Rengastyöt Oulussa

edullisesti??

Osaisikos joku antaa vinkkiä, missä firmassa Oulun seudulla saisi edullisesti vaihdatettua ja tasapainotettua renkaat toisille vanteille?

Näissä tuntuu olevan kovasti hintaeroa, jotkut yrittävät moisesta hommasta (10min) ryöstää yli 50 tai jopa 100e silloin, kun ei samalla osta samasta liikkeestä uusia kumeja.

17

13675

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saat

      rengastyön ja tasapainotuksen niin ole tyytyväinen tai tee itse. Itse teen tutuille homman neljälläkympillä kun sattuu nuo vehkeet olemaan. Tyhjänkyselijät ja tinkaajat lentää pellolle.

      • yli 50e on liikaa

        No mielestäni yli 50e on liikaa moisesta hommasta. Renkaita ei siis tarvitse laittaa autoon kiinni, vaan voin itse nostaa ne kontista ja takaisin konttiin. Pelkät rengastyöt, 10min max.

        Kesällä toisella paikkakunnalla homma maksoi 35e, minkä tietysti maksaisin ilomielin. Luulisi senkin olevan ihan ok hinta nyt, kun ei edes ole mikään sesonkiaika. Pelkkää plussaa firmalle.

        Vinkkejä vaihtopaikasta otetaan edelleen vastaan, mutta yli viittäkymppiä en hommasta ole valmis maksamaan.


      • asentajaeetu
        yli 50e on liikaa kirjoitti:

        No mielestäni yli 50e on liikaa moisesta hommasta. Renkaita ei siis tarvitse laittaa autoon kiinni, vaan voin itse nostaa ne kontista ja takaisin konttiin. Pelkät rengastyöt, 10min max.

        Kesällä toisella paikkakunnalla homma maksoi 35e, minkä tietysti maksaisin ilomielin. Luulisi senkin olevan ihan ok hinta nyt, kun ei edes ole mikään sesonkiaika. Pelkkää plussaa firmalle.

        Vinkkejä vaihtopaikasta otetaan edelleen vastaan, mutta yli viittäkymppiä en hommasta ole valmis maksamaan.

        koskaan tullut miettineeksi että rengaskoneet ja tasapainotuslaitteet maksavat,oletko koskaan kuullut hankintahintojen kuoletuksesta,tarkoittaa että yrittäjän täytyy saada korvaus kalliiden laitteiden käytöstä.tee jumalauta homma itse rengasraudan kanssa,äläkä tasapainota renkaita ensinkään niin homma ei maksa kuin vaivan.olen toistakymmentä vuotta kestäneen urani aikana autonkorjauksen parissa,että mikään ei saisi maksaa mitään,mutta tosiasiahan on että perseaukisesta kaikki on kallista,sellaiselle asiakkaalle kannattaa olla tosi vittumainen niin pääsee eroon,ei sellaisesta asiakkaasta ole kuin harmia ja haittaa liiketoiminnalle.


      • toimitusj
        asentajaeetu kirjoitti:

        koskaan tullut miettineeksi että rengaskoneet ja tasapainotuslaitteet maksavat,oletko koskaan kuullut hankintahintojen kuoletuksesta,tarkoittaa että yrittäjän täytyy saada korvaus kalliiden laitteiden käytöstä.tee jumalauta homma itse rengasraudan kanssa,äläkä tasapainota renkaita ensinkään niin homma ei maksa kuin vaivan.olen toistakymmentä vuotta kestäneen urani aikana autonkorjauksen parissa,että mikään ei saisi maksaa mitään,mutta tosiasiahan on että perseaukisesta kaikki on kallista,sellaiselle asiakkaalle kannattaa olla tosi vittumainen niin pääsee eroon,ei sellaisesta asiakkaasta ole kuin harmia ja haittaa liiketoiminnalle.

        Puhut asiaa, poika puhuu 10min työt, pitää olla ammattilainen jos 10min tekee ja kuuma tulee varmasti, kyllähän se 20-30min menee jos tehdään normaalisti eikä urakkapalkalla, kaikki on kallista jos on rahasta pulaa, mutta verot kun maksaa ja tarvikeet/laitteet7vuokrat/ym. ei mitään tahdo jäädä käteen, sitä ei moni ajattele.


      • Autonasentaja
        toimitusj kirjoitti:

        Puhut asiaa, poika puhuu 10min työt, pitää olla ammattilainen jos 10min tekee ja kuuma tulee varmasti, kyllähän se 20-30min menee jos tehdään normaalisti eikä urakkapalkalla, kaikki on kallista jos on rahasta pulaa, mutta verot kun maksaa ja tarvikeet/laitteet7vuokrat/ym. ei mitään tahdo jäädä käteen, sitä ei moni ajattele.

        Olen tehnyt tasapainoituksia renkaisiin vuosia eikä siinä tosiaa mene ku korkeintaan se 10 min. jos renkaat on valmiiksi irroitettu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Miksi valehdella päin naamaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi
        toimitusj kirjoitti:

        Puhut asiaa, poika puhuu 10min työt, pitää olla ammattilainen jos 10min tekee ja kuuma tulee varmasti, kyllähän se 20-30min menee jos tehdään normaalisti eikä urakkapalkalla, kaikki on kallista jos on rahasta pulaa, mutta verot kun maksaa ja tarvikeet/laitteet7vuokrat/ym. ei mitään tahdo jäädä käteen, sitä ei moni ajattele.

        Vianor 102 euroa työ ja todellakin kerkeää tunnissa 5 asiakasta,näppi 500 euroa tunti on minun mielestäni on helvetin kohtuutonta.


    • se on tyhmää m...

      Alle 50euroa maksaa renkaan asennuslaite. Staattinen tasapainoituslaite 10 euroa? (Ostin itse Englannista pirun kauan sitten 4:llä punnalla. Pelaa loistavasti.

      Tässä on se hyvä puoli, että voi ostaa huippurenkaita todella edullisesti kun ei tarvitse hieroa pakettikauppoja(=kusetusta).

      Samoin auton CD'hin ja koodinlukijaan kannattaa sijoittaa. Jää 2-4 viikon jonotusajat muiden huviksi. Tähän ovat ajaneet Suomen viisaat korjaamoyrittäjät.

      • viisas korjaamoyrittäjä

        Autoilla pitää mutta mikään ei saisi maksaa. Kun tinkaat korjaamolla hintoja oletko miettinyt mistä tuntihinta muodostuu. Siitä jää yrittäjälle loppujenlopuksi hyvin vähän omaa palkkaa kun kaikki kulut ja muut maksut otetaan pois. Miltä työläisestä tuntuisi jos pomo tulisi joka päivä tinkaamaan palkkaa tai jotain työsuoritusta halvemmalla.


      • Tee ite jos ossaat!

        se alle 50 euroa maksava renkaan asennuslaite ja kuka myy? Ostan heti sellaiset! Rengasrautoja ja kumivasaraa en usko sinun tarkoittavan.
        Missä Suomessa myydään staattisia tasapainotuslaitteita? Totesin 20 v sitten sellaisen hyväksi, mutta sittemmin ei ole tullut vastaan. Ostaisin itsellekin.


      • se on tyhmää...
        Tee ite jos ossaat! kirjoitti:

        se alle 50 euroa maksava renkaan asennuslaite ja kuka myy? Ostan heti sellaiset! Rengasrautoja ja kumivasaraa en usko sinun tarkoittavan.
        Missä Suomessa myydään staattisia tasapainotuslaitteita? Totesin 20 v sitten sellaisen hyväksi, mutta sittemmin ei ole tullut vastaan. Ostaisin itsellekin.

        Vaikka tunnut olevan pikkuprovoilija niin vastattakoon.

        Tämä renkaan asennuslaitemainos sattui silmääni muutama viikko sitten joko Hong Kongin tai Lahden Pörssin sivulta (tai jokin muu vastaava firma). Laitteen toimintaperiaate näytti olevan samanlainen kuin näillä "suurikuluisillakin" firmoilla.

        Lisää tietoa varmaan osaat hakea itsekin.


    • itse tehdä

      kyseiset rengastyöt (4xvannetyö, 4x tasapainotus, alleasennus) 10min. Tervetuloa töihin, paikka on sinun!
      ps. tuntiliksa on 30e!

      • vielä tähänkin

        No eipä siinä viimeksi yli 10min mennyt, siis vanhat kumit pois (irto)vanteilta ja uudet tilalle. Sitten painotus. Allelaittoahan en tarvitse, kuten ylempänä mainitsinkin.

        Tekisin mielelläni homman itse, jos vaan olisi tarvittavat työkalut käytössä. Tai maksaisin kohtuuhinnan vaivasta. Kohtuuhintana tästä en kuitenkaan pidä yli viittäkymppiä.

        Paljonko pitäisi maksaa pelkästä laitteiden käytöstä? Tällöinhän se suuri vaiva jäisi minulle itselleni, enkä kuluttaisi asentajien kallista aikaa.


      • Rengas myyjä
        vielä tähänkin kirjoitti:

        No eipä siinä viimeksi yli 10min mennyt, siis vanhat kumit pois (irto)vanteilta ja uudet tilalle. Sitten painotus. Allelaittoahan en tarvitse, kuten ylempänä mainitsinkin.

        Tekisin mielelläni homman itse, jos vaan olisi tarvittavat työkalut käytössä. Tai maksaisin kohtuuhinnan vaivasta. Kohtuuhintana tästä en kuitenkaan pidä yli viittäkymppiä.

        Paljonko pitäisi maksaa pelkästä laitteiden käytöstä? Tällöinhän se suuri vaiva jäisi minulle itselleni, enkä kuluttaisi asentajien kallista aikaa.

        Joo elikkä noi hinnathan koostuu työntekijöiden palkasta muusta ylimääräiristä maksuista... varmaan jollain 20eurolla kaikki firmat voi tehdä pelkän asennuksen mut jos haluat tasapainotuksen mukaan ni tahtoo nousta hinta ihan EU sääntöjen takia(ja tämä johtaa siihen että lyijy painojen valmistus on lopetettu mikä nostaa painojen hintaa). Kuitenkaan yritykset ei halua sinänsä maksaa siitä sinun rengastyöstä vaan aina pitää jotain saada voittoaki.


      • minun mielestä
        Rengas myyjä kirjoitti:

        Joo elikkä noi hinnathan koostuu työntekijöiden palkasta muusta ylimääräiristä maksuista... varmaan jollain 20eurolla kaikki firmat voi tehdä pelkän asennuksen mut jos haluat tasapainotuksen mukaan ni tahtoo nousta hinta ihan EU sääntöjen takia(ja tämä johtaa siihen että lyijy painojen valmistus on lopetettu mikä nostaa painojen hintaa). Kuitenkaan yritykset ei halua sinänsä maksaa siitä sinun rengastyöstä vaan aina pitää jotain saada voittoaki.

        AKH-yhtiöt oy kuopiossa tekee vannetyön (entinen kumi pois ja uusi tilalle) 5€/kpl ja tasapainotus (peltivanne) 5€/kpl. Eli neljä rengasta vannetyö ja tasapainotus yhteensä 40€. Minusta ei ollu paha hinta kuitin kanssa kaiken lisäks. Yhden miehen firmassa ei ilmeisesti isoja kuluja.


      • UNTS!
        minun mielestä kirjoitti:

        AKH-yhtiöt oy kuopiossa tekee vannetyön (entinen kumi pois ja uusi tilalle) 5€/kpl ja tasapainotus (peltivanne) 5€/kpl. Eli neljä rengasta vannetyö ja tasapainotus yhteensä 40€. Minusta ei ollu paha hinta kuitin kanssa kaiken lisäks. Yhden miehen firmassa ei ilmeisesti isoja kuluja.

        Niin siis siihen ITSE renkaiden asennukseen saattaa mennä 10 min, mutta yrittäjälle maksaa myös se aika kun The Asiakas jatisee ja natisee ensin 20 min että saako viijellätoosta eurolla, Saksassakin laittavat, intternetissä eilen naapurinpoijjan kanssa kattoin, no laita nyy...


      • UNTS!
        UNTS! kirjoitti:

        Niin siis siihen ITSE renkaiden asennukseen saattaa mennä 10 min, mutta yrittäjälle maksaa myös se aika kun The Asiakas jatisee ja natisee ensin 20 min että saako viijellätoosta eurolla, Saksassakin laittavat, intternetissä eilen naapurinpoijjan kanssa kattoin, no laita nyy...

        Eli siis sen turhan basaarikynytyksen aikana voisi tehdä jotain muuta "tuottavaa"


      • tämmöstä tänään
        UNTS! kirjoitti:

        Eli siis sen turhan basaarikynytyksen aikana voisi tehdä jotain muuta "tuottavaa"

        ristus kohtasin tänään tinkaajan 8vanteelta olis pitäny saada kumit pois ja irroitetuista renkaista 4kpl asentaa toisille vainteille ja niille tasapainoitus vielä varsinaisen työpäivän jälkeen. ei luvannu maksaa kun 30€. 40€ olisin sen tehnyt. tosin ainakin 50€ olisi pitänyt saada. ja itse kun olen työntekijä niin ottaa nyt huomioon alumiinivanteen liimapainojen hinnat tasapainotus koneen ja rengaskoneen että ne on maksanut joskus isoja markkoja. ja nehän vie käytössä sähköä?? ja sitten se paineilmakompressori vie sähköä jos ei välttämättä halua kokeilla keuhkoilla pistää ilmoja. myöskin hallin valot vie pakostaki omat virtansa. pitäisikähän siinä vielä miettiä asiasta viidenteen että minä tarvitsen rahaa ja työnantaja tarvitsee rahaa eikä suomessa veroilta voi rehellisenä välttyä. vittu minäkään saa tupakki askia KAUPASTA 2€ jos hintalapus lukee 5.7€


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      Yleistä iskelmämusiikista
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    8. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    9. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe