OLIIVIÖLJY!

BBL..

Hei! kertokaa miten teen oliiviöljy hoidon? laitetaanko kuivaa vai pestyyn hiukseen ja hiuspohjaan ??? tiedosta kiitti

22

13128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmmmm

      kannattaako tukkia ihohuokoset kasvisöljyllä?

      • juupelisjaa

        En nyt ole ammattilainen, mutta eikö se ole helpompi levittää märkään päänahkaan. Jossain myös neuvottiin, että oliviiöljyn voi ensin lämmittää vesihauteessa (oliiviöljy astia pesualtaaseen joka on täytetty lämpimällä vedellä). Ei siis mitään mikrosysteemejä ettet vielä polta päänahkaa.

        Eli kastele hiukset ja levitä oliiviöljy päänahkaan hieroen. Sitten voit vaikka kietaista pyyhkeen pään ympärille ja katsoa vaikka tv:tä puoli tuntia (vaikutusaika on kai makuasia).

        En ole itse tätä kokeillut, joten en tiedä tuosta huuhtelusta. Kannattaisi ehkä pestä todella laimealla shampoolla päänahkaa hieroen. Hoitoaineenhan voit myös hyvin iskeä latvoihin jos ne tuntuvat sitä tarvitsevan.

        Oliiviöljyhoidon vaikutus perustuu siihen, ettei meillä nykyään ole hiuksissa niiden omaa öljyä/rasvaa. Se nimittäin pestään aina pois liian vahvoilla shampoilla. Tätä päänahka sitten yrittää korvata lisääntyneellä talintuotannolla, mikä johtaa pesukierteeseen. Lisäksi hiuspohja voi niin huonosti, että tämä aiheuttaa hiustenlähtöä. Sen huomaa paremmin kun lopettaa liian hiusten puunaamisen. Hiukset alkavat yllättäen tuntua paljon tuuheammilta kun hiuksia lähtee vähemmän.

        Kannattaa siis pestä laimeammalla shampoolla ja niin harvoin kuin voi :)


      • eri mieltä
        juupelisjaa kirjoitti:

        En nyt ole ammattilainen, mutta eikö se ole helpompi levittää märkään päänahkaan. Jossain myös neuvottiin, että oliviiöljyn voi ensin lämmittää vesihauteessa (oliiviöljy astia pesualtaaseen joka on täytetty lämpimällä vedellä). Ei siis mitään mikrosysteemejä ettet vielä polta päänahkaa.

        Eli kastele hiukset ja levitä oliiviöljy päänahkaan hieroen. Sitten voit vaikka kietaista pyyhkeen pään ympärille ja katsoa vaikka tv:tä puoli tuntia (vaikutusaika on kai makuasia).

        En ole itse tätä kokeillut, joten en tiedä tuosta huuhtelusta. Kannattaisi ehkä pestä todella laimealla shampoolla päänahkaa hieroen. Hoitoaineenhan voit myös hyvin iskeä latvoihin jos ne tuntuvat sitä tarvitsevan.

        Oliiviöljyhoidon vaikutus perustuu siihen, ettei meillä nykyään ole hiuksissa niiden omaa öljyä/rasvaa. Se nimittäin pestään aina pois liian vahvoilla shampoilla. Tätä päänahka sitten yrittää korvata lisääntyneellä talintuotannolla, mikä johtaa pesukierteeseen. Lisäksi hiuspohja voi niin huonosti, että tämä aiheuttaa hiustenlähtöä. Sen huomaa paremmin kun lopettaa liian hiusten puunaamisen. Hiukset alkavat yllättäen tuntua paljon tuuheammilta kun hiuksia lähtee vähemmän.

        Kannattaa siis pestä laimeammalla shampoolla ja niin harvoin kuin voi :)

        Androgeenisen kaljuuntumisen lääkehoito
        Nämä tiedot löytyvät useista eri lähteistä koskien nimenomaan Androgeenisen eli miestyyppisen kaljuuntumisen hoidossa:

        "Päivittäinen pesu on tärkeää, sillä kaljuuntuvien miesten ja naisten päänahka on useimmiten liian rasvainen ja he potevat ns. taliköhnäihottumaa.

        Yksinkertaisin hoitokeino on päänahan pesu ketokonatsolia (hiivasienilääke) sisältävällä sampoolla 1-2 kertaa viikossa ja tavallisella sampoolla suoritettava pesu kaikkina muina viikonpäivinä."

        Lähde: http://www.poliklinikka.fi/?id=8281642&page=1317388

        Itse pesen kerran viikossa Nizoral shampoolla ja muina päivinä herkälle iholle tarkoitetulla LV-Shampoolla, ei ainakaan kuivata tai herkistä liikaa päänahkaa. Hyvin on toiminut ja hiukset ovat ainakin toistaiseksi päässä vaikka oireita miestyyppisestä kaljuuntumisesta jo onkin ollut.


      • oli nizoral
        eri mieltä kirjoitti:

        Androgeenisen kaljuuntumisen lääkehoito
        Nämä tiedot löytyvät useista eri lähteistä koskien nimenomaan Androgeenisen eli miestyyppisen kaljuuntumisen hoidossa:

        "Päivittäinen pesu on tärkeää, sillä kaljuuntuvien miesten ja naisten päänahka on useimmiten liian rasvainen ja he potevat ns. taliköhnäihottumaa.

        Yksinkertaisin hoitokeino on päänahan pesu ketokonatsolia (hiivasienilääke) sisältävällä sampoolla 1-2 kertaa viikossa ja tavallisella sampoolla suoritettava pesu kaikkina muina viikonpäivinä."

        Lähde: http://www.poliklinikka.fi/?id=8281642&page=1317388

        Itse pesen kerran viikossa Nizoral shampoolla ja muina päivinä herkälle iholle tarkoitetulla LV-Shampoolla, ei ainakaan kuivata tai herkistä liikaa päänahkaa. Hyvin on toiminut ja hiukset ovat ainakin toistaiseksi päässä vaikka oireita miestyyppisestä kaljuuntumisesta jo onkin ollut.

        Nizoralia käytin mutta tehokkaampi on neutrogenan t/gel shampoo. Hiustenlähtö loppui kokonaan ja hiukset vatn tuuheutunueet pikkuhiljaa jo toista vuotta yhä paremmaksi :)


      • oli nizoral
        oli nizoral kirjoitti:

        Nizoralia käytin mutta tehokkaampi on neutrogenan t/gel shampoo. Hiustenlähtö loppui kokonaan ja hiukset vatn tuuheutunueet pikkuhiljaa jo toista vuotta yhä paremmaksi :)

        rasvaisen päänahan t/gel on myös hyvä hillitsemään rasvoitusta.


      • Anonyymi
        oli nizoral kirjoitti:

        Nizoralia käytin mutta tehokkaampi on neutrogenan t/gel shampoo. Hiustenlähtö loppui kokonaan ja hiukset vatn tuuheutunueet pikkuhiljaa jo toista vuotta yhä paremmaksi :)

        Apteekissa väittivät että Nizoralia saa enää vain voidemaisena, aika erikoista kun päänahkaanhan sitä yleensä käytetään.


    • toimin

      hieron oliiviöljyn kuiviin hiuksiin, en hiuspohjaan. Annan vaikuttaa useamman tunnin, usein yön yli. Ja sitten aamulla pesen pois. Käsittelen hiukset näin noin kerran viikossa/kahdessa. Auttanut todella paljon - kuivaakin kuivemmat hiukseni ovat heränneet eloon.

      Olen käyttänyt "hoitoa" nyt noin vuoden ja olen tyytyväinen. -Ihmettelen kovin niitä, jotka ottavat tällä palstalla kantaa asioihin joista ei ole omaa kokemusta.

      • juupelisjaa

        Ah anteeksi. En todellakaan huomannut että ketjun aloittaja kertoi itsellään olevan taliköhnäihottuma!

        Tietenkään neuvoni eivät olleet mitään absoluuttisia totuuksia, juuri siksi mainitsin etten ole itse kokeillut. Olen vain lukenut ihmisten kokemuksia eivätkä ne sinänsä ole yhtään sen vähemmän painavia kuin jonkun, esim teidänkään kokemukset asiasta.

        En yleensä tosiaan kirjoittele tälle palstalle, mutta arvelin että minusta voisi olla apua. Miten erehdyinkään!

        Sinulle, joka olit eri mieltä hiusten pesutiheydestä, etkö itseasiassa nimenomaan noudata minunkin suosittelemaani ohjetta?
        Vaikka pesetkin hiuksesi päivittäin, teet sen laimealla shampoolla. Eikä se nimenomaan kuivata ja näin villitse talintuotantoa.

        No, ehkäpä jätän tämän palstan suosiolla rauhaan.


      • tosiaankin
        juupelisjaa kirjoitti:

        Ah anteeksi. En todellakaan huomannut että ketjun aloittaja kertoi itsellään olevan taliköhnäihottuma!

        Tietenkään neuvoni eivät olleet mitään absoluuttisia totuuksia, juuri siksi mainitsin etten ole itse kokeillut. Olen vain lukenut ihmisten kokemuksia eivätkä ne sinänsä ole yhtään sen vähemmän painavia kuin jonkun, esim teidänkään kokemukset asiasta.

        En yleensä tosiaan kirjoittele tälle palstalle, mutta arvelin että minusta voisi olla apua. Miten erehdyinkään!

        Sinulle, joka olit eri mieltä hiusten pesutiheydestä, etkö itseasiassa nimenomaan noudata minunkin suosittelemaani ohjetta?
        Vaikka pesetkin hiuksesi päivittäin, teet sen laimealla shampoolla. Eikä se nimenomaan kuivata ja näin villitse talintuotantoa.

        No, ehkäpä jätän tämän palstan suosiolla rauhaan.

        pysytellä poissa tältä palstalta.


      • Anonyymi

        Minä olen kuiva koko ikäni ja olen tämän takia euron jos toisenkin kiikuttanut apteekkiin ja kauppaan, vuosi sitten taas apteekissa mietittiin ja ehdottivat öljyä sisäsesti ja minäpä heti kaurapuuroni löräytin ihan kunnolla ja kylläpä jo parin viikon kuluttua rupesi näkymään iholla käsissä huulissa ja pientä hiusta rupesi jouluun mennessä olemaan. Mulla tressin takia hävisi puolet hiuksista, päälaelta kalju, eipä naurattanut. Mutta nyt on kasvanut täyteen ja kulmiin ihan uutta hiusta, silmäripset oli ihan töpöt ja nyt olen niihinkin tyytyväinen, enkä osta niitä kalliita purkkeja vaan ihan suomalaista rypsiöljyä ja olen kyllä onnellinen. Mummo vuosimallia.51


      • Anonyymi
        juupelisjaa kirjoitti:

        Ah anteeksi. En todellakaan huomannut että ketjun aloittaja kertoi itsellään olevan taliköhnäihottuma!

        Tietenkään neuvoni eivät olleet mitään absoluuttisia totuuksia, juuri siksi mainitsin etten ole itse kokeillut. Olen vain lukenut ihmisten kokemuksia eivätkä ne sinänsä ole yhtään sen vähemmän painavia kuin jonkun, esim teidänkään kokemukset asiasta.

        En yleensä tosiaan kirjoittele tälle palstalle, mutta arvelin että minusta voisi olla apua. Miten erehdyinkään!

        Sinulle, joka olit eri mieltä hiusten pesutiheydestä, etkö itseasiassa nimenomaan noudata minunkin suosittelemaani ohjetta?
        Vaikka pesetkin hiuksesi päivittäin, teet sen laimealla shampoolla. Eikä se nimenomaan kuivata ja näin villitse talintuotantoa.

