Lancer 2008 pettymys

-pettynyt-

koeajo Lancer 2008:lla oli kaikkea muuta kuin mainospuheet. hyviä puolia löytyy auton ulkonäöstä ja siitä että valmistettu japanissa.

istuminen autoon antaa halvan muovisen vaikutelman. 1,5 moottori oli laiska.. niin laiska että jos 1,8 on vain sen verran parempi miltä paperilla näyttää, niin sekin on tosi laiska. rengasmelu häiritsee jo pienissä nopeuksissa. istuma-asentoa ei saa säädettyä kunnolliseksi.

kelpaa lyhyeen ajoon ja on kivannäköinen. hinta on kova auton ominaisuuksiin verrattuna. ajan paljon ja ennemmin ostaisin vaikka skoda fabian vaikka se on tarpeisiini liian pieni. Lancerin piti olla lähes d-segmentin auto c-segmentin hinnoilla mutta se on ihan toisinpäin.

17

12538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokeilit?

      Joko Lanser on tullut liikkeisiin? Mielelläni koeajaisin itsekin. Ja nimenomaan tuota isompaa bensaa. Penkkien tuntumaan ja rengasmeluun koneen koko ei tietty vaikuta :-)

      • tulivatensin

        1.5 koneella varustetut karvalakki mallit ovat tulleet ensimmäisinä liikkeisiin. huom! siinä on ohjaus sähkötehostajalla ja suht tehoton kapistus..
        eli kannattaa varmistaa että on 1.8 tai dieseliä tarjolla jos koeajoon meinaa.


        http://www.mitsubishiclubfinland.com/


    • Messuvieras

      Helsinki Motor Showssa kun kokeilin niin ajoasento oli minullekin pettymys, olisi ehdottomasti kaivannut ainakin ratin etäisyyssäätöä.

      • monessa

        eli kuinka monesta saman hintaisessa autossa se vi*** ratin syvyys säätö löytyy?!
        vit** meidän -95 audissa ei ole edes ratin korkeuden säätöä vaikka on maksanut aikoinaan 3x sen ajan mitsuihin verrattuna!
        oikeesti siinä penkissä on varmaan säätöjä sen verra että jokainen saa sitä ruhoansa liikuteltua! ja jos maha ottaa rattiin niin suosittelen vaikka pikaista laihduttamista! :P

        itse olen jokaiseen ajamaani autoon kunnon asennon löytänyt, ILMAN mitään ratin etäisyyden säätöjä! penkit ovat mieletäni tottumis kysymys! kyllä se jokaisen ahteri muotoutuu, joskus siinä voi mennä vaan hetki.


      • Messuvieras
        monessa kirjoitti:

        eli kuinka monesta saman hintaisessa autossa se vi*** ratin syvyys säätö löytyy?!
        vit** meidän -95 audissa ei ole edes ratin korkeuden säätöä vaikka on maksanut aikoinaan 3x sen ajan mitsuihin verrattuna!
        oikeesti siinä penkissä on varmaan säätöjä sen verra että jokainen saa sitä ruhoansa liikuteltua! ja jos maha ottaa rattiin niin suosittelen vaikka pikaista laihduttamista! :P

        itse olen jokaiseen ajamaani autoon kunnon asennon löytänyt, ILMAN mitään ratin etäisyyden säätöjä! penkit ovat mieletäni tottumis kysymys! kyllä se jokaisen ahteri muotoutuu, joskus siinä voi mennä vaan hetki.

        Se ei muita auta yhtään jos sinä olet valmis totuttelemaan tai jos tuo sopii sinulle. Säätöjä pitää olla jos ilman niitä ei osu kohdalleen. Vatsaan ratti ei hinkannut ja persjalkaiselle ajoasento voi olla parempi, mutta muuten ratti jäi liian kauas. Nou tänks. Esim. uudessa Imprezassa ratin syvyyssäätö on, perinteisestihän se on puuttunut monesta japsista.


      • halpa!
        monessa kirjoitti:

        eli kuinka monesta saman hintaisessa autossa se vi*** ratin syvyys säätö löytyy?!
        vit** meidän -95 audissa ei ole edes ratin korkeuden säätöä vaikka on maksanut aikoinaan 3x sen ajan mitsuihin verrattuna!
        oikeesti siinä penkissä on varmaan säätöjä sen verra että jokainen saa sitä ruhoansa liikuteltua! ja jos maha ottaa rattiin niin suosittelen vaikka pikaista laihduttamista! :P

        itse olen jokaiseen ajamaani autoon kunnon asennon löytänyt, ILMAN mitään ratin etäisyyden säätöjä! penkit ovat mieletäni tottumis kysymys! kyllä se jokaisen ahteri muotoutuu, joskus siinä voi mennä vaan hetki.

        Kun mitsussa kaikki varusteet pitää ostaa niin hinta nousee eurooppalaisten kilpailijoiden rinnalle, niissä kaikki tarvittava on vakiona perushinnassa!!!

        Lanceriin tulee kohdistumaan kovia hinnan alennuspaineita jos sillä halutaan tehdä kauppaa. Lyhytjalkainen ja pitkäkätinen voi löytää siitä hyvän asennon mutta se rajaa ostajakuntaa.


      • lancer harkinnassa
        halpa! kirjoitti:

        Kun mitsussa kaikki varusteet pitää ostaa niin hinta nousee eurooppalaisten kilpailijoiden rinnalle, niissä kaikki tarvittava on vakiona perushinnassa!!!

        Lanceriin tulee kohdistumaan kovia hinnan alennuspaineita jos sillä halutaan tehdä kauppaa. Lyhytjalkainen ja pitkäkätinen voi löytää siitä hyvän asennon mutta se rajaa ostajakuntaa.

        Mitä eurooppalaisia suosittelisit vaihtoehdoksi tuohon lancerin 22-25 hintaan? Ratin syvyyssäätö on minulle yhdentekevä.


      • kato tullu
        lancer harkinnassa kirjoitti:

        Mitä eurooppalaisia suosittelisit vaihtoehdoksi tuohon lancerin 22-25 hintaan? Ratin syvyyssäätö on minulle yhdentekevä.

        Sieltä skoda palstalta jostain hankintaansa tyytymättömänä provoileen. Ei kannata oikein tosissaan ottaa näitä juttuja! BMW:ssäkään ei ole edes korkeus säätöä saati syvyys säätöä ratissa ollu ainakaan 90 luvun puolivälissä ja silti ovat hyvinki arvostettuja vehkeitä. Tosin en tiiä miks koska itest bmw on mitsun galantin jälkeen kun ladalla ajais!


      • monessa

        kuules messuvieras. vaikka viestini sijoitui sun viestin perään,niin ei mitään henkilökohtaista. tarkoitukseni oli kirjoittaa yleisesti tuosta "syvyys säädön vouhkaamisesta". tuntuu että kun kerrran on "startin" isomahainen koeajaja tuoto syvyyssäätöä purnannut niin nyt sitä purnaa lähes kaikki! :P


      • Messuvieras
        monessa kirjoitti:

        kuules messuvieras. vaikka viestini sijoitui sun viestin perään,niin ei mitään henkilökohtaista. tarkoitukseni oli kirjoittaa yleisesti tuosta "syvyys säädön vouhkaamisesta". tuntuu että kun kerrran on "startin" isomahainen koeajaja tuoto syvyyssäätöä purnannut niin nyt sitä purnaa lähes kaikki! :P

        Ei tietenkään se syvyyssäätö ole ominaisuutena tärkeä, jos ilman sitä ajoasennon saa hyväksi. Ei välttämättä tarvita mitään säätöjä. Mutta joissakin autoissa se tehtaalla mietitty ajoasento on onnistuneempi kuin toisissa ja kun kuskitkin ovat erilaisia, niin tarve säädöille vaihtelee. Yksinkertaista, kun sen oivaltaa ja myöntää. Turha siis vertailla muihin merkkeihin tai kuvitella, että tämä on jotain henkilökohtaista, muuten kuin ajoasennon osalta. ;-)


      • jeesmän
        kato tullu kirjoitti:

        Sieltä skoda palstalta jostain hankintaansa tyytymättömänä provoileen. Ei kannata oikein tosissaan ottaa näitä juttuja! BMW:ssäkään ei ole edes korkeus säätöä saati syvyys säätöä ratissa ollu ainakaan 90 luvun puolivälissä ja silti ovat hyvinki arvostettuja vehkeitä. Tosin en tiiä miks koska itest bmw on mitsun galantin jälkeen kun ladalla ajais!

        ...mutsin -06 320 bemussa ratin säätöjä. Tuulilasi on ahdistavan lähellä. Kojelaudan alumiinimuovilook on sanalla sanoen halvannäköinen.


    • tuota noin ...

      Ei kannata sanoa yhtään mitään, ennen kuin on käynyt koeajamassa myös 1,8 bensakoneen tai dieselin. Ne ovat hyvinkin paljon eri autoja kuin 1,5 moottorinen malli, esimerkiksi. ohjaustehostus on täysin erilainen, se ei ole sähköinen kuten halvimassa 1,5 mallissa. Moottori paljon puhdikkaampi jne jne ...

    • Autoetu

      Mulla on koeajossa juurikin tuo 1.5 litraisella padalla varustettu, vaatimattomimmin varusteltu (Inform) Lancer.

      Ensifiilikset oli kyllä aika muoviset, kaikkialla on avoimia lokeroita joissa on sellaista kovaa mustaa muovia. Ei anna millaan laadukasta vaikutelmaa vaikka periaatteessa sisällä on kyllä kaikin puolin siistiä. Suosittelen ottamaan vähintään Invite-varustelutason jossa on edes ratissa nahkaa ja ulkoapäinkin autoon on saatu näyttävyyttä. Myös vakiovarusteena tuleva BT-setti kuulostaa hyvältä
      21 keur autossa.

      Tuo kone tuntuu riittävän hyvin kaupungissa ajeluun mutta mihinkään rallitunnelmiin tässä ei kyllä sitten tietysti päästä vaikka ulkonäkö sinällään onkin vauhdikas ja mainostus pohjaa kovasti Lancerin rallimaineeseen. Koneessa on vähän kuin dieselin ominaisuudet ilman sitä muhkeaa alavääntöä, äänikin kuuluu yllättävän jotenkin dieselmäisellä mourunalla kabiinin puolelle. Mutta siis kauppakassina kyllä riittävä kone tuo 1.5 on ja aika helppo ajella sinänsä. Oman firman leasingautopolitiikka ei suosi yli 170g tupruttelevia autoja joten sen takia 1.8 litrainen ei tule kyseeseen.

      Vaihdekeppi on todella lyhytliikkeinen josta pidin kovasti, vaihteet loksahtelevat kohdalleen tuntuvasti, ihan kuin olisi vähän urheilullisemmastakin lootasta kyse. Kaasu on aika herkkä, kaikki toimii niinkuin voisi odottaakin. Itse löysin ihan hyvän ajoasennon, ristiselän tuki voisi omaan tarpeeseen olla parempi. Tilaa autossa on reilusti, varsinkin takapenkkien jalkatila oli tosi reilu.

      Ei tätä nyt todellakaan varauksetta voi siis suositella, mutta Invite-malli on mielestäni hintaansa nähden kyllä harkinnan arvoinen.

      • 170graja

        2litran diesel sitten!
        sen 1.5 sais unohtaa, samoin halvimman varustetason.


      • Autoetu
        170graja kirjoitti:

        2litran diesel sitten!
        sen 1.5 sais unohtaa, samoin halvimman varustetason.

        Onko mitään hajua tai valistuneita arvauksia mihin hintaluokkaan nuo 2.0 DI-D koneella varustetut Lancerit asettuvat? VW valmistaa yleisesti ottaen kai asiallisia pannuja, miten mahtaa olla tämän kanssa? Kulutus, teho ja vääntö nyt ainakin paperilla näyttävät ihan päteviltä mutta en oikein tiedä onko omilla ajoilla (n. 15 000 vuodessa) diesel kannattava... Samoin jos auton hinta nousee yli 25 keurin alkaa löytymään jo vähemmänkin muovisia vaihtoehtoja.


      • sedan

        plussaa:
        -moottori, yllättävän pirteä ja mukava tehopiikki 4500rp.
        -ajettavuus ihan kohdallaan.
        -mukava ulkonäkö.

        miinukset:
        -ratin pituussäätö puuttuu ISO miinus.
        -rengasmelu aika häiritsevää.
        -plink pling äänet/varoitukset mittaristossa.


    • SINUUN

      ajoin, en pettynyt mutta...
      Äänimaailma & miljöö & materiaalit on c-segmenttiä ja pysyy. Sain mitsu "navin" hinnalla uuden D-segmentin kärryn huippuvarusteilla, tullee 2 viikon sisään. Oli lähellä että en päätynyt mitsuun. pearl white

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      152
      2954
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      368
      2050
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      41
      1805
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1772
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      975
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      792
    Aihe