alkoholi ja hulluus

satunnaiskäyttäjä

Minulla on seuraavanlainen pulma.

Olen normaali, joskin temperamenttinen kaveri. Nuorena saatoin räiskyä selvinkin päin, mutta nykyään olen aika sinut itseni kanssa ja joskus tuntuu, että jopa keskimääräistä rauhallisempi.

Mutta auta armias jos lähden viihteelle ja tulee otettua enempi hapanta kahtena iltana peräkkäin. Yleensä ensimmäisenä yönä ei tule mitään esiin, mutta toisena pienikin itseeni kohdistuva kritiikki saattaa saada minut ottamaan kierroksia. Nämä kokemukset ovat lukumääräisesti siinä rajoilla, että voiko vielä yleistää, mutta siltä on alkanut vähän vaikuttaa.

Miten on? Pitäisikö lopettaa tuontyyppinen juopottelu kokonaan? Elämä on muuten mallillaan, enkä haluaisi enää sekoittaa sitä vaikkapa ajautumalla kännipäissäni turhiin riitoihin. Vai onko kyseessä joku "pinnan alla" oleva ongelma, joka tulee sitten kontrollin heikentyessä esiin.

Sinänsä olisi sääli luopua alkoholinkäytöstäkään kokonaan, koska illat ovat yleensä pääosin tosi tervehenkistä hauskanpitoa hyvässä seurassa. En vain tunnu kestävän edes kahden päivän "putkea".

13

408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rapunainen78

      Suosittelen sua ottamaan rauhallisesti ja ehkä käymään lääkärissä. Alkoholi voi kyllä aiheuttaa agressioita. Enemmin miehilla kuin naisilla. Jos vaikka testaisit monenko kaljan, siiderin tai paukun jälkeen sulle tulee noita "oireita". Jos huomaat., et 4-6:den jälkeen alkaa tulla niin suosittelen vähentämään. Ihan senkin takia kirjotan, kun isäni juo about 6 kaljaa ja muutama paukku päälle niin hänestä tulee agressiivinen. Ota iisisti!

      • satunnaiskäyttäjä

        Mun "oireet" alkaa aina toisena ryyppäämispäivänä arviolta 8-10 suhteellisen nopeaan tahtiin vedetyn kaljan jälkeen. Se on mulle aika iso määrä, koska oon melko kevyt kaveri ja juon suhteellisen harvoin.

        Sitä ennen on vain hauskaa, ehkä vähän liiankin. Jotenkin tuntuu, että sanonta "itku pitkästä ilosta" pätee ryyppäämiseeni. Jostain neljästä oluesta ei onneksi oireita todellakaan tule. Ensimmäisenä iltana en edes pysty juomaan (nykyään) 7-8 olutta enempää, eikä sekään vielä aiheuta aggressiivisuutta. Olenkin nyt ajatellut, että lopettaisin kahden peräkkäisen illan juomiset kokonaan. Se on minulle tavallaan erittäin helppoa, koska alkoholismiin ei ole taipumusta. En siis ratkea koskaan ryyppäämään useaksi päiväksi, vaan olen jo ennalta päättänyt, että silloin ja silloin juon.

        Muutenkin ehkä pitäisi lopettaa perskännit tai jos joskus tulee sellaiseen tarvetta, niin pysyä silloin tuttujen kavereiden kanssa kotioloissa, koska heidän kanssaan en koskaan ala haastaa riitaa. Tilanteet joissa hermostun, ovat yleensä sellaisia, että joku puolituttu tai tuntematon sanoo minusta jotain inhottavaa, ns. "vittuilee". Selvinpäin tai vähän ottaneena en edes joudu sellaisiin tilanteisiin. Kännissä muutun yleensä huomattavan estottomaksi ja ylisosiaaliseksi ja kieltämättä alan ehkä humalassa kuvitella itsestäni vähän liikoja.. Olen siis joistakin ihmisistä todennäköisesti aika ärsyttävä. Omalla alallani menestyvä tyyppi, jolla on paljon ystäviä ja tuttuja.

        Tuo rauhallisesti ottaminen on ehkä aika hyvä ohje. Lääkäriin en nyt vielä mene, koska muuten elämä on mallillaan ja selvin päin ollessa mielenterveys riittävän kohdallaan..


      • Anonyymi
        satunnaiskäyttäjä kirjoitti:

        Mun "oireet" alkaa aina toisena ryyppäämispäivänä arviolta 8-10 suhteellisen nopeaan tahtiin vedetyn kaljan jälkeen. Se on mulle aika iso määrä, koska oon melko kevyt kaveri ja juon suhteellisen harvoin.

        Sitä ennen on vain hauskaa, ehkä vähän liiankin. Jotenkin tuntuu, että sanonta "itku pitkästä ilosta" pätee ryyppäämiseeni. Jostain neljästä oluesta ei onneksi oireita todellakaan tule. Ensimmäisenä iltana en edes pysty juomaan (nykyään) 7-8 olutta enempää, eikä sekään vielä aiheuta aggressiivisuutta. Olenkin nyt ajatellut, että lopettaisin kahden peräkkäisen illan juomiset kokonaan. Se on minulle tavallaan erittäin helppoa, koska alkoholismiin ei ole taipumusta. En siis ratkea koskaan ryyppäämään useaksi päiväksi, vaan olen jo ennalta päättänyt, että silloin ja silloin juon.

        Muutenkin ehkä pitäisi lopettaa perskännit tai jos joskus tulee sellaiseen tarvetta, niin pysyä silloin tuttujen kavereiden kanssa kotioloissa, koska heidän kanssaan en koskaan ala haastaa riitaa. Tilanteet joissa hermostun, ovat yleensä sellaisia, että joku puolituttu tai tuntematon sanoo minusta jotain inhottavaa, ns. "vittuilee". Selvinpäin tai vähän ottaneena en edes joudu sellaisiin tilanteisiin. Kännissä muutun yleensä huomattavan estottomaksi ja ylisosiaaliseksi ja kieltämättä alan ehkä humalassa kuvitella itsestäni vähän liikoja.. Olen siis joistakin ihmisistä todennäköisesti aika ärsyttävä. Omalla alallani menestyvä tyyppi, jolla on paljon ystäviä ja tuttuja.

        Tuo rauhallisesti ottaminen on ehkä aika hyvä ohje. Lääkäriin en nyt vielä mene, koska muuten elämä on mallillaan ja selvin päin ollessa mielenterveys riittävän kohdallaan..

        Onko kellekään tullu rapula tuntemuksia ryyppäämisen jälkeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kellekään tullu rapula tuntemuksia ryyppäämisen jälkeen?

        Ota silloin tällöin 3,5 dl salmiakki o s s u A ja 0,33 siideri, ryyppää nämä itseksesi mökin terassilla, ei tule riitaa. Varastossa ei saa olla enempää viinaa., toimii, testattu, ei tarvitse ryhtyä absolutiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ota silloin tällöin 3,5 dl salmiakki o s s u A ja 0,33 siideri, ryyppää nämä itseksesi mökin terassilla, ei tule riitaa. Varastossa ei saa olla enempää viinaa., toimii, testattu, ei tarvitse ryhtyä absolutiksi.

        Mökkejä on vaan rikkailla. Miksi joisin paskaa kun maailmalla osataan?


      • Anonyymi
        satunnaiskäyttäjä kirjoitti:

        Mun "oireet" alkaa aina toisena ryyppäämispäivänä arviolta 8-10 suhteellisen nopeaan tahtiin vedetyn kaljan jälkeen. Se on mulle aika iso määrä, koska oon melko kevyt kaveri ja juon suhteellisen harvoin.

        Sitä ennen on vain hauskaa, ehkä vähän liiankin. Jotenkin tuntuu, että sanonta "itku pitkästä ilosta" pätee ryyppäämiseeni. Jostain neljästä oluesta ei onneksi oireita todellakaan tule. Ensimmäisenä iltana en edes pysty juomaan (nykyään) 7-8 olutta enempää, eikä sekään vielä aiheuta aggressiivisuutta. Olenkin nyt ajatellut, että lopettaisin kahden peräkkäisen illan juomiset kokonaan. Se on minulle tavallaan erittäin helppoa, koska alkoholismiin ei ole taipumusta. En siis ratkea koskaan ryyppäämään useaksi päiväksi, vaan olen jo ennalta päättänyt, että silloin ja silloin juon.

        Muutenkin ehkä pitäisi lopettaa perskännit tai jos joskus tulee sellaiseen tarvetta, niin pysyä silloin tuttujen kavereiden kanssa kotioloissa, koska heidän kanssaan en koskaan ala haastaa riitaa. Tilanteet joissa hermostun, ovat yleensä sellaisia, että joku puolituttu tai tuntematon sanoo minusta jotain inhottavaa, ns. "vittuilee". Selvinpäin tai vähän ottaneena en edes joudu sellaisiin tilanteisiin. Kännissä muutun yleensä huomattavan estottomaksi ja ylisosiaaliseksi ja kieltämättä alan ehkä humalassa kuvitella itsestäni vähän liikoja.. Olen siis joistakin ihmisistä todennäköisesti aika ärsyttävä. Omalla alallani menestyvä tyyppi, jolla on paljon ystäviä ja tuttuja.

        Tuo rauhallisesti ottaminen on ehkä aika hyvä ohje. Lääkäriin en nyt vielä mene, koska muuten elämä on mallillaan ja selvin päin ollessa mielenterveys riittävän kohdallaan..

        Eli sinulla ei ole lääkitystä vielä eikä diagnoosia?

        Mutta tulossa kaiketi?


    • Anonyymi

      Onko tuota "temperamenttiasi" koskaa tutkittu, joten olisikohan ADHD kyseessä. Ehkäpä siihen saisi ihan oikeaa apuakin.

      • Anonyymi

        Ehkä tuo on aloittajalle jo 18 vuoden aikana selvinnyt.


    • Anonyymi

      Silloin kun tiedostaa, että kahden päivän ryyppäämisestä tulee ongelmaa, niin kannattaisi se juominen jättää yhteen iltaan.
      Sillähän se " hulluus " on vältettävissä.

      • Anonyymi

        Tällä palstalla monella on lääkitys ja siis juovat sen päälle tai joko tai.

        Eli eivät voi elää Suomessa selvinpäin lainkaan.

        Ei tämä ole normipossujen keskustelua.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti pinnan alla oleva ongelma.

      Maan Tapa tai matriisi tms

    • Anonyymi

      Uusin tutkimus osoitti ympäristön tekevän sairaaksi.

      Suomalainen kulttuuri esim

      • Anonyymi

        Tutkimustuloksia kaikista asioista on yhtä paljon kuin on tutkimusten tekijöitäkin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1445
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1281
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1235
    4. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1184
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1175
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1077
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1073
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1064
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1053
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1042
    Aihe