hei
kuka osaisi kertoa minulle , pitääkö minun leikata kaikki vanhat oksat pois humalaköynnöksestäni, se kasvoi viime kesänä tosi isoksi , ja alkaa näyttää jo silmuja tyvestä, eli hyvin selvisi talven yli, tähän asti!
terveisin maija
humala köynnös
10
2815
Vastaukset 10
- tessa-t
Kyllä voit leikata humalan aivan alas ,uuden kasvuston kasvattaa juurakosta.
- köynnöskasvi
kiitos vastauksesta, teen niin. Sama varmaan pätee villiviiniäni joka myös kasvoi ihanasti viime kesänä, siitä tosin en ole vielä nähnyt mitään elonmerkkejä että onko se selvinnyt talven yli.
terveisin maija - villiviiniä
köynnöskasvi kirjoitti:
kiitos vastauksesta, teen niin. Sama varmaan pätee villiviiniäni joka myös kasvoi ihanasti viime kesänä, siitä tosin en ole vielä nähnyt mitään elonmerkkejä että onko se selvinnyt talven yli.
terveisin maijaVilliviiniä ei leikata, se kasvattaa silmut vanhoihin oksiin.Ei siinä villiviinissä pidäkään olla vielä elonmerkkejä,siihen tulee silmut yleensä aika myöhään.
köynnöskasvi kirjoitti:
terveisin maijatietääkseni puuvartinen, kun taas humala on ruohovartinen. Ruohovartinen ei kasvata silmuja edellisen kesän versoihin, mutta puuvartinen köynnös kasvattaa.
- Elllllluu
Leikkaa ihmeessä. Jos jätät kuolleet köynnökset paikoilleen, uusi köynnös kasvaa vanhaa myötäille
- kummihovi
Heippa
Kiitos paljon vinkistä, täytyypä tehdä niin.
terveisin maija
Hyvää kevättä
- humalaton
Ei minua ainakaan haittaa vaikka humala kasvaakin vanhaa myötäillen, ei tarvitse enää ohjailla :)
- humalaan ihastunut
Kysyisin miten lannoittaa humalaa joka on isossa laatikossa terassilla, talvehtii kyllä ihan hyvin mutta olen epätietoinen sen lanoitamisesta,olen lukenut että ettei tarvitse lisälanoitetta mutta minun mielestäni jotain kaipaisi koska ei saa ympäröivästä maasta.
- kakkarakeita laatikk
Anna vaikka kanankakkaa, se kasvattaa.
- Hanhioemo
Humalani lehdille on ilmestynyt reikiä. Koko humala on reikiä täynnä. Liljoissa sama juttu. Mikä ötökkä syö niitä ja miten niistä pääsee eroon?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791386
- 851273
- 1021013
- 48849
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40743Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83626Leski ja Volvomies
Mitä se Volvomies kulkee sen nuoren lesken luona.. joko leski surunsa surrut ja uusi jo katottu..7566Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä30556Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44522Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520