        No, ehkäpä jätän tämän palstan suosiolla rauhaan.

        taliköhnässä yksi perustekijä mikä pitää tulehdusta yllä, on rasvaa hajottavat rasvahiivat. Ketokonatsoli tepsii niihin hyvin, mutta ei ihan ertapesu riitä. Useampi viikko niin että pesee sillä 2x vko, muina päivinä normaalisti mieluiten ollain happamammalla, esimerkiksi maitohappoa sis pesuaineella.
        Ja kun pesee millä pesee niin kunnolla, että irtoaa sitä rasvaista törkyä pois päänahasta. Ja pipot puhtaina! Tyynyliinaakin voi vaihtaa useammin.
        Itsellä on päinvastainen ongelma, kuivuus.
        Etenkin näin talvella iho kuivuu. Tukka on rutikuiva, päänahka on kuiva, kädet kuivuu myös työn takia, sääristä ihan rapisee kuivaa hilsettä.
        Selässä on swekä kuivuutta, että minulla on selässä akne: Syviä kystamaisia patteja. Kutisevat ihan karmeasti.
        Päänahkaan laitan joskus ihan kunnon kosteusvoidetta. Samoin pesen joskus suihkussa pelkällä kosteusvoiteella. Työpäivinä se ei onnistu, koska työpaikkanani on metalliteollisuuden tehdas, ja ihoon tarttuu yhtä sun toista, vuoron aikaan, että joutuu käyttämään pesuainetta, että öljyn yms kemikaalit saa ihosta irti.


    • BBL..

      JA ALOITTELIJA EI KÄRSI TALIKÖHNÄSTÄ ENKÄ MYÖSKÄÄN MAINITSE SELLAISTA KIRJOITUKSESSANI ! VAAN KYSYN OLIIVIÖLJYN KÄYTÖSTÄ ( PIKEMMINKIN KUIVA PÄÄNAHKA ,KUIN RASVAINEN )

      • ejejejjeej

        kysyy ammattilaiselta EHKÄ?!!!!


      • ammattilainen............
        ejejejjeej kirjoitti:

        kysyy ammattilaiselta EHKÄ?!!!!

        Mitähän ammattilaista mahdat tarkoittaa? Lääkärit, hiusmuotoilijat mm. eivät voitele päähänsä oliiviöljyä, eivätkä suosittele sitä asiakkailleen. Vai kysyäkö kokilta?


      • kenelt voit kysy
        ammattilainen............ kirjoitti:

        Mitähän ammattilaista mahdat tarkoittaa? Lääkärit, hiusmuotoilijat mm. eivät voitele päähänsä oliiviöljyä, eivätkä suosittele sitä asiakkailleen. Vai kysyäkö kokilta?

        Lääkärit, hiusmuotoilijat


      • mennyt perille
        kenelt voit kysy kirjoitti:

        Lääkärit, hiusmuotoilijat

        tais olla liian monimutkainen vastaus, jos ei viesti mennyt perille


      • aijoriina

        NÄKÖJÄÄN VASTAAVAT SULLE MITÄ SATTUU.EN OLE ASIANTUNTIJA,MUTTA SEN TIEDÄN ETTÄ HIUKSIA LÄHTEE.MULLA ON SYYNÄ LÄÄKKEET,JOITA OLEN NYT VÄHENTÄNYT MINIMIIN.OLIIVIÖLJYN PUOLESTA PUHUVAT PALJON,SEKÄ HUNAJAN ,KANANMUNAN,JA NIITÄHÄN ON KYMMENITTÄIN.SEN OLEN KUULLUT MONELTA ETTÄ OLIIVIÖLJY TEKEE HIUKSILLE YLEENSÄKIN HYVÄÄ ,JA JUURI KUIVILLE HIUKSILLE.JOS EI OLE MITÄÄN IHME PÄÄNAHAN TAUTEJA ,LIIKA PESU ON AINA PAHASTA.SIINÄKIN JÄRKI KÄTEEN.KOKEILE VAAN OLIIVIÖLJYÄ ,JA TOTTAKAI SITÄ ON LEVITETTÄVÄ PÄÄNAHKAAN JA HIUKSIIN.EIKÖHÄN SE OLE SAMA ,KUIVIIN TAI KOSTEISIIN.KUIVIIN KUN LAITTAA NÄKEE PAREMMIN KUINKA PALJON SITÄ ON LÖTJÄNNYT.ELI KOKEILEMAAN VAAN,PAHAA EI AINAKAAN TEE.ITSE OSTIN LUONTAISKAUPASTA NYT SITÄ ACOMPLIAA,NESTEENÄ PÄÄNAHKAAN ,SEKÄ PILLEREITÄ SISÄISESTI.JA SYÖN VITAMIINEJA.KATSOTAAN MITEN KÄY.


      • BBL..
        aijoriina kirjoitti:

        NÄKÖJÄÄN VASTAAVAT SULLE MITÄ SATTUU.EN OLE ASIANTUNTIJA,MUTTA SEN TIEDÄN ETTÄ HIUKSIA LÄHTEE.MULLA ON SYYNÄ LÄÄKKEET,JOITA OLEN NYT VÄHENTÄNYT MINIMIIN.OLIIVIÖLJYN PUOLESTA PUHUVAT PALJON,SEKÄ HUNAJAN ,KANANMUNAN,JA NIITÄHÄN ON KYMMENITTÄIN.SEN OLEN KUULLUT MONELTA ETTÄ OLIIVIÖLJY TEKEE HIUKSILLE YLEENSÄKIN HYVÄÄ ,JA JUURI KUIVILLE HIUKSILLE.JOS EI OLE MITÄÄN IHME PÄÄNAHAN TAUTEJA ,LIIKA PESU ON AINA PAHASTA.SIINÄKIN JÄRKI KÄTEEN.KOKEILE VAAN OLIIVIÖLJYÄ ,JA TOTTAKAI SITÄ ON LEVITETTÄVÄ PÄÄNAHKAAN JA HIUKSIIN.EIKÖHÄN SE OLE SAMA ,KUIVIIN TAI KOSTEISIIN.KUIVIIN KUN LAITTAA NÄKEE PAREMMIN KUINKA PALJON SITÄ ON LÖTJÄNNYT.ELI KOKEILEMAAN VAAN,PAHAA EI AINAKAAN TEE.ITSE OSTIN LUONTAISKAUPASTA NYT SITÄ ACOMPLIAA,NESTEENÄ PÄÄNAHKAAN ,SEKÄ PILLEREITÄ SISÄISESTI.JA SYÖN VITAMIINEJA.KATSOTAAN MITEN KÄY.

        Ainut fiksu vastaaja SUURI KIITOS SINULLE AIJORIINA!:);)


    • Anonyymi

      Tää on ihan huippuketju😂

    • Anonyymi

      Kuiva hiuspohja on periaatteessa kuivaa ihoa, joten sitä pitäisi sitten saada kosteutettua. Voi olla psoria, atopiaa. Hiukset voi pestä perusvoiteella. Joku humektan, ei näytä niin rasvaiselta hiukset vaikka pesunkin jälkeen laittaa tätä. Mutta öljyä toki päähän aina kun sen jaksaa tehdä. Myös aloe vera, kaakaovoi, karitevoi, rypsiöljy hierottuna ja tietenkin antaa vaikuttaa pitkään. Omenaviinietikka.

    • Anonyymi

      ei sitä ehkä likaiseen päähän kannata laittaa pesee ensin niin siihen kosteaan hiuspohjaan se öljykin paremmin imeytyy ja tehoaa

    • Anonyymi

      Saunoessa irtoaa oma rasva päänahasta ilman pesuaineita, mutta ainakin minulla aiheuttaa myös hiustenlähtöä. Joskus nuorena olin ehkä vuoden saunomatta niin hiukset tuuhentui selvästi, mitä enemmän saunoo, sitä enemmän lähtee, mutta lääkkeillä pysyy kurissa. Ei saunominkaan silti kaikki näytä haittaavan. Naiset saunoo vähemmän, etelässä taas ei saunota juuri ollenkaan, siksiköhän niillä on paremmat hiuksetkin. Aurinko voi myös olla hyväksi. Oliiviöljy ainakin sisäisesti, on niin hankala pestä pois etten viitsi edes kokeilla hiuksiin ja päänahkaan laittaa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe