Minulla on seuraavanlainen pulma.
Olen normaali, joskin temperamenttinen kaveri. Nuorena saatoin räiskyä selvinkin päin, mutta nykyään olen aika sinut itseni kanssa ja joskus tuntuu, että jopa keskimääräistä rauhallisempi.
Mutta auta armias jos lähden viihteelle ja tulee otettua enempi hapanta kahtena iltana peräkkäin. Yleensä ensimmäisenä yönä ei tule mitään esiin, mutta toisena pienikin itseeni kohdistuva kritiikki saattaa saada minut ottamaan kierroksia. Nämä kokemukset ovat lukumääräisesti siinä rajoilla, että voiko vielä yleistää, mutta siltä on alkanut vähän vaikuttaa.
Miten on? Pitäisikö lopettaa tuontyyppinen juopottelu kokonaan? Elämä on muuten mallillaan, enkä haluaisi enää sekoittaa sitä vaikkapa ajautumalla kännipäissäni turhiin riitoihin. Vai onko kyseessä joku "pinnan alla" oleva ongelma, joka tulee sitten kontrollin heikentyessä esiin.
Sinänsä olisi sääli luopua alkoholinkäytöstäkään kokonaan, koska illat ovat yleensä pääosin tosi tervehenkistä hauskanpitoa hyvässä seurassa. En vain tunnu kestävän edes kahden päivän "putkea".
alkoholi ja hulluus
14
520
Vastaukset
- Rapunainen78
Suosittelen sua ottamaan rauhallisesti ja ehkä käymään lääkärissä. Alkoholi voi kyllä aiheuttaa agressioita. Enemmin miehilla kuin naisilla. Jos vaikka testaisit monenko kaljan, siiderin tai paukun jälkeen sulle tulee noita "oireita". Jos huomaat., et 4-6:den jälkeen alkaa tulla niin suosittelen vähentämään. Ihan senkin takia kirjotan, kun isäni juo about 6 kaljaa ja muutama paukku päälle niin hänestä tulee agressiivinen. Ota iisisti!
- satunnaiskäyttäjä
Mun "oireet" alkaa aina toisena ryyppäämispäivänä arviolta 8-10 suhteellisen nopeaan tahtiin vedetyn kaljan jälkeen. Se on mulle aika iso määrä, koska oon melko kevyt kaveri ja juon suhteellisen harvoin.
Sitä ennen on vain hauskaa, ehkä vähän liiankin. Jotenkin tuntuu, että sanonta "itku pitkästä ilosta" pätee ryyppäämiseeni. Jostain neljästä oluesta ei onneksi oireita todellakaan tule. Ensimmäisenä iltana en edes pysty juomaan (nykyään) 7-8 olutta enempää, eikä sekään vielä aiheuta aggressiivisuutta. Olenkin nyt ajatellut, että lopettaisin kahden peräkkäisen illan juomiset kokonaan. Se on minulle tavallaan erittäin helppoa, koska alkoholismiin ei ole taipumusta. En siis ratkea koskaan ryyppäämään useaksi päiväksi, vaan olen jo ennalta päättänyt, että silloin ja silloin juon.
Muutenkin ehkä pitäisi lopettaa perskännit tai jos joskus tulee sellaiseen tarvetta, niin pysyä silloin tuttujen kavereiden kanssa kotioloissa, koska heidän kanssaan en koskaan ala haastaa riitaa. Tilanteet joissa hermostun, ovat yleensä sellaisia, että joku puolituttu tai tuntematon sanoo minusta jotain inhottavaa, ns. "vittuilee". Selvinpäin tai vähän ottaneena en edes joudu sellaisiin tilanteisiin. Kännissä muutun yleensä huomattavan estottomaksi ja ylisosiaaliseksi ja kieltämättä alan ehkä humalassa kuvitella itsestäni vähän liikoja.. Olen siis joistakin ihmisistä todennäköisesti aika ärsyttävä. Omalla alallani menestyvä tyyppi, jolla on paljon ystäviä ja tuttuja.
Tuo rauhallisesti ottaminen on ehkä aika hyvä ohje. Lääkäriin en nyt vielä mene, koska muuten elämä on mallillaan ja selvin päin ollessa mielenterveys riittävän kohdallaan.. - Anonyymi
satunnaiskäyttäjä kirjoitti:
Mun "oireet" alkaa aina toisena ryyppäämispäivänä arviolta 8-10 suhteellisen nopeaan tahtiin vedetyn kaljan jälkeen. Se on mulle aika iso määrä, koska oon melko kevyt kaveri ja juon suhteellisen harvoin.
Sitä ennen on vain hauskaa, ehkä vähän liiankin. Jotenkin tuntuu, että sanonta "itku pitkästä ilosta" pätee ryyppäämiseeni. Jostain neljästä oluesta ei onneksi oireita todellakaan tule. Ensimmäisenä iltana en edes pysty juomaan (nykyään) 7-8 olutta enempää, eikä sekään vielä aiheuta aggressiivisuutta. Olenkin nyt ajatellut, että lopettaisin kahden peräkkäisen illan juomiset kokonaan. Se on minulle tavallaan erittäin helppoa, koska alkoholismiin ei ole taipumusta. En siis ratkea koskaan ryyppäämään useaksi päiväksi, vaan olen jo ennalta päättänyt, että silloin ja silloin juon.
Muutenkin ehkä pitäisi lopettaa perskännit tai jos joskus tulee sellaiseen tarvetta, niin pysyä silloin tuttujen kavereiden kanssa kotioloissa, koska heidän kanssaan en koskaan ala haastaa riitaa. Tilanteet joissa hermostun, ovat yleensä sellaisia, että joku puolituttu tai tuntematon sanoo minusta jotain inhottavaa, ns. "vittuilee". Selvinpäin tai vähän ottaneena en edes joudu sellaisiin tilanteisiin. Kännissä muutun yleensä huomattavan estottomaksi ja ylisosiaaliseksi ja kieltämättä alan ehkä humalassa kuvitella itsestäni vähän liikoja.. Olen siis joistakin ihmisistä todennäköisesti aika ärsyttävä. Omalla alallani menestyvä tyyppi, jolla on paljon ystäviä ja tuttuja.
Tuo rauhallisesti ottaminen on ehkä aika hyvä ohje. Lääkäriin en nyt vielä mene, koska muuten elämä on mallillaan ja selvin päin ollessa mielenterveys riittävän kohdallaan..Onko kellekään tullu rapula tuntemuksia ryyppäämisen jälkeen?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kellekään tullu rapula tuntemuksia ryyppäämisen jälkeen?
Ota silloin tällöin 3,5 dl salmiakki o s s u A ja 0,33 siideri, ryyppää nämä itseksesi mökin terassilla, ei tule riitaa. Varastossa ei saa olla enempää viinaa., toimii, testattu, ei tarvitse ryhtyä absolutiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ota silloin tällöin 3,5 dl salmiakki o s s u A ja 0,33 siideri, ryyppää nämä itseksesi mökin terassilla, ei tule riitaa. Varastossa ei saa olla enempää viinaa., toimii, testattu, ei tarvitse ryhtyä absolutiksi.
Mökkejä on vaan rikkailla. Miksi joisin paskaa kun maailmalla osataan?
- Anonyymi
satunnaiskäyttäjä kirjoitti:
Tuo rauhallisesti ottaminen on ehkä aika hyvä ohje. Lääkäriin en nyt vielä mene, koska muuten elämä on mallillaan ja selvin päin ollessa mielenterveys riittävän kohdallaan..Eli sinulla ei ole lääkitystä vielä eikä diagnoosia?
Mutta tulossa kaiketi?
- Anonyymi
Onko tuota "temperamenttiasi" koskaa tutkittu, joten olisikohan ADHD kyseessä. Ehkäpä siihen saisi ihan oikeaa apuakin.
- Anonyymi
Ehkä tuo on aloittajalle jo 18 vuoden aikana selvinnyt.
- Anonyymi
Silloin kun tiedostaa, että kahden päivän ryyppäämisestä tulee ongelmaa, niin kannattaisi se juominen jättää yhteen iltaan.
Sillähän se " hulluus " on vältettävissä.- Anonyymi
Tällä palstalla monella on lääkitys ja siis juovat sen päälle tai joko tai.
Eli eivät voi elää Suomessa selvinpäin lainkaan.
Ei tämä ole normipossujen keskustelua.
- Anonyymi
Ehdottomasti pinnan alla oleva ongelma.
Maan Tapa tai matriisi tms - Anonyymi
Uusin tutkimus osoitti ympäristön tekevän sairaaksi.
Suomalainen kulttuuri esim- Anonyymi
Tutkimustuloksia kaikista asioista on yhtä paljon kuin on tutkimusten tekijöitäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tutkimustuloksia kaikista asioista on yhtä paljon kuin on tutkimusten tekijöitäkin.
Tutkimusten tulkinta on samanlaista nopanheittoa kuin lakien sattumanvarainen tulkinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo769062Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per603343- 422728
- 272241
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto382207Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj182195- 131937
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus151773- 681715
- 181649