kertokaa mielipiteitä

rupiikki

kuinka kauan merkkiliikkeessä saa kestää vian etsintä 03 lagunasta,tällä hetkellä sitä on etsitty 15 h ja lasku on 1200 e eikä vikaa oo vielä löydetty.

23

2755

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rellunpippana

      jospa siinä ei oo mitään vikaa. Miksi sitä etsitään?

    • lagunistimake

      oireita autossasi on?

      • rupiikki

        se hyytyi kesken ajon,ei reagoinut kaasuun lainkaan,nyt sil kuulemma pystyy ajaa mut tyhjäkäynti putoaa 600 kierrokseen eli ei pelaa.mut pitäishän merkkiliikkeen ammattimiesten löytää vika 15 tunnissa mitä siihen on nyt käytetty.täänäänkin joutui pitää rokulipäivän kun ei oo autoa ja vuokraaminen on aika kallista.


      • rellunpipana
        rupiikki kirjoitti:

        se hyytyi kesken ajon,ei reagoinut kaasuun lainkaan,nyt sil kuulemma pystyy ajaa mut tyhjäkäynti putoaa 600 kierrokseen eli ei pelaa.mut pitäishän merkkiliikkeen ammattimiesten löytää vika 15 tunnissa mitä siihen on nyt käytetty.täänäänkin joutui pitää rokulipäivän kun ei oo autoa ja vuokraaminen on aika kallista.

        kai tuommoinen vika tunnissa parissa löytyy...


      • TietäjäXxX
        rellunpipana kirjoitti:

        kai tuommoinen vika tunnissa parissa löytyy...

        Kylläpä ihmiset on tietämättömiä. Pitäkää se turpanne kiinni kun ette mitään tajua näköjään nykyaikaisen auton moottorinohjaus tekniikasta tai ylipäätään näköjään vianetsinnästä tai autoista mitään.
        Saatana että vituttaa lukee tämmöstä paskaa kun täällä netti asiantuntijat jakelee tietojansa... voi elämän kevät. Morjes!


    • Relluman

      Kyllä merkkiliikkeellä pitäisi sen verran olla selkärankaa että myöntävät ettei löydy pätevää miestä talosta vian etsimiseen ja ottavat vastuulleen pääosan kuluneista tunneista.

      Kysäise paikalliselta kuluttaja-asiamieheltä paljonko on kohtuullinen aika vian etsimiseen. Jos kerran pätevää asentajaa ei löydy, ei asiakkaan tehtävä ole maksaa siitä että harjoitellaan. Pidä puolesi äläkä usko turhia höpinöitä, ammattiselittelijöitä merkkiliikkeessä kyllä löytyy. Tyhjän saa pyytämättäkin.

      Mitähän tuona 15 tunnin aikana on oikeasti tehty, ei voi kuin hämmästellä.

      • rupiikki

        kuluttaja-asiamiehelle ja se oli sitä mieltä että 2-3 tuntii ois kohtuullinen aika vian määrittämiseen mut katotaan mitä se loppulasku sitten näyttää.en kyllä meinaa maksaa sitä 1200 pään raapimisesta,tänäänkään sitä ei vielä löydetty kun soitin,ruotsista sanoivat et kaasuläpän kotelo vois olla et kokeillaan sitäkin vielä,viime viikol ne kokeili lambda-anturii ei ollu siinä vika mutta sanoivat tänään että kun autolla on ajettu 160000 niin se oli aika tiukassa että saattoi mennä rikki siinä irroituksessa,meinaavat vissi mulle maksattaa sen mut ei onnistu,tekivät virheen kun menivät puhumaan siitä.nyt otan yhteyttä maahantuojaan,katotaan mitä sanovat


      • mielestä

        asia pitäisi kyllä olla niin, että kun auto viedään korjaamolle jonkun vian takia, niin korjaamolla pitää olla sen verran osaavaa väkeä että vika löydetään ja tulee kuntoon kerrasta ja kohtuuajassa. Tämä nykytouhu on täysin perseestä, että kun auto viedään korjaamolle, niin se korjataan arvaamalla. Sit viedään se sinne toisen kerran saman vian takia ja laskutetaan lisää. Sit vielä kolmannen kerran ja lisää laskua... jatkuu.. jatkuu.. Mulla jos käy kerrankin niin oman auton kanssa, niin varmasti neuvottelen kuluttaja-asiamiehen kanssa ja menen vaikka käräjille. Minusta on helvetin väärin että epäpätevien autonasentajien osaamattomuus maksatetaan asiakkailla.


    • rellunpippana

      mikä liike kyseessä? Kerro kun saat auton sieltä, miten laskun kanssa kävi, niin tiedetään varoa ko paikkaa.

      • rupiikki

        joo,mie ilmoittelen sitten kun saan auton ja laskun sieltä,alkaa vaa epäilyttää että menee käräjille kun mie olen valmis maksamaan pään raapimisesta max 5 h oikea korjaus mut liike on varmaan eri mieltä.


    • t urbo

      AUTOSALVAN KOTKAN TOIMIPISTEESSÄ HE TEKEVÄT ENEMMN VAHINKOA ELI KIIKUTA AUTO SINNE NIIN VARMMASTI TULEE RIKKINÄISEMPÄNÄ TAKAISIN. AINAKIN OMASTA KOKEMUKSESTA JA KAIKKI MAKSAA HUNAJAA. HELSINGISSÄ ON JOKU RANSKALAISIIN ERIKOISTUNUT KORJAAMO JOKA TEKEE JA PANEUTUU KUULEMMA HYVIN RANSKALAISIIN AJONEUVOIHIN

      • rupiikki

        antaa kouvolan heppujen rassata viel sitä niin joutuvatpahan sitten myöntämään että ammattitaito ei riitä.autosalvan sivulla muuten lukee että osaavaa ja koulutettua henkilökuntaa tai jotain sellaista,pitäisköhän niiden vähän muuttaa sitä tekstiä.tää alkaa olla jo enemmän vitsi kuin harmi vaikka minähän sen maksan.


    • rupiikki

      kokeillaan viimeistä vaihtoehtoa eli moottorin ohjausyksikkö maksaa 850 jolla ei tee mitään yhden kokeilun jälkeen ja kestää viikon tulla ranskasta.jos ei auta niin multa saa ainakin hyvän lagunan korin edullisesti.

    • rupiikki

      justiin että soitin tänään renault maahantuojalle että voisko sieltä tulla mitenkään vastaan kun eihän ohjausyksikkö oo mikään kuluva osa nii vastaus oli ei,takuu on loppu.kysyin sitten että onko näin että rellun käyttöikä on 5 vuotta tai 160000 km sen enempää sen ei pitäiskä kestää, niin melkein löi luurin korvaan.

    • ei hintakattoa

      Jos erääseen nimeltä mainitsemattomaan merkkihuoltoon viet rellun tai volvon jossa on oikeasti jotain vikaa mutta ei mitään niin ilmeistä että kolmivuotiaskin sen tajuaa (pyörä irronnut) ei ole mitään syytä olettaa että vikaa saadaan ikinä korjattua.

      Sen sijaan asiakkaan laskuun vaihdetaan aivan summamutikassa jotain tonnin hintaista joka yrityksellä kuten sinulla noita moottorin ohjausyksiköitä vaikka olisit valittanut vian liittyvän kiinni jämähtäneeseen takarenkaaseen. Yleensä vaihdon yhteydessä rikotaan vielä jotain alunperin ehjää mutta asiakashan sen maksaa.

      Automaattinen vastaus on muuten tuo "takuu on umpeutunut" vaikka sillä liike ei voi välttää 100% korvausvastuutaan itse rikkomistaan tai turhaan vaihtamistaan osista eikä myöskään myyjän virhevastuuta tuotteesta jonka ei kuulu hajota muutaman vuoden jälkeen.

      Valitettavasti nykyinen rellu jää viimeiseksi kerraksi kun tuon liikkeen saranoita kulutan vaikka itse autoon olenkin ollut ihan tyytyväinen. Odotin saavani ominaisuuksiltaan hintaluokassaan mainon auton jonka kanssa voi odottaa jotain pikkukiusaa ja näin kävikin.

      Kolmen vuoden aikana jouduin tekemään yhden ylimääräisen käynnin huoltoon mutta silloinkin todennäköisesti rikottiin eräs korjattuun läheisesti liittyvä osa jonka pitäisi kestää auton ikä mutta joka hajosi kaksi päivää ja 30km ensimmäisen korjauksen jälkeen. Ja taas asiakas maksoi.

    • rupiikki

      nyt tuli rellu kuntoon,se oli sen moottorin ohjausyksikkö.lasku oli 2025 euro,kiitos nam.vaikka autosalpa on perseestä niin täytyy antaa asentajalle sen verran pisteitä että kertoi mulle mitä muita vikoja oli löytänyt samalla kun tutkii eli oikea alapallonivel ja vasen etu laakeri on sökö.no korjataan ne niin katotaan mitä huominen eteen tuo.

      • rellunpippana

        Paljonko maksoi se osa? Entä työt?


      • rupiikki
        rellunpippana kirjoitti:

        Paljonko maksoi se osa? Entä työt?

        eli työt oli 1200 ja osa 850,asken kävin hakes alapallonivelen ja etu pyörän laakerit ne ei onneks ollu kun 90


      • Merkkikorjaamon mekaanikko.
        rupiikki kirjoitti:

        eli työt oli 1200 ja osa 850,asken kävin hakes alapallonivelen ja etu pyörän laakerit ne ei onneks ollu kun 90

        Joo tämä onkin mielenkiintoinen tarina.Nuo ohjainlaitteen viathan onkin TODELLA helppoja todeta....mitenkähän tämä juttu olisi mennyt,jos auto olisi ensin viety jollekkin yleiskorjaamolle?? No,siellä olisi todettu sama,että ei vikakoodeja.Sen jälkeen olisi pesty kädet koko jutusta,ja käsketty viemään merkkikorjaamolle.Kun vikamahdollisuuksia on enemmän kuin yksi.Oireethan viittaa suoraan kaasuläppäkoteloon,mutta koodeja ei ole minkäänlaisia jotta edes jäljille pääsisi(näin käsitin saman kirjoittajan tuosta toisesta ketjusta,että ei ollut vikakoodeja).Vaihtoehtoinahan on:tuo kaasuläppäkotelo,moottorin johtosarja liittimineen,sähköinen kaasupoljin,softavika,ja viimeisenä-moottorinohjainlaite.Tämä nykyinen korjaamomeininkihän on turhan usein sellaista,että vähänkin hankalammassa tilanteessa ohjataan suoraan merkkikorjaamolle.Tavalliset pajat kuorii hommissa ns.kermat päältä,tehden huollot,hihnojen vaihdot yms.normaalit,rahaa tuovat korjaustoimenpiteet.Merkkihuollolle jää ne hankalimmat/ v..tumaisimmat tapaukset,joista muut pesee heti kätensä.Ja kuinkas käy?? Merkkikorjaamo saa jälleen kerran haukut. Jos hommat ei menekkään putkeen,niin netistähän sitä saa tavailla,että ei ne osaa merkkikorjaamolla yhtään mitään.Muuta kuin laskuttaa.Ja arvailla.Mun henkilökohtainen visio on se,että näiden nykyautojen kanssa tulee käymään vielä niin,että merkkihuolto tulee olemaan täysin maahantuojan/tehtaan rahoittamaa touhua.Koska miksi mikään korjaamo haalisi minkään merkin edustusta,kun sen seurauksena saa vain p...skaa palautetta niskaansa,raskaan organisaation,ja monesti melkein nollatuloksen liiketoiminnan. Ja kaupan päälle joutuu tonkimaan kaikki ne hommat,joita kukaan muu ei halua.Kaikki ei ole aina niin helppoa.Vaikka olis kuinka halli täynnä erikoistyökaluja ja korjaamokäsikirjoja.Miettikääpä sitä...


      • rupiikki
        Merkkikorjaamon mekaanikko. kirjoitti:

        Joo tämä onkin mielenkiintoinen tarina.Nuo ohjainlaitteen viathan onkin TODELLA helppoja todeta....mitenkähän tämä juttu olisi mennyt,jos auto olisi ensin viety jollekkin yleiskorjaamolle?? No,siellä olisi todettu sama,että ei vikakoodeja.Sen jälkeen olisi pesty kädet koko jutusta,ja käsketty viemään merkkikorjaamolle.Kun vikamahdollisuuksia on enemmän kuin yksi.Oireethan viittaa suoraan kaasuläppäkoteloon,mutta koodeja ei ole minkäänlaisia jotta edes jäljille pääsisi(näin käsitin saman kirjoittajan tuosta toisesta ketjusta,että ei ollut vikakoodeja).Vaihtoehtoinahan on:tuo kaasuläppäkotelo,moottorin johtosarja liittimineen,sähköinen kaasupoljin,softavika,ja viimeisenä-moottorinohjainlaite.Tämä nykyinen korjaamomeininkihän on turhan usein sellaista,että vähänkin hankalammassa tilanteessa ohjataan suoraan merkkikorjaamolle.Tavalliset pajat kuorii hommissa ns.kermat päältä,tehden huollot,hihnojen vaihdot yms.normaalit,rahaa tuovat korjaustoimenpiteet.Merkkihuollolle jää ne hankalimmat/ v..tumaisimmat tapaukset,joista muut pesee heti kätensä.Ja kuinkas käy?? Merkkikorjaamo saa jälleen kerran haukut. Jos hommat ei menekkään putkeen,niin netistähän sitä saa tavailla,että ei ne osaa merkkikorjaamolla yhtään mitään.Muuta kuin laskuttaa.Ja arvailla.Mun henkilökohtainen visio on se,että näiden nykyautojen kanssa tulee käymään vielä niin,että merkkihuolto tulee olemaan täysin maahantuojan/tehtaan rahoittamaa touhua.Koska miksi mikään korjaamo haalisi minkään merkin edustusta,kun sen seurauksena saa vain p...skaa palautetta niskaansa,raskaan organisaation,ja monesti melkein nollatuloksen liiketoiminnan. Ja kaupan päälle joutuu tonkimaan kaikki ne hommat,joita kukaan muu ei halua.Kaikki ei ole aina niin helppoa.Vaikka olis kuinka halli täynnä erikoistyökaluja ja korjaamokäsikirjoja.Miettikääpä sitä...

        muuten kyl oikeassa että yleiskorjaamolta ohjataan merkkiliikkeeseen kun ei löydetä vikaa mutta yleiskorjaamon ja merkkiliikkeen välillä on sellainen ero maksajan kannalta että yleiskorjaamo ottaa 45 e ja merkkiliike 79 e.mut eihän sinne merkkiliikkeeseen oo pakko viedä enkä kyllä enää viekka.maksoi muuten alapallon ja pyörän laakerin vaihto yleiskorjaamolla 50 e,oisko merkkiliike ottanut sen 300-400.se siinä on ero.


      • rellunpippana
        rupiikki kirjoitti:

        muuten kyl oikeassa että yleiskorjaamolta ohjataan merkkiliikkeeseen kun ei löydetä vikaa mutta yleiskorjaamon ja merkkiliikkeen välillä on sellainen ero maksajan kannalta että yleiskorjaamo ottaa 45 e ja merkkiliike 79 e.mut eihän sinne merkkiliikkeeseen oo pakko viedä enkä kyllä enää viekka.maksoi muuten alapallon ja pyörän laakerin vaihto yleiskorjaamolla 50 e,oisko merkkiliike ottanut sen 300-400.se siinä on ero.

        Sairaan kallis hinta tuolle työlle!!!!!!!!!!!!
        Suurin osa ajastahan on mennnyt vian arvailuun!!!!!!!
        Onko tuo oikeudenmukaista??????
        Soita Karpolle tai Kuningaskuluttajaan tai jonnekin.
        Pitäis kai tuommoinen ammattimiesten ammattivehkeillä löytää kohtuudella???!!!
        Merkki vaihtuu mulla tän I-koppaisen Lagunan jälkeen. Tuntuu, että se on viimeinen suht. järkevä Renault, kuin myös I-korinen Megane. Niitten jälkeen kaikki on mennyt päin per**ttä!


      • Merkkikorjaamon mekaanikko.
        rellunpippana kirjoitti:

        Sairaan kallis hinta tuolle työlle!!!!!!!!!!!!
        Suurin osa ajastahan on mennnyt vian arvailuun!!!!!!!
        Onko tuo oikeudenmukaista??????
        Soita Karpolle tai Kuningaskuluttajaan tai jonnekin.
        Pitäis kai tuommoinen ammattimiesten ammattivehkeillä löytää kohtuudella???!!!
        Merkki vaihtuu mulla tän I-koppaisen Lagunan jälkeen. Tuntuu, että se on viimeinen suht. järkevä Renault, kuin myös I-korinen Megane. Niitten jälkeen kaikki on mennyt päin per**ttä!

        Joo,onhan se asiakkaan kannalta ymmärrettävää että sinne mennään,missä työkustannukset on kohtuulliset.Itsekkin tekisin niin.Mutta kun tietäisitte,että miten paljon merkkikorjaamolla tarvitaan pakosti sellaista henkilökuntaa,joiden palkka otetaan kans mekaanikon työmyynnistä,niin pitäisitte tuntivelotusta jopa halpana.Ja vielä kun tietäisitte,että paljonko sellaisesta firmasta jää tilinpäätöksessä nollan yläpuolelle,niin ihmettelisitte,että miten kukaan viitsii edes harjoittaa tuollaista liiketoimintaa...hyväntekeväisyyttä se on monessakin tapauksessa...


      • Mekaanikko myös
        rellunpippana kirjoitti:

        Sairaan kallis hinta tuolle työlle!!!!!!!!!!!!
        Suurin osa ajastahan on mennnyt vian arvailuun!!!!!!!
        Onko tuo oikeudenmukaista??????
        Soita Karpolle tai Kuningaskuluttajaan tai jonnekin.
        Pitäis kai tuommoinen ammattimiesten ammattivehkeillä löytää kohtuudella???!!!
        Merkki vaihtuu mulla tän I-koppaisen Lagunan jälkeen. Tuntuu, että se on viimeinen suht. järkevä Renault, kuin myös I-korinen Megane. Niitten jälkeen kaikki on mennyt päin per**ttä!

        totta helvetissä se on merkkiliikkeen huollon ja mekaanikkojen syytä, että menet ja ostat paskan ranskalaisen, mikä ei kestä pakkasta, saati muutakaan kulutusta.kannattas kattoa peilii, ku seuraavan auton ostat..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      17
      2194
    2. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      84
      2148
    3. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      101
      1407
    4. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      10
      1346
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      84
      1237
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      146
      1188
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      249
      896
    8. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      879
    9. Omalääkäri hallituksen utopia?

      Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      173
      874
    10. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      854
    Aihe