lehtosinilatva itää kuuulemma aika helposti, voiko sen kylvää suoraan maahan ja mikä ajankohta olisi hyvä ? huhti, toukokuu vai kesäkuu?
vai menevätkö siemenet hukkaan suoraan maahan kylvettynä ?
Pitääkö siemenet peittää vai painaa vain kosteaan maahan pintaan kiinni ?
Onko kellään rusosinilatvaa, että voisi kertoa, onko se nätti kukka luonnossa?
lehtosinilatva
7
1692
Vastaukset
- cashmerianum
POLEMONIUM cashmerianum on
- omalla otsikolla
minä en osaa tuohon vastata !
en tiedä edes lehtosinilatvasta vielä juuri mitään ! - Suomessa
omalla otsikolla kirjoitti:
minä en osaa tuohon vastata !
en tiedä edes lehtosinilatvasta vielä juuri mitään !Lehtosinilatva,Polemonium caeruleum
Kellosinilatva, Polemonium acutiflorum
Nämä ovat Suomessa luonnonvaraisia.
Niittysinilatva,Polemonium reptans, on Pohjois-Amerikasta tuotu ja monet muut.
Ovat kovia leviämään siemenistä,kannattaa osta yksi taimi, senjälkeen niitä on vaikka muille jakaa. - Kiitos ostan taimen !
Suomessa kirjoitti:
Lehtosinilatva,Polemonium caeruleum
Kellosinilatva, Polemonium acutiflorum
Nämä ovat Suomessa luonnonvaraisia.
Niittysinilatva,Polemonium reptans, on Pohjois-Amerikasta tuotu ja monet muut.
Ovat kovia leviämään siemenistä,kannattaa osta yksi taimi, senjälkeen niitä on vaikka muille jakaa.Mutta kylvän siemenetkin :)
- Anonyymi
Mietin samaa, lähinnä kylvöajankohtaa. Onko jo myöhäistä kylvää lehtosinilatvaa näin juhannusviikon tienoilla?
- Anonyymi
Milloin lehtosinilatvaa siis kannattaa kylvää ?
Onko sen kukka liilahtavan sininen ?
Etsin lavendelin sinistä kukkaa puutarhaani.
ja jalopähämön väristä, mutta en sitä, vaikka se on ihana,
mutta kukkii liian vähän aikaa. - Anonyymi
Kurjenpolvissa on lilahtavia kukkia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1922010
- 1291104
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä33700ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522