Tämä vain naisille

main-eko

Siis eikö tämä ikinä lopu,meinaan "mummotauti"?!Nytkin tässä ihan rauhassa istun koneen ääressä huomaten, yht´äkkiä olevani hiestä märkä.Kysytte tietenkin käytätkö hormooneja?No en käytä,johtuu siitä ettei niistä ollut minulle mitään apua,hikoilu pysyi ihan samanlaisena.Luulisi että jo tähän ikään mennessä olisi tasaantuneet,vai eikö kroppani haluakkaan vanhentua?Ainoa mistä olen saanut helpotuksen on avanto,mutta sekin on niin lyhyt kestoinen.Onko jollakulla mahdollisesti jotain hyviä "poppaskonsteja" tähän vaivaan?

30

1521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apteekista

      apua löytyy kannattaa soittaa sinne.Lähettävät myös postiennakolla.

    • Jospa olet vielä liian nuori??
      Kyllä se ajan kanssa pyrkii järjestymään.
      On se merkillistä miten toiset ohittaa sen helposti. Tavallaan koko elämänsä ajan.
      Toisilla taas on aina vaikeuksia .
      Samoin menopaussin aikana.
      Kuulun niihin jälkimäisiin,,,
      Yöhikoiluna enempi ilmeni. Nyt alkaa olla jo helppoa. Kas,kun olen jo niiiiin vanha!!!

      Nykyisin on monenlaista apua saatavana, jos liian tukalaksi käy.
      Oletko ottanut selvää???

    • jutta-juulia

      Harmillista varmaan, eikö luontaistuotteissa löydy jotain mitä voisit kokeilla? Olet kysynyt gynekologiltasi?
      On tuo niin erilaista meillä naisilla, toisilla on hirveät tuskat kuukautisten aikana, turvotusta ja ahdistusta ennen niitä ja sietämättömät vaihdevuodet.
      Itse kuulun niihin onnellisiin joilla ei ollut vaihdevuosista juuri mitään tuntemuksia, pientä yöhikoilua oli jossain vaiheessa, sekin hyvin ohimenevää. Hormoneja en käyttänyt. En koskaan kärsinyt edes kuukautiskivuista, ainut vaiva oli PMS, eli viikkoa ennen kuukautisia oli turvotusta ja ärtymystä.
      Olin juuri sellainen joista mieheni aina vitsaili, että jaha taas se aika kuusta.

      • main-eko

        Tarjosi juuri noita Hormoonilääkkeitä,mutta kun totesin etteivät vaikuta hikoiluuni,vastaus oli ettei mikään muukaan auta.Jotakin Luontaistuotetta kokeillut,lopputulos sama.Ikää on kohta 70,et luulis riittävän.


    • lepomieli

      En tiedä muuta mutta minä söin hormooneja 30 vuotta ja kaikki oli hyvin mutta sitten halusin lopettaa ja silloin alkoi hikoilu siis hikoilet ennemmin tai myöhemmin tulin siihen tulokseen, aikaisemmin kun lääkitys aloitettiin kysyin lääkäriltä juuri tätä että onko hikoilu edessä myöhemmin hän ei osannut vastata koska ei ollut tietoa kun asia oli niin uusi, että tämä on minun kokemukseni.

      • käytän

        laastareita, 25 vuotta, ei ole kyllä koskaan ollutkaan mitään ongelmia. Olen usein kysellyt, josko jo lopettaisin. Siihen lääkäri: etkö ole tyytyväinen olotilaasi? Ei voi kuin myönnellä.


      • Huoleton hevoseton
        käytän kirjoitti:

        laastareita, 25 vuotta, ei ole kyllä koskaan ollutkaan mitään ongelmia. Olen usein kysellyt, josko jo lopettaisin. Siihen lääkäri: etkö ole tyytyväinen olotilaasi? Ei voi kuin myönnellä.

        Siispä oli huojentavaa lukea edellinen viesti.


      • kun näistäkin
        Huoleton hevoseton kirjoitti:

        Siispä oli huojentavaa lukea edellinen viesti.

        asioista voimme keskustella täällä nykyisin, vaikka tavallaan kuuluisivat ao. toiselle palstalle. Näin on luonnollisempaa..


      • seksipalstalle?
        kun näistäkin kirjoitti:

        asioista voimme keskustella täällä nykyisin, vaikka tavallaan kuuluisivat ao. toiselle palstalle. Näin on luonnollisempaa..

        Oikea palsta on tämä 70 .


      • sullekin!
        seksipalstalle? kirjoitti:

        Oikea palsta on tämä 70 .

        Tarkoitin tietenkin terveyspalstalle, onhan näitä täällä pilvin pimein muitakin kuin ikäryhmät.


      • kokijoita
        sullekin! kirjoitti:

        Tarkoitin tietenkin terveyspalstalle, onhan näitä täällä pilvin pimein muitakin kuin ikäryhmät.

        eivät terveyspalstalaiset.
        Terveys / sairaus = eri asia kuin vaihdevuodet
        ja ikääntyminen.

        Jos mikään sopii tänne, niin hormoonilaastarit
        tai pillerit, nuo niin kiistellyt.

        Pelkoja lievittää vertaistuen saaminen.


    • tyytyväinen mummeli

      Hyvä hikoilusta kärsivä mummeli, Oletko ylipainoinen? Minulla normaalipaino, ja kaikki tuollaiset vaivat on ohitettu ilman hikoilua tms. Myös nuoruuden ajan migreenitkin hävisivät, kun kuukautiset loppuivat.

    • sanomatta

      vaarin ikäinen (75v).
      Eipä tämä pappakaan voi nukkua selällään koska silmäkuopat tulevat hikeä täyteen. (pelkään unissani aina hukkuvan)
      Ai ikkuna aina auki, tai ainakin raollaan.
      Siis ei taida olla yksin omaan naisten vaiva ?

      • koskaan hikoillut,

        mutta laastareita olen käyttänyt koko aikuisikäni. Jotenkin ne vaan sopivat minulle. Enpä vois ajatellakaan elämää ilman laastsreita.


      • Huumoria
        koskaan hikoillut, kirjoitti:

        mutta laastareita olen käyttänyt koko aikuisikäni. Jotenkin ne vaan sopivat minulle. Enpä vois ajatellakaan elämää ilman laastsreita.

        sitä pitää olla, hyvä! :DDD


      • Totinen laastari
        Huumoria kirjoitti:

        sitä pitää olla, hyvä! :DDD

        Jos hormoonilaatari on mielestäsi huumoria, niin
        menepä apteekkiin löydät sieltä lisää naurun aiheita.


      • "käytän"
        Totinen laastari kirjoitti:

        Jos hormoonilaatari on mielestäsi huumoria, niin
        menepä apteekkiin löydät sieltä lisää naurun aiheita.

        Eihän hormoonilaastareissa olekaan suinkaan mitään nauramista, mutta katsos, kun tuolla edellä "puhuin" vain laastareista ja niiden vaikutuksesta... jne. :)


    • tarpeeksi

      vahvan hormoonilääkityksen. Niitähän on monen vahvuisia.
      Ja odotitko tarpeeksi pitkän ajan niiden vaikutusta. Ei ne ihan yhdestä pilleristä sentään vaikuta.
      Viikossa luulisi helpottavan.

      Minäkin tarvitsen keskivahvan laastarin, vaikka olen jo 80-vuotias. Lievempi lääkitys tuo heti kuumat olot.

      • main-eko

        52 vuotiaasta 60 vuotiaaksi käytin laastareita,niin luulisi jo siinä ajassa helpottavan.Olen siis ollut nyt reikut 8v ilman.


      • Huoleton hevoiseton
        main-eko kirjoitti:

        52 vuotiaasta 60 vuotiaaksi käytin laastareita,niin luulisi jo siinä ajassa helpottavan.Olen siis ollut nyt reikut 8v ilman.

        Minulle 68 vuotiaana vahvuus lievennettiin, mutta en tiedä, miten paljon. Voi olla, että tämä menee elämän loppuun saakka.
        Kannattaa mennä asiantuntijan, naislääkärin vastaanotolle. Katsantokanta on oikea.


      • ongelmaton
        Huoleton hevoiseton kirjoitti:

        Minulle 68 vuotiaana vahvuus lievennettiin, mutta en tiedä, miten paljon. Voi olla, että tämä menee elämän loppuun saakka.
        Kannattaa mennä asiantuntijan, naislääkärin vastaanotolle. Katsantokanta on oikea.

        ongelmia tuon suhteen. 50-vuotiaana aloitin käyttämään eräitä luontaistuotekapseleita. Nekö lienee alkuun auttaneet. Vuosiin en ole syönyt niitäkään. Ei ole ongelmia. Olen pieni ja normaalipainoinen. Lieneekö tuo syynä.


      • ajan, kun
        main-eko kirjoitti:

        52 vuotiaasta 60 vuotiaaksi käytin laastareita,niin luulisi jo siinä ajassa helpottavan.Olen siis ollut nyt reikut 8v ilman.

        käytit laastareita, oireista?

        Voisihan sitä laittaa vaikka kaksikin laastaria kerrallaan, niin eikähän se jo auttaisi.


      • main-eko
        ajan, kun kirjoitti:

        käytit laastareita, oireista?

        Voisihan sitä laittaa vaikka kaksikin laastaria kerrallaan, niin eikähän se jo auttaisi.

        Jotakuinkin 5v meni ihan ok,sen jälkeen hikoiluoireet alkoivat.Kokeiltiin vahvempaa ja miedonpaa laastaria,pillereitä.Mistään ei apua,lopulta turhautuneena päätin lopettaa kaikki ajatellen että iän myötä katoaisivat oireet.Mutta näin ei ole tapahtunut ainakaan vielä.


      • säännöllisesti
        main-eko kirjoitti:

        Jotakuinkin 5v meni ihan ok,sen jälkeen hikoiluoireet alkoivat.Kokeiltiin vahvempaa ja miedonpaa laastaria,pillereitä.Mistään ei apua,lopulta turhautuneena päätin lopettaa kaikki ajatellen että iän myötä katoaisivat oireet.Mutta näin ei ole tapahtunut ainakaan vielä.

        Kun minä jouduin olemaan yhden leikkauksen takia jonkin aikaa ilman estrogeneja ja kuumuudet alkoi, huomasin, että kohtaukset tulivat minulle noin kahden tunnin välein.

        Saatoin ennakoida ne, joten pujahdin töissä ollessa vaikka vessaan sen ajaksi.


      • eli siis:
        ajan, kun kirjoitti:

        käytit laastareita, oireista?

        Voisihan sitä laittaa vaikka kaksikin laastaria kerrallaan, niin eikähän se jo auttaisi.

        kun laastari pitäisi vaihtaa kaksi kertaa
        viikossa, vaihdan vain kerran puolikkaan.

        Vaikutuksista en voi tietää.
        Koko kesän olin ilman syyskuulle saakka,
        en huomannut eroa.


      • amateus*
        eli siis: kirjoitti:

        kun laastari pitäisi vaihtaa kaksi kertaa
        viikossa, vaihdan vain kerran puolikkaan.

        Vaikutuksista en voi tietää.
        Koko kesän olin ilman syyskuulle saakka,
        en huomannut eroa.

        Aloin käyttämään hormoonipillereitä viiskymppisenä.
        Samanaikaisesti iski masennus.Masennuslääkeitä popsin aikaajoin.
        Hormoonilääkityksestä jouduin luopumaan kahdeksan vuotta sitten,näköhäiriöiden vuoksi.
        Kuinka ollakaan samalla sain heitää masennuspillerit pois.Olisiko ollut yhteyttä näillä lääkkeillä?
        Hikoilua oli sekin loppui,kun laihdutin kymmenen kiloa.Nivelrikkoisena huomasin elämänlaadun paranemista,laihduttamisen myötä.


      • mieltä
        amateus* kirjoitti:

        Aloin käyttämään hormoonipillereitä viiskymppisenä.
        Samanaikaisesti iski masennus.Masennuslääkeitä popsin aikaajoin.
        Hormoonilääkityksestä jouduin luopumaan kahdeksan vuotta sitten,näköhäiriöiden vuoksi.
        Kuinka ollakaan samalla sain heitää masennuspillerit pois.Olisiko ollut yhteyttä näillä lääkkeillä?
        Hikoilua oli sekin loppui,kun laihdutin kymmenen kiloa.Nivelrikkoisena huomasin elämänlaadun paranemista,laihduttamisen myötä.

        Mitä kertomistamme opimmekaan, mikä sopii yhdelle, ei saata sopia toiselle, olemme niin yksilöllisiä. On hyvä kuulla erilaisia kokemuksia.
        Liioista kiloista pääseminen auttaa varmasti moniinkin vaivoihin, joskin ikäisillemme lievä ylipaino mielellään salitaan. Itselleen tuppaa vain sallimaan senkin turhan helläkätisesti.


      • käytätkään,
        eli siis: kirjoitti:

        kun laastari pitäisi vaihtaa kaksi kertaa
        viikossa, vaihdan vain kerran puolikkaan.

        Vaikutuksista en voi tietää.
        Koko kesän olin ilman syyskuulle saakka,
        en huomannut eroa.

        kun et huomaa eroa, käytät tai et?

        Niin, tai onhan estrogenin käytöstä ehkä edullisia vaikutuksia yleensä.

        Joku lääkäri kerran sanoi, että hän näkee potilaasta jo päälle päin, käyttääkö tämä estrogeneja vai ei.


      • sanonnan
        käytätkään, kirjoitti:

        kun et huomaa eroa, käytät tai et?

        Niin, tai onhan estrogenin käytöstä ehkä edullisia vaikutuksia yleensä.

        Joku lääkäri kerran sanoi, että hän näkee potilaasta jo päälle päin, käyttääkö tämä estrogeneja vai ei.

        minäkin olen kuullut... :)


      • Liisilä
        eli siis: kirjoitti:

        kun laastari pitäisi vaihtaa kaksi kertaa
        viikossa, vaihdan vain kerran puolikkaan.

        Vaikutuksista en voi tietää.
        Koko kesän olin ilman syyskuulle saakka,
        en huomannut eroa.

        Voisihan tuota kokeilla puolittaa laastari leikkaamalla vaakatasossa.
        Ikää myöten tuntuu siltä, että muukin lääkitys tehoaa vahvasti. Esim. Primaspan 100 mg aiheuttaa minulle nenäverenvuodon. Kun otan vain 50 mg, nenä ei vuoda. Jos joskus joudun ottamaan unilääkettä, on katsottava pienin mahdollinen annos, ettei jää pää päiväksi pökkyrälle.
        Siis puoli laastaria kaksi kertaa viikossa ! Ovatko muut kokeilleet ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1980
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1527
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1350
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1275
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1121
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1057
    8. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1032
    9. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1027
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      861
    Aihe