Toisenlaista kateutta?

Löytyykö enää?

Täällä muutaman ketjun lukeneena rupesin miettimään, että onko kateus nykyään vain sellaista pahantahtoista, jossa selän takana tai ihan suoraankin puhutaan toisesta paskaa, ja syynä juurikin vain se, että toisella menee paremmin, on rahaa enemmän, kauniimmat vaatteet, ihanampi mies tms. Itse olen aina yrittänyt itseäni vierottaa kaikenlaisesta paskanpuhumisesta tilanteessa kuin tilanteessa, ja jos jollekin kaverille tai muulle tapahtuu jotain hyvää, olen vilpittömästi onnellinen ja sanon suoraan, että olen kateellinen hänelle, ilman mitään mustia ajatuksia. Se on minun tapani kertoa ystävälle, että onneksi olkoon, hyvä että sulla on asiat hyvin ja elämä hymyilee.

2

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttua mutta

      Paskanpuhuminen seläntakana ja edessä on juurikin sitä - kateutta. Mutta yritäpäs saada yksikin kateellinen katkero sitä myöntämään - ei tapahdu ikinä.

      Paskanpuhuminen ja sepittäminen onkin yhtäkkiä "objektiivista arvostelua", joka ei vain totuusarvoltaan kestä päivänvaloa. Mutta eihän se mitään, kunhan olo helpottuu!

      Jatka tuolla linjallasi, äläkä odotakaan, että kaikki pääsevät koskaan tuolle tasolle. Kanalassa on paljon kanoja ja niiden ulosteita, aina.

      • puhuu kaunista toisista

        saa aina arvostukseni. Ymmärtää, että taakkansa jokaisella! Toiset haluaa tuottaa toisille iloa, ja arvostaa toisten taakkoja. Jokaisella on taatusti omat surut. Pahan puhuminen toisesta on oman paska(olo)n levitystä. Kun kuulen jonkin puhuvat ikävään sävyyn, mietin, miksi se ei ajattele, että tuo ei välttämättä ole totta (huhu), ja kannan ottamiseen pitäisi kuulla sitä ihmistä. Ja ihminen, joka puhuu paskaa toisesta, puhuu ehkä sinustakin.
        Eri sarjassa ovat tietenkin harmistus"tussahdukset", voi minkä teit!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2042
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      153
      1521
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1338
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1105
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      129
      1019
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1012
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      993
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      52
      828
    Aihe