minulla on ihottumaa polvitaipeessa ja olen lukenut että se voisi olla taiveihottumaa.. olen myös lukenut että sitä voisi parantaa fucidin- hydrokortisonilla ja hydrolania olisi sopiva perusrasva... pitääkö paikkansa? saako noita rasvoja apteekista ilman reseptiä?
taiveihottuma??
3
582
Vastaukset
- gjkirgj
Hydrokortison sopii yleensäkin kaikkiin ihottumiin, rauhoittaa kutisevan ihon. Saa apteekeista ilman reseptiä. Sillä on kuitenkin eräitä haittavaikutuksia, joiden takia sitä ei suositella jatkuvaan käyttöön. Eli kunhan ihottuma on parantunut, osta kunnollisia ihovoiteita ettet saisi sitä uudestaan.
Taiveihottumaa on yleisimmin atoopikoilla tai todella kuivaihoisilla. Käsittääkseni sen pitäisi olla toistuvaa ja useammassa taipeessa jotta voisi puhua varsinaisesta taiveihottumasta. Mutta onko se nyt niin tarkkaa ;) - Anonyymi
Minulla esiintyy joskus taiveihottumaa nivustaipeissa. Joskus vain toisella puolella. Noin 1-2 kertaa vuodessa. Yleensä kesäaikaan. Iho punottaa kovasti ja jos hieraisee sormella aluetta sormi tuoksuu pahalle. Joskus hieman kutisee. Teen istumatyötä ja hikoilen helposti. Pesen nivustaipeen päivittäin suihkussa Dove tai Palmolive saippualla ja huuhdon hyvin. Hoidan pois pihkasalvalla, Laitan kerran päivässä pihkasalvaa suihkun jälkeen ja punotus häviää noin viikossa. Joskus voin laittaa keskellä päivääkin hieman.
- Anonyymi
Pihkasalvassa huomioi, ettei ole allerginen uudelle voiteelle. Aluksi hyvin pienelle alueelle ja vuorokauden seuranta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1532607
- 1971880
- 701657
- 921628
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91341- 721008
- 80998
- 95989
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes190914- 67901