Olisiko hyviä vinkkejä, miten saa tuikat kahvakumit paikoilleen ja miten/millä ne saa "lukittua/liimattua"?
Kahvakumien asennus
15
16855
Vastaukset
- Kra
On laittaa kontaktiliimaa väliin ja vetää tuppi samantien paikalleen tankoon. Hiusten kuivaajalla tai muulla lämmitys lopuksi. Lämmityksen aikana kahvojen asentoa voi vielä hienosäätää. Ennen ekaa ajoa varmista, että ovat tarttuneet kunnolla kiinni.
Olis aika onnetonta jos tiukassa kiihdytyksessä jäis pelkät tyhjät tupet käteen. Eli kahvojen kuntoa kannattaa seurata myös ajokaudenkin aikana ja huonot tupet heti vaihtoon.- hondister
Mitenhän tuon kontaktiliiman kanssa - saakohan sitä sitten ehjänä irti tarvittaessa? Hyvin varmaan liukuu liiman kanssa kyllä.
- Kra
hondister kirjoitti:
Mitenhän tuon kontaktiliiman kanssa - saakohan sitä sitten ehjänä irti tarvittaessa? Hyvin varmaan liukuu liiman kanssa kyllä.
Mutta sehän tässä onkin jujuna, että tupet saadaan kunnolla pysymään paikallaan.
Näyttää olevan kahta "koulukuntaa" tässäkin asiassa, mutta ihan vapaasti vaan.......
- Turo--lnkeri
..on tietty tuoretta lehmanpaskaa stongaan, mutta sita en kerro.
Halpa ja hyva, mita taalla indiassa vallan kaytetaan ainakin crossi ja enskaBulleteissa on ihan mikavaan spray maali.
Putsaat tupet ja stonganpaat, suihkutat reilusti sprayta tupen sisaan, niin että sita on joka paikassa ja sitten vedat sen siististi ja kevyesti tapin paahan. Kuivuu 0,5 h ja silla siisti, eikun ajamaan.
...Nain se homma etenee...kaaak... - Faktaa sulle
Liukasta kahvat saippualiuoksella.
Ja laita paikalleen,ja anna olla.
Saippua aika nopeasti kuivuu,ja kahvat tarttuu!
Että näin. - kamaa on
Hankinta on kyllä sieltä harrastuksen halvimmasta päästä. jos asennat kunnolla niin älä haikaile vanhojen perään. Oli ne sitten softit, kumit tai muut, niin kyllä vanhat tarvii yleinsä repiä.
On tarjolla kotakti- tai kaksikomponenttiliimoja jotka voi pillillä laittaa jo asennetun kahvan sisään. On myös liimoja jotka "liukuvat" märkänä. Kysele vaihtoehtoja Vaikka "teollisuus etolasta" tai vastaavasta likkeestä. Usein halvempaa kuin prätkäkauppojen speciaali tuotteet.
Niin: ja uudet kyllä kestävät venytystä ja ohjureita jos eivät ole seisseet varastossa vuosia.- peliin
niin homma todella hoituu. Unohda noi liimanhaistelijoiden aineet.
- hondister
tehtaalla kahvoissa oli jonniinmoista kellertävää ohutta mönjää.
Varmaan vähän kiinnipysymisen varmuus riippuu pyörätyypistä - crossissa pitää varmaankin pysyä varmemmin kiinni, kuin letkeässä matka-ajossa.
Mitenhän muuten emännän luikuvoide auttais päällevedossa? :) - Hot water
hondister kirjoitti:
tehtaalla kahvoissa oli jonniinmoista kellertävää ohutta mönjää.
Varmaan vähän kiinnipysymisen varmuus riippuu pyörätyypistä - crossissa pitää varmaankin pysyä varmemmin kiinni, kuin letkeässä matka-ajossa.
Mitenhän muuten emännän luikuvoide auttais päällevedossa? :)Olen ollut töissä alumiiniveneitä valmistavassa firmassa. Siellä kumiosat muljautettiin paikalleen näin: Paljussa kuumaa vettä ja loraus Fairya. Eikä nyt ihan käsiänsä tarvi polttaa.Lämmitetään kumit ja eikun paikalleen. Menee että lurpsista vaan. Neste puristuu täysin välistä pois ajallaan.
- Anonyymi
hondister kirjoitti:
tehtaalla kahvoissa oli jonniinmoista kellertävää ohutta mönjää.
Varmaan vähän kiinnipysymisen varmuus riippuu pyörätyypistä - crossissa pitää varmaankin pysyä varmemmin kiinni, kuin letkeässä matka-ajossa.
Mitenhän muuten emännän luikuvoide auttais päällevedossa? :)Jos olet tuumannut sitä takaa päin tiedät että ahdas ja tiukka on mutta niin se kumi niihin tanko päihin lorpahtaa
- EskoSetä
Vanha motoristiviidakon keino:
Kierrä tavallista maalarinteippiä tangon siihen osaan mikä tulee kumin alle, lämmitä kumi vaikkapa kuuman vesihana alla, kuivaa hyvin ja työnnä nopsasti paikoilleen, kumi istuu hetken kuluttua kiinni kuin liimattu !
Irti sen saa työntämällä polkupyörän pinna kumin ja tangon väliin varovasti, sinne tangon ja kumin rakoon suihkautat sitten CRC,tä spraypurkin mukana tulevalla pillillä, sen jälkeen kumi irtoaa helposti vain pikku pyöräytyksellä , ennen uudelleen asennusta se ja ohjaustanko on tietysti pestävä puhtaaksi CRC-liukasteesta, tavallinen käsisaippua kelpaa siihen oikein hyvin.- Kra
Onnistuu myös paineilman avulla, varsinkin jos on yhtenäinen putkitanko ja tupessa on umpipäät. Tuppi lähtee kuin "matkatoisto Töölöstä" ja saattaa löytyä hyvällä tuurilla naapurin tontilta tai huonolla tuurilla naapurin olohuoneesta lasinkappaleiden joukosta.
Konstit on monet........
- STMmies
Mulla olis sellanen ongelma, että mulla on mennyt liimaa kaasukahvan sisälle siis sinne väliin. Se kaasukahva on jumittunut sille että kun väännön kaasua niin se jää paikoilleen. Miten hitossa sen liiman saa pois sieltä välistä jotta se toimisi normaalisti??? Nopeasti vastauksia!!!!!
- Onneton69
Oikotietä onneen ei ole.
- Anonyymi
Tässä teille konsti. Hyvälaatuista 2-puoleista teippiä tankoon ja sitten tärpättiä kumituppeen ja kastellaan teippi tangosta ja työnnetään tuppi paikoilleen. Näin laitetaan gofmailaan gripit ja kyllä pysyy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232592- 632478
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062300- 341559
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381552- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371452- 281250
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201206- 951171