Niin, mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut hilsettä eikä muutakaan päänahan vaivoja. Kunnes nyt muutama päivä sitten, yhtäkkiä yks päivä huomasin että mites nyt kutittaa näin hirveästi. Katsoin peilistä, päänahka punainen ja hilseilevä ja kutiaa jatkuvasti.
Tänä aamuna herätessäni huomasin taas uuden melko epämukavan asian; vajaan kämmenen kokoiselta alueelta hiukset olivat kosteat, tältä alueelta päänahka entistä punaisempi ja kutiavampi ja siitä erittyi jotain tuommosta rasvaista nestettä(?) Nyt päivän mittaan tuon erittyminen on loppunut melkein kokonaan.
Tosiaankin ihan muutama päivä sitten tämä alkoi. Onko kyse ihan tavallisesa hilseongelmasta ja voiko se alkaa noin yhtäkkiä? Olen käyttänyt rexona ja palmolive shampoita viime aikoina, mihin kannattaisi vaihtaa?
Päänahka meni yhtäkkiä pilalle!?
2
667
Vastaukset
- allergikon eukko
Ei tuo ole mikään hilseongelma kyllä, vaan selkeästi joku tulehdus, jos kerran lihasnestettä valuu. Kun alue on noin iso, kannattaisi kyllä käydä lääkärissä. Saat varmaan ainakin kortisoniliuosreseptin, sitä on helppo käyttää pään alueen ongelmiin.
Voi olla, että olet allerginen noille pesuaineille, eli säilöntäaineille tai hajusteille. Käy apteekista hajusteeton shampoo ja pestessäsi hiukset muista huuhdella ne kunnolla. Shampoota käytä kohtuudella, teelusikallinen riittää.
Voit olla toki herkistynyt ihan mille vaan, käytätkö pipoa, ja jos niin mitä materiaalia? Pyykinpesuaineet on syytä ehkä vaihtaa hajuttomiin jne. Syitä voi olla niin monia.Kuulostaa oireiden perusteella siltä,että olisit saanut yliherkkyyden jostain käyttämäsi shamppoon ainesosasta!Yksi yleisimpiä herkistäjiä on silikoni jota lisätään näihin kaikenmaailman pantene,loreal yms marketti tökötteihin.Hauskaa tässä on se,että silikonista on yli 50 eri nimitystä joten välttämättä edes kauppiaatkaan eivät tiedä mikä niistä ainesosista on sitä.Näin kertoi eräs kosmetologi aikoinaan.
Eräs kaverini oli käyttänyt pantenen tuotteita.Kerran hän sitten meni kampaajalle värjäämään hiuksiaan ja kampaaja täti oli ihmetellyt,että "mitä ihmeen tuotteita käytät päänahkaasi kun se on silikonin peitossa!"Ei suostunu värjäämään täti kaverin päätä ja siihen loppu pantenen käyttö.
Toivottavasti syy päänahkasi ongelmiin löytyy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844