Roskaposti

mitä se on...

on vuosia ollut netti yhteys niin myös sähköposti, eikä minulle mitään roskapostia tule.
Miten muutamille sitä sitten tulee ja ovat vaikeuksissa niiden kanssa, voihan koneelle laittaa eston roskapostille.

9

574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei se ihan NOIN yksinkertaista ole!!!

      • yhtään ei ole

        roskapostia tullu,miten sitä tulee en mä vain tiedä.


      • levittelevät
        yhtään ei ole kirjoitti:

        roskapostia tullu,miten sitä tulee en mä vain tiedä.

        sähköpostiosoitteitaan liian hanakasti.
        Ei tule minullekaan ainuttakaan roskapostia.


      • sanoo_suttura*
        yhtään ei ole kirjoitti:

        roskapostia tullu,miten sitä tulee en mä vain tiedä.

        Eikö yhtään?

        Riippuu tietysti siitäkin, mitä itse pitää roskapostina.
        :) :)


      • postia sellaista
        sanoo_suttura* kirjoitti:

        Eikö yhtään?

        Riippuu tietysti siitäkin, mitä itse pitää roskapostina.
        :) :)

        jota en ole pyytänyt tai odottanut, eikä myöskään koneessani koskaan ole mitään viruksia ollu.
        Poikani on IT-asiantuntija ja käydessään käyttää tätä konetta ja on itsekkin todennut tämän virusvapaaksi ja että ei ole mitään roskapostia, en tiedä vaín miten joillakin suojattu kone kun niillä kaikenlaiset virukset ym, hankaluudet on.


      • vaaka-49
        postia sellaista kirjoitti:

        jota en ole pyytänyt tai odottanut, eikä myöskään koneessani koskaan ole mitään viruksia ollu.
        Poikani on IT-asiantuntija ja käydessään käyttää tätä konetta ja on itsekkin todennut tämän virusvapaaksi ja että ei ole mitään roskapostia, en tiedä vaín miten joillakin suojattu kone kun niillä kaikenlaiset virukset ym, hankaluudet on.

        on joku roskakin läpi päässyt.
        Virustunniste toimii aika hyvin.
        Aikasemmasta sähköp.osoitteesta mieheni tilaili jotain netin kautta ja sen ansiosta roskapostiakin alkoi tulla.
        Nyt ei ole enää mitään tilaitu ja aika hyvin selvitty.
        Mulla on avattuna, sellainen sähköp.osoite jonka olen antanut sellaisille keskustelupalstalla, jotka ovat halunneet kahden kesken asioita suomia ja siihen mulle on tullut jo monta, yksi pääsi läpikin,
        sellaisia Britanniasta, jossa olen voittanut älyttömiä summia, muka jossain sähköp.osoitteen perusteella tehdyssä lottoarvonnassa.
        Meni nämä huijarit aika pitkälle, kun oikein vastasivat puhelimeenkin ja vakuuttelivat kovasti, että olen voittanut miljoona puntaa, vai oliko peräti enemmän.
        Se oli näistä yrittäjistä aidoimman näkönen. Oli hienot virallisen näköset lomakkeet.
        Yhteyshenkilöt osoitteineen ja joku keksitty pankin nimi.
        Vasta pitkän jallituksen jälkeen pyysivät rahaa, että kuluihin, että voivat maksaa mun voitot.
        Sanoin vaan, että haluan ne rahat, että jos kerran olen voittanut, niin antaa tulla vaan. Maksan sitten, kun näen.
        Silti vielä jaksoivat jallittaa.
        Sen jälkeen olen vastaavissa arvonnoissa voittanut niin paljon puntia, ettei koko loppuelämän aikana niitä ehtis käyttää.
        Ne loput tarjoukset on kyllä menneet suoraan roskapostiin.


      • kysyvä ==?
        vaaka-49 kirjoitti:

        on joku roskakin läpi päässyt.
        Virustunniste toimii aika hyvin.
        Aikasemmasta sähköp.osoitteesta mieheni tilaili jotain netin kautta ja sen ansiosta roskapostiakin alkoi tulla.
        Nyt ei ole enää mitään tilaitu ja aika hyvin selvitty.
        Mulla on avattuna, sellainen sähköp.osoite jonka olen antanut sellaisille keskustelupalstalla, jotka ovat halunneet kahden kesken asioita suomia ja siihen mulle on tullut jo monta, yksi pääsi läpikin,
        sellaisia Britanniasta, jossa olen voittanut älyttömiä summia, muka jossain sähköp.osoitteen perusteella tehdyssä lottoarvonnassa.
        Meni nämä huijarit aika pitkälle, kun oikein vastasivat puhelimeenkin ja vakuuttelivat kovasti, että olen voittanut miljoona puntaa, vai oliko peräti enemmän.
        Se oli näistä yrittäjistä aidoimman näkönen. Oli hienot virallisen näköset lomakkeet.
        Yhteyshenkilöt osoitteineen ja joku keksitty pankin nimi.
        Vasta pitkän jallituksen jälkeen pyysivät rahaa, että kuluihin, että voivat maksaa mun voitot.
        Sanoin vaan, että haluan ne rahat, että jos kerran olen voittanut, niin antaa tulla vaan. Maksan sitten, kun näen.
        Silti vielä jaksoivat jallittaa.
        Sen jälkeen olen vastaavissa arvonnoissa voittanut niin paljon puntia, ettei koko loppuelämän aikana niitä ehtis käyttää.
        Ne loput tarjoukset on kyllä menneet suoraan roskapostiin.

        Hei

        Ilmeisesti olen törmännyt samaan, olisiko sinun mahdollista laittaa lähettäjän sähköposti osoitetta ja vaikka myös itse veistiä.

        saitko jonkin varmistenumero sarjan, jolla voit voittoa kysellä?


    • Jos tekee töitä niin, että on pakko välillä vähän "raottaa ovea", jotta asiat saa hoidetuksi, riskit lisääntyvät samalla. Samoin, jos oma sähköpostiosoite on syystä tai toisesta nähtävissä jossain internetissä.
      Jos tietokoneella tekee muutakin kuin hoitaa sähköpostia, pankkiasioita ja käy Suomi24- ja muilla turvallisilla suomalaisilla sivuilla, silloin voi pitää korkean suojaustason, ei todennäköisesti mitään pelättyä pääse koneelle tai postiin.

      Sähköpostiosoitetta ei pitäisi laittaa ihan oikeassa muodossaan mihinkään julkisesti näkyville sivuille. (Harmiksekseni huomasin kerran, että ihan ammatti-ihminen oli laittanut yhdelle julkiselle sivustolle tiedotteen yhteyteen omani. Vaadin sen heti poistettavaksi, kun huomasin.)

      Olen kuullut, että yksi hyvä "roskapostin tilauskonsti", olisi ahkera vieraileminen erilaisilla seksisivuilla. En tiedä pitääkö asia paikkansa.;))

      Yhteen omaan postiini tulee jatkuvasti ulkomailta erilaisia tosi ovelia viestejä, jotka on tehty ikäänkuin yksityishenkilön osoitteesta ja otsikotkin näyttävät asiallisilta, joskus vastaukselta aikaisempaan viestiini. Vaikken edes avaisi niitä, samoista lähteistä tulee aina uusia. Kun lähettää itse postia jonnekin sellaiseen paikkaan, josta lähetetään mainospostia, saattaa helposti joutua useammallekin jakelulistalle. Mikään roskapostin torjuntaohjelma ei pysty kaikkia viestejä tunnistamaan.

      Jos joku käyttää Hotmail'ia voi olla hyvä tietää, että monet roskapostiohjelmat siirtävät Hotmail-osoitteesta lähetetyt viestit roskapostiksi epäilemiensä joukkoon poistettavaksi.

      Ongelma on todellinen ja monissa yrityksissä kamppaillaan asian parissa, koska siinä kuluu ihmisiltä paljon työaikaakin hukkaan. Avoimessa maailmanlaajuisessa markkinataloudessa voi aina odottaa myös vähemmän mukavia yllätyksiä.

      Jos haluaa elää turvassa, eikä avaa oveaan kenellekään, silloin ystävätkään eivät pääse sisälle. ;))

      • latelee viisauden sanoja. It-asiantuntija läheisenä omaisena ei paljon asiassa auta, jos oleilee tietsikalla paljon ja latailee ohjelmia tai justiinsa tilaa lehtiä tai tavaraa. Silloin on sähköpostiosoite ilmoitettava ja vaarana roskapostit.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe