Kadonnut

Neontetra

Voi, himputti. Akvaariossamme on 1 miekkapyrstö (naaras), 2 nuoli-imumonnia, 2 täplämonnista sekä 11 neontetraa, joista 1 neontetra on kadonnut.
Eilen osittaisen vedenvaihdon yhteydessä ei ilmennyt mitään outoa. Minne lie kala kadonnut ?

7

439

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Curlie

      Meiltä on kadonnu muutama kerritetra, 2 sitruunatetraa ja yks LEHTIKALA!!! Enpä oo kauheesti päätäni vaivannu asialla, tetrat on varmaan päätyny lehtikalojen ruokalistalle, ja lehtikala on ehkä kuollut omia aikojaan ja maatunut jonkin kasvin juurelle kenenkään huomaamatta. Akvaariossamme oli tuolloin aika paljon kasveja, joten vedenvaihdon yhteydessäkään ei pysty joka sopukkaa tutkimaan...

      • totoro

        ...kalat voivat jäädä suodattimen sisään jumiin..Meidän luokan akvaariossa kaikki pienet lehtikset jäivät suodattimen väliin tai sisään..


      • Hessu

        Juuh ja mulla katos kardinaalitetra, mutta katoamisen huomasin vasta ulkosuodatinta putsatessani, oli hypännyt lattialle suodattimen taa ja kuivunut.. värit oli säilynyt aika hyvin thou..

        Hyppää kardinaalitetrakin 5 cm.. näköjään..


      • Kalat
        totoro kirjoitti:

        ...kalat voivat jäädä suodattimen sisään jumiin..Meidän luokan akvaariossa kaikki pienet lehtikset jäivät suodattimen väliin tai sisään..

        ...lehtis onnistuu ujuttamaan itsensä suodattimen sisään? Aikamoinen akrobaatti... :-D


    • xxx

      Kala on luultavasti kuollut ja muut ovat sen raadon kalunneet.

      Altaassasi on muuten sekaisin kovan ja pehmeän veden kaloja ja täplämonniset ja nuolimonnit (ei nuoli-imumonni) vailla kunnollista parvea eli kaikki eivät voi hyvin, siitä mahdollinen seuraus ovat kuolemantapaukset.

    • bettaristic

      Sattuukohan taloudesta löytymään niitä nelijalkaisia ystäviämme? Kissoille ja koirille maittaa varsin hyvin akvaariosta ulos pompanneet eväkkäät. Lisää hyviä katoamistemppupaikkoja ovat suodattimen tausta, imukupin alla (marmoriravun poikanen oli jollain ilveellä päässyt sinne), akvaarion takana, pistorasiassa, maton alla, villamaton sisällä, jalustahyllyn sokkelissa, jalkalistan päällä, patterin takana, akvaarion somisteiden alla, suodattimen sisällä, loisteputken päällä tai sitten tavallisimmen akvaariotovereidensa mahassa.

    • voi voi...

      ...miten voi kadota niin iso ja värillinen kala ku miekkapyrstö??

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe