ottakaa kantaa

kotikiusattu laskija

mitäpä olette mieltä:
Kummalla paremmat kaarre ominaisuudet potkukelkalla vai vesikelkalla?
Onko ihan omakohtaista kokemusta vai mennääkö mutu pohjalta

18

692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja kumpi on parempi..

      sakaratorttu vaiko kääretorttu:))))

      • kotikiusattu

        asian vierestä,muuten poistetaan.


    • O - O

      arvioidaanko vesikelkan ominaisuuksia täydellä lastilla vai ilman?
      Mutu: Veikkaan potkukelkka, vaikken ole vesikelkkaa kokeillutkaan.;))

      • kotikiusattu

        kirjoittajaa mutta ei ole tarviskaan.
        Kattavassa arvioinnissa on kaikki otettava huomion
        Testin tekeminen etelässä ei onnistu,ajattelin siirtyä pohjoiseen.


    • merenrouvanen

      hyvä ränni niin vesikelkalla. Potkukelkalla on taipumus mennä penkkaan tai kaatua kaarteissa :(

    • täti puskasta

      ihan sitte omia kokemuksia, kyl potkuri kaarteessa nöyrtyy ohjaajan ajotaitoon.
      Tuletko kyytiin. :)

      • kotikiusattu

        tomerat "tätyskät" on hyviä vauhdin antajii.
        Kovempi alusta täytyy olla ettei uppoo ,määkun oon tuhtin kokonen,ehkä parempi jos mää annan vauhdin.


    • Pirre*

      keskipakoisvoima on tuntuvampi, kun taas potkukelkassa kaarreohjattavuus on omas käres. :)

      • kotikiusattu

        kierrä jalasta poikki,sekin on koettu.


    • fe.fa

      on enemmän itseohjautuva ja mukautuu liikkeisiin. Potkukelkka, mutkainen mäki. Hui. Viimeistään jyrkässä mutkassa kovassa vauhdissa suljen silmät, nostan kädet korville ja kiljun kunnes suu on täynnä lunta.

      • kotikiusattu

        kuin jaffa mainokses.


      • fe.fa
        kotikiusattu kirjoitti:

        kuin jaffa mainokses.

        siinä mainoksessahan Salma leveesti hymyillen heittelee Jaffoja Pien-Toijolan mutkissa, vakaasti ja varmasti. Kyllä mulle vauhti nostaa paniikin. Isoilla pahveilla laskin pienenä mäkiliuutkin koska jos vauhtia tuli liikaa niin oli helppo vaihtaa asentoa ja kieriä loppumatka mäestä alas.


    • kotikiusattu

      kun kattelin lumetonta mäkeä ,iski kauhee nostalkia päällensä.
      Tuli vaan mieleen pentuajan isot sälli joukot,ain tapahtus ja koskaa ei oltu ilman kaveria.
      Mailman tuuliin on kaverit häipyneet,en osaa sanoa muisteleeko he tahollaan,kun äidin parhaal vahakankaal mäkee laskettiin.
      Kyllä lähti pölyt housunpersauksista kun äidillinen käsi tavoitti niskavillat,eli rikos ja rankaistus.
      Joskus kun tiesi tehneensä pahaa,tiesi saavansa rankaistuksen,nykyään kasvattaja katsoo tiukasti silmiin ja sanoo rumasti, hyi hyi tuhmeliini.
      On se hurjaa

      • Anskuliini

        iski kipeesti nostalgia.
        Mä olin kaks vuotta vanhemman veljen kanssa hyvä pari, aina yhdessä, tapeltiin ja riideltiin, leikittiin sovussa ja kilpailtiin keskenämme kaikesta.
        Hän kuoli kymmenen vuotta sitten, olin hänelle vihainen kun mulle ei jäänyt ketään jonka kanssa olisin jakanut lapsuuden muistot.
        Vesikelkka kulkee suoraan, mutta potkukelkalla voi kaartaa, tarttee vaan varoa hiekkaan karahuttamista.
        Kokemusta on siitäkin, suorin jaloin kelkan yli kenturaan.


    • Kaivanto

      niin potkukelkalla uskalsi vähän kaartaakin. Saunanmäestä laskettiin vesikelkalla, ja yksi onneton jouti jäämään kadunristeykseen vahdiksi. Kas, sieltä saattoi vaikka tulla auto... ehkä yksi tunnissa, mutta kuitenkin. Kaikki kahdeksan kakaraa mahtui samaan kelkkaan ja hyvät kyydit saatiin siitä SUORASTA mäestä. Siinä vauhdissa ei rohkeinkaan mäenlaskija olisi uskaltanut yrittää minkään sortin kaarroksia, tuhoon tuomittu ajatuskin.

    • Pyöräkelkka on kaikkein kankein liikuteltava. Otin tällä kommentilla kantaa kun pyysit kannanottoja

      • kotikiusattu

        ruvettava modifioimaan,kohtahan sen lykkääminen on eressä.


    • enkelitrio

      vesikelkan muotoja,mutta suloisen potkukelkan otin
      viikko sitten päivänvaloon pimeästä varastosta.
      Söpö se on siksi,että se on kirkkaanpunainen,ja niin pikkuruinen.Pappa sen osti pojanpojalleen v.1971

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe