Niin, mulla ei oikeastaan koskaan ole ollut hilsettä eikä muutakaan päänahan vaivoja. Kunnes nyt muutama päivä sitten, yhtäkkiä yks päivä huomasin että mites nyt kutittaa näin hirveästi. Katsoin peilistä, päänahka punainen ja hilseilevä ja kutiaa jatkuvasti.
Tänä aamuna herätessäni huomasin taas uuden melko epämukavan asian; vajaan kämmenen kokoiselta alueelta hiukset olivat kosteat, tältä alueelta päänahka entistä punaisempi ja kutiavampi ja siitä erittyi jotain tuommosta rasvaista nestettä(?) Nyt päivän mittaan tuon erittyminen on loppunut melkein kokonaan.
Tosiaankin ihan muutama päivä sitten tämä alkoi. Onko kyse ihan tavallisesa hilseongelmasta ja voiko se alkaa noin yhtäkkiä? Olen käyttänyt rexona ja palmolive shampoita viime aikoina, mihin kannattaisi vaihtaa?
Päänahka meni yhtäkkiä pilalle!?
2
682
Vastaukset
- allergikon eukko
Ei tuo ole mikään hilseongelma kyllä, vaan selkeästi joku tulehdus, jos kerran lihasnestettä valuu. Kun alue on noin iso, kannattaisi kyllä käydä lääkärissä. Saat varmaan ainakin kortisoniliuosreseptin, sitä on helppo käyttää pään alueen ongelmiin.
Voi olla, että olet allerginen noille pesuaineille, eli säilöntäaineille tai hajusteille. Käy apteekista hajusteeton shampoo ja pestessäsi hiukset muista huuhdella ne kunnolla. Shampoota käytä kohtuudella, teelusikallinen riittää.
Voit olla toki herkistynyt ihan mille vaan, käytätkö pipoa, ja jos niin mitä materiaalia? Pyykinpesuaineet on syytä ehkä vaihtaa hajuttomiin jne. Syitä voi olla niin monia.Kuulostaa oireiden perusteella siltä,että olisit saanut yliherkkyyden jostain käyttämäsi shamppoon ainesosasta!Yksi yleisimpiä herkistäjiä on silikoni jota lisätään näihin kaikenmaailman pantene,loreal yms marketti tökötteihin.Hauskaa tässä on se,että silikonista on yli 50 eri nimitystä joten välttämättä edes kauppiaatkaan eivät tiedä mikä niistä ainesosista on sitä.Näin kertoi eräs kosmetologi aikoinaan.
Eräs kaverini oli käyttänyt pantenen tuotteita.Kerran hän sitten meni kampaajalle värjäämään hiuksiaan ja kampaaja täti oli ihmetellyt,että "mitä ihmeen tuotteita käytät päänahkaasi kun se on silikonin peitossa!"Ei suostunu värjäämään täti kaverin päätä ja siihen loppu pantenen käyttö.
Toivottavasti syy päänahkasi ongelmiin löytyy!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.734976Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.113369Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j222671Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.571737- 471566
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441346- 941332
Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2201149Hiljaisuus
Tarkoittaa välinpitämättömyyttä, henkistä väkivaltaa ja kiusaamista. Olet valinnut hiljaisuuden.711015IS Viikonloppu 29.-30.11.2025
Antti Skytältä 3-tasoinen ristikko. Pääkuvassa on harhauttava elementti, mikä saattaa hidastaa myös muiden kuin minun ra51889