettuja,mitä on ;)
        Kaimio ei siis opeta mitään tavallisia "temppuja",mitä ne lieneekin,vaan eläimiä käyttäytymään tietyllä tavoin sirkuksiin,elokuviin,mainoksiin ym.
        Ala on erittäin vaikea,koska siinä täytyy olla ihmisellä ERITTÄIN hyvä kouluttamiensa lajien käyttäytymisen tuntemus.

        Tuikku on myös kirjoittanut kirjoja,myös koirista.Niissä ei ole mitään tekemistä "temppujen" kanssa.Mm.viimeinen,koiran käyttäytymisestä kertova kirja on erittäin perustavaa oleva laatuaan,jollaista en ainakaan itse ole vastaavaa vielä nähnyt.
        Hänen ensimmäinen kirjansa "pennun kasvatus" on eräs parhaista koiranperuskasvatukseen liittyvä kirja mielestäni.

        Joten en ymmärrä kommenntiasi "Kaimio opettaa temppuja".
        Se,että eläimet saa esim.elokuviin toimimaan ihmisen haluamalla tavalla,kertoo,että niitä kouluttava ihminen on siis erittäin taitava eläinten kouluttaja,sekä niiden "kielen" ymmärtäjä ;)


      • Etkö ymmärrä?
        molossi kirjoitti:

        Nyt on kahdesta ihan eri ammatinharjoittajasta kyse,sillä Vilander on ongelmakoirakouluttaja,mutta Kaimio ammattimainen eläinnäyttelijöiden kouluttaja.Niitä muutamia ja arvostettuja,mitä on ;)
        Kaimio ei siis opeta mitään tavallisia "temppuja",mitä ne lieneekin,vaan eläimiä käyttäytymään tietyllä tavoin sirkuksiin,elokuviin,mainoksiin ym.
        Ala on erittäin vaikea,koska siinä täytyy olla ihmisellä ERITTÄIN hyvä kouluttamiensa lajien käyttäytymisen tuntemus.

        Tuikku on myös kirjoittanut kirjoja,myös koirista.Niissä ei ole mitään tekemistä "temppujen" kanssa.Mm.viimeinen,koiran käyttäytymisestä kertova kirja on erittäin perustavaa oleva laatuaan,jollaista en ainakaan itse ole vastaavaa vielä nähnyt.
        Hänen ensimmäinen kirjansa "pennun kasvatus" on eräs parhaista koiranperuskasvatukseen liittyvä kirja mielestäni.

        Joten en ymmärrä kommenntiasi "Kaimio opettaa temppuja".
        Se,että eläimet saa esim.elokuviin toimimaan ihmisen haluamalla tavalla,kertoo,että niitä kouluttava ihminen on siis erittäin taitava eläinten kouluttaja,sekä niiden "kielen" ymmärtäjä ;)

        Siis et tajuu? No. Suora sitaatti Kaimion haastattelusta Animalian sivuilta: "Otan mielelläni koulutettavaksi tavallisia, hyvin pidettyjä eläimiä, joita ei aikaisemmin ole paljon koulutettu. Tällöin esimerkiksi koira ei mene koulutusmoodiin, kun yritän opettaa sille jotain temppua”, Kaimio kertoo.
        Että siis Temppuja. Sitähän tuo kirjoittaja tarkoittaa, kun luet oikein hitaasti niin varmaan ymmärrät. Niitä temppuja Vilanderi ei tosiaan opeta, vaan ongelmakoirille käyttäytymistä. On muuten ihan uskomattoman hyvä siinä, ymmärtää koiria ilmiömäisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe