Humalassa sekoilu

Loukattu

Kertokaapa kokemuksia. Kuinka paljon toista ihmistä voi/saa henkisesti satuttaa humalassa parisuhteessa ja kuinka paljon toisen osapuolen tulee hyväksyä tuollaista käytöstä? Minkälainen ihminen kuittaa tekonsa aina sillä, että on ollut humalassa, eikä osaa kantaa vastuuta sanomisistaan tai tekemisistään? Voiko parisuhde olla vahvoilla pohjilla, jos humalassa tulee aina riitoja ja erimielisyyksiä. Nimim. huolestunut tulevaisuudesta.

7

6807

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulta........

      Minun parisuhteessani oli ihan normaalia(?) alkoholin käyttöä, pari-kolme kertaa kuussa illanviettoja enemmän tai vähemmän kosteissa merkeissä ja yhdessä vaiheessa huomattiin, että viimeisen noin puolen vuoden aikana meille räjähti todella isoja riitoja kännissä (siis molemmat kännissä) kun toinen loukkaantui toisen käyttäytymisestä/sanoista ja riidoissa vedettiin mukaan erittäin ikäviä asioita menneisyydestä tai jostain muusta, jollaista ei ikinä olisi selvinpäin sanonut. Minä nyt en kerro kumpi meistä enemmän toilaili mutta kamalaa touhua se oli. Pettämisiä ei onneksi ollut.

      Me puhuimme asiat halki ja pidimme pitkän tauon kännämisestä. Parisuhde parani huomattavasti ja huomasi kuinka paljon toista loukkasikaan kännissä. Minun mielestäni alkoholin käytön huomattava vähentäminen parantaa parisuhdetta. Muutenkin on jotenkin niin tyhmää roikkua jatkuvasti baareissa kun kuitenkin on parisuhde, jota pitäisi vaalia. Kumppaniaan
      itsestäänselvyytenä pitäminen tuo minun kokemusten mukaan suhteeseen isoja ongelmia.

      Jos alkoholin käyttö pahentaa parisuhteen tilaa ja sen todellakin tiedostaa, eikä kumminkaan pysty/suostu edes yrittämään jättämään/vähentämään radikaalisti alkoholin käyttöään, voi suhde valitettavasti olla heikoilla pohjilla.

      Nämä olivat minun mielipiteitäni, ja toivon, että saat vastauksia, jotka auttavat sinua tilanteessasi jos tämä ei auta.

      P.S On totta, että juovuksissa mokailua ei voi aina kuitata sillä että "mopo karkasi käsistä" mutta kyllä se on osasyynä idioottimaisiin käytöksiin. Jokaisella alkoholi vaikuttaa eri tavoin, kuten estojen poistoon. Siksi monet esimerkiksi näyttelevät vaikkapa persettään juovuksissa kadulla, mitä eivät todellakaan selvinpäin tekisi. Eikä kukaan varmaan kusisi porttikonkiin selvinpäin kaupungilla keskellä kirkasta päivää. Eli siinä on kuitenkin jotain perää, jos puolustelee jotain käyttäytymistään kännissä olemisella. Mutta esimerkiksi hakkaamista ei oikein voi kännipiikkiin pistää sillä kai se jotain kertoo perimmäisestä luonteesta jos kuitenkin kykenee väkivaltaan.

      • täälläkin

        meillä sama tilanne. mieheni flirttailee kännissä ja haukkuu mua. kaikki on sitten aina minun vika. näin tapahtuu vaikka siis itse olisin selvinpäin... yritin jättää hänet hänen liiallisen juomisen takia mutta hän sai puhuttua minut jäämään ja yrittämään vielä kerran. noin kaksi kuukautta meni ihan okei mut nyt on taas kaikki paska tullut takaisin. selvinpäin erittäin ihana ja luotettava ihminen mut kännissä täysin eri persoona. kännin piikkiin voi laittaa asioita mut henkilön itsensä pitää tajuta vähentää tai lopettaa alkoholin käyttö jos siitä aiheutuu jatkuvaa mielipahaa toiselle. eihän kukaan kuitenkaan halua rakastaan jatkuvasti tieten tahtoen loukata.alkoholi siis muuttaa persoonaa mutta jos muutos tapahtuu pahempaan suuntaan niin henkilön itsensä täytyy se ymmärtää ja sille asialle ei voi kukaan muu mitään muu kuin henkilö itse.mulla siis kysymyksessä alkoholisti mies ja alkoholistia ei voi parantaa jos hän ei itse sitä halua. toivon että sun tapauksessa ei kuitenkaan ole kysymys alkoholismista. nyt kunnon keskustelu kehiin ja kerro suoraan miltä susta tuntuu!!! tsemppiä!!!


      • raitistunut
        täälläkin kirjoitti:

        meillä sama tilanne. mieheni flirttailee kännissä ja haukkuu mua. kaikki on sitten aina minun vika. näin tapahtuu vaikka siis itse olisin selvinpäin... yritin jättää hänet hänen liiallisen juomisen takia mutta hän sai puhuttua minut jäämään ja yrittämään vielä kerran. noin kaksi kuukautta meni ihan okei mut nyt on taas kaikki paska tullut takaisin. selvinpäin erittäin ihana ja luotettava ihminen mut kännissä täysin eri persoona. kännin piikkiin voi laittaa asioita mut henkilön itsensä pitää tajuta vähentää tai lopettaa alkoholin käyttö jos siitä aiheutuu jatkuvaa mielipahaa toiselle. eihän kukaan kuitenkaan halua rakastaan jatkuvasti tieten tahtoen loukata.alkoholi siis muuttaa persoonaa mutta jos muutos tapahtuu pahempaan suuntaan niin henkilön itsensä täytyy se ymmärtää ja sille asialle ei voi kukaan muu mitään muu kuin henkilö itse.mulla siis kysymyksessä alkoholisti mies ja alkoholistia ei voi parantaa jos hän ei itse sitä halua. toivon että sun tapauksessa ei kuitenkaan ole kysymys alkoholismista. nyt kunnon keskustelu kehiin ja kerro suoraan miltä susta tuntuu!!! tsemppiä!!!

        Täällä on yksi humalassa mokaillut:) Nyt olen päättänyt yrittää elää ilman viinaa. En muutenkaan juo usein, kännättyä tulee noin neljä kertaa vuodessa. Olen kahden pienen lapsen äiti ja vaimo. Juomiseni hoidan aina muualla kuin lasten nähden. Morkkis on kauheinta mitä tiedän. Pettämiseen asti en ole mennyt, mutta olen loukannut puolisoani erittäin pahasti humalassa, josta en itse muista mitään. Muisti on viimeksi mennyt kymmenen vuotta sitten ja nyt on totaalinen musta aukko illan loppuaikojen osalta. Tunne on kauhea, haluaisin muistaa ja sitä kautta ymmärtää miksi olen käyttäytynyt kuin sika.

        Uskon, että viinan juomisen lopettaminen antaa mahdollisuuden rakentaa uutta luottamusta liittooni. Jos puolisoni voi luottaa siihen, etten juo, hänen ei tarvitse pelätä myöskään kännikäytöstäni. Itse en koe jääväni paljosta paitsi, vaikken ryyppäisikään, krapula on hukkaan heitettyä aikaa.

        Olen kasvanut melko kosteissa ympyröissä lapsuuteni. Juhliminen ja rankka ryyppäys ovat olleet normaaleja asioita. Olen aikuisiällä tehnyt paljon töitä sen eteen, että tiedostaisin vanhempieni ja sisarusteni alkoholismia, he siis juovat määrällisesti paljon enemmän kuin minä ja vieläpä putkiluontoisesti. Olen pitänyt itseäni ongelman yläpuolella. Kunnes tajusin, että käyttäydyn kännissä juuri niin kuin muutkin perheenjäseneni. "omistan koko Euroopan, olen kaunein ja mahtavin, hauskin ja ihanin...kaikki haluaa mut. Olen suuna päänä, haluan huomiota, olen sika. Täysin vastakohta kuin selvinpäin. Joskus mietin, olenko sittenkin humalassa se mitä haluaisin, mutten selvin päin uskalla. Normaalisti olen kiltti, liiankin. Kuuntelen ja ymmärrän, laitan muiden halut ja toiveet etusijalle.

        Toivon itseni ja puolisoni ja lasteni puolesta, että päätökseni olla ryyppäämättä pitää. En päätä, että ei ikinä enää viinaa. Vaan otan päivän kerrallaan ja ajattelen korkeintaan puolen vuoden päähän. Viina on viisasten juoma, ja mulla on vielä paljon opittavaa ennen kuin voin sitä käyttää, jos ikinä.


    • minäkin loukattuNa

      Ex mieheni otti alkoholia joka viikonloppu ja välillä arkenakin , varsinkin lomilla reippaanlaisesti, sain todella usein kuulla kaikkea ikävää itsestäni ja lapsestani...ystävistäni. Hänessähän ei kokskaan ole mitään vikaa ollut,. mies ei kestänyt mitään kritiikkiä itsestään, aina muista kyllä sanoi todella pahasti.. ikävä asia tässä on että mies on aivan ihana selvinpäin ---> lopulta alkohoili sai aikaan myös sen että itsekontrolli meni totaallisesti , hän petti minua :( Näin tämän itse , sain heidät kiinni itseteosta. Enempää ei voi loulata läheistään en ymmärrä vieläkään miksi.
      Anteeksipyyntöä ei kuulunut ole vaikka siitä on aikaa jo lähes puolivuotta, yhteistä elämää samankaton alla meillä oli 5v:tta.
      Anteeksi hänen tekonsa olen antanut , sillä kaipaan häntä edelleen mutta ystävänä, en usko että minäkään olin helppo ihminen yhdesä elomme aikana, olin niin väsynyt ja loukkaantunut hänen käytöksestään.
      Nyt uskon ja luotan että tällä kaikella oli kuitenkin tarkoitus, nyt minulla on uusi miesystävä jonka kanssa koen olevani onnellinen.
      Älä anna hänen pilata elämääsi, herättele häntä keskustelemalla ja kertomalla miten koet / tunnet hänen sanansa ja tekonsa... ja jos ei paranna tapojaan . viisainta varmaan olisi ottaa ero, ennekuin menetät oman itseluottamuksesi ja elämänilosi. Voimia sinulle!

    • 11+14

      Että se alkoholi yleensä vahvistaa vain jotain luonteenpiirteitä, eli ei ole niin että olisis vain eri persoona kännissä vaan se koko ajatusmaailma on jo valmiiksi olemassa, mikä sitten jurrissa tulee esille. Ette te kultakimpaleiden kanssa seukkaa jos alkoholi aiheuttaa noin suurta mielipahaa. Jos nyt miettii esim miten itse käyttäytyy kännissä, niin tuleeko haukuttua ystävät ynnä muut tärkeät ihmiset?

    • Anonyymi

      Itse murha ihminen kännissä

    • Anonyymi

      Ei yhtään tarvitse sietää. Pistä juoppo pihalle. En jäis kattoo tuollaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3913
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      92
      2039
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1401
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1311
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      306
      1241
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe