Onko kummituksia olemassa

***ihmettelijä****

Tämmöinen otsikko osui silmiin:

http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/200802127236774_ul.shtml

Itse en usko aaveisiin, mutta en myöskään usko etteikö niitä olisi...

107

11167

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • djhgkh

      Lakanoituja hahmoja joilla on kahleet raajoissaan ja jokka älisee kädet pystyssä?

      Toki pahoja henkiä eli demoneita on olemassa, jos niitä haet. Onhan ihmiselläkin henki ja sielu joiden olemassaolo on yhtä varmaa kuin ruumiin olemassaolo....

      • Aritta

        Ei ole demoneita.
        Kummituksiksi kutsutaan sellaisia ihmishenkiä jotka eivät ole löytäneet tai uskaltaneet jatkaa matkaa valoon. Heidän joukossaan on usein uskovaisia koska heillä on helvetin pelko. :-) tai :-(


      • IHMETYS2
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole demoneita.
        Kummituksiksi kutsutaan sellaisia ihmishenkiä jotka eivät ole löytäneet tai uskaltaneet jatkaa matkaa valoon. Heidän joukossaan on usein uskovaisia koska heillä on helvetin pelko. :-) tai :-(

        luin eräästä kirjasta, että jos ihminen kuolee tajuamatta .että kuoli voi jäädä kummittelemaan .kunnes tajuaa .olevansa kuollut. totta vai tarua ,ei voi todistaa puolesta tai vastaan.


      • Aritta
        IHMETYS2 kirjoitti:

        luin eräästä kirjasta, että jos ihminen kuolee tajuamatta .että kuoli voi jäädä kummittelemaan .kunnes tajuaa .olevansa kuollut. totta vai tarua ,ei voi todistaa puolesta tai vastaan.

        Esim dementit kuolevat usein niin etteivät tajua sitä ja jäävät tälle tasolle harhailemaan. Heidät voi auttaa jatkamaan matkaa kun sanoo heille että menevät valoon.


      • .k.
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole demoneita.
        Kummituksiksi kutsutaan sellaisia ihmishenkiä jotka eivät ole löytäneet tai uskaltaneet jatkaa matkaa valoon. Heidän joukossaan on usein uskovaisia koska heillä on helvetin pelko. :-) tai :-(

        Henkiä ei ole olemassa.
        Vilkkaalla mielikuvituksella varustettuja ihmisiä on.


      • totta.
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole demoneita.
        Kummituksiksi kutsutaan sellaisia ihmishenkiä jotka eivät ole löytäneet tai uskaltaneet jatkaa matkaa valoon. Heidän joukossaan on usein uskovaisia koska heillä on helvetin pelko. :-) tai :-(

        en tiedä yhtään kuolemansa jälkeen kummittelemaan jäänyttä uskovaa.. yleensä ateisteja tai itsemurhan tehneitä..


      • Seonnu?! :X

        Nyt kahtena kertana kun oon menny hakee kaverii, niin oon nähnyt vastapäätä olevassa talon ikkunas tumman, isokokoisen mies hahmon. Sitten kysyin kaveriltani et näänkö vaa harhoi, nii se sano että siin oli kuukausi si kuollu isokokoinen mies. Oliko se haamu, niin kun kuvittelinki? Kiitos jo etukätee vastaajille.


      • MustaTuntuu että...

        missäs tämä hengen ja sielun olemassaolo on todistettu? Konkreettisia todisteita vaiko vain "mutu" todisteita?


      • Ookko ite joku henki
        Aritta kirjoitti:

        Ei ole demoneita.
        Kummituksiksi kutsutaan sellaisia ihmishenkiä jotka eivät ole löytäneet tai uskaltaneet jatkaa matkaa valoon. Heidän joukossaan on usein uskovaisia koska heillä on helvetin pelko. :-) tai :-(

        Mistä ihmeestä oikeen tiiätte muka mistä henkiä/kummituksia/ tai demoneita tulee? ! Oisitteko kahtonu liian monta elokuvvaa!

        Ei sillä, ite kyllä uskon omalla tavallani henkiin, mutta turha alkaa arvailemmaa mite niitä tullee.. Ja mikä ihmeen valo?;) kirjasta lainattu kenties?;)


      • roni 1
        IHMETYS2 kirjoitti:

        luin eräästä kirjasta, että jos ihminen kuolee tajuamatta .että kuoli voi jäädä kummittelemaan .kunnes tajuaa .olevansa kuollut. totta vai tarua ,ei voi todistaa puolesta tai vastaan.

        niiin oko hamuija olemasa va ei kun ytäki tipu hune kaluja seinnnilä voiko joku vasta thän kysymyksen olka joku visas joka osa vastata kysärin killtit


      • Suomimies
        Seonnu?! :X kirjoitti:

        Nyt kahtena kertana kun oon menny hakee kaverii, niin oon nähnyt vastapäätä olevassa talon ikkunas tumman, isokokoisen mies hahmon. Sitten kysyin kaveriltani et näänkö vaa harhoi, nii se sano että siin oli kuukausi si kuollu isokokoinen mies. Oliko se haamu, niin kun kuvittelinki? Kiitos jo etukätee vastaajille.

        Puhut asiaa sillä mun äidin työ kaveri oli nähny ku laitto syksyllä aamulla pyörää lukkoo nii se oli nähnyt jonku noin kolme metriä korkean aaveen se leijui vaan eteen päin ja sillä ei kuulemma ollu kasvoja ja jalkoja ollenkaa en oo mikää huijari oon rehellinen jos et usko nii siel töissä oli kuultu yö vuoroina pienn soittoa ku siel on pieno mut sen pienon kojalla ei ollu ketää vaik siel kuulu soittoo ja sit siel oli kuulunut askeleita ja se työpaikka oli tehty vanhan kartanon kohalle.


      • watu
        .k. kirjoitti:

        Henkiä ei ole olemassa.
        Vilkkaalla mielikuvituksella varustettuja ihmisiä on.

        voisitko selittää sitten sen että miten mun talossa kuulu keskiyöllä soittorasian ääntä?


      • miten liityn tähän
        totta. kirjoitti:

        en tiedä yhtään kuolemansa jälkeen kummittelemaan jäänyttä uskovaa.. yleensä ateisteja tai itsemurhan tehneitä..

        Meillä täällä kylässä, on itsemurhan tehny mies. Se teki sen mun kamun pellolla. Se oli sen mun kamu setä. Osaako joku selittää, miksi nään joskus sen tuijottamassa mua metsässä linja auto matkoilla. En edes oo ikinä nähny sitä sen setää :O


      • 14i
        miten liityn tähän kirjoitti:

        Meillä täällä kylässä, on itsemurhan tehny mies. Se teki sen mun kamun pellolla. Se oli sen mun kamu setä. Osaako joku selittää, miksi nään joskus sen tuijottamassa mua metsässä linja auto matkoilla. En edes oo ikinä nähny sitä sen setää :O

        Uskon kummituksiin koska nehän on ihmisen henki sitä paitsi oon lukenu kirkasta että kun ihminen kuolee sevoi jäädä kummittelee.


      • Anonyymi
        .k. kirjoitti:

        Henkiä ei ole olemassa.
        Vilkkaalla mielikuvituksella varustettuja ihmisiä on.

        Henki/sielu on jokaisella ihmisellä, myös sinulla. Huomaat sen viimeistään, kun ruumiisi kuolee. Henkesi on varsinainen, ikuinen todellisuutesi, ruumiisi vain tilapäinen asunto.
        Omia kokemuksiani:
        Olen parantunut helvetillisestä masennuksesta saatuani Jumalan apua rukouspalvelun kautta. Muutuin kertarysäyksessä syvimmän ahdistuksen, pimeyden ja masennuksen tilasta taivaallisen ihanaan onneen! Oli sisin täynnä valoa, olo vapautunut, askelkin kevyt kuin pilvissä kävellen! Kaikki tämä erittäin totta ja todellista. Mielikuvituksella ei tässä ole mitään tekemistä! Enkä edes ollut uskonnollisesti aktiivinen, satuinpahan vain näkemään rukouspalvelun ilmoituksen lehdessä ja vastasin. Kirjeitse. En edes tiedä ketkä puolestani rukoilivat.
        Toiseksi: Jeesus Kristus ilmestyi minulle näyssä kirkkaudessaan ja lausui suorat sanat:
        "Sinä, sinä, kohta .. olet omani!"
        En ollut siihen aikaan edelleenkään uskonnosta kiinnostunut. Mutta vuosia myöhemmin liityin muuan seurakuntaan ja otin kasteen -- tulin Jeesuksen omaksi!
        Kolmanneksi: Jonkin aikaa vaimoni kuoleman jälkeen hän näyttäytyi minulle yllättäen näyssä: Säteili onnea, oli terveen ja iloisen näköinen! Näky oli niin konkreettinen, että huudahdin ääneen: "Se OLI vaimoni!"
        Monia muita kokemuksia on, mutta usko jo näistä: Sielusi elää ikuisesti! Jumala on tosi, Jeesus on vapahtajasi!


      • Ime sinä sen demonin kyrpää


      • Anonyymi
        .k. kirjoitti:

        Henkiä ei ole olemassa.
        Vilkkaalla mielikuvituksella varustettuja ihmisiä on.

        Totta, toivottavasti minä olen sellainen


    • ***ihmemies

      Millainen tietoisuus aaveilla (hengillä) on??

      Elossa oleva ihminen ajattelee (=on siis olemassa) omilla aivoilla, joissa syntyy tietoisuus. Kuoleman jälkeen aivojen toiminta lakkaa, joten miten sielu "ajattelee"?

      Ja tuosta tuli mieleen, että missä, elossa olevan ihmisen sielu sijaitsee??

      Toivottavasti en loukkaa ketään näillä kysymyksillä, mutta haluan mielipiteitä...

      • lyhyesti sanottuna

        että ihminen on muutakin kuin tämä fyysinen tomumaja.koostumme usesta eri kehosta.on eteerinen keho,astraalikeho ja mentaali keho.jotkut nimittää sieluksi näitä valtaosalle näkymättömiä kehoja.kun kuolee eteerinen keho hajoaa myös,astraali ja mentaali ruumis jatkaa matkaa.joskus ne jää vielä kuoleman jälkeen niin sanotusti kulmille.kirjastoista löytyy parapsykolgia/rajatieto osasto.siis sinne hakemaan lisää valaistusta.


      • .k.
        lyhyesti sanottuna kirjoitti:

        että ihminen on muutakin kuin tämä fyysinen tomumaja.koostumme usesta eri kehosta.on eteerinen keho,astraalikeho ja mentaali keho.jotkut nimittää sieluksi näitä valtaosalle näkymättömiä kehoja.kun kuolee eteerinen keho hajoaa myös,astraali ja mentaali ruumis jatkaa matkaa.joskus ne jää vielä kuoleman jälkeen niin sanotusti kulmille.kirjastoista löytyy parapsykolgia/rajatieto osasto.siis sinne hakemaan lisää valaistusta.

        "että ihminen on muutakin kuin tämä fyysinen tomumaja" ...on valetta mutta voithan sinä niin uskotella itsellesi jos se helpottaa. Parapsykologian kirjat ovat roskaa lähes poikkeuksetta.


      • Tietoinen.
        .k. kirjoitti:

        "että ihminen on muutakin kuin tämä fyysinen tomumaja" ...on valetta mutta voithan sinä niin uskotella itsellesi jos se helpottaa. Parapsykologian kirjat ovat roskaa lähes poikkeuksetta.

        mikäs mies sinä oot ku näitä sun kommentteja saa lukee kokoajan.Ja milläs todistat että ei ole olemassa kuoleman jälkeistä elämää.Nämä jutut kun eivät tottele fysiikan lakeja.


      • .k.
        Tietoinen. kirjoitti:

        mikäs mies sinä oot ku näitä sun kommentteja saa lukee kokoajan.Ja milläs todistat että ei ole olemassa kuoleman jälkeistä elämää.Nämä jutut kun eivät tottele fysiikan lakeja.

        Häh? Mikä itse olet? Miksi minun pitäisi todistaa olemattomia asioita olemattomaksi?


      • mikä.. kirjastoko?
        lyhyesti sanottuna kirjoitti:

        että ihminen on muutakin kuin tämä fyysinen tomumaja.koostumme usesta eri kehosta.on eteerinen keho,astraalikeho ja mentaali keho.jotkut nimittää sieluksi näitä valtaosalle näkymättömiä kehoja.kun kuolee eteerinen keho hajoaa myös,astraali ja mentaali ruumis jatkaa matkaa.joskus ne jää vielä kuoleman jälkeen niin sanotusti kulmille.kirjastoista löytyy parapsykolgia/rajatieto osasto.siis sinne hakemaan lisää valaistusta.

        Mielummin googlaa ja aina laajempi tieto kaikesta elämánaiheista jos osaa vaikka Englantia. Ei vain pikku kotosuomi riitä.


      • Anonyymi
        .k. kirjoitti:

        "että ihminen on muutakin kuin tämä fyysinen tomumaja" ...on valetta mutta voithan sinä niin uskotella itsellesi jos se helpottaa. Parapsykologian kirjat ovat roskaa lähes poikkeuksetta.

        Parapsykologian kirjat voivat olla roskaa, mutta jos katsotaan nyt mitä keho on, niin nähdään että se on materiaa. Samaa materiaa kuin muu maailma. Samaa kuin puupenkki, merivesi, kivet, hiekka yms. Sitten on lisäksi lämpöä ja ilmaa ja tyhjää tilaa, jotka ovat aivan samaa kuin ulkomaailmassa olevat vastineetkin. Syömällä ja juomalla tätä maailmaa tämä keho rakennetaan. Sitten jos kiinnität huomiosi mieleesi ja siihen tosiasiaan, että sinä olet tietoinen ajatuksistasi ja tunteistasi ja tästä maailmasta, niin kuuluuko tietoisuutesi samaan kategoriaan kuin tuo edellämainittu materia, josta kehosi koostuu? Onko ajattelusi ja mielesi verrattavissa esim. kuolleeseen puunrungon palaseen? Onko kivikin tietoinen olemassaolostaan?

        Totuus on mystisempi ja ihmeellisempi ja mm. kvanttifysiikka ja kaksoisrakokoe ovat sen jo todistaneet aukottomasti, mutta sitä ei vielä käsitetä kunnolla. Ja moni ei halua ajatella koko asiaa. Totuus on että meillä on kaikilla valoa nopeampi yhteys mielessämme kaikkialle tunnettuun maailmankaikkeuteen ja jopa toisiin ulottuvuuksiin, mutta olemme valinneet olla täällä materiaalisessa maailmassa. Tajunta ja kokeminen ovat jollakin tavalla juurtuneina maailman perustuksissa... Luomme jollakin tavalla itse maailmamme ja lisäksi luomme kuvitteellisen egon jonka tarinaan samaistumme ja joka kuvittelemme olevamme, vaikka se ei ole meidän alunperin ja se voidaan meiltä varastaa ja se muuttuu alati.


    • huusi:

      'Isä Abraham, armahda minua! Lähetä Lasarus tänne, että hän kastaisi sormenpäänsä veteen ja vilvoittaisi kieltäni. Näissä liekeissä on kauhea olla.'
      25 Mutta Abraham sanoi: 'Muista, poikani, että sinä sait eläessäsi hyvän osan, Lasarus huonon. Nyt hän saa täällä vaivoihinsa lohdun, mutta sinä saat kärsiä tuskaa.
      26 Sitä paitsi meidän välillämme on syvä, ylipääsemätön kuilu, niin ettei täältä kukaan voi tulla teidän luoksenne, vaikka tahtoisikin, eikä sieltä pääse kukaan kuilun yli meidän puolellemme.'
      27 Rikas mies sanoi: 'Isä, minä pyydän, lähetä hänet sitten vanhempieni taloon.
      28 Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'
      29 Abraham vastasi: 'Heillä on Mooses ja profeetat. Kuulkoot heitä.'
      30 'Ei, isä Abraham', mies sanoi, 'mutta jos joku kuolleiden joukosta menisi heidän luokseen, he kääntyisivät.'
      31 Mutta Abraham sanoi: 'Jos he eivät kuuntele Moosesta ja profeettoja, ei heitä saada uskomaan, vaikka joku nousisi kuolleista.'"
      43 "Kun saastainen henki lähtee ulos ihmisestä, se harhailee autioilla seuduilla ja etsii lepopaikkaa, mutta ei löydä.
      44 Silloin se päättää: 'Minä palaan kotiini, josta lähdin.' Kun se sitten tulee ja löytää huoneensa tyhjillään, lakaistuna ja hyvässä järjestyksessä,
      45 silloin se hakee seitsemän vielä pahempaa henkeä, ja ne tulevat sisään ja asettuvat sinne asumaan. Näin sen ihmisen tila on lopussa pahempi kuin alussa. Samoin käy tämän pahan sukupolven."

    • kummitus!

      on niitä meeki talossa on kameraan pihaltsi yks kertta kattokaa vaiks iha selvä kum mitus ku kamerä jäi yöks pääl ni leikkasin vähä! http://www.youtube.com/watch?v=79kZu9nGU8g kattokaa kameraan oli tullu tämmöne ku jäi yöks pääl! uskokaa ei oo huijausta! niitä on olemassa PS:kiitos kun katsoitte! T:ville vallatonXD

    • Ghost624

      Olemassa.

      • on mahdollista

        Ei kaikkia noita kokemuksia kummituksista voi ohittaa. Itsellänikin on yksi kokemus. Reilut 10 v sitten, kun kiertelin tiimin kanssa Venäjällä, yksi mummo tuli pyytämään, että tulisimmme häätämään kummitukset hänen talostaan. Hän kertoi, että öisin hän heräsi kamalaan meteliin, joka tuli rakennuksen toisesta siivestä. Kun hän meni katsomaan, ei sieltä koskaan löytynyt ketään. Ymmärrettävää, että mummo pelkäsi.

        Menimme paikalle päivällä ja huomasimme, että talosta löytyi joitakin taikakaluja. Siellä oli jotain ihmeellisiä haavanpaloja kylvettynä ovenpieliin. Kun juttelimme mummon kanssa, kävi ilmi, että hänen miniänsä harjoitti noituutta ja oli pettänyt mummoa turvaamaan tämmöisiin taikakaluihin yrittäessään häätää kummituksia. Kehotimme mummoa hankkiutumaan eroon näistä sekä yhdestä noituutta käsittelevästä kirjasta, jonka löysimme kotoa. Kuljimme sitten huoneiden läpi rukoillen ja käskien Jeesuksen nimessä kaikkia häiritseviä henkiä ulos talosta. Nämä asiat olivat tuolloin minulle aika uusia, ja oli kieltämättä vähän epävarma olo, vaikka tiesinkin, että meillä ei ollut mitään pelättävää. Mitään näkyvää ja dramaattista ei tapahtunut. Kuitenkin reilu kuukautta myöhemmin seuraavalla matkallamme tapasimme mummon uudestaan. Hän tuli kiittämään ja kertoi, että kummittelu oli loppunut siihen paikkaan.

        Ei noita häiritseviä henkiä tarvitse sietää eikä pelätä. Henkimaailmassakin on tietty hierarkia, ja nuo henget tietävät, että joutuvat alistumaan, kun joku turvaa Jeesuksen nimeen. Heikoinkin ihminen voi sen tehdä, koska ei ole kyse voimien mittelöstä vaan sen ymmärtämisestä, mikä valta Jeesuksen nimessä hengellisessä maailmassa on (ehkä sen takia tuo nimikin herättää monessa niin suuria tunteita). Ilman ymmärtämystä ei tietysti kannata lähteä mihinkään kummitusjahtiin.

        Jos joku on kiinnostunut kuulemaan lisää hieman tätäkin aihepiiriä sivuten, voin suositella esim. kurssia www.divinehealing.fi.


    • ,,,,,,

      "Itse en usko aaveisiin, mutta en myöskään usko etteikö niitä olisi...


      Elikkä uskot aaveisiin, mutta et vain kehtaa sitä suoraan sanoa, edes täälä.

      • TITUS MAXIMUS

        KYLLÄ ON ENKELEITÄ


    • Maksi Mini

      On niitä. Nasse sedän haamu joikhaa meiän vintillä.

    • hu-huuu!

      En ole minkäänlainen asianharrastaja, en ole erityisen kiinnostunut henkimaailmasta. Silti olen lukuisasti törmännyt erilaisiin ilmiöihin, jotka ovat ihmetyttäneet, en ole aina tiennyt selitystä tapahtumiin.

      Kokemukseni mukaan ns. kummitusilmiötkin ovat erilaisia. Joskus on ollut tilanne, että on esiintynyt jonkinlainen "haamu", siis jonkinlainen henkilöitymä. En ole koskaan nähnyt mitään, kaikki nämä kokemukseni perustuvat kuulo- ja tuntohavaintoihin.

      Sitten on on ollut tilanteita, että on kuulunut erilaisia ääniä, esim. putoavien esineiden ääniä, mitään ei kuitenkaan ole pudonnut, tai kuin lattialle olisi heitetty metalliesineitä. Kerran istuessani puistossa erään museotalon vierellä, näin yhtäkkiä yllättävän "valoshown" sen yläkerran ikkunoissa, kuin tuhat salamavaloa olisi välkkynyt, sitten kuulin, että se on siinä talossa yleinen ilmiö.

      En ymmärrä, mikä on tällaisten ilmiöiden tarkoitus. Kertokaa, jos tiedätte.

      • Hepulis

        Kokemuksesi ovat ihan samantyyppisiä kuin omani. Minäkin aistin henkimaailman olemassaolon tuntoaistin ja joskun kuuloaistinkin välityksellä, mutta ainakaan sikäli kun tiedän, en ole koskaan nähnyt kummitusta. (Yksi kyseenalainen tapaus on tosin jäänyt vuosien varrella ihmetyttämään.)

        En minäkään ymmärrä, mikä tällaisten ilmiöiden tarkoitus on. Jotkut henget haluavat toki välittää viestinsä eläville, mutta useimmat kummitukset tuntuvat vain puuhailevan omiaan elävien energiaa hyväksi käyttäen, ja jotkut niistä tekevät myös kiusaa ihmisille, jotta energiaa olisi varmasti saatavilla. Rajan takaa vierailevat henget taas tulevat ja menevät, enkä ole kohdannut heitä kuin unessa. Yleensä heillä on silloin esim. jokin lohduttava sanoma välitettävänään.


      • Kokenutpaljon

        Minun mielestäni on ja olen kommunikoinut henkien kanssa useamman kerran mutta yhtenä päivänä ja sitten samana päivänä illalla tippui kansio korkealta yhtäkkiä ja kaikki mitä kansiossa oli olivat levinneet kaikkialle ja näin sen kaiken miten se tippu ja sillee ihan niinkuin se olisi heittänyt joku


    • En usko aavisti

      Niit ei ole olemassa koska kaikki videot ja kuvat on aina feikkejä sen huomaa niistä tyypeistä jotka pistää semmosia! Ihmiset jotka laittaa semmosia kuvia tai videoita niin pelästyttää toisia ihmisiä niinku paranormal activitykin. Kaikki jotka pisti et niit on olemassa olette aivan väärässä oli vaikk kuinka pimeetä niin ei siellä mitään ole. Kaikki aave hommat on tarua!

      • ghostfiles

        Googleta esim. Lahdessa, oliko se nyt -70 luvulla dokumentoitu kummittelu. Poliisia myöten oltiin tutkimassa selittämättömiä ilmiöitä. Ei tarvii mennä etsimään youtubesta amerikkalaista tai englantilaista feikkibullshittiä kun kotimaasta niitä löytyy ihan tarpeeksi.

        Jos haluat todisteita, niin todnäk tulet näkemään meidän tekemää video- ja äänimateriaalia netissä, jos saadaan tallennettua tapahtumia. Kuukauden verran ainakin on kuulunut askelia yläkerrasta, pojan kirjoituspöydän tuoli liukuu pois pöydän äärestä, tavaroita tippuu hyllyiltä. TV, vahvistin ja canalin boxi sammuilee ihan silmien edessä peräkkäin, valot syttyy itestään. Muutamia kertoja kaukosäätimet on löytyny eri paikoista, kuten jääkaapista. Autonavaimet pöntön kannen päältä. Kerran ikkunalaudalta löytyi kirjoista tehty asetelma, mun pipo nykästiin melkein päästä pois kun istuin se päässä tietokoneen ääressä.

        Sun kannattaa perehtyä asiaan ennekuin alat trollaamaan. Kun pääset tarpeeksi pitkälle, niin sun näkemykset elämästä muuttuu totaalisesti. Paljon on pelkkää feikkiä liikenteessä, mutta valitettavasti myös aitoja kokemuksia ja tapahtumia.


      • Kjsjsjwjwjjj

        Uskon kans että ei ole olemassa kummituksia, kaikki on ihan ihmisen päästä kiinni.


    • En usko aavisti

      Niit ei ole olemassa koska kaikki videot ja kuvat on aina feikkejä sen huomaa niistä tyypeistä jotka pistää semmosia! Ihmiset jotka laittaa semmosia kuvia tai videoita niin pelästyttää toisia ihmisiä niinku paranormal activitykin. Kaikki jotka pisti et niit on olemassa olette aivan väärässä oli vaikk kuinka pimeetä niin ei siellä mitään ole. Kaikki aave hommat on tarua!

    • Ei oo totta

      Monta tuhatta ihmistä on saanut traumoja tämmöistä aave kuvista tai videosta.ihmiset ovatkin tämmöisiä julmia jotka kiusaa toisia aave hommilla ei se ole reilua kun kaikki väittää että niitä on olemassa mutta kun niitä ei ole olemassa. Kun ihminen kuolee siitä ei jää mitään katsokaas kun aave kuvia tehdään niin eka mitä tehdään on himmennetään ihminen joka esittää sitä aavetta olen itse kokeillut sitä se on niin tyhmääää!! Jos et halua olla tyhmä älä usko näihin hommiin mikään täällä jotka todistaa että aaveita on olemassa niin he vain puhuvat tarua aina. Ihminen voi olla vain valittettavasti semmoinen pellottava typerys........................:( tämä on meinaa totta.........

      • Ei ole

        Mä olen 10 v tyttö. Mun kaveri pelottelee mua semmosilla aave elokuvilla esim paranormal activity 1,2 ja 3. No sain niistä yli tuhat traumaa :( vaikka en uskonut niihin ... Olin joutunut kestää semmosia yhden kuukauden. Kunnes mä ajattelin et joku oli nyt vialla :/ no menin katsomaan yhdestä nettisivuista niitä kuvia missä oli niitä kuvia. Nehän oli tarua kaikkissa kuvissa oli joku himmennetty tyyppi tai kohtiin oli leikattu joku pelottava kohta. Sitten sen jälkeen olin niin onnellinen kun tajusin että minua on vain yritetty pelotella ja ajatelkaa olen lapsi joka todistaa että niitä ei ikinä olisikaan olemassa. Kaikki aave hommelit on siis tarua ;) jos uskot aaveisiin oot nii tyhmä et sitä tyhmempiä ei voi olla! Ainaki mun käsiittääkseni jotkut on menny mielisairaalaan koska ovat uskoneet niihin niin paljon että mielikuvitus tuli mukaan pelottelee. Ethän usko koskaan aaveisiin ;))))))))))))))))))))


      • Ei ole

        Mä olen 10 v tyttö. Mun kaveri pelottelee mua semmosilla aave elokuvilla esim paranormal activity 1,2 ja 3.sain niistä yli tuhat traumaa :( vaikka en uskonut niihin ... Olin joutunut kestää semmosia yhden kuukauden. Kunnes mä ajattelin et joku oli nyt vialla :/ no menin katsomaan yhdestä nettisivuista niitä kuvia missä oli niitä kuvia. Nehän oli tarua kaikkissa kuvissa oli joku himmennetty tyyppi tai kohtiin oli leikattu joku pelottava kohta. Sitten sen jälkeen olin niin onnellinen kun tajusin että minua on vain yritetty pelotella ja ajatelkaa olen lapsi joka todistaa että niitä ei ikinä olisikaan olemassa. Kaikki aave hommelit on siis tarua ;) jos uskot aaveisiin oot nii tyhmä et sitä tyhmempiä ei voi olla! Ainaki mun käsiittääkseni jotkut on menny mielisairaalaan koska ovat uskoneet niihin niin paljon että mielikuvitus tuli mukaan pelottelee. Ethän usko koskaan aaveisiin ;))))))))))))))))))))


      • hmm.
        Ei ole kirjoitti:

        Mä olen 10 v tyttö. Mun kaveri pelottelee mua semmosilla aave elokuvilla esim paranormal activity 1,2 ja 3. No sain niistä yli tuhat traumaa :( vaikka en uskonut niihin ... Olin joutunut kestää semmosia yhden kuukauden. Kunnes mä ajattelin et joku oli nyt vialla :/ no menin katsomaan yhdestä nettisivuista niitä kuvia missä oli niitä kuvia. Nehän oli tarua kaikkissa kuvissa oli joku himmennetty tyyppi tai kohtiin oli leikattu joku pelottava kohta. Sitten sen jälkeen olin niin onnellinen kun tajusin että minua on vain yritetty pelotella ja ajatelkaa olen lapsi joka todistaa että niitä ei ikinä olisikaan olemassa. Kaikki aave hommelit on siis tarua ;) jos uskot aaveisiin oot nii tyhmä et sitä tyhmempiä ei voi olla! Ainaki mun käsiittääkseni jotkut on menny mielisairaalaan koska ovat uskoneet niihin niin paljon että mielikuvitus tuli mukaan pelottelee. Ethän usko koskaan aaveisiin ;))))))))))))))))))))

        Elokuvan efektit ovat täysin eri asia, kuin henget. Eli kauhuelokuvalla ei ole tekemistä tosielämän kanssa. Pelättävää ei ole.


      • Jill

        anteeks vain mun mummu kuoli syöpään 2013 vuonna syöpään ja mummun hautajaisten jälkeen noin kuukuausi olin nukuttamassa minun pikkuveljeä ihan pimeässä huoneessa ja sitten näin mummun mittaisen valkoisen himmeän valon ja sitten tajusin kukä hän oli laitoin silmät kiini ja ihan niinkuin hän oisi huokssu ja silittänyt poskeani ja tunsin samaan aikaan ilmavirran kasvoilla ja tuoksui mummun ihana haju . miten tän voi selitää?!


    • heh 9vuotias tyttö.

      huh huh..

      • wilma olen ystä

        piesse turpaskii


    • it's true

      Aaveita on ja ne ovat kuolleiden ihmisten henki.

    • Pelkäävä! D=

      Kannattaako aaveita pelätä? Miten niitä voi olla pelkäämättä? PELKÄÄN NIITÄ IHAN SIKANA!!!!!!!!

      • Totta. Totta .

        Sama juttu. Tiiän miten paljon pelkäät niitä. Asun Lappajärvellä , ja täällä on paljon havaintoja lapsilta , ja muutamalta aikuselta. Nyt talvella oon nähny kahen kaverin pihassa ihan oikeita lumessa olevii varpaan jälkii. Sit yks päivä mä olin Hyyrynkujalla yhessä talossa , jonne on kuollu yhteensä 5 henkilöö. Eka sinne kuoli äiti sit iskä ja sit kaks lasta . Sit tä vika minkä nyt sanon niin on sen mun kaverin eli kian kaverin iso sisko. Kerron mitä tapahtu. No siellä ylhäällä on ullakko , se meni sinne ja sit kia ja kian kaveri minä oltiin ulkona ootaa sitä. Se heilutti meille sieltä ikkunasta , ja yhtäkkiä sen takana oli joku mustiin pukeutunu mies , joka löi sitä kirveellä jalkaan. Ihan totta. Mut kuitenki se kuoli sinne. Jatkuu....


      • Jill1001

        ne voi olla sinun läheisiäsi esim jos isäsi, äitisi tai isovanhemmatovatkuoleet heillä voi olla tärkeitä ai oita esim silitys. älä pelkää .(en ite puelkää enään henkii/kummituksii)


    • anel

      Kannattaako se oma puhelinnumero tänne laittaa?

    • 1223

      moi mä oon nänytokessti kummitksen ja mä oon nänytvampyyri

    • Koulun opit :)

      Aika taktinen xD eihän tuollasia oo olemas xD ku ees uskoo?
      YT ( You Tube ) :S ki on kaikellaista kuka uskoo ne on projektorilla tehty
      1. tehtiin koulus kauhu leffa
      2. projektori
      3.valot kii
      4.liikuta projektoria
      5. muista että projetorissa pitää olla jotain pelottavaa!
      6. kuvaa
      7.katso materiaali ja laita vaikka You Tubeen tain minne haluat :))

    • sairasta maailmaa

      Ei ihme että maailma on näin sairas paikka. kun tääläkin on näin paljon kummituksiin uskovia.. Koittakaa nyt RISTUS parantua mielisairauksistanne tai menkää hoitoon vielä kun voitte!

      • _vitunvittu

        KUMMITUKSET ON VITUSSA !


    • viljonkka jumalauta

      Ei kummituksia oo. Itse kerran katsoin liikaa marblehornetsia (videoita joissa on slenderman) ja sitten vielä you tubesta slender dokumentit päälle niin slenderman tuntui olevan kaikkialla. Mutta ajan myötä tajuaa että se ei ole olemassa koska ei näe sitä ja unohtaa kaiken paskan jota siitä on jauhettu. Nämäkin tyypit varmaan ovat vain liikaa kummituksia miettineet.

    • Danute01

      En itse ainakaan usko kummituksiin, koska olen uskovainen ja toi video.. Siinä ei kävellyt tai mennyt ohi aave, vaan ehkä Enkeli... Sitäpaitsi, kummituksia ei ole olemassakaan vaikka itse vähän aika sitten luulin niin. Kaikki on sattumaa, mitä ihmeellistä tapahtuukaan. Kummitukset ovat mielikuvitusta!

      P.S. Toi video on hirvee! Joo, myönnän että säikähdin, mutta älysin sitte ettei toi voi olla kummitus, sillä niitä ei ole, mutta olen vasta noin 12 vee, että en oikein vielä tiedä mitään. :/

    • jkljij

      Mä en usko kummituksiin, mutta olen kyllä kokenut aika selittämättömiä asioita elämässäni. Esimerkiksi usein jokin "henki" ottaa minuun yhteyttä tai minä aistin sen läsnäolon. Jokin "koskettaa" minua esimerkiksi pyytäen minua mukaansa tuonpuoleiseen, joku alkaa muistella kuolemaansa mielessäni tai usein on tosiaan käynyt niin, että he haluavat vallata ruumiini. Joskus esineet ilmiselvästi liikkuvat selittämättömästi samaan aikaan, kun aistin jonkin "olennon" läsnäolon. Kokemukset ovat välillä hyvin traumatisoivia. Minä näen unia näistä olennoista, heidän entisestä elämästään ja joskus saan vuosia sitten "tapaamani" kuolleen naisen hengen ajattelemaan päähäni että elää yhä minussa. Se on hyvin erikoista ja pelottavaa samaan aikaan, mutta olen jotenkuten oppinut tulemaan toimeen noiden kokemusten kanssa enkä enää häiriinny noista "harhoista" samalla tavalla kuin ennen. Tosin onneksi ne eivät todellakaan ole jokapäiväisiä, mutta jäävät kyllä mieleen kun niihin törmää. Ei ole ihan normaalia saada tietää kuolleen vaimon kautta, että juuri tapaamasi vieras mies tappoi tämän 30-vuotta sitten mustasukkaisuuspuuskassaan.No, ehkä mä olen vähän sekopää sitten tai jotain.

    • jok4

      Minä uskon kummituksiin. Kerroin äidilleni,että kun kävimme talolla,jossa asuimme kun olin pieni niin menin aina alas piiloon autossa kun tuntui,että yläkerran ikkunassa katsoi joku. Äiti sitten kertoi,että kun asuimme siellä oli ulkoovi avautunut ja mennyt kiinni.. ja joku oli astellut yläkertaan. Se oli tapahtunut ihan isäni, äitini ja mummuni silmien alla.

    • 13-v

      Kuule, sä 10-v, kauhuleffoilla ei oo asian kans mitää tekemistä. Ne on tehty kaupalliseksi ja niin, että siinä katsoja pelkää mahd. paljon, sehän on niitten idea. Todelliset jutut on eri asia, joten katoppa vähän muutakin materiaalia ennen kuin alat sanoo sellaista, mistä et tiiä.

    • Kummitus (12v)

      Mä uskon. Ku miettii tarkkaa ni ei ois ees outoo jos jotai henkiä tai semmosia ois olemassa ja mistä semmosia kummitustarinoita ois nii monta tullu vaa keksimällä.
      Ite en niit silleen pelkää mut pelkään kyl kaikkee muuta (kattonu liikaa leffoja)

    • Jeesus on kuningas!
    • huhhuh1

      tää on vähän outoo mut näin yks päivä talvella pimeellä joukon noin 4, outoo tyyppii.
      niil oli kaikin musta, hieman läpinäkyvä "viitta" ja yksi punainen silmä kuin marmoroitu kananmuna poikittain.niiden pää oli musta ja yhdisty "viittaan".se oli outoo ja itekkin mietin hetken onks tää totta.hetken mietittyäni tajusin et se OLI totta.lähin nopeesti pois paikalta. ennen en ollu varma uskonko kummituksiin mut nyt uskon.En kuitenkaan hirveesti pelkää niitä.(oon 11.v)

    • JekkuJakku

      Olen ollut vanhoissa mielisairaaloissa, taloissa, sairaaloissa etsimässä onko kummituksia olemassa. Olen löytänyt vanhoja tavaroita ja olen jutellut meedion kanssakkin. Olen kuullut outoja ääniä ainakun käyn semmoisissa paikoissa, esim: kun meiän naapurissa on vanha mielisairaala joka on poltettu, mutta siinä rakennuksessa on vanhoja ruumiita ja kuulen aina kavereitten kanssa sieltä outoja ääniä.

      • jill1001

        onko se sinun työ vai harrastus? ja miten saat tuon puoleiseen yhteyden ? jonkun laiteen avulla?


    • Mitä uskomuksiin tulee, niin ihmiset elävät yhteisöissä. Kaikkiin yhteisöihin liittyy yhteisiä uskomuksia, tapoja ja rituaaleja. Ilman mitään yhteistä ei ole yhteisöjä.

      Maagiset ajatukset kuuluvat ihmiseen jo psykologisellakin tasolla. Kaikki nähty ja koettu tulee selittää jotenkin, muutoin kokemus ahdistaa. Voitaisiin sanoa, että kaikki, mitä ei muuten kyetä selittämään koetaan maagiseksi ja selitetään hengillä taikka muilla maanulkopuolisilla tekijöillä.

      Joidenkin yksilöiden "selittämättömästä" kokemuksesta tulee helposti koko yhteisön kokemus joka tulee selittää. Varsinkin, jos kokemusta kerrotaan koko yhteisölle ja odotetaan sen jäsenten reagoivan siihen jotenkin.

      Loppujen lopuksi on aivan yhdentekevää onko henkimaailmaa olemassa taikka tehoavatko taiat ja loitsut. Kulttuuriperintöömme kuuluvat nämä asiat. On suorastaan järjetöntä kiistellä, onko tällaisia ilmiöitä olemassa reaalimaailmassa. Yksi niitä ei näe eikä koe muillakaan aisteilla. Toiselle ilmiö voi olla arkipäivää.

      Maailma on monimutkainen paikka. Luonnontieteellinen näkemys maailmasta, jossa olemassaolevaa on vain kokeellisesti todistetut ilmiöt, on varsin tuore ilmiö planeetallamme. Näkemys, ettei maailmaan voi reaalisesti kuulua muuta kuin nykytieteen keinoin selitettävissä olevat ilmiöt on erikoinen. Kaikki ennestään tuntemattomat ilmiöt tulisi siis kieltää ja mitään niistä ei tulisi tutkia taikka edes kokea. Milläköhän asteella olisi tieteellinen kehitys jos tätä käsitystä olisi pidetty yllä kautta aikojen. Saisimmeko edes nuotiota syttymään, kun tuli ja palaminen on varsin outo ilmiö.

      Nykyisitä myyteistä, uskomuksista ja rituaaleista voitaisiin nostaa pintaan esimerkiksi itsenäisyys ja Presidentin itsenäisyyspäivän vastaanoton. Yhteisömme pitää sitä jotenkin tärkeänä tapahtumana, miksi ihmeessä? Toki ilmiö on varmaankin olemassa, mutta itse en siihen osallistu enkä haluakaan. Voisin väittää ettei syytä linnanjuhlien pitämiseen ole. Edelleen voisin väittää, ettei mitään itsenäisyyttä ei ole olemassakaan. Joku voisi väittää vastaan ja esittää että valtion organisaatio, rajat ja käytännöt osoittavat itsenäisyyden olemassaolon. Osoittaako sitten kirkon organisaatio, liturgia ja seurakuntien rajat, että Jumala on olemassa?

      Henget, yliluonnolliset ja muut selittämättömät ilmiöt saattavat edelleen olla nykytieteelle jotain tuntematonta luonnon toimintaa. Tällaisten ilmiöiden todistajia on turha leimata harhaisiksi yksilöiksi. Yksilö joka näin leimaa, on aivan yhtä harhainen omassa uskomuksessaan, ettei mitään nykytieteelle tuntematonta ole olemassakaan.

      Näkymättömyys on huono todiste olemassaolosta, sanotaan. Mutta toisaalta pelkästään seikka, että jonkun kokemusta ei kyetä selittämään muuten kuin psykopatologisesti, ei tarkoita ettei ilmiötä voisi olla olemassa.

    • se joka ei uskalla..

      meikäläinen yrittää nyt etsiä kunnon tietoakun en uskalla vessassakaan yöllä käydä.

      • -jhkjhkjh

        mikä on tietoakku jonka, otatkosen vessaan?.


    • 12.v

      Mä asun tällä hetkellä kerrostalossa ja täs asunnos on asunut joskus kaupungin johtaja, mut mä ja mun äiti ollaan kuultu molemmat samanlaisia ääniä esim: ulko oveen yritetään sovittaa avainta ja puhelimen hälytys ääniä. Ja muutenkin musta tuntuu melkein koko ajan et joku henki olis läsnä. Ja mun mummu on kertonut mulle et Se on nähnyt ja kuullut henkiä.

      • 5566

        Se on energiaa
        Eli aina ku joku on asunu talossa nii sinne jää energiaa
        Hyvää tai pahaa


    • Rafael Sahlberg

      Nettikummitus on ainakin olemassa !

    • emilyyni

      Älkää puhuko "kummituksista"!! Ne ei oo mitää kummituksii vaan henkii! Ja niitä on olemassa. Muo käy niin säliiks mun kaverii jota on riivattu 7 vuotiaasta asti, ja kukaan ei auta niitä kun kukaan ei usko! MENKÄÄ VAIKKA PIRITISMIÄ KOKEILEMAAN! se mun kaveri on joutunu elämää pelossa siitä asti, ja eikä se voi nauttii sen elämästä. ihan kiva kun jostain tyhjästä lentää esim tyyny sun päähän.

    • Horatius Sahlberg

      ON niitä !
      Kun netti yleistyi, tuli nettikummitus !

    • Anonyms
    • tonttuja

      Ei kummituksia ole, kuten ei myöskään taida olla mielenterveyshoitoa tarjolla Suomessa. Säälin teitä kaikkia!

      • Jjlkcjnvhjk

        Tää oli hyvä, mielenterveys potilaita palsta täys, oon myös huomannut että joillakin ihmisillä menee nämä jutut yliampuvaks ettei mittään tolkkuu, kuten demonit, se on kyl valitettavasti taru olento ja demoni jutut ei pidä paikkaas mut mielikuvitellaan ne ja pidetään hauskaa!


    • Efraim_Sahlberg

      Ei kai palstalla olisi jo puoli vuosikymmentä kirjoitettu nettikummituksesta, jos sitä ei olisi olemassa !

      • Jjlkcjnvhjk

        Netti-kummituksia, onkos netisssäkin kummituksia, ei kohta uskalla käyttää nettiä kun täälä kummittelee. Uus muoto kummitusille, netti-kummitus.


    • dfsdsdfsdfsdfsdfsdfsdf

      Vittu mua vituttaa ku äpärät täällä kirjottelee ja pilaa koko muutoin asiallisen palstan.

    • Jdjsjsjsjsk

      En usko kummituksiin kuten en oo koskaan uskonutkaan, uskon energiaan mikä on tiettyyn pisteeseen jääny, jossa joku on kuollu. Selityksiä riittää kyllä kaikilla mut todisteita en oo koskaan nähny minkäänlaisia, tässä mielessä jos ei todisteita, ei voi olla kummituksiakaan, ne on ihumisen päässä.

      • ksjsjsjsjdJ

        nE oksu niiskutimmuk netuk ne oo naaksok naaktunoksu, noksu naaigrene äkim no
        nyytteit neeseetsip ynääj, assoj ukoj no ullouk. äiskytileS äättiir ällyk allikiak tum
        atietsidot ne oo naaksok ynhän aisialnääknim, ässät ässeleim soj ie atietsidot, ie iov allo
        naakaiskutimmuk, en no nesimuhi ässääp.


    • S.Eller

      Nain tanaan kummituksen noin klo 13 aikaan paikallista aikaa. Se laskeutui portaita alakertaa kohti kun olin matkalla itse ylakertaan ja olin astumassa alimmalle rappuselle. Kummituksella oli ihmishahmo ja siita nakyil lapi. Se ikaan kuin leijui ilmassa ja silla oli keppi kadessa. Kasvoista en saanut selvaa mutta silla oli pikat hiukset. Kun katsoin sita pidempaan tunsin kun katseemme kohtasivat ja kummitus katosi.

      Minulle tuli olo, etta kummitus halusi varoittaa minua jostakin. En ole koskaan aiemmin nahnyt sita eika olo tuntunut pelottavalta. Olen asunut tassa noin vuoden. Talo on noin 50 vuotta vanha 2 kerroksinen rivitalo.

      Tama oli ensimmainen kerta kun nain kummituksen.

      • happyhoneymoon

        Vai oikein nait kummituksen...


    • Jjlkcjnvhjk

      Ei oo koskaan viä todistettu että kummituksia olis olemassa, uskon että jotkut keksii juttuja, ja uskon mielen effecteihin eli heijastuksiin, saatamme nähdä oman mielen tuote, kaverilla on yks kokemus ns mielen heijasteesta, heräs yhtäkkiä ja oli bileet pystyssä ja väräytti silmiänsä ja ei ollukka si mitään bileitä ja kaverille sanottiin viä että, "heräsit si bileisiin", mut se oli kaverin mukaan heijaste, bileet oli ja hävis yhtäkkiä, en oo ite koskaan kokenu minkäänlaista kummitusta tai paranormaalia ilmiötä, sen takia kai en osaa pelätäkkä, tosin kauhu-leffat voi mulla tehdä mielikuvituksia ja voi tai on mennytkin pelottavaks jopa mut si vedetään mieli offille.

    • Jeff

      On todistettu että niitä on. Telkarissa, lehdissä, uutissia ha vaikka missä.

    • Anonyymi

      jos kumituksia ois niin kyl mä sit uskoisin........

    • Anonyymi

      On niitä,eikä mitään mielikuvitusta.En itse pelkää,kokenut muutaman jutun.Koirani kerran katsoi minua,sanoin mitä taas hän näytti katseellaan mitä pitäs katsella.Ja olihan se outo.No melkein siinnä kuollut ihmisiä.Eikä aina normaali tavalla.Olin koieani kanssa sillloin melko likellä kun eräskin pois lähtö sattui.Olin yötä uudessa talossa,heräsin ihan kuin itkuun,lähdin katsomaan,kukaan itke,se jatkui aikansa ja seur.yönä nurkalle koputus,mietin siinnä maholl.joku jollekkin käynyt jotain.Ajattelin kirkonkirjoja siltä seudulta,näkyskö sieltä ,syvä joen uoma kulki vieressä.Yliluonnollisia tapahtumia on.En pelkää niitä.Kotonakin on tapahtumia.Muutkin kokeneet saman.Ketään näy kun valot laittaa..

    • Anonyymi

      Menee vähän ohi, mutta onko kenelläkään kokemusta, miten herkästi sellainen kruunukynttilän patteriversio syttyy itsestään. Meillä niitä on lasivitriinissä ja tarkoituksella poltettu joulun aikoihin. Juhannusviikolla oli yksi syttynyt, mielestäni aika jäykkä kiertää päälle/pois.

    • Anonyymi

      Ei ole. On pahoja ihmisiä, jotka ovat kaikenmaailman vainokerhojen jäseniä ja aiheuttavat lähimmäisilleen pahaa, jos pärstä ei miellytä.

      • Anonyymi

        Kuuluvatko he johonkin vainolaiskerhoon


    • Anonyymi

      Kodi seitamo askare. Hoosea, joel, Aamos Obadja ! Kudepoisto on kummitus.

    • Anonyymi

      'Kummitus' perustuu muinaisuskoon, että mieli ja keho on kaksi eri asiaa, ja että mieli jatkaa eloa lähtiessään kehosta. Oli ihan loogista, ja ajan kysymys, milloin jotkin ilmiöt ja kehosta lähtevä mieli yhdistettiin toisiinsa. Kymmeniä tuhansia vuosia on kulunut, mutta sama uskomus erilaisina kehitysversioina ja lisäyksinä aiheuttaa edelleen kaikenlaista.

      Miten henki alunperin tuli ihmisen tietoon? Miksei sama toistu enää?

    • Anonyymi

      Joo oon kyllä toosi myöhässä,mutta jos joku 2020 tän huomaa,niin tulkaa kommentoimaan.
      Itsellä paljon kokemusta haamujen/kuolleiden sielujen kanssa olemisesta, saman katon alla. Niitä on. Siitä olen 100% varma. Ei muuten vaan tunne kosketuksia, ääniä, epänormaaleja asioita varsinkin kun olen YKSIN kotona. Välillä minulle sanotaan että olen kirottu lapsi. En tietenkään väitä että olisin,vaan että kohdalleni on sattunut jo aivan liikaa pelottavia asioita,esim:valokuvissa outoja naamoja ja käsiä, outoja valoja öisin, olkapäälle kosketuksia yms. Jos samaistut outoihin asioihin niin jooko,kommentoi ja kerro:)

    • Anonyymi

      Ei ole kummituksia olemassa. Kummitukset on muinaista kansanperinnettä, josta ne on myös siirtyneet informaationa osaksi esim. harhanäkyjä. Jos et olisi koskaan kuullut sanaa "kummitus" sekä selitystä mitä se tarkoittaa, eikä olisi koskaan tehty kuvituksia yms. sellaisista, niin kukaan ei näkisi kummituksia. Tälläkin hetkellä puuttuu käsitteistöistä vielä vaikka minkälaisia asioita, koska niitä ei ole vielä keksitty, ja siksi kukaan ei näe sellaisia näkyjä. Mutta heti kun jokin uusi asia, joka sopii aiheeseen, keksitään ja käsitteistetään, niin silloin niitä aletaan myös näkemään. Kaiken näkemiseen, jotka eivät ole ns. tästä maailmasta, tarvitaan informaatiota, jotta aivot pystyvät sellaisen näyn projektoimaan.

    • Anonyymi

      Siskoni on ollut yöllä 1 hereillä. Hän oli omassa huoneessaan kännykällä. Klo 1 hän kuuli käytävältä jonkun sanovan "hei" kuiskaten. Toinen siskoni aamulla kuuli myös jonkun sanovan "hei" kuiskaten, kun oli lähtemässä kouluun (kukaan ei ollut hereillä) tällä kertaa molemmat siskoni yksi yö oli hereillä klo 1 ja kuuli että joku olisi "törmännyt" sälekaihtimiin. Molemmat säiköhti ja kysyi toisiltaan " oliksä toi?"
      Kukaan ei ollu hereillä näinä aikoina.

    • Anonyymi

      kummituksia ei ole olemassakaaaaan

    • Anonyymi

      Jos kiinnostaa onko olemassa niin kannattaa katsoa dokumentti Americas most haunted houses, noin 1,5h. Sen perusteella sanoisin, että se on mahdollista.

      • Anonyymi

        Korjaus: Vakuuttava dokkari olikin nimeltään Hauntings Across America. 58 min. 2007. Michael Dorn narraattorina.


    • Anonyymi

      Ei ole

    • Anonyymi

      Kyllä niitä on, itse nähnyt 3 kävivät huoneessani, ajoin pois.
      Ne ei liiku kuin pimeällä ja häipyvät ennenkuin tulee valoisaa.
      Todella tässä taloyhtiössä kuoli 2 miestä ja jäi haamuileen.
      Toine on samasta kerroksesta kuin minäkin, se menee yöllä akkansa luo veisaamaan virsiä, tämä on tosi juttu.
      Ei aivan järkevä ole se muija joka laulaa kuolleen ukkonsa kanssa.
      En minäkään ennen uskonut, luulin että haudassa mätänevät, mutta se onkin ruumis siellä vain itse , henki irtos kuollessa.
      Enään ei tiedä mitä uskoa mutta itse nähneenä ja kuuleena tosi on.
      Haudan kalmalle haisivat, ja ole vaatteet päällä. Yök.

    • Anonyymi

      En haluaisi uskoa kummituksiin mutta talossani on niitä. Räyhähenki on kiusannut minua vuosia. Yöllä vain yhtäkkiä kuuluu meteliä alakerrasta ja aamulla siellä saattaa olla tumma hahmo joka vain katoaa heti kun se huomaa minut. Ja kaikki tavarat ovat lattialla.Kun muutin tähän taloon kukaan ei kertonut että täällä oli tapahtunut perhesurma. Sain sen selville vuosi myöhemmin talon ostosta. Ensimmäisenä yönä kuulin meteliä alakerrasta. Ajattelin murtovarasta ja soitin poliisit. Mutta eiväthän he mitään muuta nähneet kun että kaikki tavarat olivat lattialla.

      Kummituksia on olemassa!

    • Hei, työnnä ne kumitukset sun perseeseen tollasta paskapuhetta kukaan ei usko paitsi tollaset vitun suvakit

    • Anonyymi

      Saataneli tää on vanha mutta mun huoneessa kuuluu kokoajan ääniä ja ihan kuin joku kävelis ja mun korvaan välillä suhistaan silleensä ”shhh”
      Okei siis! Muutin talon kellariin eli siis en ole muuttanut omilleni, vielä. Talo on rakennettu 1950- luvulla eli aika vanha kuitenkin! Ja siis kukaan ei tietääkseni ole kuollut tässä talossa, kai😅? Illalla kuuluu käytävästä ääniä kuin joku kävelis hiljaa siellä ja pientä hiljaista miehen möreäå puhetta josta en kuitenkaan saa selvää, en näe oikein mitään hahmoja. Mutta tämä on saatanelin ahdistavaa enkä jaksa tätä enempää, vaikka se olisikin totta tai mielen puuhia:))
      Olisi pitänyt maalata seinät vaaleammalla koska ne ovat tummanharmaat ja en näe yöllä (valvon pitkään) siis vatun mitään

      • Anonyymi

        Muuttakaa heti pois


    • Anonyymi

      kummituksia eikä haamuja ei ole olemassa minun tietääkseni. mutta kukapa tietää mitä kuoleman jälkeen tapahtuu? ite koen silleen että paranormaalit asiat joita voi tapahtua, niille on mielestäni selitys.

    • Anonyymi

      Tilanne on nyt se, että kummitukset on huijausta.

      Jos joku on ollut tekemisissä horoskooppien, spiritismin, joogan, halloween-pelien, kauhuelokuvien, idän oppien yms. kanssa niin hän on avannut yhteyden pimeyden henkivaltoihin. Sellaiset harrastukset eivät ole harmittomia, vaan ne eksyttävät ja syöksevät sinut turmioon!
      Jeesus Kristus kärsi syntiemme tähden ja nousi ylös kuolleista, ja vallat ja voimat on Hänen valtaansa alistetut. Hänen sovintoverensä ansio vapauttaa sinut demonien valtapiiristä. Jeesus on paras sielujemme hoitaja ja parantaja. Hän tietää mitä ihmisessä on ja mitä kukin tarvitsee. Tulemalla Jeesuksen luokse saat vapauden ja iankaikkisen Elämän! ”mutta hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden, runneltu meidän pahain tekojemme tähden. Rangaistus oli hänen päällänsä, että meillä rauha olisi” Jes. 53:8.

      Katso täältä lisää

      https://jeesusonherraturku.wordpress.com/2021/07/05/oletko-kaynyt-ennustajalla/

    • Anonyymi

      Yliluonnollisuus on olemassa, sitä ei kannata edes ymmärtää. Se vaan on.

    • Anonyymi

      Meillä on tapahtunut outoja asioita ja arvelimme että talossamme on aaveita👻

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe