Terminin aseman ympäristö

Hippaliina

Hei!

Olen menossa pian Roomaan ensimmäistä kertaa.Eräs asia askarruttaa ja haluaisin kysyä kokemuksia siellä käyneiltä.

Lentoni on nimittäin vasta klo 23 aikaan Roomassa, eli uskaltaako Terminin aseman lähellä kävellä yöllä (arkiyönä). Hotellini on noin 500 metriä asemasta. Olen kyllä lukenut netistä ja matkaoppaista, kuinka aseman lähellä saattaa olla vaarallista, taskuvarkaita, huumekauppiaita jne.. Onko asia näin? Pitäisikö lentokentältä tulla hotellille taksilla, vai uskaltaako käyttää junaa ja kävellä Terminin asemalta? Meitä on lähdössä reissuun pariskunta.

Onko Terminin asema kuinka selkeä?

Asiallisista vastauksista kiitos!! :)

13

8508

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Diocleziano

Kukapa mistään voisi takuuseen mennä näinä aikoina, mutta en voi ymmärtää, mikä siellä olisi vaarana. Helsingin aseman seutu minua ainakin enemmän pelottaisi, jos nyt sekään.
      Luulin, että tästä on kirjoitettu täällä vaikka kuinka monta kertaa, mutta en löytänyt kuin kahdeksan aikaisempaa ketjua. Ei tilanne niiden jälkeen muuttunut ole. Klo 23 aikaan on vilkasta, aamuyöllä en ole Rooman pääasemalla ollut, ei kai siinä mitään silloinkaan erikoista ole; iso kaupunki, iso asema. Taksilla en lähtisi, juna on niin kätevä ja nopea. Ja kuka niistä taksikuskeistakaan tietää :)

• dsfg

Moi.

Olin kolme yötä Termiinin lähellä olevassa pikkuhotellissa.7.2-10.2
      Käyttäkää ilman muuta sitä junaa. Jos olette itse ihan selvinpäin ja huolellisia, niin kaikki käy ihan hyvin.
      En nähnyt koko matkan aikana mitään narkkareita tai muita outoja hiippareita, edes Termiinin lähellä.
      Olin siellä jo muuten toista kertaa enkä aiemmallakaan kerralla nähnyt mitään omituista.

• löytyy euroopasta

kuin Terminin alue. Itse kyllä karttelin aikaisemmin sitä ennakkoluulojen takia.

Käyn aika usein Roomassa, olen hieman vanhempi nainen eikä minua Terminillä ole kukaan ahdistellut. En ole nähnhyt hiippareita siellä.

Hyvää lomaa!

• luulisin

Olen joutunut muutamia kertoja kävelemään terminin ohi illalla, aamulla ja yöllä, eipä siellä silloin mitään sen kummempaa ole ollut.
      Ainut kerta oli uudenvuoden jälkeisenä aamuna, huumepiikkejä siellä täällä, eipä noita hämärätyyppejä näkynyt silloinkaan.
      Eiköhän kaikki mene ihan hyvin, hyvää matkaa teille.

• Roomatar

Hei,koska saavut Rooma FCO, päälentoasemalle klo 23.00 laskeutuvalla lennolla ja lisäät siihen matkatavara selvitysajan et taida ehtia Fiumicinon Leonardo express junaan.Viimeinen juna Terminiin lähtee klo 23.35. Sinulle jää vaihtoehdoksi mennä yöbussilla Terminiin, niitä menee neljä yössä klo 1.15, 2.15, 3.30 ja 5.00 ja ne lähtevät saapuvien ulkomaanlentojen salin läheltä. Lipun (5 € ) voi ostaa bussista.Matka-aika noin ½ tuntia.
      Rooman toinen, pienempi kenttä Ciampino ( CIA ), sama juttu.
      Terminin seutu ei miellytä minua päivälläkään mutta kyllä siellä voi kulkea kun pitää lompakosta tiukasti kiinni ja vaatteiden alla.Tämä koskee myös metrojen ruuhkia ja jopa kaduilla ja keskellä päivää.Lue hyvä opaskirja Roomasta ennen lähtöä ja osta Rooman kartta, jota ilman et tule toimeen suurkaupungissa.
      Suosittelen, että otat taksin joko suoraan lentokentältä ( n.50 € )tai sitten päärautatieaseman edessä olevalta taksiasemalta, niin pääset turvallisesti hotelliisi nukkumaan ja aamulla vasta päivänvalossa seikkailemaan.
      Hyvää Rooman matkaa, perässä tullaan!Roomatar

• seutu

on niin suosittua aluetta valita hotelli, sieltäkö lähtevät sitten paikallisbussit tai raitiovaunut, joissa saa varoa taskuvarkaita ehkä enemmän kuin missään muualla?

• eräs toinen keskustelija
        seutu kirjoitti:

on niin suosittua aluetta valita hotelli, sieltäkö lähtevät sitten paikallisbussit tai raitiovaunut, joissa saa varoa taskuvarkaita ehkä enemmän kuin missään muualla?

Terminin alueella on paljon hotelleja, kohtuuhintaisia ja kävelymatkan päässä nähtävyyksiin. Bussiliikenne on aivan yhtä hyvä asuupa sitten missä päin Roomaa tahaansa.

• niin huomasit

että kyseessä on pariskunta. Hotelli sijaitsee lähellä Terminiä. Ei ole mitään aihetta pelätä kävellä Terminiltä hotelliin kahden kesken.

Termini ei ole niin paha kuin miltä se kuullostaa. Terminillä ja sen välittömässä läheisyydessä vain on tavallista enempi ihmisiä liikenteessä, sekä myös kulkuvälineitä, mutta se ei tarkoita että he kaikki ovat varkaita tai rikollisia.

• pelottanut
        niin huomasit kirjoitti:

että kyseessä on pariskunta. Hotelli sijaitsee lähellä Terminiä. Ei ole mitään aihetta pelätä kävellä Terminiltä hotelliin kahden kesken.

Termini ei ole niin paha kuin miltä se kuullostaa. Terminillä ja sen välittömässä läheisyydessä vain on tavallista enempi ihmisiä liikenteessä, sekä myös kulkuvälineitä, mutta se ei tarkoita että he kaikki ovat varkaita tai rikollisia.

Melko myöhäänkin olen Terminin läpi kulkenut matkalla hotelliin eikä ole pelottanut. Poliiseja siellä enemmän näkyi kuin "vaarallisen" näköisiä ihmisiä.

• Hippaliina
        pelottanut kirjoitti:

Melko myöhäänkin olen Terminin läpi kulkenut matkalla hotelliin eikä ole pelottanut. Poliiseja siellä enemmän näkyi kuin "vaarallisen" näköisiä ihmisiä.

Hei!

Kiitokset vastauksista. Ehkäpä uskallamme mennä junalla ja kävellä asemalta hotellille. Olen kyllä selvittänyt aikataulut ja meidän pitäisi ehtiä junaan.

Ja eikun vaan matkaa suunnittelemaan, lähtö ensi viikolla! :)

• Pirkko
        Hippaliina kirjoitti:

Hei!

Kiitokset vastauksista. Ehkäpä uskallamme mennä junalla ja kävellä asemalta hotellille. Olen kyllä selvittänyt aikataulut ja meidän pitäisi ehtiä junaan.

Ja eikun vaan matkaa suunnittelemaan, lähtö ensi viikolla! :)

Hei! Tulin juuri Roomasta ja pyörin paljon ao. aseman lähellä. Useiden Terminin aseman lähellä sijaitsevien hotellien lähellä on myös Castro Pretorian metroasema (linja B, A-linjan liikennöinti loppuu aikaisin), joka on siis seuraava asema Terministä. Sieltä oli turvallisen oloista kävellä hotelliin, koska alueella oli mm Englannin ja Venäjän suurlähetystöt, joita carabieerit vartioivat. Pojat moikkasivat buena serat ohikulkiessani.
        Kaduilla näkyi paljon matkailijoita, jotka vetivät perässään matkalaukkujaan. Kyllä tuo Termini asema oli ihan Ok, ainoa paikka jota itse vieroksuin pimeällä, oli aseman edessä oleva aukio.
        Minulla oli ohut käsilaukku takin alla, hihna kaulan ja olkapään ympäri. Passi, lentoliput, visa ja ylimääräiset setelit hotellin safessa. Korut olin jättänyt kotiin. Taskussa pidin bussilippua ja joitain kolikoita. Kuljin paljon yksin ja myöhäänkin, eikä mitään sattunut.

• Netta

Ihan hyvin uskaltaa, paikalla on aina takseja ja muita ihmisiä, kun teitä on kaksi.

• lähdössä Roomaan

voisitko kertoa kokemuksesi Roomasta? Olemme itse lähdössä keväällä ja hotelli on vasta hakusessa, joten vinkkejä otetaan vastaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe