Blade 250 paskaa

J.J-75

Aivan susi vekotin... myyjien puheet kyllä kaukana totuudesta. Netissäkin kovin oli kehuttu.

TGB 250cc Blade tieliikenne käyttöön maksoi 4900€ kyseisessä liikkeessä.

[url]http://www.rally.fi/250cc_tgbm.php[/url]

Veli luuli ostavansa hyvänkin vekottimen. Vaan eikös vikalista ole seuraava viikon käytön jälkeen.

Epätasainen käynti, meinaa sammua kokoajan ei auta säätää, bensamittari ei toimi, nopeusmittari ei toimi, vilkut ei toimi, mönkijä ei käynnisty välillä ollenkaan, kaasu hirttää kiinni, jäähdyttimen tuulettimen sulake palanut, vaihteet ei mene päälle, pois välillä, katoavat kokonaan joka estää koneen käynnistyksen kaiketi...

Saapa nähdä mihin tuo vielä johtaa.

14

3516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takuujuttu

      Takuuthan tuossa varmaan on tietenkin voimassa. Eikun vekotin takaisin liikkeeseen ja sanot että tahdot uuden tilalle, ei siinä sen enempää kannata ihmetellä.
      Eikä jälleenmyyjä voi mitään tuotteen laadulle. Maahantuoja/valmistaja on se joka noista on vastuussa.

      • J.J-75

        Myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta yhtälailla. Se ei poista virhevastuuta. Viikon pitäs kestää rikkoutumatta ihan asfaltilla ajoa ihan varmasti. Kuluttajaneuvojalle vaan tuon jutun kans. Ei neuvotella pätkääkään.


      • masa.
        J.J-75 kirjoitti:

        Myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta yhtälailla. Se ei poista virhevastuuta. Viikon pitäs kestää rikkoutumatta ihan asfaltilla ajoa ihan varmasti. Kuluttajaneuvojalle vaan tuon jutun kans. Ei neuvotella pätkääkään.

        Turha valittaa millekään kuluttajaneuvojalle, jos et kerran ole vaivautunut myyjäliikkeelle reklamoimaan vioista. Jos tuotteessa on vika niin takuu on sitä varten, että se vika korjataan. Eikös Bladessa ole peräti kahden vuoden takuu? Taatusti laatupeli.


      • hiemanyksinkertainen
        J.J-75 kirjoitti:

        Myyjä on vastuussa myymästään tuotteesta yhtälailla. Se ei poista virhevastuuta. Viikon pitäs kestää rikkoutumatta ihan asfaltilla ajoa ihan varmasti. Kuluttajaneuvojalle vaan tuon jutun kans. Ei neuvotella pätkääkään.

        Oletkos hieman yksinkertainen vai muuten vaan haluut kiukutella... Onhan se myyjä tietenkin velvollinen ottamaan laitteen takaisin ja sopimaan takuuasioista, mutta edelleenkään se myyjä ei niille itse voi tehdä mitään. Maahantuoja / valmistaja on aina vastuussa tollasissa asioissa, se myyjä on siinä vaan välikätenä.
        Ihan turha lähtee mihinkään kuluttajasuojeluun valittaa jos et ole edes soittanut liikkeeseen mistä tuon ostit. Outo asenne sulla...


      • J.J-75
        hiemanyksinkertainen kirjoitti:

        Oletkos hieman yksinkertainen vai muuten vaan haluut kiukutella... Onhan se myyjä tietenkin velvollinen ottamaan laitteen takaisin ja sopimaan takuuasioista, mutta edelleenkään se myyjä ei niille itse voi tehdä mitään. Maahantuoja / valmistaja on aina vastuussa tollasissa asioissa, se myyjä on siinä vaan välikätenä.
        Ihan turha lähtee mihinkään kuluttajasuojeluun valittaa jos et ole edes soittanut liikkeeseen mistä tuon ostit. Outo asenne sulla...

        Opettele lukemaan... Kyse on mun veljen menopelistä, ei mun. Toisekseen myyjälläkin on vastuunsa, ei se laki niin mene, että myyjä voi pestä kätensä tai myyjäliike..

        Jos tuotteessa on virhe, se korvattavuus on yhteisvastuullista aivan varmasti, olipa takuu mikä hyvänsä. Takuuhan on valmistajan antama vapaaehtonen oma hommansa. Jos tuote ei laadultaa ja kestävyydeltään aseta sen täyttämiä ehtoja, jota katsotaan tapauskohtasesti, voi myyjäliike pulittamaan joutua alennetun hinnan pahimmassa tapauksessa. Jos ei saada korjattua.

        Kolmanneksi siitä on oltu yhteydessä myyjään ja huoltoon tietty kuskattu. Mutta miksikäs uudessa menopelissä on vikaa jo myydessä. Myyty viallisenako. Miten lie muiden laita ja miten on kestänyt? Sitäpä tässä kuulostelen vai kukas se olikaan se yksinkertanen.


