Hei metsästyksestä kiinnostuneet naiset, tarvitsemmeko oman metsästysklubin, jossa voisimme oman porukan kesken opiskella erätaitoja, metsästystä koiran kanssa ja ilman, metästyslakejä ja -määräyksiä, ampumataitoja yms. Voimme pitää yhteisiä koulutustapahtumia pohjoisessa, etelässä, lännessä, idässä. Luulen, että meidät otetaan kentällä hyvänä juttuna vastaan.
Jos olet sitä mieltä että tarvitsemme niin voisimme perustaa sellaisen. Olen valmis toimimaan siinä käynnistäjänä ja jopa alussa vetäjänä, mutta toivon että saan myös opettaa jollekin / joillekin muille seuran johtamista. Olen myös nainen joka on metsästysfriikki, tiedän minkälaisia haasteita naista voi kohdata kun aloittaa metsästysharrastuksen... Siitä syystä tuli mieleen oman klubin perustaminen.
Vastaa tähän puheenvuoroon, se tulee mun sähköpostiin. Voin antaa lisätietoja sitten.
Metsästävät naiset - tarvitsemmeko oman klubin?
33
3407
Vastaukset
- merja
Itse olen metsästänyt 10 vuotta. Vastaanotto on ollut metsästäjäpiireissä hyvää. Miesporukassahan siellä yleensä ollaan, muutama nainen hirviporukassa mukana. Näihin naisiin en valitettavasti ole saanut haluamaani "kontaktia". Harrastan muutakin metsästystä kuin hirveä, eli riistan suhteen olen kaikkiruokainen. Joskus aina tuntuu, että olisi mukava vaihtaa edes vähäisen ajatuksia, käydä naisporukalla metsällä tms.
Mieheni kanssa ja yksikseni olen siis harrastellut. Nyt myös viime syksynä koiran kanssa, joka täytti syksyllä 1 vuoden.
Olen sen luokan metsänainen, että aihe täyttää ajatukseni... eli todella rakas ja mielenkiintoinen aihealue, kuten luonto yleensäkin.
Olisi hienoa, kun saisi naisia enemmän mukaan toimintaan.
Tällainen kehittely, mitä ehdotit, kiinnostaisi kyllä minua. Asun Lapin läänissä.
Ajatuksesi on hyvä, senhän voisi olla asuinpaikasta riippumatonta toimintaa.- Valmis perustamaan sellaisen
Kiva, että en ollut ihan väärässä siinä, että naisten omalle metsästysklubille saattaisi olla tilausta. Olen nimittäin itsekin huomannut, että miehet ajattelevat joskus ihan eri tavalla kuin minä joissakin tilanteissa. Siksi olisi antoisaa keskustelle muiden metsästävien naisten kanssa.
Itse ajattelen myös, että toiminta voisi rohkaista niitä, jotka tahtoisivat ryhtyä mutta erinäisistä syistä eivät saa aikaiseksi / rohkene ryhtymään metsästämään.
Laitankin kohtapuolin aihetta käsittelevät nettisivut ja linkin tänne keskustelupalstalle, niin katsotaan saisiko sitä kautta naisia mukaan - olehan kuulolla ja levitä tietoa :)
tv. Maire - piti laittaa
Valmis perustamaan sellaisen kirjoitti:
Kiva, että en ollut ihan väärässä siinä, että naisten omalle metsästysklubille saattaisi olla tilausta. Olen nimittäin itsekin huomannut, että miehet ajattelevat joskus ihan eri tavalla kuin minä joissakin tilanteissa. Siksi olisi antoisaa keskustelle muiden metsästävien naisten kanssa.
Itse ajattelen myös, että toiminta voisi rohkaista niitä, jotka tahtoisivat ryhtyä mutta erinäisistä syistä eivät saa aikaiseksi / rohkene ryhtymään metsästämään.
Laitankin kohtapuolin aihetta käsittelevät nettisivut ja linkin tänne keskustelupalstalle, niin katsotaan saisiko sitä kautta naisia mukaan - olehan kuulolla ja levitä tietoa :)
tv. Maireviestiä et oisko mitää muuta keinoo lukea ja laittaa kiinostustaa kun ei tänne haluis yhteystietojaan paljastaa
- merja
tv. MaireSamaa mieltä kanssasi:
Tämä on usein mielessä. Itsekin olisin varmasti ryhtynyt aiemmin, jos olisi ollut tuttujä tyttöjä/naisia mukana. Ja olen varma siitä, että halukkaita on olemassa tälläkin hetkellä!
Odotan kiinnostuksella! - voisin perustaa sellaisen
piti laittaa kirjoitti:
viestiä et oisko mitää muuta keinoo lukea ja laittaa kiinostustaa kun ei tänne haluis yhteystietojaan paljastaa
Olen jo aloittanut webbisivujen rakentamisen, jota kautta voisi laittaa suoraan minulle meilin. Aloituussivujen pitäisi olla esillä viikonlopun jälkeen - älä menetä kärsivällisyyttäsi :)
tv. Maire - valmis perustamaan sellaisen
Tältä sivulta saat jo vähän lisätietoja :)
http://www.freewebs.com/mielikkijakt/index.htm - valmis perustamaan sellaisen
piti laittaa kirjoitti:
viestiä et oisko mitää muuta keinoo lukea ja laittaa kiinostustaa kun ei tänne haluis yhteystietojaan paljastaa
Katsopa vastaustani merjalle, siellä on nettiosoite ja lisätiedot
- valmis perustamaan sellaisen
merja kirjoitti:
Samaa mieltä kanssasi:
Tämä on usein mielessä. Itsekin olisin varmasti ryhtynyt aiemmin, jos olisi ollut tuttujä tyttöjä/naisia mukana. Ja olen varma siitä, että halukkaita on olemassa tälläkin hetkellä!
Odotan kiinnostuksella!Olen vastannut yhteen mets naiset viestiin ja laittaniut sinne nettisivun osoitteen, http://www.freewebs.com/mielikkijakt/index.htm katsopa sitä
- Valmis perustamaan sellaisen
piti laittaa kirjoitti:
Hrei,
löysitko nämä sivut?http://www.freewebs.com/mielikkijakt/videofilmejavideos.htm
Täältä löydät yhteyspyyntölomakkeen - jos tahdot liittyä Mielikki-metsästysseuraan naisille
Tervetuloa mukaan! - Metsästävät naiset/KOrjaus ...
Hrei,
löysitko nämä sivut?http://www.freewebs.com/mielikkijakt/videofilmejavideos.htm
Täältä löydät yhteyspyyntölomakkeen - jos tahdot liittyä Mielikki-metsästysseuraan naisille
Tervetuloa mukaan!Tuossa taannoin joku kertoi harmistuneena, että miksi naisille aina vaan koulutusta eikä "oikeaa metsästystä" Katsopa sivuja
http://www.freewebs.com/mielikkijakt
niin huomaat sinä nainen voit kanssamme lähteä jänismetsään, hirvijahtiin, sorsastamaan ym. ja autamme myös majoituksen järjestämisessä - otapa yhteys nettilomakkeen kautta.
Olemme talvella käyneet ampumassa ilmakiväärillä, keväällä siirrymme haulikko- ja kivääriradalle harjoittamaan pienois- ja hirvikiväärillä jotta syksyn tullen olemme timmissä kunnossa! Ja välillä olemme ladannneet patruunoja ja viihtyneet upean harrastuksen piirissä.
