Lidlissä uudet maksupäätteet

Kortti-sika

Kävinpä pitkästä aikaa Hertsikan Lidlissä ja huomasin mm. että hinnat ovat nousseet ja kassoille on ilmestynyt maksupääte, johon survotaan sirukortti ja näpsitään PIN. Käännettävä malli ja näppis suojattu melko hyvin sivullisilta. Näin se homma etenee.

13

1266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikä Visa

      maksuaika/luottokorttikaan kelpaa vieläkään. Vain Visa Debit ja Electron kelpaa. No eipä sillä väliä, LIDLiä joka ei ole enää halpa, ei tule käytettyä ja toisaalta pyrin käyttämään enemmänkin tuota debittiä ja electroonia.

      Das Electronische Visa. ;D (toi oli sitten härmänsaksaa)

      • etä.

        Ei luotto/maksuaika/etukorteilla mitään etuja päivittäin saa.
        Kyllä suurin hyöty on olla hintatietoinen,
        edes 10–20 tuotteesta jota ostaa usein.

        Jos siinä yrittää "pelata" että siirtää rahojaan hetkeksi 5% tilille
        ja kun on Visa-maksun aika niin 3 % tilille.
        Tuosta ei pääse edes 1 € tuntipalkoille.
        Tuolla toiminnalla jopa ”oma eko” rappeutuu ja alkaa seota.

        En kiellä, meilläkin on kortteja runsaasti, mutta syyt ovat muut.
        Ostamme eri asiat eri korteilla ja erilaiset tulot tulevat eri tileille.
        on helpompi tarkastaa 2-3 sivun tiliote, kuin 20-sivuinen
        ----------------------------------------------------------------------------
        Kyllä Lidl on hyvin monessa asiassa tosi halpa,
        ei tarvis kuin tutkia juttuja, kerran niin siitä hyötyy vuosia.
        Esim.
        hyvää wc paperia saat aina 0,30 rulla, viime vuonna 0,25.
        mistään muusta et saa samaan hintaan, täysin kolminkertaista,
        jotka kerrokset voi täysin irrottaa.

        (joskus on kotimaista, samaan hintaan, mutta punnitse rulla,
        Lidl painaa rulla 30 % enemmän, eli hinta sama,
        Lidl saat 30 % enemmän,
        mieti.

        Näitä esimerkkejä tiedän noin 20,
        en minäkään kaikkea ruokaa osta, en osaa,
        mutta kyllä säästän kun ”joka merkkisessä” kauppaa suosin.
        Jopa n. 2000 e vuodessa bonuksia tarjoukset,

        Heh, tässä kuussa sain
        Humax 9200 C Digi boxin K-kaupasta hintaan 285 €.
        On ihan kivaa olla tarkka, vaikka olisi varaa maksaakin.


      • mutta nyt
        etä. kirjoitti:

        Ei luotto/maksuaika/etukorteilla mitään etuja päivittäin saa.
        Kyllä suurin hyöty on olla hintatietoinen,
        edes 10–20 tuotteesta jota ostaa usein.

        Jos siinä yrittää "pelata" että siirtää rahojaan hetkeksi 5% tilille
        ja kun on Visa-maksun aika niin 3 % tilille.
        Tuosta ei pääse edes 1 € tuntipalkoille.
        Tuolla toiminnalla jopa ”oma eko” rappeutuu ja alkaa seota.

        En kiellä, meilläkin on kortteja runsaasti, mutta syyt ovat muut.
        Ostamme eri asiat eri korteilla ja erilaiset tulot tulevat eri tileille.
        on helpompi tarkastaa 2-3 sivun tiliote, kuin 20-sivuinen
        ----------------------------------------------------------------------------
        Kyllä Lidl on hyvin monessa asiassa tosi halpa,
        ei tarvis kuin tutkia juttuja, kerran niin siitä hyötyy vuosia.
        Esim.
        hyvää wc paperia saat aina 0,30 rulla, viime vuonna 0,25.
        mistään muusta et saa samaan hintaan, täysin kolminkertaista,
        jotka kerrokset voi täysin irrottaa.

        (joskus on kotimaista, samaan hintaan, mutta punnitse rulla,
        Lidl painaa rulla 30 % enemmän, eli hinta sama,
        Lidl saat 30 % enemmän,
        mieti.

        Näitä esimerkkejä tiedän noin 20,
        en minäkään kaikkea ruokaa osta, en osaa,
        mutta kyllä säästän kun ”joka merkkisessä” kauppaa suosin.
        Jopa n. 2000 e vuodessa bonuksia tarjoukset,

        Heh, tässä kuussa sain
        Humax 9200 C Digi boxin K-kaupasta hintaan 285 €.
        On ihan kivaa olla tarkka, vaikka olisi varaa maksaakin.

        sen hintatasoa on vaivihkaa hivutettu ylöspäin. Saadaan ensin asiakkaat "koukkuun" alhaisilla hinnoilla, vakioasiakkaiksi, sitten huomaamatta nostetaan hintoja niin vähän kerrallaan ettei monikaan äkkinäinen tule huomanneeksi.


      • toikeilla s
        mutta nyt kirjoitti:

        sen hintatasoa on vaivihkaa hivutettu ylöspäin. Saadaan ensin asiakkaat "koukkuun" alhaisilla hinnoilla, vakioasiakkaiksi, sitten huomaamatta nostetaan hintoja niin vähän kerrallaan ettei monikaan äkkinäinen tule huomanneeksi.

        ei taida vaan olla lähelläsi.

        ja olisihan se hullu jos liian halvalla myisi.


      • huimasti.
        toikeilla s kirjoitti:

        ei taida vaan olla lähelläsi.

        ja olisihan se hullu jos liian halvalla myisi.

        Jotkut tavarat voi ollakin edelleen halpoja mutta sitten toisten hinnat on nousseet huimasti. Kokonaisajatteluna keskimääräinen hintataso on siis noussut siitä mitä se oli, ja ei kai kukaan LIIAN halvalla myy, vai onko Lidl tulleessaan Suomeen sitten markkinoinut LIIAN halvalla?


      • ja vanhaa tavaraa
        mutta nyt kirjoitti:

        sen hintatasoa on vaivihkaa hivutettu ylöspäin. Saadaan ensin asiakkaat "koukkuun" alhaisilla hinnoilla, vakioasiakkaiksi, sitten huomaamatta nostetaan hintoja niin vähän kerrallaan ettei monikaan äkkinäinen tule huomanneeksi.

        Tasaraha tarjoukset ovat aika likellä viimeistä käyttöpäivää ja alennustarratkin laskeneet 25% --> 20%. Kusetusta kerta kaikkiaan. En kannata firmaa, joka riistää työntekijöitä. Osuushenki jyrää


    • Kun hankin viime syksynä Nordean Visa Debit -kortin, se toimi Lidleissä ongelmitta, vaikka tarran mukaan vain Visa Electron hyväksyttiin. Näissä uusissa maksupäätteissä se ei enää toimi! Kun kortin työntää sirupuolelle, näytölle tulee teksti "Jäsenliikkeen numero puuttuu". Kun sitä vinguttaa magneettijuovapuolella, tulee ilmoitus "Käytä sirukortin lukijaa". Maksaminen ei siis onnistu ollenkaan.

      Sama on toistunut jo kolmessa eri paikassa, joten systeemissä on jokin ohjelmointivirhe. Ehkä se on ohjelmoitu vain S-pankin korteille, joissa lienee jäsenosuusliikkeen numero.

    • Nimetön

      Et ole vissiin käynyt Alkossa hetkeen, hyvä. Siellä tämä käytäntö on olluit jo pitkän ajan. Kyllä sielläkin pitää vieruskaveri ensin hämätä jollain ennenkuin numerosarjansa näpyttää kyseiseen laitteiseen. Eli hämäystaitoja tarvitaan. Onnea!!!

      • myymälät käyttää

        noita uusia sirupäätteitä, olen maksanut sellaisilla. Onneksi ainakin Tietoasemalla oli niin ettei kukaan ollut olan takaa tai sivusta urkkimassa kun näpyttelin pin-koodia, Clas Ohlsonilla taas on kassat järjestetty vähän kuin ruokakaupassa elikkä siinä pitää pitää varansa. Suojaaminen siis paikallaan, niin ja se vierustoverin hämääminen.


      • vielä tämä

        myös, että nyt jos joku kurkii olkasi yli tunnuslukusi ja vie korttisi olet itse vastuussa.
        Näin vastuu on sinun koska katsotaan että olet huolimattomuutta näyttänyt tunnuslukusi.
        Siksi minä ainakin alkossa maksan rahalla tai onhan sinulla on vielä oikeus vaatia allekirjoitusta.
        Myös alkossa jonot on kavaneet koska systeemi ei toimi aina.


      • niin että
        vielä tämä kirjoitti:

        myös, että nyt jos joku kurkii olkasi yli tunnuslukusi ja vie korttisi olet itse vastuussa.
        Näin vastuu on sinun koska katsotaan että olet huolimattomuutta näyttänyt tunnuslukusi.
        Siksi minä ainakin alkossa maksan rahalla tai onhan sinulla on vielä oikeus vaatia allekirjoitusta.
        Myös alkossa jonot on kavaneet koska systeemi ei toimi aina.

        peittää omalla ruumiillaan näkyvyyden vierustoverilta ettei pääse kurkkimaan mitä siihen maksupäätteeseen näpyttää. Sama hommahan se on otto. automaateillakin. Ja jos joku heittäytyy turhan "läheiseksi" niin voi ensin sanoa ja jos ei tepsi niin näyttää puristettua nyrkkiään ja sanoo että "haluatko maistaa tätä?". Kyllä luulis tyhmemmänkin tajuavan että pitää pysyä loitompana silloin kun toinen näpyttää pin-koodia.


      • teet alkon
        niin että kirjoitti:

        peittää omalla ruumiillaan näkyvyyden vierustoverilta ettei pääse kurkkimaan mitä siihen maksupäätteeseen näpyttää. Sama hommahan se on otto. automaateillakin. Ja jos joku heittäytyy turhan "läheiseksi" niin voi ensin sanoa ja jos ei tepsi niin näyttää puristettua nyrkkiään ja sanoo että "haluatko maistaa tätä?". Kyllä luulis tyhmemmänkin tajuavan että pitää pysyä loitompana silloin kun toinen näpyttää pin-koodia.

        kassalla, niin se tiukan näköinen vartija tulee poistaan sinut liikkeestä ja pullot jää varmasti siihen.
        Minusta se on tämän systeemin keksijän hommia parantaa asiaa eikä sen joka rahottaa koko systeemiä.
        Tietysti tyhmä se on joka antaa toisten teetättä sullla hommat.


      • maksusuoritus
        teet alkon kirjoitti:

        kassalla, niin se tiukan näköinen vartija tulee poistaan sinut liikkeestä ja pullot jää varmasti siihen.
        Minusta se on tämän systeemin keksijän hommia parantaa asiaa eikä sen joka rahottaa koko systeemiä.
        Tietysti tyhmä se on joka antaa toisten teetättä sullla hommat.

        Kävin Lidlissä ja likka käski laittaa pankkikortin siihen kortinlukijaan. Ehdin sanoa vain että ei ole sirukortti vaan tavallinen pankki. Hän nappasi kortin kädestä, vetäisi koneeseen ja käski näpytellä. Menin niin sekaisin etten muistanut tunnuslukua. Likka sanoi ettei sitä tarvita ja antoi kortin takaisin. En kuitannut maksua siis mitenkään. Sen verran ehdin sanoa, etten ole tällaiseen törmännyt vielä koskaan mutta likka livautti, että "näitä on joka paikassa"?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1313
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      640
    4. 50
      567
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      11
      481
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      454
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      149
      408
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      387
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      368
    Aihe