      • Kiinalaiset
        J.J-75 kirjoitti:

        Opettele lukemaan... Kyse on mun veljen menopelistä, ei mun. Toisekseen myyjälläkin on vastuunsa, ei se laki niin mene, että myyjä voi pestä kätensä tai myyjäliike..

        Jos tuotteessa on virhe, se korvattavuus on yhteisvastuullista aivan varmasti, olipa takuu mikä hyvänsä. Takuuhan on valmistajan antama vapaaehtonen oma hommansa. Jos tuote ei laadultaa ja kestävyydeltään aseta sen täyttämiä ehtoja, jota katsotaan tapauskohtasesti, voi myyjäliike pulittamaan joutua alennetun hinnan pahimmassa tapauksessa. Jos ei saada korjattua.

        Kolmanneksi siitä on oltu yhteydessä myyjään ja huoltoon tietty kuskattu. Mutta miksikäs uudessa menopelissä on vikaa jo myydessä. Myyty viallisenako. Miten lie muiden laita ja miten on kestänyt? Sitäpä tässä kuulostelen vai kukas se olikaan se yksinkertanen.

        Ei noita viallisena myydä tietenkään. Noissa kiinalaisissa vaan on laatu mitä sattuu. itellä kans oli heti uutena esim vanne kiero ja muuta pikku vikaa. Sain takuuna kaikki rikkinäiset osat korvattua. Onhan se harmi tietenkin jos kaikkee vikaa on laitteessa uutena, mutta et ole ainoa. Lähes jokainen joka tollasen kiinanihmeen ostanut on saman huomannut että laatu kusee. Enkä missään kohtaan tarkoittanut että myyjä voi pestä käsiään touhusta. Jos laite menee kokonaisuudessaan takuuseen niin myyjä ottaa sen vastaan ja lähettää maahantuojalle / tehtaalle ja saa vastaavasti uuden tilalle. Edelleenkin voisit katsoa mitä jälleenmyyjä nimike tarkoittaa.


      • masa.
        J.J-75 kirjoitti:

        Opettele lukemaan... Kyse on mun veljen menopelistä, ei mun. Toisekseen myyjälläkin on vastuunsa, ei se laki niin mene, että myyjä voi pestä kätensä tai myyjäliike..

        Jos tuotteessa on virhe, se korvattavuus on yhteisvastuullista aivan varmasti, olipa takuu mikä hyvänsä. Takuuhan on valmistajan antama vapaaehtonen oma hommansa. Jos tuote ei laadultaa ja kestävyydeltään aseta sen täyttämiä ehtoja, jota katsotaan tapauskohtasesti, voi myyjäliike pulittamaan joutua alennetun hinnan pahimmassa tapauksessa. Jos ei saada korjattua.

        Kolmanneksi siitä on oltu yhteydessä myyjään ja huoltoon tietty kuskattu. Mutta miksikäs uudessa menopelissä on vikaa jo myydessä. Myyty viallisenako. Miten lie muiden laita ja miten on kestänyt? Sitäpä tässä kuulostelen vai kukas se olikaan se yksinkertanen.

        Ostin aikoinaan vastaavan kiinalaisen mönkijän ja se on pelannut hienosti koko ajan ilman mitään vikoja. Käytetään kesät talvet ja olen hyvin tyytyväinen ostokseeni.
        Ostin samoihin aikoihin myös eurooppalaisen, Euroopassa valmistetun auton ja sen kanssa on ollut jatkuvasti erilaisia ongelmia uudesta pitäen. Takuuaikana tietysti reklamoin myyjäliikkeelle, joka korjasi vikoja sitä mukaa kun niitä ilmeni. Monet päivät auto on ollut korjattavana. Takuuajan jälkeen olen joutunut tämän lisäksi vielä maksamaan jokaisesta korjauksesta.
        Siis kyllä uudessa tuotteessa vikoja voi olla, niitä varten se takuu on olemassa. Näin myös Bladessa, joka ei välttämättä ole kuitenkaan mikään heikkolaatuinen.


      • J.J-75
        Kiinalaiset kirjoitti:

        Ei noita viallisena myydä tietenkään. Noissa kiinalaisissa vaan on laatu mitä sattuu. itellä kans oli heti uutena esim vanne kiero ja muuta pikku vikaa. Sain takuuna kaikki rikkinäiset osat korvattua. Onhan se harmi tietenkin jos kaikkee vikaa on laitteessa uutena, mutta et ole ainoa. Lähes jokainen joka tollasen kiinanihmeen ostanut on saman huomannut että laatu kusee. Enkä missään kohtaan tarkoittanut että myyjä voi pestä käsiään touhusta. Jos laite menee kokonaisuudessaan takuuseen niin myyjä ottaa sen vastaan ja lähettää maahantuojalle / tehtaalle ja saa vastaavasti uuden tilalle. Edelleenkin voisit katsoa mitä jälleenmyyjä nimike tarkoittaa.

        Ootko tosissasi noi pösilö? Jälleenmyyjä on kaikissa tuotteissa ellei niitä itse valmisteta. Vai oletko kenties sattunu huomaamaan, kun ostat ruokaa kaupasta, etteikö ruokakauppa olisi jälleenmyyjä? Se on vain nimike.

        Esimerkki... Ostin lenkkarit jälleenmyyjältä ja 2 kuukaudessa ne oli paskana. Valitin kuluttajaneuvojan kautta ja niin vain kävi, että myyjäliike joutui maksamaan puolet tuotteen hinnasta. Toinen puolisko tuli maahantuojalta.


      • itse omistaja
        masa. kirjoitti:

        Ostin aikoinaan vastaavan kiinalaisen mönkijän ja se on pelannut hienosti koko ajan ilman mitään vikoja. Käytetään kesät talvet ja olen hyvin tyytyväinen ostokseeni.
        Ostin samoihin aikoihin myös eurooppalaisen, Euroopassa valmistetun auton ja sen kanssa on ollut jatkuvasti erilaisia ongelmia uudesta pitäen. Takuuaikana tietysti reklamoin myyjäliikkeelle, joka korjasi vikoja sitä mukaa kun niitä ilmeni. Monet päivät auto on ollut korjattavana. Takuuajan jälkeen olen joutunut tämän lisäksi vielä maksamaan jokaisesta korjauksesta.
        Siis kyllä uudessa tuotteessa vikoja voi olla, niitä varten se takuu on olemassa. Näin myös Bladessa, joka ei välttämättä ole kuitenkaan mikään heikkolaatuinen.

        Valmistetaan Taiwanissa ei Kiinassa.
        Eli laatu alkaa olemaan Japanin laatua.
        Ainut VIKA oli nopetta mittaava anturi. Oli haljennut. Se sekotti "ajotietokonetta" aiheuttaen muita ongelmia. Liittimien löysyyden takia oli ongelmia käynnistyksessä ja vilkuissa. Kontaktoria väliin ja liittimet kiini ongelmat katos. Pientä säätöä ja taas mennään! Suurin osa "vioista" säätämällä korjattu. Ainahan yksilöitä joissa vikoja on merkillä kun merkillä. Oli sitten tunnettu ja ei tunnettu. Suurin osa TGB omistajista tähän mennessä ollut tyytyväinen siksi itsekkin sen ostin. Käyttäjäkokemuksien perusteella siis jotka ajelleet tuhansia noilla.


      • Do Ping
        itse omistaja kirjoitti:

        Valmistetaan Taiwanissa ei Kiinassa.
        Eli laatu alkaa olemaan Japanin laatua.
        Ainut VIKA oli nopetta mittaava anturi. Oli haljennut. Se sekotti "ajotietokonetta" aiheuttaen muita ongelmia. Liittimien löysyyden takia oli ongelmia käynnistyksessä ja vilkuissa. Kontaktoria väliin ja liittimet kiini ongelmat katos. Pientä säätöä ja taas mennään! Suurin osa "vioista" säätämällä korjattu. Ainahan yksilöitä joissa vikoja on merkillä kun merkillä. Oli sitten tunnettu ja ei tunnettu. Suurin osa TGB omistajista tähän mennessä ollut tyytyväinen siksi itsekkin sen ostin. Käyttäjäkokemuksien perusteella siis jotka ajelleet tuhansia noilla.

        osa Kiinaa, ainakin jos kiinalaisilta kysyy.


      • laatu ei ole
        Do Ping kirjoitti:

        osa Kiinaa, ainakin jos kiinalaisilta kysyy.

        silti samaa kun kiinassa. kiinan vekottimilla on takukin yleensä 4krt vähemmän..


      • m
        Do Ping kirjoitti:

        osa Kiinaa, ainakin jos kiinalaisilta kysyy.

        hoksasitteko yhden surkeen tarinan can amista,jätkä ei varmaan toista osta.


    • P-Mies.

      Jos ostaa paskaa, niin turha vinkua kun ei saa konvehteja.
      Itse ostin erehdyksessä kiinalaisen mönkijän 400cc.
      600 km ja meni: Kaasarin kaula, startti, vetonarukäynnistin, raidetangon päät, jarrukengät, virtalukko, vinssi...
      Tuossa nyt listaa alkuun.

      Vein vaihtoon ja ostin laatumerkin, polariksen.
      Nyt polle ajettu 2700 km. Ei ongelmaa.
      Se vaan on totuus että ei ole olemassa hyvää ja halpaa samassa paketissa.

      Lisäksi kiinalaisessa mänkijässä tippuu vaihtoarvo puoleen ennenkuin on tankillinen ajettu.
      2000 ajetussa arvo on tippunut jo 80%, jonka jälkeen se ei minnekään enää kelpaakkaan.
      Ei muuten kelpaa oikeen muutenkaan vaihdossa kiinalaiset, ei edes kiinalaisten myyjille.

    • Anonyymi

      Älkää missään nimessä ostako TGB...ihan susi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe