Työttömälle asuntolaina

Miksi ei?

Mikähän pankki myöntäisi työttömälle asuntolainan? Ajattelin sellaista 60 vuoden laina-aikaa.

Tyhmää kun ei myönnetä, kun onhan se vuokrakin melkein 400e ja silläkin vois sitten maksella vastiketta ja lyhennellä lainaa. Tosin periaattessahan tuolla tavalla valtio olisi maksanut kämpän.

Kyllähän se kyrsii, kun jokapuolelle rakennetaan uusia, hienoja ja hiljaisia asuntoja kun itse joutuu aneemisessa vuokraläävässä kyhjöttämään.

8

3530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työttömän osa..

ei pitäne valittaa, Kela maksaa viellä suurimman osan vuokrasta ja jollei riitä niin sossu antaa lisää. Tämä on kivaa tää työttömän osa. En miä ainakaan mitään omistus-asuntoa kaipaa, omat huolensa siinäkin.

• ..............................

Mielestäni työtön ei ole oikeutettu asuntolainaan, koska millä oikeudella kartuttaisit omaisuuttasi tukirahoilla? Me teemme työtä maksaaksemme lainamme ja täten olemme oikeutettuja karttuvaan omaisuuteen.

• työtönkin ....

saa lainaa,ainakin itse olen saanut.Pitää vaan pystyä maksaa se omilla rahoilla pois ,ei soppahuollon rahalla.

• ammattina ?

Meinaatko loisia lopun ikääsi?
      Unohda sitten omistavasi koskaan mitään.
      "Työtön" onko se ammattisi ehkä? Mene kouluun ja vaihda "ammattia"!

• Suomessa..

riittää töitä kaikille työhalukkaille työkykyisille ja sitten pankkiin lainaa hakemaan.

• lainan ottoa nyt

Epäilemättä saat jostain pankista asuntolainan, mutta herää kysymys, että onko 100% lainan turvin ostettu elintaso sittenkään elintasoa vaiko pelkkää velkavankeutta?
      Itse kyllä epäröisin työttömänä otettua lainaa, koska vuokra-asunnosta on paljon helpompi muuttaa vaikka toiselle paikkakunnalle töihin, jos muualta ei saa.
      Jos jotain ongelmia lainan takaisinmaksussa tulee, nii nt saa siihe nmitään tukea, vaan roskapankki ottaa ja myy asuntosi. Senkin jälkeen usein vielä jää velkaa maksettavaksi...

• mene töihin

Ajattelit sitten oikein tukien kanssa maksaa lainan???
      otitko huomioon, että mitä kauemmin työttömyytesi jatkuu, niin sitä pienemmäksi korvaukset käyvät. Mitään tukia ja avustuksia lainan takaisinmaksuun et tule saamaan. Jos sen kanssa tulee vaikeuksia, niin sossu kehoittaa ottamaan maksuhäirlömerkintöjä, jolloin saatat päästä ns, velkasaneeraukseen.

• kun vakuutat pankin siitä, että pystyt maksamaan.
      Muista kuitenkin, että menetät vuokratuen.
      Syy vuokratuen menettämiseen on se, ettet ole enää vuokralainen.
      Ja nykysäännösten mukaan, et voi olla itsellesi vuokranantaja.

Mahdollisesta yhtiövastikkeesta en sitten tiedä kuka sen maksaisi, kunta vai KELA.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      104
      1199
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe