Voiko autoon vaihtaa öljyt itse ?
Mitä kun huoltokirjaan ei tule liikkeen leimaa, ostaako kukaan tälläistä autoa ?
Kaverini ( toimistotyö) pitää sitä niin vaikeana asiana että en sitä osaa tehdä .
Olen rakentanut omakotitalon itse.
(lopputarkastus suoritettu)
Miten kaverini voi perustella asina tai voin perustella asiaa hänelle.
Voiko autoon vaihtaa öljyt itse ?
12
5118
Vastaukset
- niin vaikea
homma ole ollenkaan. Riippuu tietysti autosta. yleensähän se menee niin että auton alta öljypohjasta öljyroppu irti ja joku vati alle. sittn suodatin irti ja uusi tilalle. suodattimen tiiviste kannattaa öljytä ennen asennusta ja tarkastaa että vanhasta suodattimesta ei jää tiivitettä moottoriin kiinni. Sitten vaan suodatin paikallee. käsin kiristäen. ei avaimella. sitten kun öljyt on tullut ulos ropusta niin roppu kiinni ja uutta öljyä koneeseen. mittatikusta tarkistaa välillä että ei mene liikaa. sitten kun on ylärajassa niin käyttää autoa vähän aikaa ja katsoo ettei vuoda mistään. Sammuttaa auton ja tarkastaa öljyn tason. lisää jos on tarve. Siinähän tuo ehkä vähän kankalasti kerrottuna mutta ei se mikään mahdoton homma ole. Jossain mersuisssa tosin ei onnistu öljynvaihto kun öljy pitää imeä imulaitteella pois.
- terterter
Kannattaako ensimmäiseksi avata täyttökorkki. Luulisi öljyn valuvan liukkaammin ja ehkä myös hieman täydellisemmin ulos kun korvausilma tulee yläpuolelta eikä pulputtele propun reiästä?
- ei ole
terterter kirjoitti:
Kannattaako ensimmäiseksi avata täyttökorkki. Luulisi öljyn valuvan liukkaammin ja ehkä myös hieman täydellisemmin ulos kun korvausilma tulee yläpuolelta eikä pulputtele propun reiästä?
käytännön merkitystä onko täyttökorkki auki vai kiinni.
- juuuups
riippuu autosta
Huoltokirjaan kannattaa merkitä itse öljynvaihtopäivä, kilometrilukema ja öljyn laatu. Tällöin on helppo osoittaa myydessä, mitä on tehty. Tämä koskee myös muita huoltoja.
(Huom. saattaa aiheuttaa epäilyksiä, jos kaikki merkinnät on tehty siistiin kirjaan samalla kynällä juuri ennen myyntitapahtumaa.)- sitroen.
liikkeessä öljyt vaihdettavan?
Kyllä ne kuule joku vaihtaa sielläkin ihan itse.
Tuossa ylempänä kerrottuihin ohjeisiin lisäisin, että öljy kannattaa vaihtaa ajon jälkeen. Lämmin öljy valuu hivenen nopeampaa koneesta pois kuin kylmä. Toinen asia vielä: Uusi öljynsuodin kannattaa täyttää öljyllä ennen paikalleen ruuvausta. Ei mene niin paljon pelkkää ilmaa laakereille ensikäynnistyksessä. - ne suodattimet
sitroen. kirjoitti:
liikkeessä öljyt vaihdettavan?
Kyllä ne kuule joku vaihtaa sielläkin ihan itse.
Tuossa ylempänä kerrottuihin ohjeisiin lisäisin, että öljy kannattaa vaihtaa ajon jälkeen. Lämmin öljy valuu hivenen nopeampaa koneesta pois kuin kylmä. Toinen asia vielä: Uusi öljynsuodin kannattaa täyttää öljyllä ennen paikalleen ruuvausta. Ei mene niin paljon pelkkää ilmaa laakereille ensikäynnistyksessä.Nyt kun sattuvat olemaan aika kummallisissa asennoissa siellä moottorinkyljessä ja jopa jossakin löytyy pyöränkotelosta öljynsuodatin.
Täytä nyt sellainen etukäteen ??????? joka on kyljellään tai ylösalaisin horisonttaalisesti.
No ei siinä vahinkoa tule js vain voitelet sen tiivistepinnan uudella moottoriöljyllä eikä se järjestelmä tyhjene vaikka lasket öljyt pois ja vaihdat suodattimen aina sinne öljyä jää. - !!!! ?
ne suodattimet kirjoitti:
Nyt kun sattuvat olemaan aika kummallisissa asennoissa siellä moottorinkyljessä ja jopa jossakin löytyy pyöränkotelosta öljynsuodatin.
Täytä nyt sellainen etukäteen ??????? joka on kyljellään tai ylösalaisin horisonttaalisesti.
No ei siinä vahinkoa tule js vain voitelet sen tiivistepinnan uudella moottoriöljyllä eikä se järjestelmä tyhjene vaikka lasket öljyt pois ja vaihdat suodattimen aina sinne öljyä jää.Ei sitä ole pakko piripintaan kaataa.
- ja paikka
ne suodattimet kirjoitti:
Nyt kun sattuvat olemaan aika kummallisissa asennoissa siellä moottorinkyljessä ja jopa jossakin löytyy pyöränkotelosta öljynsuodatin.
No ei siinä vahinkoa tule js vain voitelet sen tiivistepinnan uudella moottoriöljyllä eikä se järjestelmä tyhjene vaikka lasket öljyt pois ja vaihdat suodattimen aina sinne öljyä jää.Tuohan on vain auton valinta kysymys
- ewrwer
ja paikka kirjoitti:
Tuohan on vain auton valinta kysymys
Tuohan on vain auton asento kysymys. Laittaa auton vaikka katolleen jos tilanne sitä vaatii.
- älä edes yritä
Jos tarttee kysellä, niin jätä homma ammattilaisille.
- dfgdfgdfg
Siis ny meni liki viisi tuntia ennenkuin ensimmäinen kaiken tietävä asian tuntia vääräleuka alkoi päätään aukomaan asiallisen asian kysyjälle.
Aika moni sentään viitsi vastata asiallisesti mutta mistä näitä päänaukojia riittää.
- 12234
älä vaan missään nimessä mene avaamaan pohjatroppua ja päästämään vanhojaöljyjä ulos ja kaatamaan uutta ööliä täyttökorkista,kyllä se omakotitalon rakentajalle on liian vaikea homma,kyllä sun kantsii viedä auto jonkun diplomi-inssin käsittelyyn,no voi kyllä olla ettei sekään osaa,mutta ehkä naapurin mummo vois sua neuvoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen
Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu801926- 591778
Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä
Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu3621672Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1691453Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle681334Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa
Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo1101330Rakastan ja ikävöin sinua
Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä701263- 641208
Kuljettajasi oy konkurssi?!
Tuliko ahnehdittua liikaa,menikö tämä kuljettajasi oy taksit siis konkurssiin?141093KIIKKUSTUOLI
Aloitetaan taas uudella alustalla, nuo pitkiksi venyneet ovat hankalia etsiä uusia viestejä, joskus vastauksia tulee sin1001087