Mistä tietää keskenmenon?

Tyhmäkö?

Mistä tietää että on tullut keskenmeno?

4

1827

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitä

että olet ollut raskaana ja sitten alkaakin kuukautiset. Ja riippuu paljon siitäkin, missä vaiheessa raskautta olet menossa. Jos ihan alussa, monet ei edes tiedä olleensa raskaana, kuukautiset voi alkaa vaan päivän pari myöhässä. Jos kuitenkin jo useampi kuukausi, niin itsellä ainakin sen ihan tiesi. Alkoi tuhruvuoto ja lopulta vatsakivut. Totuus selvisi sitten ultralla. Jos on tosi vähän raskausviikkoja/päiviä ja menee kesken, niin eipä sille voi lääkärikään mitään valitettavasti tehdä.. Joskus vuoto raskauden alussa voi kuitenkin olla muutakin kuin keskenmeno. Siitähän sen siinä tapauksessa tietää, että jatkuuko se raskaus vai ei.. eli alkaako sikiö kehittyä.

• tiedäkään

Eihän keskenmenoa välttämättä tiedä ollenkaan käymättä ultrassa. Positiivisen raskaustestin jälkeinen vuoto ja kivut viittaavat tietysti keskenmenoon, mutta keskenmeno voi tapahtua myös oireitta. Tällöin vasta ultrassa saattaa selvitä, että alkion/sikiön kehitys on pysähtynyt.

• Vastatkaa nopeasti..

Mulla kävi niin, että kuulin noin viikko sitten olevani raskaana. Soitettuani äitiysneuvolaan mulle varattiin aika ensi viikolle, ja sanottiin että olen noin 7 viikolla. Tänään kuitenkin alkoi melko kovat kivut ja tuli vuotoa,ei mitenkään paakkuista kuitenkaan. Oliko tämä nyt keskenmeno??? Olo on epätodellinen ja pelottaa.

• Yksi vain

Ei välttämättä mistään. Reilusti yli puolet hedelmöittyneistä munasoluista menee kesken ennen kuin nainen edes tiesi olleensa raskaana. Ekoilla viikoilla ei ultrassakaan näy yhtään mitään.

Keskenmenoista puhutaan niiden yleisyyteen nähden aivan liian vähän. Suurin osa vauvasta haaveilevista ei tiedä että suurin osa hedelmöittyneistä munasoluista ei päädy vauvaksi asti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      93
      2129
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      167
      1557
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      74
      1339
    4. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      240
      1237
    5. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      73
      1190
    6. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      88
      1106
    7. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1051
    8. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      253
      1016
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      51
      936
    10. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      88
      901
    Aihe