Olen hämmästynyt, sillä totuus löytyy myös Koraanista.
ns. "pimeyden ruhtinaalla" on kiero huumorintaju.
Koska hän ei pysty kiistämään totuutta, hän on sen piilottanut.
Herra Jumala on Kaikkivaltias! Ylistys Herralle!
Sillä Koraanikaan EI VOI kiistää Totuutta! :))
Kuka on Messias?
Koraani
4:172. MESSIAS ei koskaan ylenkatso osaansa: olla Jumalan palvelija, EIVÄTKÄ SITÄ TEE ENKELITKÄÄN, JOTKA SAAVAT LÄHESTYÄ HÄNTÄ. MUTTA NE, JOTKA YLENKATSOVAT HÄNEN PALVELEMISENSA JA OVAT RÖYHKEITÄ, ******HÄN ON KAIKKI KOKOAVA ETEENSÄ***** .
4:173. ja silloin niille, JOTKA USKOVAT ja tekevät hyviä töitä, Hän on antava täyden palkan, lisäten vielä heille sulasta suosiostaan, mutta mitä niihin tulee, JOTKA YLENKATSOIVAT HÄNET JA OLIVAT RÖYHKEITÄ, niin *****HÄN RANKAISEE HEITÄ TUSKALLISELLA RANGAISTUKSELLA*****,
4:174. eivätkä he löydä ketään suojelijaa eikä auttajaa Jumalaa vastaan.
4:175. Ihmiset, nyt on osaksenne tullut todistus Herraltanne. ja Me olemme lähettänyt KIRKKAAN VALON luoksenne.
14:21. *****JA HE SAAPUVAT KAIKKI JUMALAN ETEEN*****, ja heikot sanovat niille, jotka ovat olleet ylpeitä: »Totisesti me seurasimme teitä voitteko auttaa meitä välttämään edes osan JUMALAN RANGAISTUSTA?» He vastaavat: »Jos Jumala olisi antanut meille johdatuksensa, niin me olisimme voineet ohjata teitä. Meille on yhdentekevää, huudammeko vai pysymmekö kärsivällisinä; MEILLE EI OLE MITÄÄN PELASTUSTA.»
14:22. Kun asia on ratkaistu, niin SAATANA ON SANOVA: »Totisesti, JUMALA ANTOI TEILLE LUPAUKSEN, JOKA OLI TOSI ( ! ), ja minä myöskin annoin teille lupauksen, mutta minä rikoin sen, sillä minulla ei ollut teihin muuta valtaa kuin kutsua teitä, ja te vastasitte kutsuuni. Älkää siksi soimatko minua, vaan soimatkaa itseänne. Minä en voi pelastaa teitä, ettekä te kykene pelastamaan minua. Minä kiellän ehdottomasti kaiken sen, mihin aikaisemmin teitte minut osalliseksi.» Totisesti, väärämielisiä kohtaa tuskallinen tuomio.
"tuskallinen rangaistus" joka tulee Koraanin mukaan Jumalan/Messiaan toimesta, esiintyy monessa suurassa.
45:11. Tämä on oikea johdatus, ja niillä, jotka kieltävät Herransa ilmoitukset, on oleva tuskallinen rangaistus.
2:10. Sairaus turmelee heidän sydämensä, ja JUMALA pahentaa heidän sairautensa; niin, heitä odottaa TUSKALLINEN RANGAISTUS, koska he ovat valehdelleet.
2:174. Ne, jotka salaavat jotain Pyhästä kirjasta, joka on Jumalan Ilmoitus, ja vaihtavat sen mitättömän arvoihin, eivät totisesti tule täyttämään vatsaansa muulla kuin tulella. Jumala ei ole puhuva heille Ylösnousemuksen päivänä eikä vapahtava heitä, vaan heitä odottaa TUSKALLINEN RANGAISTUS.
29:22. Te ette voi kätkeytyä maahan ettekä taivaisiin, EIKÄ KUKAAN MUU KUIN JUMALA, VOI TEITÄ SUOJELLA EIKÄ AUTTAA.
29:23. Niillä, JOTKA EIVÄT USKO JUMALAN MERKKEIHIN EIVÄTKÄ HÄNEN TULEMISEENSA, EI OLE TOIVOA MINUN ARMOSTANI; he ovat niitä, joita varten on tuskallinen kuritus.
13:18. Niille, jotka vastaavat Herransa kutsuun, on varattuna hyvä osa. Ja jos niillä, jotka eivät vastanneet Hänelle, olisi kaikki, mitä maan päällä on, sekä saman verran lisää, niin he totisesti uhraisivat sen lunastaakseen sillä itsensä. Näitä ihmisiä varten on ankara tilinteko, ja heidän asuinsijansa on oleva helvetti, tuskallinen paikka, jonne he jäävät.
3:176
3:187
9:61
9:79
9:101
10:4
11:48
11:102
16:63
16:104
16:117
24:19
34:5
42:21
42:42
44:11
71:1
73:138
64:10. Mutta niistä, jotka HYLKÄÄVÄT USKON JA VÄITTÄVÄT VALHEEKSI TUNNUSMERKKIMME, tulee ikuisiksi ajoiksi tulen asukkaita. Mikä kurja määränpää heidän vaellukselleen!
29:50. He sanovat: »Miksi ei hänen Herransa ole lähettänyt hänelle tunnustekoja ylhäältä?» Sano: »Tunnusteot ovat Jumalan vallassa, ja minä olen vain varoittaja.»
Matt. 15:28
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Suuri on sinun uskosi, nainen! Tapahtukoon niin kuin tahdot." Siitä hetkestä tytär oli terve.
Joh. 6:2
Ja häntä seurasi paljon kansaa, koska he näkivät ne tunnusteot, joita hän teki sairaille.
Mark. 5:34
Jeesus sanoi hänelle: "Tyttäreni, uskosi on parantanut sinut. Mene rauhassa, sinä olet päässyt vaivastasi."
Mark. 10:52
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene, uskosi on parantanut sinut." Samassa mies sai näkönsä takaisin, ja hän lähti kulkemaan Jeesuksen mukana.
Luuk. 7:50
Mutta Jeesus sanoi naiselle: "USKOSI ON PELASTANUT SINUT. Mene rauhassa."
Luuk. 17:19
Ja hän sanoi miehelle: "Nouse ja mene. USKOSI ON PELASTANUT SINUT."
Luuk. 18:42
Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Saat näkösi. Uskosi on parantanut sinut."
Joh. 6:40
Sillä minun Isäni tahto on se, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on iankaikkinen elämä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä."
Matt. 16:27
Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
Joh. 4:25
Nainen sanoi hänelle: "Minä tiedän, että Messias on tuleva, hän, jota sanotaan Kristukseksi; kun hän tulee, ilmoittaa hän meille kaikki".
16
597
Vastaukset
- Taha Islam
>Kuka on Messias?
Messias, maseehu, tarkoittaa voideltua ja näitä voideltuja löytyy myös raamatusta kymmeniä; patsaita, sauvoja, henkilöitä jne.
>Olen hämmästynyt...
Minä en. Käännöksistä löytäää ihmellisiä asioita.
Tuo 4:172-175 ei todellakaan todista, että Jeesus(AS) olisi Allah(SWT). Poista aluksi isot kirjaimet sieltä, mihin ne eivät kuulu.- Tiedoksi
harhaopettaja.
- sinner
Taha:
>>Tuo 4:172-175 ei todellakaan todista, että Jeesus(AS) olisi Allah(SWT). Poista aluksi isot kirjaimet sieltä, mihin ne eivät kuulu.
Eihän Jeesus ole Allah tietenkään.
Olet varmaan historiaa lukenut.
Mutta vähintäänkin tässä kohtaa on Koraanissa ristiriita jos et muuta halua nähdä.
Meni vähän väärin tuo sinun "maseehu" mutta ei se mitään.
Taha:
>>Messias, maseehu, tarkoittaa voideltua ja näitä voideltuja löytyy myös raamatusta kymmeniä; patsaita, sauvoja, henkilöitä jne.
Juutalaiset kirjoittavat englanniksi Moshiach.
Ja heprean kielessä äännetään mā/šĩah.
Tässä audiona jos haluat kuulla: http://bible.crosswalk.com/cgi-bin/lexicon.pl?id=4899h
Jesaja 61
1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista,
2 julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, 3 antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan. Heitä kutsutaan Vanhurskauden tammiksi, Herran tarhaksi, jonka hän itse on istuttanut osoittaakseen kirkkautensa.
Tämänkaltaista voideltua ei ole kuin yksi ja Hän on Yeshua - Taha Islam
sinner kirjoitti:
Taha:
>>Tuo 4:172-175 ei todellakaan todista, että Jeesus(AS) olisi Allah(SWT). Poista aluksi isot kirjaimet sieltä, mihin ne eivät kuulu.
Eihän Jeesus ole Allah tietenkään.
Olet varmaan historiaa lukenut.
Mutta vähintäänkin tässä kohtaa on Koraanissa ristiriita jos et muuta halua nähdä.
Meni vähän väärin tuo sinun "maseehu" mutta ei se mitään.
Taha:
>>Messias, maseehu, tarkoittaa voideltua ja näitä voideltuja löytyy myös raamatusta kymmeniä; patsaita, sauvoja, henkilöitä jne.
Juutalaiset kirjoittavat englanniksi Moshiach.
Ja heprean kielessä äännetään mā/šĩah.
Tässä audiona jos haluat kuulla: http://bible.crosswalk.com/cgi-bin/lexicon.pl?id=4899h
Jesaja 61
1 Herran henki on minun ylläni, sillä hän on voidellut minut. Hän on lähettänyt minut ilmoittamaan köyhille hyvän sanoman, parantamaan ne, joiden mieli on murtunut, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille kahleitten kirpoamista,
2 julistamaan Herran riemuvuotta, päivää, jona Jumalamme antaa palkan. Hän on lähettänyt minut lohduttamaan kaikkia murheellisia, 3 antamaan Siionin sureville kyynelten sijaan ilon öljyä, hiuksille tuhkan sijaan juhlapäähineen, murheisen hengen sijaan ylistyksen viitan. Heitä kutsutaan Vanhurskauden tammiksi, Herran tarhaksi, jonka hän itse on istuttanut osoittaakseen kirkkautensa.
Tämänkaltaista voideltua ei ole kuin yksi ja Hän on Yeshua>Mutta vähintäänkin tässä kohtaa on Koraanissa ristiriita jos et muuta halua nähdä.
Käännös ei tee asiaa riittävän selväksi. "Hän" on isolla, koska se viittaa siihen "Häneen", joka jakaa tuomiot Tuomiopäivänä.
Al-fatiha-suurasta käy ilmi, kuka se on.
Jos otat ayan sieltä ja toisen täältä, ja varsinkin käännöksestä, mutta et ota koko kirjaa huomioon, löydät varmasti ristiriitaisuuksia.
>Meni vähän väärin tuo sinun "maseehu" mutta ei se mitään.
Se on arabiasta translitteroituna "al-maaseehu".
http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/transliteration/004.html
>Tämänkaltaista voideltua...
Muunkaltaisia, mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita. - sinner
Taha Islam kirjoitti:
>Mutta vähintäänkin tässä kohtaa on Koraanissa ristiriita jos et muuta halua nähdä.
Käännös ei tee asiaa riittävän selväksi. "Hän" on isolla, koska se viittaa siihen "Häneen", joka jakaa tuomiot Tuomiopäivänä.
Jos otat ayan sieltä ja toisen täältä, ja varsinkin käännöksestä, mutta et ota koko kirjaa huomioon, löydät varmasti ristiriitaisuuksia.
Muunkaltaisia, mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita.>varsinkin käännöksestä...
Eli suomenkielinen käännös on väärä, eikä sitä kannata lukea ollenkaan?
>Se on arabiasta translitteroituna "al-maaseehu".
Oi anteeksi. Luulin, että tarkoitit hepreaksi.
Siksi vähän ihmettelin.
Nimittäin kun kyseessä oli sanan 'voideltu' esiintyminen Vanhassa Testamentissa.
>mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita.
ei löydy yhtälailla. - Taha Islam
sinner kirjoitti:
>varsinkin käännöksestä...
Eli suomenkielinen käännös on väärä, eikä sitä kannata lukea ollenkaan?
>Se on arabiasta translitteroituna "al-maaseehu".
Oi anteeksi. Luulin, että tarkoitit hepreaksi.
Siksi vähän ihmettelin.
Nimittäin kun kyseessä oli sanan 'voideltu' esiintyminen Vanhassa Testamentissa.
>mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita.
ei löydy yhtälailla.>Eli suomenkielinen käännös on väärä, eikä sitä kannata lukea ollenkaan?
Ei kannata vetää sen perusteella johtopäätöksiä. Itse en lukisi.
>ei löydy yhtälailla.
Mitä eroa on voidellulla ja voidelulla? - EclipsE
Taha Islam kirjoitti:
>Mutta vähintäänkin tässä kohtaa on Koraanissa ristiriita jos et muuta halua nähdä.
Muunkaltaisia, mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita."Muunkaltaisia, mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita."
Eikö se ole jo aikamoinen ero jos toinen on Jumalan voideltu, Messias.
Esim. Kuin sitten että on vertauskuvainnollisesti voideltu ihmisten voitelema hallitsija, kuten esim. kuningas? - EclipsE
Taha Islam kirjoitti:
>Eli suomenkielinen käännös on väärä, eikä sitä kannata lukea ollenkaan?
Ei kannata vetää sen perusteella johtopäätöksiä. Itse en lukisi.
>ei löydy yhtälailla.
Mitä eroa on voidellulla ja voidelulla?">Eli suomenkielinen käännös on väärä, eikä sitä kannata lukea ollenkaan?
Ei kannata vetää sen perusteella johtopäätöksiä. Itse en lukisi."
Eli toisinsanoen et voi olla varma mitä teet oikein, tai väärin, kun sinulla ei kerran ole kokonaista, ja "alkuperäistä" Koraania?
Eli millä perusteella voit sanoa siitä yhtään mitään? - Taha Islam
EclipsE kirjoitti:
"Muunkaltaisia, mutta yhtälailla voideltuja, loytyy useita."
Eikö se ole jo aikamoinen ero jos toinen on Jumalan voideltu, Messias.
Esim. Kuin sitten että on vertauskuvainnollisesti voideltu ihmisten voitelema hallitsija, kuten esim. kuningas?1. Aikak. 16:22: 'Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni'.
Jos yksi on Jumalan voideltu ja muut voidellut ovat aikalailla erilaisia, miksi Jumala käskee olemaan koskematta Hänen voideltu_ihin_sa? Ja miksi mielestäsi voideltu ei ole profeetta, vaan Jumalan Poika?
Keksitkö raamatulle sisältöä sitä mukaa, kun tarvetta ilmenee?
Kuten jo aiemmin sanoin, raamatussa on kymmeniä voideltuja, myös Jumalan sellaisia - etkä sinä voi sille yhtään mitään. - EclipsE
Taha Islam kirjoitti:
1. Aikak. 16:22: 'Älkää koskeko minun voideltuihini, älkää tehkö pahaa minun profeetoilleni'.
Jos yksi on Jumalan voideltu ja muut voidellut ovat aikalailla erilaisia, miksi Jumala käskee olemaan koskematta Hänen voideltu_ihin_sa? Ja miksi mielestäsi voideltu ei ole profeetta, vaan Jumalan Poika?
Keksitkö raamatulle sisältöä sitä mukaa, kun tarvetta ilmenee?
Kuten jo aiemmin sanoin, raamatussa on kymmeniä voideltuja, myös Jumalan sellaisia - etkä sinä voi sille yhtään mitään.tokihan ihminenkin on Jumalankuva, niin eikö voidellut, eli eräällä tavalla "valitut" 'the elects' voisi olla kuvia tuosta yhdestä the elect one:sta?
Olihan esim. Toorankin rituaalit hyvin vertauskuvainnoillisia aina viitan hapsuista, pukemisjärjestykseen.
Kristus on kaikki uskontojen (valittujen ja pakanoiden) kohokohta, ja odotettu ihme.
Kristus, eli voideltu oli myöskin profeetta, mutta ei vain profeetta, niin kuin valheen huora Muhamed sen sanoi.
On olemassa myöskin "pyhiä miehiä" siltikin Jumala on pyhä (pyhin.)
Sinä teet asiat itsellesi vaikeaksi.
Olet kuin koira karjan syöttökaukalossa, et syö, etkä antaisi muidenkaan.
- sinner
16:98. Kun siis luet Koraania, niin etsi Jumalan luota turvaa saatanaa, tuota karkoitettua, vastaan.
Miksi _Koraania lukiessa_ pitää etsiä turvaa Jumalan luota?- Taha Islam
>Miksi _Koraania lukiessa_ pitää etsiä turvaa Jumalan luota?
Siksi, että kun aikoo rukoilla tms., Saatana kuiskuttaa korvaan.
Ei, muuten, pyydetä turvaa "Jumalan luota", vaan "Jumalalta". - Ranya*
Taha Islam kirjoitti:
Ei, muuten, pyydetä turvaa "Jumalan luota", vaan "Jumalalta".>Siksi, että kun aikoo rukoilla tms., Saatana kuikuttaa korvaan.
Minkäslaisia juttuja se Shay-taani kuiskuttelee Tahalle? - ripaska
Taha Islam kirjoitti:
Ei, muuten, pyydetä turvaa "Jumalan luota", vaan "Jumalalta".Ja höpö höpö
- EclipsE
Koraanihan on kokoomateos uskonnollisia tulkintoja, sekä perinteitä arabi-pakanoilta, juutalaisilta ja kristityiltä.
Koraaneja on ollut 4-erilaista, lyhyempiä ja pidempiä.
Tämän hetkinen on tynkä-koraani, jonka on sanottu olevan vieläpä Kalifi-kunnan sensuroima.
On myöskin sanottu että eräs juutalainen (rabbi) olisi laitellut Koraanin täyteen piiloviestejä, joita voi löytää.
Koraani sisältää tarinoita Talmudin, Raamatun, sekä apokryfien pohjalta.
Eli siksi se sisältää varsin ristiriitaista sanomaa.
Esim. Allah puhuu itsestään monikkomuodossa, koraani puhuu kolminaisuutta vastaan.
Ja tuomasi Messias-juttu on ihan mielenkiintoinen lisä.
Kyllä, Kristus on Jumala. Ei ole muuta Jumalaa kuin Elohim YaHVeH.- sinner
EclipsE:
>>On myöskin sanottu että eräs juutalainen (rabbi) olisi laitellut Koraanin täyteen piiloviestejä, joita voi löytää.
16:101. Kun Me vaihdamme jonkun säkeistön toiseen - Jumala tietää parhaiten, mitä Hän ylhäältä lähettää - niin he sanovat: »Sinä olet pelkkä väärentäjä.» Useimmat heistä ovat tietämättömiä.
16:103. Tiedämme perin hyvin, että he vastaavat: »Hänen opettajansa on vain ihminen.» Heidän tarkoittamansa miehen äidinkieli on muukalainen, mutta Koraani on selvää arabiankieltä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle233041Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen
Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A122129Kuka? Riehui valtuuston kokouksessa tänään ?
Onko puolangan puolesta porukkaa. Vaikuttaa siltä. Sairasta.661978Huh, huh! Sofia Belorf ei ole itse pessyt hiuksiaan kolmeen vuoteen
Sofia Belorf elää ökyelämää Dubaissa. Sofian arjessa kulta, raha ja luksus ovat vahvasti läsnä. Luksuselämään tottuneell1001833Toivoisitko Rakas vielä?
Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.761563Ihan pieni näkeminen vaan
👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥391336Sointu Borg tilittää - Ei suostu enää tähän työhön: "Katastrofi"
Sointu Borg on mediapersoona, joka löi itsensä läpi Diili-realityssä. Borg on monipuolinen tekijä: mediapersoona, juonta141282Keskustelua kasteesta
You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti4001265- 1111065
Tulipalo viimeyönä
Olipa ikävä kuulla tämä tulipalo, nyt on jatkuvasti asuinpaloja.Grillikausi alkanut.Grillit pois parvekkeilta ja asuntoj151056