Älä missaa miehitysajanmuseota

Tämä on totta

On tyhmää mennä Riikaan käymättä siellä.Loistavasti esittelee lähihistoriaa.

Jos menet Riikaan älä ole juntti,dorka, tyhmä vaan käy siellä.
Älä loukkaannu jos olet käynyt ja missannut kukaan ei aina jaksa olla fiksu.

13

2061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juntti

      kävin ja missasin, voi vattu. Muuten kyllä hieno kaupunki! Pitää käyä uuestaan.

      • Tämä on totta

        ehkä minä vähän turhan raflaavasti ilmaisin asian.


    • .......

      Kun matkustelee Baltian maissa ja muualla Itä-Euroopassa niin on jokaisen suomalaisen velvollisuus käydä miehitysaikakausien museoissa, koska ne museot kertovat hyvin sen miltä elämä Suomessa olisi näyttänyt jos talvisotaa ei olisi voitettu kunniakkaila torjuntavoitoilla!

    • Miehitysmuseoon

      että miehitysmuseossa olisi jokaisen syytä käydä toteamassa missä olisimme olleet ilman Suomen itsenäisyyttä. En voi kuin kunnitoittaa Latvian kansaa, rankkoja aikoja ovat käyneet läpi.

      Mielenkiintoinen myös Suomalaisesta näkökulmasta.

      • Nimetön

        PISTÄÄ KUNNIOITTAMAAN TALVI- JA JATKOSODAN VETERAANEJA....


    • aukiolle

      Käveltiin, käveltiin vanhassa kaupungissa ja sattumalta se kamala nykyaikinen rakennus nähtiin ja astuttiin sisään, eikä maksanut mitään. Oli se kokemus! Täytyy käydä uudestaan Riikassa, sillä parissa päivässä ei paljon ehtinyt, vaikka fiksuja ollaankin. Muuten raitiovaunulla tehtiin kierros ympäri kaupungin ja nähtiin myös miehitysajan surkeita esikaupunkeja, eikä maksanut paljon.

      • Riganieki

        että joku käy muuallakin kuin vanhassa kaupungissa.
        Onhan se vanha kaupunki kokemus ja läpileikkaus keskiaikaa varsinkin jos on osaava opas kertomassa elävästi tarinoita, mutta on todellakin suositeltavaa tehdä kierros myös esikaupunkialueilla ja nähdä niitä sosialismin aikaansaannoksia. Jättimäisiä lähiöitä ja huonokuntoisia kerrostaloja, joita ei ole valmistumisensa jälkeen korjailtu. Kokea se järjetön liikenneruuhka, kun kävellen ohitat jopa sen aikaisemman bussin ja olet ennen perillä. Raitiovaunu, jossa on 50 matkustajaa yli kerrotun maksimimäärän. Jalaton kerjäläinen lähiökaupan ovella keräten santimuja likaiseen muovimukiin.
        Kaikki ei ole aina kuten matkailuesitteissä, mutta se on sitä aitoa elämää ja antaa varmasti laajan kuvan todellisuudesta kokonaisuutena. Mukavampaahan se tietty on matkalla nähdä vanha kaupunki sekä jugend tyyliset talot puiston laidalla, loistoautot ja kaikki se gloria joka keskusta-alueella on koettavissa.


      • Riian miinukset
        Riganieki kirjoitti:

        että joku käy muuallakin kuin vanhassa kaupungissa.
        Onhan se vanha kaupunki kokemus ja läpileikkaus keskiaikaa varsinkin jos on osaava opas kertomassa elävästi tarinoita, mutta on todellakin suositeltavaa tehdä kierros myös esikaupunkialueilla ja nähdä niitä sosialismin aikaansaannoksia. Jättimäisiä lähiöitä ja huonokuntoisia kerrostaloja, joita ei ole valmistumisensa jälkeen korjailtu. Kokea se järjetön liikenneruuhka, kun kävellen ohitat jopa sen aikaisemman bussin ja olet ennen perillä. Raitiovaunu, jossa on 50 matkustajaa yli kerrotun maksimimäärän. Jalaton kerjäläinen lähiökaupan ovella keräten santimuja likaiseen muovimukiin.
        Kaikki ei ole aina kuten matkailuesitteissä, mutta se on sitä aitoa elämää ja antaa varmasti laajan kuvan todellisuudesta kokonaisuutena. Mukavampaahan se tietty on matkalla nähdä vanha kaupunki sekä jugend tyyliset talot puiston laidalla, loistoautot ja kaikki se gloria joka keskusta-alueella on koettavissa.

        esim. vanhusten asema tuntuu surulliselta Riiassa. On vielä paljon parantamisen varaa. Vanha kaupunki on varmaan tehty vähän turisteja varten, mutta itse en kovin paljoa muualla uskaltanut edes liikkua...


    • Juuri Riiasta palannut

      .. Mutta minä olin kyllä pettynyt tuohon miehitysmuseoon... Se ei juurikaan tarjonnut mitään uutta tietoa ja oli aika "kuivasti" toteutettu... Lisäksi meidän käydessämme niissä parakkikopioissa säilytettiin jotain uusia kalusteita, joten sekin vähä "tunnelma" kuoli. Mielenkiintoisia olivat ne "sarjakuvat" (nyt vain siellä käyneet tietävät mistä puhun :P) mutta vieressä olisi voinut olla käännöstekstit, että niistä olisi saanut enemmän irti.

      Tuonne museoon ei kannata mennä ainakaan väsyneenä tai nälkäisenä. Niiden plakaatien läpi lukeminen on sinällään jo aika puuduttavaa.

      Ehkä mulla on vain museoiden suhteen rima vähän korkealla. Myös Latvian ulkomaisen taiteen museo oli pettymys... Täynnä kopioita jossain muualla olevista taideteoksista. Ainoat kiksit sain muumioista ja muumiokissasta, jonka senkin aitous jäi vähän epäselväksi... Liput maksoi useamman latin per naama. En suosittele.

      Näiden museokokemusten jälkeen jätimme lopulta loput museot käymättä. Ehkä sitten joku toinen kerta.

    • entisiä

      kommunisteja - sielläpäin.

      • paikka!

        Tuohon kommunistikommenttiin viitaten, jos olisit museossa käynyt tai muuten asiaan perehtynyt, ehkä ymmärtäisit, etteivät baltit todellakaan olleet kommunisteja omasta tahdostaan! Mitä luulet sanan "miehitys" tarkoittavan?

        Suosittelen ottamaan selvää opastettujen kierrosten ajoista museoon mennessä. Osuimme itse sattumalta oppaan kierrokselle, joka oli aivan loistava! Opas kertoi omista henkilökohtaisista kokemuksistaan ja sellaisiakin asioita, joita ei opastauluihin uskallettaisi laittaa.

        Museo oli ehdottomasti matkamme kohokohta!


      • Expat
        paikka! kirjoitti:

        Tuohon kommunistikommenttiin viitaten, jos olisit museossa käynyt tai muuten asiaan perehtynyt, ehkä ymmärtäisit, etteivät baltit todellakaan olleet kommunisteja omasta tahdostaan! Mitä luulet sanan "miehitys" tarkoittavan?

        Suosittelen ottamaan selvää opastettujen kierrosten ajoista museoon mennessä. Osuimme itse sattumalta oppaan kierrokselle, joka oli aivan loistava! Opas kertoi omista henkilökohtaisista kokemuksistaan ja sellaisiakin asioita, joita ei opastauluihin uskallettaisi laittaa.

        Museo oli ehdottomasti matkamme kohokohta!

        Tuohon voisi vielä lisätä, ettei suurin osa venäläisistäkään ollut kommunisteja omasta tahdostaan. Neuvostosysteemi oli vain rakennettu siten, että jos tahdoit tulla joksikin urallasi, niin puolueen jäsenkirja oli pakollinen, oli kommunismi sitten ideologiasi tai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      116
      9373
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2770
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      155
      2529
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1578
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      8
      1366
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe