Hei!
Suunnittelen matkaa Phuketiin elo-syyskuulle. Siellä on silloin sadekausi. Kysymykseni kuuluu siellä ao. aikana käyneille, että ovatko sateet kuurosateita ( eli sataa pari tuntia kaatamalla), vai sataako esim pari päivää yhtä jaksoisesti. Käydessäni Barbadoksella sadeaikana, niin siellä ne olivat kuurosateita.
Monsuunisateet thaimaassa
2
1011
Vastaukset
- Phukettiin...
Normaalistikin Phuket on paljon kosteampi paikka kuin esim Bangkok tai Pattaya. Eli kuivana kautena (omat kokemukseni) vettä tulee kuuroina lähes joka toinen tai kolmas päivä. Joskus saattaa olla kuuroton viikkokin.
Yleensä kuivan kauden kuurot ovat sellaisia että aamu saattaa olla kirkas ja aurinkoinen. Noin puolenpäivän aikaan alkaa ukkonen joka kestää pari tuntia ja kastelee paikat. Myös illalla ja yöllä ukkoskuurot ovat tosi äkillisiä. Varsinkin merellä esiintyvät yölliset ukkoskuurot ovat pimeällä kaunista katseltavaa. Jostain syystä ne myös useimmiten pysyvät merellä tulematta rantaan.
Sadekauden aikana véttä sataa suht tasaisesti ja sekaan tulee välillä rajuja ukkoskuuroja. Käytännössa joka päivä sataa ja aurinko on vähintään yhtä outo juttu kuin syksyisessä suomessa. Itse käyn Phuketissa ainoastaan sadekauden jälkeen mutta vettä tulee silloinkin vähintään tarpeeksi.
...Mutta eipä ainakaan tuu vilu !!! - pekkapouta1
emmä tiiä onko siel jotain vitun sateita saatana emmä oo mikää vitun pekka pouta! SAATANA!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437