Minulla on särkenyt kovasti päätä jo kaksi viikkoa. Särky alkoi viisi päivää synnytyksen jälkeen, ja se on niin voimakas etten voi tehdä juuri mitään.
Anesteesia lääkäri kielsi sen johtuvan spinaalipuudutuksesta koska se oli toispuoleinen ja voimakas sekä maaten että seisaalla. Olen kuitenkin kuullut että monella on vastaavanlaista päänsärkyä spinaalipuudutuksen jälkeen.
Mitä muita syitä voisi moiselle olla? Onko kenelläkään ilmennyt synnytyksen jälkeistä särkyä ilman spinaali tai epiduraali puudutusta?
Synnytyksen jälkeinen päänsärky?
5
10112
Vastaukset
- 2 kk tytön äiti
Voi olla ihan vaan niin että hormonit hyrrää. Hormonit menevät syn. jälkeen aikamoista vuoroistorataa niin voi johtua siitä. ja tietty vähäinen uni, uusi elämä jne.
- Nimetön vielä
Osaatko sanoa mikä tuohon voisi auttaa?
- 2 kk tytön äiti
Nimetön vielä kirjoitti:
Osaatko sanoa mikä tuohon voisi auttaa?
voisit mielestäni ehkä odottaa vielä muutama viikko. Ellei sitten ala pikkuhiljaa helpottamaan niin hakeudu lääkärin vastaanotolle. Muista juoda paljon ja syödä monipuolisesti..sekä nukkua jos siihen vaan mahdollisuus. (se unettomuus on aika tavallinen säryn aiheuttaja.)
Särkylääkkeistä voi tulla päänsärkyä..hassua sinänsä mutta totta.
Mieti noi perushommat ensin että onko ne kunnossa koska niitä lekurikin kysyy.
Ja mulla esim. niska ja hartiat menee helposti jumiin(seuraa päänsärky), ja alussa kun rauhoittelin vauvaa sylissä niin aikamoinen hedari tuli ja usein. En myöskään voi käytttää kantoliinaa enkä rintareppua. Kokeile vähän niska ja hartia jumppaa jos vaikka helpottais?
Hormonit rauhoittuu kyllä ja jos ei niin siihenkin löytyy lääke..Minä en vaan ole niiden kannattaja (ellei ongelma ole tosi paha).
Mulla nyt 2 kk synnytyksestä ja nyt alkaa olla sellainen normaali-minä olo ilman sen kummempia särkyjä ja vaivoja.
Tsemppiä ja toivon mukaan särky häviää!! =)
- mmm
Kärsin jo koko raskausajan pienestä päänsärystä. Mulla kanssa synnytyksen jälkeen muutaman päivän päästä alkoi melkoisen kova päänsärky (sain myös spinaalipuudutuksen ja mun päänsärky oli kuulemma epätyypillinen puudutuksesta johtuen. Mutta jälkeenpäin on eräs toinen anestesialääkäri sanonut, että olisi kannattanut kokeilla veripaikan laittoa). Päänsäryn kestettyä puolivuotta ja lääkkeitä popsittua reilusti sain terkkalääkäriltä lähetteen fysioterapiaan. Siellä sanottiin että mulla on koko rintakehä jumissä otsalle saakka ja on hermokipuja. Olen käynyt nyt yli vuoden pari kertaa kuukaudessa OMT-fysioterapeutilla ja olo on jo melkein kuin uudella ihmisellä ja päänsäryt on poissa. Söin myös lääkkeitä noin puoli vuotta pitkittyneen päänsäryn hoitoon.
- Mymmelimyy
Minulla on tismalleen samanlainen ongelma. Päänsärky alkoi melkolailla viikko synnytyksen jälkeen ja jatkuu edelleen... särky kestää pari päivää ja sitten helpottaa pariksi päiväksi alkaen taas kuitenkin uudelleen. Lääkärissä olen käynyt monta kertaa ja nyt sain lähetteen neurologian poliklinikalle. Sinne aikaa odotellessa...Mikä sinun tilanteesi on tällä hetkellä? Onko apu löytynyt?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1986888- 1592036
- 1131688
- 511390
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?7996Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41929