Välikausikunnossa olevat koiramme saavat ulkoilua samalla kun itsekin yritämme jotenkuten pysyä metsästyskunnossa - hirvikoira on jostain syystä solakampi kuin omistajansa :)
- inkkuli
voi että kiinnostaa, tämä olisi vain saanut tulla 20 vuotta sitten päivänvaloon. Olen ehkä jo liian vanha ja huonokuntoinen metsälle ja kaikenlisäksi olisin ihan vasta alkaja. Kiinnostusta kyllä löytyy niin metsästys aseisiin kuin metsäkoiriinkin, koira on, asetta ei. Olen pääkaupungin alueelta.
- metsästys
Täältä löytyisi myös yksi kiinnostunut. Olisin kylläkin vasta alkaja niinkuin olisi koirakin(7kk saksanseisoja). Ase löytyy tällähetkellä vain miehen kaapista. Asutaan pohjois-pohjanmaalla.
- merja
metsästys kirjoitti:
Täältä löytyisi myös yksi kiinnostunut. Olisin kylläkin vasta alkaja niinkuin olisi koirakin(7kk saksanseisoja). Ase löytyy tällähetkellä vain miehen kaapista. Asutaan pohjois-pohjanmaalla.
jos on vasta-alkaja. Niinhän me kaikki jossakin vaiheessa ollaan! Minusta on parasta se, että vasta-alkajat nimen omaan asiasta innostuvat. Saatikka sitten sinun tilanteessasi; mies metsästää ja koirakin jo olemassa.
- vamlis perustamaan sellaisen
Hei nainen, olet just sopivan ikäinen aloittamaan metsästyksen! Jokainen liikkuu metsässä omilla ehdoillan. Naisporukoissa on se etu että meidän tarvitse kilpailla toistemme kanssa vaan voimme rauhassa kannustaa ja opettaa toinen toisiamme, aina joku osaa sellaista mitä minä en osaa. Hän neuvoo minua siinä ja minä vuorostani voin neuvoa toisessa asiassa, kun antaa saa itse eniten.
Pysy kuulollaa, täältä kuuluu kohta kummia eli on nettisivut joita kautta voit liittyä joukkoon!
tv. Maire - `valmis perustamaan sellaisen
Hei,
Jos asenne on oikea se riittää! Mielikki-nettisivuilta löytyy lomake, jolla voit ilmoittaa minulle meiliosoitteesi (tulee vain minulle!) niin annan omat yhteystietoni ja kerron lisää asiasta.
Vasta-alkajat ovat tervetulleita, löytyy oikopolkuja. Omaa asetta ei tarvitse eikä omaa koiraa, luulen että joukkoon tulee sellaisia joilla on omat koirat ja jotka ottavat mukaansa harrastamaan. Asettakaan ei tarvita mutta sen käyttöä kyllä on tarkoitus harjoitella :)
Katso näiden viestin ketjua, niin löytyy nettiosoite sivuille - en voi laittaa sitä monta kertaa näihin vastauksiin :/
tv. Maire - Valmis perustamaan sellaisen
Jokko kävit katsomassa näitä nettisivuja http://www.freewebs.com/mielikkijakt/videofilmejavideos.htm
joilla kerrotaan asiasta lisää?
- miriam
Onhan noita metsästys tapahtumia ja leiriä ym. ollut naisille , mutta ne on yleensä miesten vetämiä ja aina niissä opetellaan metsästyksen alkeita, tutustutaan aseisiin ym.
Olen harrastanut parikymmentä vuotta metsästystä ja kaipaisin ennenkaikkea yhdistystä tms. jossa painotus ei olisi opettelussa vaan yhdessä metsästämisessä, kokemusten jakamisessa ja kaikenlaisessa muussa toiminnassa.
Kenties tällaisesta porukasta löytyisi joku metsästys kaverikin, kun ne on naisena vähissä. Mies kun ei ole niin innokas metsästäjä ja ei varmaan tykkäisi, että kulkisin jonkun toisen miehen seurassa metsällä.
Siis ei pelkästään alottelijoile. Aina on sellainen tunne, että me naiset tarvitsemme niin hirveästi opastusta ja miehiltä se metsästys sujuu luonostaan.- valmis käynnistämään sellaisen
Hei,
totta puhut. Jostain on toiminta silti aloitettava. Olen varma että joukkoon tulee useampi joka jo osaa kaiken ja tahtoo yhdessä heti metsään. Tällöin yhdistys on myös vastannut tarpeeseen. En tiedä tahdotko kokeilla tätä kautta metsästyskaverin löytämistä? - käytännössä
valmis käynnistämään sellaisen kirjoitti:
Hei,
totta puhut. Jostain on toiminta silti aloitettava. Olen varma että joukkoon tulee useampi joka jo osaa kaiken ja tahtoo yhdessä heti metsään. Tällöin yhdistys on myös vastannut tarpeeseen. En tiedä tahdotko kokeilla tätä kautta metsästyskaverin löytämistä?eri metsästyskoirien kanssa tämä juttu? Tarkoitan esim. hirvikoirat, seisojat ja vaikkapa noutajat. Riistat ja koirien tavat toimia ovat kuitenkin erilaisia. Tulisiko kerhoon eri "jaostoja", jotka sitten toimisivat koulutuksessa ja metsällä omina porukkoina, vai kuinka hommat hoituisi?
Ideanahan tämä on aivan loistava juttu, kiinnostaa kovasti. Samoin kiinnostaa, kuka tämän takana on, pelkkä Mielikki ei innosta kyselemään vielä sen kummempia! - voisin käynnistää sellaisen
käytännössä kirjoitti:
eri metsästyskoirien kanssa tämä juttu? Tarkoitan esim. hirvikoirat, seisojat ja vaikkapa noutajat. Riistat ja koirien tavat toimia ovat kuitenkin erilaisia. Tulisiko kerhoon eri "jaostoja", jotka sitten toimisivat koulutuksessa ja metsällä omina porukkoina, vai kuinka hommat hoituisi?
Ideanahan tämä on aivan loistava juttu, kiinnostaa kovasti. Samoin kiinnostaa, kuka tämän takana on, pelkkä Mielikki ei innosta kyselemään vielä sen kummempia!Hei, mahd. Mielikki-läinen,
Koska tällaista jahtiklubia ei vielä ole vaan se perustetaan on tietenkin meidän oma päätös miten se käytännössä toimii. On tietty, että hirvikoira ja esim. noutaja eivät varmaan toimi samalla tavalla työssään, joten niiden toimintaympäristönkin on oltava erilainen.
Hyvä asia voi lähteä liikkeelle yhden innostuneen naisen aloitteesta, niinkun tämä. Olen nainen, joka on hurahtanut metsästykseen jo 6-vuotiaana. Nyt aikuisena pärjään pitkälle omin neuvoin metsällä, mutta joskus on yksinäistä ja haluaisin jakaa kokemuksia ja ajatuksia muiden naisten kanssa tästä ihanasta harrastuksesta.
Lisäksi voisin olla mukana tasoittamassa tietä muiden metsästystä aloittelevien naisille, jotta heidän olisi helpompi ryhtyä tähän kuin minun!
Mutta hyvään jatkoon tarvitaankin useampi nainen! Yksi nainen ei voi koko hommaa pyörittää, siksi tällainen keskustelu on paikallaan. Jos tahdot katsoa tätä juttua eteenpäin niin täytä nettisivulla
http://www.freewebs.com/mielikkijakt/ oleva yhteystietolomake, niin kerron sinulle lisää! Muutama kanssasisar on jo uskaltautunut ottamaan yhteyttä :)
- kiinnostusta kyllä olisi
Synnynnäinen selkävikani rajoittaa vähän kaikenlaisia haaveitani, olen jo muutaman vuoden ollut sairaslomalla, ja eläkkeelle kai joudun, ikää on vasta 42.v.
Minua kuitenkin ilahdutti suuresti lukea tätä ketjua, jiipppiiii...vihdoinkin, NAISET JYRÄÄ.
Mitenkähän olisi, voiko teidän tulevaan seuraanne liittyä, vaikkei itse kykenekkään metsästämään?
Olisi tosi mukavaa, jos täältä Pirkanmaan alueeltakin löytyisi naispuolisia metsästäjiä.
Minä kun olen niin noihin miespuolisiin metsästäjiin tympääntynyt.
Heiltä joskus kysellessäni koirilleni hirvenluita ja rääppeitä, niin vastauksia on tullut että:
"housut pois, niin kyllä koirilles ruokaa saat"??
"ooonhan sulla millä maksaa"???
"mee mettään, siellä sitä LIHAA on",jne.
Törkeämpiä juttuja en edes kehtaa toistaa!
Ihan olin itku kurkussa, ja vain luita pyysin ostaa koirilleni.
Tässä siis yksi syy miksi joskus aikoinaan en aloittanut metsästystä, vaikka kiinnostusta olikin, ja silloin oli vielä selkäkin suht hyvässä kunnossa.
Silloin vielä elossa oleva äitini kannusti minua, ja olisi kuulemma aseenkin ostanut, harvoin näin, sillä enemmänhän nuo ovat olleet isä/poika- juttuja.
Toivon teille onnea, ja suuria saaliita ensi syksynäkin.
terv. Birgitta.- valmis perustamaan sellaisen
Hei taas, joko sinå kävit netissä katsomassa, mitä uutta olen laittanut sinne metsästysseurasta naisille?
Otapa sitä kautta yhteys - jokainen toimii omilla ehdoillaan joukossa, ei aina tarvitse tehdä 50 km päivämatkoja vaan voi ajaa autolla metsätielle, tehdä luvalliselle tietopaikalle nuotion, vaikka ottaa puutarhatuoli tms. mukaan ja nauttia ulkoilusta! ja jos yöpyy teltassa niin osa voi yöpyä herroiksi siis naisiksi: telttasänky ja untuvapolsteri! Ei todellakaan ole pakko kärsiä vaan tarkoitus on nauttia olosta ja ulkoilusta :) - Metsien nainen
Hei! Toivottavasti näet vieläkin vastaukseni. Asun Pirkanmaalla ja olen innostunut metsästyksestä. Aion liittyä johonkin naismetsästäjäporukkaan, koska minulla ei ole (toistaiseksi) muuta mahdollisuutta.
Liity sinäkin vai joko liityit???
- jeeeeee
Metsästysklubi on tosi hyvä ajatus, mutta miettisin sen nimeä vielä. Mielikki nimi on hyvin perusteltu kotisivuilla, mutta sehän on lehmän nimi.
Arvatkaa miten miehet sanoo sitten klubilaisia " ne lehmät teki sitä tai tätä" tai " se lehmäklubi haluaa vukrata metsästysmaita" yms.- Metsien nainen
Mielikki on metsän emäntä! Tutustupa suomalaiseen kulttuuriin...
Aluksi vaikka täältä: http://www.finlit.fi/kalevala/index.php?m=1&s=17&l=1
Tyhmistä miehistä ei kannata välittää ja fiksut miehet kyllä tietävät mitä Mielikki tarkoittaa - lehmien nimet heillä eivät ehkä niinkään ole hallussaan.
- olisin erittäin
kiinnostunut. :)
- valmis perustamaan sellaisen
Hei, kiinnostunut
käy tällä sivustolla ilmoittamasssa yhteystiedot (eivät tule muiden nähtäväksi! kuin minun, joka käynnistelen tätä toimintaa!)
http://www.freewebs.com/mielikkijakt/index.htm ¨
tv. webbimestaritar :)
- hyvä idea!
Hyvä idea tämä naisten metsästysklubi naisille. Itse en ikävä kyllä voi tähän liittyä, koska olen mies :D mutta tunnen muutamia naisia, jotka metsästävät. Ehkä mainitsen tästä heille ;)
- erälle haluajatar
Hieno juttu!
Minäkin olen kiinnostunut tälläisestä toiminnasta.
- tarja.t
Hei kaikki metsästyksestä kiinnostuneet naiset!
Mukava huomata että näin moni on metsästyksestä kiinnostunut ja aktiivisestikin metsällä mukana. Itse olen metsästyksessä mukana ollut lapsesta asti ja nyt aktiivisesti toimin ja tiedotan metsästyksen iloista Metsästäjäliiton uudenmaan piirin kautta naisille.
Suomen metsästäjäliiton Uudenmaan piiri ry ja naistoimikunta järjestää joka vuosi metsästyksestä kiinnostuneille naisille Koppelokurssin. Kurssia on järjestetty jo 10 vuotta ja vakkarikävijöitäkin on. Tänä vuonna kurssi on 16-18.10.2009 ja lisätietoa kurssista saa
http://www.metsastajaliitto.fi/16uusimaa/
Toivotan teidät kaikki tervetulleekis kurssille tapaamaan metsästäviä naisia. Kurssilla pakollisena vaatimuksena on vain iloinen mieli ja kiinnostus metsästykseen. Mitään kokemusta ei metsästyksestä välttämättä vaadita.
ystävällisin Terveisin
Tarja Takamaa
Suomen metsästäjäliitto, Uudenmaan piiri ry, naistoimikunta- Siellä on mukavaa
Itse olin ensimmäistä kertaa viime syksynä ja tarkoitus on lähteä tulevanakin syksynä. Kun siellä on niin mukavaa!!!! Salusjärvi kutsuu...
- metsällä
Siellä on mukavaa kirjoitti:
Itse olin ensimmäistä kertaa viime syksynä ja tarkoitus on lähteä tulevanakin syksynä. Kun siellä on niin mukavaa!!!! Salusjärvi kutsuu...
Noin 7-vuotiaana pikkutyttönä isäni mukaan jänismetsälle lähdin. Samalla tiellä vielä ollaan. Isä kannusti 15-vuotiaana suorittamaan tutkintoa. Aluksi oli vastahakoinen ajatuksen suhteen jostain syystä. Tutkinnon suoritin ja en ole katunut kertaakaan. Samoihin aikoihin sain suomenajokoiran, kun vanha oli täytynyt lopettaa. Metsästysseuraan pääsin. Pari viikkoa myöhemmin eräs ajokoiramies oli tullut katsomaan ("arvioimaan") millainen ajokin alku meille oli hankittu. Koira ei kiitosta saanut ja samalla oli isälleni mies tokaissut, että aoitko tosissasi antaa likalles haulikon,ampuu pian koiran. Isäni ei tästä silloin kertonut,mutta kuulin jutun sattumalta. Kyllä se riipaisi. Liittyminen metsästysseuraan oli pienen paikkakunnan yksi puheenaihe. Isoäidiltänikin oli kauhuissaan eräs hänen tuttavansa kysellyt asian totuutta. Huippu oli se,kun oli isoisäni hautajaiset ja sielläkin eräs rouva erään kysymyksen harrastukseeni esitti. Metsästysseuran miehet eivät asiaan pahemmin huomiota kiinnittäneet. Ensimmäisen peurani kaadettua minut taidettiin vasta mieltää metsästäjäksi. Siinä oli miesten keskuudessa puhumisen aihetta ja mieltä lämmitti kun pari tuttua tuli kädestä pitäen onnittelemaan kaadosta. Sen jälkeen ei ole tekemisiäni vahdattu. Isäni kanssa yleensä ainoastaan käyn metsällä. Paikkakunnallani ei paljoa ole metsästystä harrastavia naisia ja hekin ovat miestensä mukana hirvimetsällä. Olen nyt 18. En tunne ketään ikäistäni nuorta naista joka metsästäisi. En kuitenkaan ole lannistunut harrastukseni suhteen. Olen ollut liian kauan sen parissa,ilman sitä en osaisi varmaan enään elää. Missään tapahtumissa en ole koskaan ollut. Olen niin huono lähtemään mihinkään. Uskon tosiaan että ne on mukavia reissuja eli te jotka saatte itsenne sohvasta irti niin menkää ihmeessä!
- metälle?
metsällä kirjoitti:
Noin 7-vuotiaana pikkutyttönä isäni mukaan jänismetsälle lähdin. Samalla tiellä vielä ollaan. Isä kannusti 15-vuotiaana suorittamaan tutkintoa. Aluksi oli vastahakoinen ajatuksen suhteen jostain syystä. Tutkinnon suoritin ja en ole katunut kertaakaan. Samoihin aikoihin sain suomenajokoiran, kun vanha oli täytynyt lopettaa. Metsästysseuraan pääsin. Pari viikkoa myöhemmin eräs ajokoiramies oli tullut katsomaan ("arvioimaan") millainen ajokin alku meille oli hankittu. Koira ei kiitosta saanut ja samalla oli isälleni mies tokaissut, että aoitko tosissasi antaa likalles haulikon,ampuu pian koiran. Isäni ei tästä silloin kertonut,mutta kuulin jutun sattumalta. Kyllä se riipaisi. Liittyminen metsästysseuraan oli pienen paikkakunnan yksi puheenaihe. Isoäidiltänikin oli kauhuissaan eräs hänen tuttavansa kysellyt asian totuutta. Huippu oli se,kun oli isoisäni hautajaiset ja sielläkin eräs rouva erään kysymyksen harrastukseeni esitti. Metsästysseuran miehet eivät asiaan pahemmin huomiota kiinnittäneet. Ensimmäisen peurani kaadettua minut taidettiin vasta mieltää metsästäjäksi. Siinä oli miesten keskuudessa puhumisen aihetta ja mieltä lämmitti kun pari tuttua tuli kädestä pitäen onnittelemaan kaadosta. Sen jälkeen ei ole tekemisiäni vahdattu. Isäni kanssa yleensä ainoastaan käyn metsällä. Paikkakunnallani ei paljoa ole metsästystä harrastavia naisia ja hekin ovat miestensä mukana hirvimetsällä. Olen nyt 18. En tunne ketään ikäistäni nuorta naista joka metsästäisi. En kuitenkaan ole lannistunut harrastukseni suhteen. Olen ollut liian kauan sen parissa,ilman sitä en osaisi varmaan enään elää. Missään tapahtumissa en ole koskaan ollut. Olen niin huono lähtemään mihinkään. Uskon tosiaan että ne on mukavia reissuja eli te jotka saatte itsenne sohvasta irti niin menkää ihmeessä!
Täällä kirjoittelee ihan noviisi. Pikkutyttönä kattelin kun pappa kyni teereä, mutta muuten ei ole ollut kosketuspintaa metsästykseen kun muut suvusta ei metsästä ja pappakin on kuollut aikaa sitten. Pitkään on kaihertanut, mutta nyt tänä syksynä menen kurssille ja suoritan tutkinnon! Sitten hirvimiesten ja muitten matkaan, jos huolivat. Asetta en varmaan osta tänä syksynä, tai jos ostankin niin menee kyllä aika radalla harjoitellessa. Elävään maaliin en uskalla yrittää, ennen kuin on elottomiin harjoiteltu niin että osuu varmasti! Katselin mielikki-sivuja, mutta ne eivät jonkin takia toimineet, ei päässyt ilmoittautumaan. Kävin viime syksynä hirviporukan mukana yhden päivän, osa suhtautui todella hyvin, osa oli hiljaista miestä, mutta ei anneta sen haitata. ;)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1404441- 922109
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152071Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi741868Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541522Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1421522VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1041385- 751316
- 1001273
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1201109