Kuinka saadaan f80 viriteltyä f100?
Neuvoja kaivataan..
yamaha f80 efi viritys
30
14606
Vastaukset
- irti,
auton perään,pankkiautomaatin kautta veneliikkeeseen,satanen autoon,koneen pulttaus veneeseen ja katso,viritetty on.
Tuon pankkiautomaattikeikan voi tietysti jättää tekemättäkin,useimpiin liikkeisiin kelpaa jo kortti.Ei vaikuta lopputulokseen. - kuramaha
kaasari vai ruisku.
- heh
Et taida moottoreista tietää enemmän kuin kysyjäkään. Sen sijaan me muut tiedämme, että EFI on lyhenne sanoista Electronic Fuel Injection.
- aaaaaaaa
heh kirjoitti:
Et taida moottoreista tietää enemmän kuin kysyjäkään. Sen sijaan me muut tiedämme, että EFI on lyhenne sanoista Electronic Fuel Injection.
Niin,ruiskukonehan se efi on..ja vm.-06.Peruskone on sama,kuin f100.Eli olisin kiinnostunut tietämään onko tehonpudotus toteutettu kuristamalla vai softalla vai molemmilla..? Asiasta en ole onnistunut löytämään mitään faktaa.
- aaaaaaaa
heh kirjoitti:
Et taida moottoreista tietää enemmän kuin kysyjäkään. Sen sijaan me muut tiedämme, että EFI on lyhenne sanoista Electronic Fuel Injection.
Heitetäänpä vastakysymys.Tiedätkö itse asiasta jotain?
- heh
aaaaaaaa kirjoitti:
Niin,ruiskukonehan se efi on..ja vm.-06.Peruskone on sama,kuin f100.Eli olisin kiinnostunut tietämään onko tehonpudotus toteutettu kuristamalla vai softalla vai molemmilla..? Asiasta en ole onnistunut löytämään mitään faktaa.
Toisen käden tieto kertoo, että 50 on kuristettu jollakin imusarjassa olevalla kuristuslevyllä, mutta 80 ei ole mitään havaintoa.
klikkaa tätä
http://www.vetouistelu.com/bbs/keskustelut1/display_messages.asp?mid=177487&pts=-1
- Jammajamma
Onko kaasarin kyljessä punanen piste?
- rompasem juolto oy
viilaat tai sahaa rautasahalla kaasarista 3,2mm pois.kyllä lähtee.
- konstakummallinen
Tietokoneen ohjelmalla muutettavissa.
Mutta sen saanti sitten ottaakin lujille. - gurkh41551
Menet yamaha liikkeeseen ja ostat yamaha f100 älyboksin ns mustalaatikon ja asennat se vanhan paikalle, mutta se maksaa.
- todellakin
Se on siitä poxista kiinni kuten edellä mainittiin ja hintaa sille kertyy todennäköisesti niin paljon että kannattaa samalla vaihtaa kone uuteen 100hp.
- 100hv
80hv ruisku imusarjassa kuristus mutta kysymys kuuluu ,että ymmärtääkö boksi että se saa enemmän ilmaa kun kuristus on pois eli pitäis saada myös enemmän löpöa ? Voiko olla niin että käyty laihemmalla seoksella ja polttaa venttiilit tai Mäntän reiän ? Olisko kyse silloin vaan huipputehosta kun seos on laiha ? Moottori vm.2010 ja tietenkin ruisku.Olis kiva saada oikeata tietoa eikä höpö höpö juttuja !
- JammuJonska
100hv kirjoitti:
80hv ruisku imusarjassa kuristus mutta kysymys kuuluu ,että ymmärtääkö boksi että se saa enemmän ilmaa kun kuristus on pois eli pitäis saada myös enemmän löpöa ? Voiko olla niin että käyty laihemmalla seoksella ja polttaa venttiilit tai Mäntän reiän ? Olisko kyse silloin vaan huipputehosta kun seos on laiha ? Moottori vm.2010 ja tietenkin ruisku.Olis kiva saada oikeata tietoa eikä höpö höpö juttuja !
Mulle myyjä kertoi heidän huollon tekevän muutoksen 250€ niin että takuukin säilyy. Kyselin mitä siinä tapahtuu vastaus oli että imusarjasta otetaan pois muovinen kuristuslevy, sain käsityksen että on tiivisteen kaltainen levy jossa pienemmät reijät. Tosin heppu sanoi että potkuri menee sitten vaihtoon joten kaippa sillekkin voi n, 200- 500€ laskea. Jutustelujen jälkeen sanoi että osaathan sen itsekkin poistaa jolloin vetäsin softapuolen esiin. Siihen sanoi ettei kannata tai tarvi ohjelmiin ei ole koskettu aiemminkaan.
Ajelen nyt tämän kesän orggigsella vähän niinkuin sisäänajoa ja ensi kesänä otan kuristuslevyn pois. - bower
JammuJonska kirjoitti:
Mulle myyjä kertoi heidän huollon tekevän muutoksen 250€ niin että takuukin säilyy. Kyselin mitä siinä tapahtuu vastaus oli että imusarjasta otetaan pois muovinen kuristuslevy, sain käsityksen että on tiivisteen kaltainen levy jossa pienemmät reijät. Tosin heppu sanoi että potkuri menee sitten vaihtoon joten kaippa sillekkin voi n, 200- 500€ laskea. Jutustelujen jälkeen sanoi että osaathan sen itsekkin poistaa jolloin vetäsin softapuolen esiin. Siihen sanoi ettei kannata tai tarvi ohjelmiin ei ole koskettu aiemminkaan.
Ajelen nyt tämän kesän orggigsella vähän niinkuin sisäänajoa ja ensi kesänä otan kuristuslevyn pois.siellä imusarjassa on alumiini holkki sen poistavat ja väittävät että koneesta tulee100hp joka ei pidä paikkaansa, kokemuksesta tiedän.
- 100hv
Eli mitä tapahtui kun otit holkin pois eikö mitään vaikutusta voisitko hieman tarkentaa koska boksissa on varaa kurkistuksen opistolle ja eikö imusarjassa ole ahtaampaa tiivistettä vaan se holkin ?
- bower
100hv kirjoitti:
Eli mitä tapahtui kun otit holkin pois eikö mitään vaikutusta voisitko hieman tarkentaa koska boksissa on varaa kurkistuksen opistolle ja eikö imusarjassa ole ahtaampaa tiivistettä vaan se holkin ?
Eipä juuri mitään sanoisin että ehkä muutama heppa tuli mutta ei lähellekkään 20, eräässä korjaamossa näyttivät sen holkin jonka sitten poistin. Mut kyllä siitä pitää päivittää se Boksi että saa tehoja lisää mut holkki pitää olla silti paikoillaan.
- svedu
www.lundinsmarin.se
-> 75 -> 115 maksaa 4.500.- SEK - ei näsä
F100 ja F80 räjäytyskuvat löytyy netistä. Koneiden eroina on älyboxien lisäksi ja nokka-akselit.
- huulukuulio
Nokka-akseliksi sopii MOSKOWIS eliten nokka-akseli sen kun vaihtaa niin siitä tulee 150hv!!!
Veneeseen voi myös pultata tippapeilit,karvanopat,poileri,kaksi antennia!! sekin autaa virityksessä
- F80
Harvinaisen fiksuja vastauksia.. Hohhoijjaa.. :/
- tietomiehiiyo
Ite tein ton 75hp ->115hp, hintaa operaatiolle kertyi huimat 22e. Ebaysta johto, netistä ohjelma ja uusi ohjelma boxiin.
Noh tosin potkuri meni myös vaihtoon mutta sehän nyt on itsestään selvyys kun tehot nousee kertaheitolla..- aallotarr
Ja sitten melomaan...
- Yamaha+Honda+Mercury
tietomiehiiyo
Lähetin just Lundin´s Marin:iin tiedustelun ton operaation kustannuksista (kyseessä lienee Mercury 2-tahti).
Olisin kiinnostunut tarkemmin :-) kuinka operaatiosi sujui... (aiemmin Merc XR2 tulossa Merc 75hv 2-tahti)
PS LUNDIN´S MARIN ruåttissa "uppgradeeraa" vain Mercury:n koneita (Yamahan jettejä, kyllä) ja niissäkin pääosin 2-tahteja. Nelareista 40 hp > 50/60 ja Veradot. Luettelo/sarjanjumerot "koodauskelpoisista" ECU/EFI/PCM-bokseista löytyy heidän sivuilta.
Tietojeni mukaan Yamahaa ei saa koodattua muutoin (ei näsä vastaus) , kuin jo monen muunkin neuvolla: vaihda konetta :-) (Itsellä 20hv nelari)
Myöskään Hondan nelarin koodaus ei onnistu :-( (itsellä 90hv nelari)
- toma3
Meillä f80 on ed omistaja poistanut kurit ja on nyt 100 hv ja vuosimalli oli 08
- bower
Ei tule pelkillä kuristusten poistamisella 100 kokemusta on samasta koneesta, ei jäänyt vaihtoehdoksi kun moottorin/merkin vaihto on meinaa yamaha 4t löysin moottori markkinoilla.
- Miksi jeppe juo?
Huolimatta negatiivisesta vastausenemmistöstä kysy kuitenkin neuvoa myös tuolta.
http://www.mikatek.fi/documents/online_editable_page_1.php - Atkalliola
Kysyin väliraha 80hv - 100hv. Oma koneeni 2011 tunnit 48h. Väliraha 6000e 100hv boksi 1500e kuristus pois ja uusi teräspotkuri hinta noin 2000e vaikea arvata kummanko valitsen. Kurkistuksen poisto nostaa 90hv testattu. Kun saatte enskesänä kokemuksia kurkistuksen poiston jälkeen olisin kiinnostunut kuinka meni koska taidan itsekin valita sen. Kirjotellaan enskesänä lisää.
- Jamilo
- Ecu Mikatekille Porvooseen
- Imusarjasta alumiiniholkki pois
- Potkuriksi esim F100 alkuperäinen 12 5/8 x 21 alumiini tai 13 x 21 rosteri - yf80
mites kaasarikoneessa? imusarjan holkki ja isommat pääsuuttimet?
- Optimointia
Yamaha Center Tampere modas kaverini ruisku Yamahan koneen boxin...tehoa tuli ja potkurin pystyi vaihtamaan jyrkempään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 417044
- 323958
- 463384
- 402959
- 172736
- 372238
- 162206
- 412163
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472117- 402078