Pitääkö pääsykokeissa noudattaa teksteissään jotakin tiettyä muotoa, kuten kappaleiden jakoa alaotsikoihin, kansilehtiä, viitteitä ja lähteitä tms.? Vai riittääkö vapaa "perusmuoto"?
Pääsykokeiden teksteistä
5
477
Vastaukset
- Vastaaja90
Riippuu pääsykokeesta, äidinkielen pääsykokeet eroavat aika paljon fysiikan pääsykokeista.
- kysymykseeni
Tarkoitan tietenkin esseevastauksia, tässä tapauksessa humanistisia.
- sfddf
Pääsykoe-essee on ulkoisesti saman näköinen kuin lukiossakin kirjoittamasi esseet: ei alaotsikoita, ei kansilehtiä, ei viitteitä, eikä lähteitä. Ainoa, mikä pitää muistaa, on järkevät kappalejaot.
Esseen rakenne on seuraavan lainen:
1. Pieni johdantokappale, jossa kerrot yleisesti käsittelemästäsi aiheesta.
2. Itse asian käsittelyyn tarvittavat kappaleet
3. Lopetuskappale, joka kokoaa esseessäsi esittämät asiat. Siis jonkinlainen johtopäätös.
Poikkeuksiakin voi eri aineissa esiintyä, mutta on kuitenkin se, mitä yleensä noudatetaan.- kysyn
Kysyisin vielä mikä on esseen suositeltava pituus?
- ----------------
kysyn kirjoitti:
Kysyisin vielä mikä on esseen suositeltava pituus?
Ei ole olemassa mitään yksiselitteistä pituutta. Oikea pituus on sen verran, että kaikki tarvittava tieto tulee hyvin esille. Sanoisin kuitenkin että noin. yksi konsepti. Voi olla alle, voi olla yli. Tärkeintä on kuitenkin esseen sisätö, ei pituus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395268- 853762
- 503170
- 623045
- 113035
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562393- 411878
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1461867Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….101825- 181751