Poikaystävän syöpä

Couffon

Poikaystävälläni todettiin hyvälaatuinen munuaiskasvain viime syyskuussa. Kasvain leikattiin tuolloin ja hän kävi seurantatarkastuksissa kerran kuussa. Jouluna kasvain oli kuitenkin uusiutunut ja muuttunut syöväksi.Hänen vointinsa on huonontunut nopeasti ja hän saa nyt raskaita hoitoja kerran viikossa. Hänen ennusteensa on huono.

Olen erittäin huolestunut hänestä ja haluaisin olla hänen tukenaan, mutta hän ei anna. Elämme tällä hetkellä opiskelujen takia eri maassa ja hän aikoo nyt katkaista kaiken yhteydenpidon. Hänestä minun pitää vain jatkaa omaa elämääni. Ajatus siitä, että hän on vieraassa maassa yksin eikä kukaan hänen siellä asuvista ystävistään tiedä hänen tilastaan on kuitenkin aivan liian hirveä hyväksyttäväksi. Hän ei ole kertonut edes perheelleen eikä rukoiluistani huolimatta aio kertoa heille. Hänen selityksensä on, että hän ei halua huolestuttaa heitä turhaan koska he eivät kuitenkaan voi tehdä mitään hänen hyväkseen.

Lisäksi hän ei ole muuttanut elämäntapaansa syövän löytymisen jälkeen vaan jatkaa henkisesti hyvin raskaita opiskelujaan samaan tapaan eikä onnistu edes lopettamaan tupakointia.

Ymmärrän, että tämä on hänen tapansa käsitellä sairautta..Hän haluaa elää mahdollisimman normaalisti ja jatkaa opintojaan kuten ennenkin. Hän on uskonnoltaan muslimi ja tämä vaikuttaa varmasti myös hänen elämänkatsomukseensa. Mutta en pysty ymmärtämään, että hän valitsee tämän taakan kantaakseen yksin eikä anna kenenkään tukea häntä. Tunnen itseni vain niin avuttomaksi. Enkö tosiaan voi tehdä mitään? Pitääkö minun vain hyväksyä hänen tahtonsa? Voiko ihmisen tukena olla jos hän ei itse halua sitä? Onko kellään kokemusta tämänkaltaisesta tilanteesta? Olen kipeästi neuvojen tarpeessa..

11

2677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Ihmeen nopeasti kaikki käynyt. Anteeksi tahdittomuuteni, mutta täytyy tämäkin asia esille ottaa. Oletko nähnyt häntä sairastumisen jälkeen? Onko sairastuminen varmasti totta? Ihmettelin vaan, että hyvälaatuinen kasvain leikattu syyskuussa ja joulukuussa uusinut ja jo syöpää.

Jos totta, niin et voi väkisin yrittää olla aikuisen ihmisen tukena.

• poikaystäväsi puolesta...

Mutta mäkin vähän viittaisin edelliseen keskusteluun.. Että oletko nyt ihan varma, että syöpä on uusiutunut?
      Koska jos hyvänlaatuinen kasvain poistetaan kokonaan niin ei se kyllä noin pian pitäisi uusia ja pahanlatuisena..
      MILLOIN VIIMEKSI OLET HÄNTÄ NÄHNYT?
      Ja voitko olla varma että hänen tilansa on oikeasti huono?
      Koska yleensä muslimitkin ovat perhekeskeisiä ihmisiä niin tuollaiset asiat jaetaan kuten missä tahansa uskonnossa.

Mutta jos hän on ulkomailla ja hän pyytää sinua jatkamaan elämää omalla tahollasi niin sinuna tekisin niin. Koska yleensä tossa tilanteessa jos oikein rakastaa niin haluaa tyttöystävän olevan lähellä.
      Että voisiko ihan kylmästi olla psykologinen juttu, että hällä on toinen nainen ja ei törkeämpää syytä keksi eroon?Todella epäkypsä ihminen kun on...

Ja harva on niin vahva että ei puhu etes vanhemmille että syöpä ja läheiset kyllä näkee jos oikeasti on syöpä koska rankoista hoidoista lähtee esimerkiksi hiukset...

Mutta hän on aikuinen ihminen ja jos syöpä olisikin totta niin hänen tahtoaa pitäisi kunnioittaa...

Mutta tunnen erään kaverin joka oli sekoittanut hyvän ja pahan kasvaimen. Hänellä oli hyvänlaatuinen kasvain ja otti siihen hoitoja. mutta luuli että se on sama asia ku syöpä ja levitteli tietoa hänen syövästä... mikä ei ptänyt paikkaansa...

• ihmettelen vähän

voi "ottaa syöpähoitoja" hyvänlaatuiseen kasvaimeen? Tietysti jos patologi on tehnyt virheen, niin lääkärit voivat ehdottaa hoitoja, joita ei oikeasti tarvita.

Mutta ei Suomessa ainakaan kukaan voi tuosta noin vain itse mennä ottamaan mitään syöpähoitoja (lääketieteellisiä ainakaan).

• Couffon

Olen nähnyt hänet viimeksi kuukausi sitten ja kyllä olen varma että hänellä on syöpä..Olen nähnyt hänen taistelevan kipuja ja huonoa oloa vastaan, vaikka hän tekeekin kaikkensa käyttäytyäkseen normaalisti. Ja anteeksi nyt oma tahdittomuuteni, mutta KUKAAN normaali ihminen ei keksisi tuollaista SAIRASTA tarinaa jättääkseen toisen! Kyseessä ei ole toinen nainen tai mitään sellaista vaan vakava sairaus ja pyydän teitä ottamaan huoleni vakavasti. Viimeinen asia mitä nyt tarvitsen on lukea viestejä siitä, miten hän on keksinyt koko jutun jättääkseen minut.

Kuten laitoin edelliseenkin viestiin hän on yksin vieraassa maassa, joten läheisiltä salaaminen on mahdollista. Hän on nähnyt perheensä viimeksi puolitoista vuotta sitten.

En kertonut, että hän opiskelee itse lääkäriksi..joten hän tietää näistä asioista paljon enemmän kuin tavallinen maallikko. Hän siis ei ole sekoittanut hyvälaatuisia ja pahalaatuisia kasvaimia. Hänen syöpänsä sattuu olemaan agressiivista laatua ja hänellä ei todellakaan ole ollut tuuria, koska hyvälaatuinen kasvain on uusiutunut syöpänä.Hänen ennusteensa on huono ja ehkä juuri koulutuksensa takia hän ei elättele turhia toivoja.

• Couffon
        ihmettelen vähän kirjoitti:

voi "ottaa syöpähoitoja" hyvänlaatuiseen kasvaimeen? Tietysti jos patologi on tehnyt virheen, niin lääkärit voivat ehdottaa hoitoja, joita ei oikeasti tarvita.

Mutta ei Suomessa ainakaan kukaan voi tuosta noin vain itse mennä ottamaan mitään syöpähoitoja (lääketieteellisiä ainakaan).

Kukaan ei ole sanonut hänen ottavan syöpähoitoja hyvälaatuiseen kasvaimeen vaan pahalaatuiseen kasvaimeen.

• vähän faktaa
        Couffon kirjoitti:

Kukaan ei ole sanonut hänen ottavan syöpähoitoja hyvälaatuiseen kasvaimeen vaan pahalaatuiseen kasvaimeen.

Hei, eiköhän lääkärit tutki onko kyseessä syöpä. Ei kukaan voi mennä ottamaan hoitoja LUULLEN että kyseessä on pahanlaatuinen kasvain. Otetaan koepaloja ja verikokeita syövän varmistamiseksi. Ei niitä hoitoja aloiteta, jollei ole varmuutta kasvaimen pahanlaatuisuudesta.

Ihan sama miksi potilas itse kasvaintaan luulee.

• leikkausarvet..
        Couffon kirjoitti:

Olen nähnyt hänet viimeksi kuukausi sitten ja kyllä olen varma että hänellä on syöpä..Olen nähnyt hänen taistelevan kipuja ja huonoa oloa vastaan, vaikka hän tekeekin kaikkensa käyttäytyäkseen normaalisti. Ja anteeksi nyt oma tahdittomuuteni, mutta KUKAAN normaali ihminen ei keksisi tuollaista SAIRASTA tarinaa jättääkseen toisen! Kyseessä ei ole toinen nainen tai mitään sellaista vaan vakava sairaus ja pyydän teitä ottamaan huoleni vakavasti. Viimeinen asia mitä nyt tarvitsen on lukea viestejä siitä, miten hän on keksinyt koko jutun jättääkseen minut.

Kuten laitoin edelliseenkin viestiin hän on yksin vieraassa maassa, joten läheisiltä salaaminen on mahdollista. Hän on nähnyt perheensä viimeksi puolitoista vuotta sitten.

En kertonut, että hän opiskelee itse lääkäriksi..joten hän tietää näistä asioista paljon enemmän kuin tavallinen maallikko. Hän siis ei ole sekoittanut hyvälaatuisia ja pahalaatuisia kasvaimia. Hänen syöpänsä sattuu olemaan agressiivista laatua ja hänellä ei todellakaan ole ollut tuuria, koska hyvälaatuinen kasvain on uusiutunut syöpänä.Hänen ennusteensa on huono ja ehkä juuri koulutuksensa takia hän ei elättele turhia toivoja.

Tunnen vähän huonoa omaa tuntoa, kun tälläisen asian otin esille, mutta jotenkin haiskahtaa...
        Anteeksi, jos olen väärässä ja jaksamista.

• ------------------------
        leikkausarvet.. kirjoitti:

Tunnen vähän huonoa omaa tuntoa, kun tälläisen asian otin esille, mutta jotenkin haiskahtaa...
        Anteeksi, jos olen väärässä ja jaksamista.

Jos oikeasti rakastat miestäsi ja mies sinua, mene paikalle vaikka väkisin...kyllä normaalisti jokainen haluaa jakaa vaikeat hetket rakkaan kanssa. Oletko varma, että hän rakastaa sinua? Tuntuu vaan todella kummalliselta, että torjuu apusi. Missä maassa hän asuu, jos saan kysyä?

• Couffon
        ------------------------ kirjoitti:

Jos oikeasti rakastat miestäsi ja mies sinua, mene paikalle vaikka väkisin...kyllä normaalisti jokainen haluaa jakaa vaikeat hetket rakkaan kanssa. Oletko varma, että hän rakastaa sinua? Tuntuu vaan todella kummalliselta, että torjuu apusi. Missä maassa hän asuu, jos saan kysyä?

Se juuri asiasta tekee minulle niin vaikean, koska tiedän että hän rakastaa minua paljon. Hän ikään kuin kieltää omat tunteensa ja ajattelee tekevänsä näin minulle palveluksen..että minä voisin jatkaa elämääni enkä olisi sitoutunut sairaaseen ihmiseen, joka ei pysty tarjoamaan minulle tulevaisuutta jonka ansaitsisin. Jotenkin näin hän sen päässään ajattelee. Mutta tavallaan hän toimii mielestäni erittäin itsekkäästi, koska hän ei jätä minulle vaihtoehtoja. Kyseessä on kuitenkin minun elämäni ja eikö minun pitäisi saada päättää kenen kanssa haluan olla. Eikö rakkauden pitäisi kestää myös huonot ajat? Luulen, että hän on peloissaan ja jotenkin shokissa koko tästä jutusta eikä näe asioita kovin selvästi. Dilemma, jonka kanssa taistelen on, pitääkö minun kunnioittaa hänen tahtoaan vai tehdä niinkuin oma sydämeni sanoo ja näyttää hänelle miten paljon rakastan häntä, mennä tapaamaan häntä vaikka väkisin ja olla hänen tukenaan? Vai osoitanko rakkauteni parhaiten antamalla hänen päättää itse omasta elämästään? Ymmärrän, että emme ehkä pysty saamaan yhteistä tulevaisuutta, josta haaveilimme, mutta minusta tuntuu etten saa rauhaa itseni kanssa jos en tunne, että olen tehnyt kaiken mahdollisen..Olen vain niin hukassa ja avuton..

Niin, hän asuu siis Ranskassa.

• Elisama

Jos kerran tilanne on tuollainen kuin sanoit niin vaikeaa on seota.
      Ymmärrän että mielesi tekee mutta hänen taustansa vaikuttaa myös tässä.
      Ei oikein voi olla tukena jos joku ei anna lupaa se on ikävä juttu mutta niin on.
      Ei ainakaan minun tietojeni mukaan ole muuta kuin odottaa jos hän muuttaa mielensä.
      Islam vaikuttaa asiaan osaltaan. Sitä en tässä lähde perustelemaan miten sillä tämä ei ole islam-palsta.

• omitals

Hei,

ja tsemppiä sinulle.
      Minua kosketti viestisi,koska itselläni todettiin munuaissyöpä vieraassa maassa.
      Siellä tosin päätettiin heti poistaa koko munuainen ja toinen virtsaputki.

Siitä on nyt n. 9 vuotta,enkä ole lopettanut tupakointia ja pidän lasillisesta punaviintä päivittäin.

Olen jo yli 60-v,mutta ehkä aikaisempi aktiiviurheilutaustani auttaa?
      Toki tauti voi tulla takaisin koska tahansa.

Oma tyttäreni kääntyi myös muslimiksi ja muutti Arabiaan.

En ymmärrä heidän suhdettaan ihmiseen,enkä hyväksy sitä.

Mutta palatakseni ystäväsi ongelmaan,en tiedä muuta,kuin että minun kohdallani saksalaiset lääkärit tekivät heti oikean ratkaisun,eli poistetaan.

Ystäväsi kohdalla näin ei tehty.Ehkä olisi pitänyt?

En usko uskonnon koskaan paranteneen ketään.
      Kyllä se on lääketiede ja lääkärit!

Toivon kuitenkin sinulle ja teille onnea.

Timo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1400
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      979
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      78
      888
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe