Luovi koulu?

---

Millanen koulu tämä Luovi on? Siis meinaan että millasia ihmisiä siellä opiskelee? Semmosia joilla on ongelmia opiskelussa, millasia? Onko ne siellä ihan terveitä vai kehitysvammasia?

21

3019

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dhdrhdr

      Suurin osa opiskelijoista on ihan terveitä. Vammaisia opiskelijoita on myös joukossa. Eikä opiskelussa tartte olla mitään ongelmia.

      • Opintie

        Kyllä peruskoulutuksen puolella käytännössä kaikilla on jokin (terveydellinen tms.) peruste, jolla on opiskelemaan valittu. Aikuiskoulutuksen puolella käsittääkseni kirjavampaa. Ihan normaaliälyistä ja fiksuakin porukkaa Luovissa opiskelee, jos nyt joukossa niitäkin, joilla on ollut vaikeuksia oppimisessa. Koko elämän kirjo esillä, hengeltään upea paikka.


    • läpi

      Luovi luovimalla läpi.
      Olin siellä 1/2 vuotta töissä, vaihoin työpaikkaa kun en viitsinyt katsella niitä muita työntekijöitä.

      • eiennää

        Olin itsekin siellä joskus töissä, enkä haluaisi mistään hinnasta takaisin. Oppilaista se ei johdu, vaan henkilökunnasta. Opppilaista suurin osa on ihan normaaleja, vammaisryhmät ovat erikseen.


      • ajattele ja ajattele
        eiennää kirjoitti:

        Olin itsekin siellä joskus töissä, enkä haluaisi mistään hinnasta takaisin. Oppilaista se ei johdu, vaan henkilökunnasta. Opppilaista suurin osa on ihan normaaleja, vammaisryhmät ovat erikseen.

        Kyseleppä ensin itseltäsi mitä on olla normaali?
        Onko normaali puhekykyinen, oikein kirjoittava, entä mikä tekee vammaisryhmästä ei normaalin.

        Haloo!!!!!! Eläköön erilaisuus
        Kaikki me olemme rajoitteisia, toiset näkyvämmin toiset vähemmin.

        Myös työssä pärjää ihan varmasti erilaiseten ihmisten kanssa. Valitse sieltä henkilöt joiden kanssa toimia.


      • kysyä ja tutkia

        ensimmäiseksi ovatko niissa luovin toimipisteissä olevat henkilöt sopivia tai edes päteviä töihinsä?


      • oppipoppi
        eiennää kirjoitti:

        Olin itsekin siellä joskus töissä, enkä haluaisi mistään hinnasta takaisin. Oppilaista se ei johdu, vaan henkilökunnasta. Opppilaista suurin osa on ihan normaaleja, vammaisryhmät ovat erikseen.

        Sama juttu töissä on siellä oltu eikä enää ikinä enää, johdossa oli vika ainakin silloin!

        Opiskelijat on 75% ihan normaaleja. Muutamalla prosentilla allergiaa, astmaa tai muuta joka helpottaa opiskelijaksi pääsyä. Erikseen ovat vammaisryhmät sitten.


      • Anonyymi
        oppipoppi kirjoitti:

        Sama juttu töissä on siellä oltu eikä enää ikinä enää, johdossa oli vika ainakin silloin!

        Opiskelijat on 75% ihan normaaleja. Muutamalla prosentilla allergiaa, astmaa tai muuta joka helpottaa opiskelijaksi pääsyä. Erikseen ovat vammaisryhmät sitten.

        Onneksi eivät siedä huonoja työntekijöitä. Hyvät ovat jatkaneet.


    • fdsads--

      Joo joku terveydellinen tai psyykkinen juttu tai vaikeutta oppimisessa, noin pääsääntöisesti.

    • joopajoo...

      Kyllä minä mielestäni ihan "normaali" olen.
      Opiskelin siellä, koska allergiani vuoksi jouduin ammattia vaihtamaan...jos se tekee minusta jotenkin sitten "epänormaalin" niin kai sitten olen sitä...

      • 346

        Ei siellä ketään luokitella "epänormaaliksi". Ihan tavallisia ihmisiä me kaikki ollaan. :)


    • ******

      Astmaatikkoja, sehän on hengitysliiton kouluja alunperin.

      • Anonyymi

        Kyllä Luovi enemmän tahkoaa rahaa, mitä enemmän vikoja opiskelijalla. Luovi, alunperin astmaatikoille kuten Seta homoille, mutta nyt Luovissa on enemmän vaikeasti kehitysvammaisia, jotka eivät kykene edes yksinkertaiseen työhön. Samalla lailla kuin Setakin nykyään sinitukkaisten feministien yhdistys.


    • Verve

      Ihan hyvä koulu, mut asuntolassa on vittumaisia tyyppejä ainaki oulussa...

      • AsuntolaTaina

        ainakin asuntolan johtaja ja valvojat on näitä jäljessä mainittuja :D


    • Guukkeli kertoo

      http://www.luovi.fi/WebRoot/529137/Luovi_AlasivutPaikkakunnat.aspx?id=529218


      Oulun yksiköstä Nahkatehtaankadulta voi valmistua seuraaviin ammatteihin: datanomi, elektroniikka-asentaja, kiinteistönhoitaja, koneistaja, levyseppähitsaaja, merkonomi, suunnitteluassistentti, toimitilahuoltaja.

    • Anonyymi

      Hengitysliitto?

    • Anonyymi

      Luovin perustarkoitus on hyvä. On hienoa että erityisnuorille on tällaisia kouluja. Myös opettajat siellä ovat hyviä ja työkolleegoina myös loistavia. Itse olin siellä 16 vuotta töissä ja jäi hyviä muistoja mieleen Luovin henkilökunnasta ja opiskelijoista. Sitten tuli YT:t ja perusteellinen puhdistus lähti liikkeelle vuonna 2015 ja 2017. Se oli niin raakaa touhua että ei ollut mitään rajaa. Kaikki vanhemmasta päästä olevat työntekijät olivat tulilinjalla, minä mukaan lukien. Ei sitä voi käsittää miksi talossa jo pitkään olevat joilla oli paras työkokemus sai kenkää. Eritoten suurin inho iski omia esimiehiä kohtaan. Hehän ne loppupelissä joutuivat päättämään kuka heidän alaisistaan sai lähteä. Ja se mikä siinä oli jo lähes natsismi maisella tasolla oli se että kaikki osaaminen piti kertoa nuoremmilla jääville työntekijöille ennen kuin sai kenkää jotta itsestä tuli helposti korvattava. Jopa ammattiliitot ihmettelivät sitä totetutusta eivätkä uskoneet korviaan. Soikohan omatunto yhtään heidän mielessään. En voi antaa sitä koskaan anteeksi. Kylpekööt siinä loppuelämänsä ajan.

      • Anonyymi

        Sinulla ei ollut paljoa kerrottavaa.


      • Anonyymi

        Varmasti on hyvä paikka, jos on oikeasti vaativan erityisen tuen tarpeessa ja on oikeasti kehitysvammainen tai heikkolahjainen. Ihan heppoisin perustein ei kannata mennä. Jos on lukihäiriö tai fyysinen vamma, niin sillä tutkintotodistuksella voi pyyhkiä perseensä. Ennemmin sitten vaikka "huono" todistus tavallisesta ammattikoulusta kuin hyvät Luovilta.


    • Anonyymi

      Siellä opiskelee semmoisia ihmisiä joitten jotkut hölökohtaiset ominaisuudet kuten pattipolvet tai pottua muistuttava nenä estää maamme elinkeinoelämää availemasta siinä määrin palkkatyöpaikkoja jotta niitä ainakin 1 jokaiselle työikäiselle riittäisi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe