2 vkon influenssa, onko

muillakin?

Hellou!

Ei ole ikinä ollut näin pitkää influenssaa. Nyt yli 2 viikkoa kestänyt, eikä loppua näy.

Alkoi kurkkukivulla ja muutaman päivän jälkeen tuli kuume, päänsärky, lihassäryt yms.

Onko muilla kestänyt näin pitkään?

Kävin lääkärillä, mutta hän sanoi, ettei tähän auta muu kuin lepo ja tauti saattaa kestää jopa kuukauden :(

Ottaa päähän, kun joutuu näin pitkään olemaan sairaslomalla töistä..

27

16730

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lauantaina nuhalla

      Lauantaina alkoi tipat nenästä tippua ja ihan töhkerö olo. Tämä päivä on mennyt sisällä nenää niistäessä ja pää on kipeä. Onko kellään hyvää vinkkiä millä pääsis vähän helpommalla tästä flunssasta pois. ei oikein tuo sairastaminen kiinnosta. En haluaisi olla pitkään kipeä!!!!!
      Juu kurkku on karhea ja niska oudon kipeä.
      pikkasen kurkkua helpotti kun otin wiskiä ihan vain hujauksen. hetkeksi vain.

    • jaris25

      Itse olen nyt ollut vkon kuumeessa,päätä särkee,kauhea yskä sekä jalat ja alaselkä aivan uskomattoman kipeät. Ainut mikä minua hieman pelottaa on se että tänäkin aamuna nousin vessaan ja olo tuntui jo paremmalta kuumeen suhteen. Mutta vessaan päästyäni tunsin kuinka iho alkoi taas kuumeta jolloin mittasin kuumeen ja mittari näytti 39,4 aika raju heti aamusta?! Eilen huomasin myöskin kuinka kuumeeni laskee ja nousee 30min sisällä,mittasin kuumettani ja mittari näytti 37,7 jolloin kipasin 100metriä kiskalle hakemaan juomista,takaisin tullessani kuume oli taas 39,5

      • flunnssa

        On nyt pari päivää, vai kolmeki ollu jo, kurkku kipee, nuhaa, jne. kuumetta ei vielä --- mutta kai se sieltä tulee :/


      • ei tiedä

        vaikka olis keuhkokuumetta,kun kuume menee noin edestakasin.samaten alaselän kivut vois viitata siihen että munuaisten toiminnassa on jotain häikkää.


    • jo viikko kärsitty

      alkoi pään-ja hammassäryllä, kuume,räkätauti ja väsymys ja nyt yskää.Kuumetta ollut tosin vaan 37,5-37,8 mutta ihan pelistä pois.
      Eilen oli jo sellanen olo, että nyt se meni jo ohi,kuumetta ei ollut kuin 37,3 mutta tänään on taas ihan rättiväsynyt, lämpöä 37,8. HERMOT menee....ei jaksa enää...viikon jo kärsinyt.Huomenna töihin, ainakin hoitaa tärkeimmät työt ja sitten takas pehkuihin.

      • tautia pukkaa

        Minulla tauti iski la iltana.Erittäin kurjalla ololla ja lihaksia juili joka paikasta.
        Olo kuin hakatulla.Sitten alkoi yötä vasten kovat vilunväristykset.Nukuin pätkiä.Kuume oli ensi alkuun 38.5 nousten 39.c.Maanantaina vain lievää
        lämpöä ja eilen alilämpöä.
        Tänään taas alkoi kuume kohota 38.c.
        On tullut ensin yskää joka sattuu kun yskii niin lujaa.Sain eilen käytyä lekurissa saikun takia.
        Antoi limaa irrottavaa yskänlääkettä.
        Tänään vasta sitten nenäkin vuotaa.
        On otettu höyryhengitystä,mustaherukka mehua.
        Vältetty kipulääkkeitä.Kuumeella oma tehtävänsä.
        Yötä vasten pakko ollut ottaa.
        V.86 oli viimeksi tälläinen tauti.Palaillaan vielä
        ja kerrotaan taudin etenemisestä.


      • tautia pukkaa
        tautia pukkaa kirjoitti:

        Minulla tauti iski la iltana.Erittäin kurjalla ololla ja lihaksia juili joka paikasta.
        Olo kuin hakatulla.Sitten alkoi yötä vasten kovat vilunväristykset.Nukuin pätkiä.Kuume oli ensi alkuun 38.5 nousten 39.c.Maanantaina vain lievää
        lämpöä ja eilen alilämpöä.
        Tänään taas alkoi kuume kohota 38.c.
        On tullut ensin yskää joka sattuu kun yskii niin lujaa.Sain eilen käytyä lekurissa saikun takia.
        Antoi limaa irrottavaa yskänlääkettä.
        Tänään vasta sitten nenäkin vuotaa.
        On otettu höyryhengitystä,mustaherukka mehua.
        Vältetty kipulääkkeitä.Kuumeella oma tehtävänsä.
        Yötä vasten pakko ollut ottaa.
        V.86 oli viimeksi tälläinen tauti.Palaillaan vielä
        ja kerrotaan taudin etenemisestä.

        Tänään taas viettelen kuumeetonta päivää.
        Ainoa ikävä puoli tullut ,jatkuva nuha aivan mahoton.Toivon vain että olo tästä joskus
        paranee.
        Kuume kun tästä hellittäisi eikä palaisi.En ole kyllä missään liikkunut,ei pysty.Olo vielä niin huono.
        Nukkunut ja nukkunut.Onneksi saan olla pois työstä
        ja ma.työhön.Ei olisi tullut mitään työn teosta.


      • tautia pukkaa
        tautia pukkaa kirjoitti:

        Tänään taas viettelen kuumeetonta päivää.
        Ainoa ikävä puoli tullut ,jatkuva nuha aivan mahoton.Toivon vain että olo tästä joskus
        paranee.
        Kuume kun tästä hellittäisi eikä palaisi.En ole kyllä missään liikkunut,ei pysty.Olo vielä niin huono.
        Nukkunut ja nukkunut.Onneksi saan olla pois työstä
        ja ma.työhön.Ei olisi tullut mitään työn teosta.

        Kuka osaisi kertoa miksi lämpö laskee niin rajusti alilämmön puolelle?
        Nyt ollut 35.7.
        Osaisiko kertoa joku tätä?


      • yks tautinen
        tautia pukkaa kirjoitti:

        Tänään taas viettelen kuumeetonta päivää.
        Ainoa ikävä puoli tullut ,jatkuva nuha aivan mahoton.Toivon vain että olo tästä joskus
        paranee.
        Kuume kun tästä hellittäisi eikä palaisi.En ole kyllä missään liikkunut,ei pysty.Olo vielä niin huono.
        Nukkunut ja nukkunut.Onneksi saan olla pois työstä
        ja ma.työhön.Ei olisi tullut mitään työn teosta.

        Mulla alkoi maanantaina, kuiva yskä päivän ja illalla pomppas kuume yks kaks 39 ja siinä oikeastaan pysyikin torstai-iltaan asti,kipeyttäen nivelet ja lihakset.Perjantai oli jo kuumeeton, mutta niin heikko ja jotenkin pahoinvoiva olo. Kauhia tauti yöks.Toivottavasti on menossa pois.


      • "Tulipää"
        tautia pukkaa kirjoitti:

        Kuka osaisi kertoa miksi lämpö laskee niin rajusti alilämmön puolelle?
        Nyt ollut 35.7.
        Osaisiko kertoa joku tätä?

        Moi kaikille sairastuneille, täällä kohtalotoveri.
        Tauti alkoi viime keskiviikkona: kurkkukipua, vilunväristyksiä, yskää ja illaksi nousi huima 40 asteen kuume. Ja siitä saakka on joka ilta noussut kuume väh. 39 asteeseen, aamulla sit herään lakanat ja yöpuku märkinä ja alilämpö näyttää 35 astetta.
        Ihan sairasta, kirjaimellisesti! En muista koska olen näin kipee ollut. Tänään maanantaina olin lääkärillä, määräs viikon loppuun saikkua. Mikään muu ei auta kuin lepo sanoi mun lääkäri ja sanoi mulle että nyt kotiin ja petiin lepäämään. Ehkä tämä tästä helpottaa, mutta tulee uskon puute kun nyt taas illan tullessa on pää kuin tulessa ja keuhkot kipeet jatkuvasta yskimisestä.
        Mikä lienee syynä, puolisolle ei ole tauti vielä tarttunut. Tietääkö kukaan mikä on tartunta-aika?


    • jälkeen

      Kolmatta viikkoa tuo tauti kesti. Vieläkin on nenä tukossa, mutta kuumetta ei ole onneksi ollut muutamaan päivään. Ei ole ikinä ollut näin pitkään influenssaa ja toivottavasti ei tulekaan.

    • Kestää, ja valuu, ja valuu

      Neljäs viikko alkoi saman taudin uhrina, kuumeilua, kurkkukipua, väsymystä, aivastelua, yskimistä, nivel ja lihas särkyä, ja kaikkea muuta, mitä yleensä flunssaan liittyy.
      Kokeiltu antibioottia, mutta ei mikään auta, välillä oli jo pari päivää parempaan suuntaan menossa, että pääsi töihin, mutta se perkele keräsi vain voimia iskeäkseen uudelleen, ja niin kävi. Työterveys lääkärit pyörittää päätään, levittelee käsiään, kun kyselee mitä tämä on, ja kirjoittaa lisää sairaslomaa. Alkaa pikku hiljaa vituttamaan, talvi lomakin meni vituiksi sairastellessa. Taitaa jatkua kesään saakka?

      • Välillä terveempi olo

        Mulla jatkuu kolmatta viikkoa tämä influenssa. Välillä olin terveempi. Kuume lähti kokonaan muutamaksi päiväksi. Nyt kahden viikon jälkeen taas nousi lämpöä ja yskää on vieläkin. Kauhea väsymys myös on vielä. Olin töissä välillä kolme päivää, nyt taas sairaslomalla kun tuli lämpöä uudestaan. Nenä myös tukkoinen. Kaiken kaikkiaan kova tauti nyt.Teitä on siis muitakin joilla influenssa jatkuu pidempään? Sinä neljättä viikkoa taudissa ollut, onko tautisi jo parantunut?


    • iel

      Yskiessä sattuu munaisiin molemille puolille, pientä kuumetta ollut koko ajan. Tämä alkoi kovalla yskällä eli ei ollut kurkkukipu vaihetta ollenkaan ja yöllä huomasin että keuhkot vinkuvat ja on aina ajoittain kovia aivastuksia. Sain viikko sitten kausi influenssa rokotteen. Näyttää siltä että sain sen rokotteesta, otin tämän ensimmäisen kerran kun kuulun riskiryhmään on verisuoni peräisiä sairauksia eli Marevan on käytössä ja olen myös allerginen siitepölylle. Voi olla siis ihan allergiakin mut on outo tunne kun koskee alaselkään munuaisten kohdalta. Ei ole virtsatien tulehdusta ainakaan todettu mutta ei ole oireillutkaan. Vain yskiessä sattuu munuaisiin. Eilen niin koski enemmän, viluväreitä on ollut yhtenään. Minulla on kyllä tulossa maaliskuussa isompi lääkärin tarkastus, aina kerran vuodessa. Jossa mitataan kaikki arvot, mutta en ole varma odotanko siihen asti munuaisten takia.

      • oma valinta

        Menit sitten sen myrkkypiikin ottamaan.

        Miksi?


      • iel
        oma valinta kirjoitti:

        Menit sitten sen myrkkypiikin ottamaan.

        Miksi?

        Tämä ei ole onneksi ainakaan se sama piikki, kausi-influenssa rokote on ihan eri juttu. Siintä saa kyllä muutkin jota olen kuunellut jotakin flunssan oireita. Ei tule niin voimakkaana. Tämäkin on onneksi vaikka yskää vielä on niin ei ole tänään ollenkaan enää koskenut munuaisiin. Pitää lähinnä levätä ja juoda lämmintä jota olen tehnytkin. Pientä kuumeen tuntua mutta mittaisin mutta olen hävittänyt tai hukannut kuumemittarin. Mut on jo paljon parempi olo ja olen tyytyväinen et olin rohkea ja otin rokotteen silti vaikka on allergiaakin. Toissapäivänen oli aika rankka kokemus. Kiitos terveydenhuololle.


    • okgpsdokop

      Itsellä alkoi flunssa helmikuun alussa, kesti kaksi viikkoa, veti voimat lihaksista totaalisesti pois. Tuntui, että tervehtyi, mutta ei tervehtynyt kunnolla. Oli kaikki oireet heikotuksesta kuumeeseen. Taudista jäi päälle yskä.

      Sitten nyt sain uudestaan flunssan. Hengenahdistusta, hakkaava yskä ja uudestaan kuumetta. Huoh, kyllä tällainen on omiaan vetämään mielen aika alas.

    • todella heikko

      Nyt puolitoista viikkoa räkää tullut nenästä ja kurkusta inhottavia könttejä. Väsyttää hirvittävästi ja sääriä särkee.
      En tiedä kuinka monta vessa rullaa olen käyttänyt nenän pyyhkimiseen. Miten paljon nestettä ihminen voi luovuttaa tällä tavoin.
      Nyt parina päivänä ei ole enää tullut niitä kaameita yskä kohtauksia mitä ensin, että tahtoi tukehtua limaan kurkussa.
      En ole koskaan aikaisemmin kokenut näin vakavaa nuhaa vai onko tämä flunssaa.

    • tautinen

      Joo ittellä tuli kuukausi sitten ekan kerran tauti päälle, oli muutaman päivän ja meni ohi. Nyt se puolitoistaviikkoa sitten iski voimalla takasin. Enää ei lienee kuumetta mutta räkää tulee, täysin vetämätön ja lihasheikko olo. Kammottava tauti, en oo kanssa vuosii tämmöstä kokenu. Alko yhtäkkiä kovalla yskällä, ei ollu kurkkukipua, lihassäryllä, sitten tuli kuume, kurkkukipu, räkää ja limaa ja yskää.. Masentaa. Onneksi yskä hieman hellittäny. Äänikin katosi kahdeksi päiväksi täysin.

    • flunssaa pukkaa

      6 kk ollut on-off-flunssa. Noin viikon terveenä, sit alkaa kuumeilu (37,5-38), lihaskivut pohkeissa, ääni käheytyy, yskää, nenä vuotaa, niveliä särkee, voimat totaalisesti pois, huimaa jne. Tää jatkuu pari-kolme viikkoa, sitten puskee parin päivän alilämmön (35,0-35,3). SIten taas viikon verran terveenä niin, että pari kertaa ehtii käydä vähän kävelyllä ja taas alkaa flunssa, voimat pois jne....

      Peruskunto mennyt ihan maihin tämän kierteen takia, kun liikunta on jäänyt käytännössä kokonaan. Todella raskasta! Ja juu, ei ole sisäilmaongelmista kyse, niistä olen kärsinyt niin paljon, että tunnistan kyllä niiden oireet. Kotoa käsin teen töitä. Kaikki labrat OK, paitsi CRP vähän koholla melkeen koko ajan. Lääkärit pyörittelee päätään...

      Olen kolme kertaa elämässäni ottanut kausi-influenssarokotteen (olen astmaatikko) ja joka kerta on käynyt samalla tavalla, että olen ollut koko talven kipeenä. Kun rokotetta ei ota, ei tule myöskään tätä flunssakierrettä.

      Lääkärin mukaan tämä ei voi johtua rokotteesta, koska kyseessä on eri virus. Joo. Tiedetään. Mutta tunteeko koululääketiede muka kaikki maailman virukset ja niiden keskinäiset ja yksilölliset vaikutukset? Ei tunne. Ei varmasti.

      Viimeinen kerta ku otan influenssapiikin. Astmakin on niin lievä, että tuskin influenssaan sen takia kuolisin...

      • toivotonta

        Mulla takana A-influenssa, sitten poskiontelotulehdus märkäinen ja nyt parin kk päästä keuhkokuume, mykoplasma. Kuumetta pitää vain vähän, päätä särkee, yskökset onneksi loppuneet jo , toivon, että antibiootti olisi auttanut. Keuhkoputkentulehduksen oireita koko ajan. Nivelet todella kipeät. Eniten rassaa kun liikuntaa ei nyt saa harrastaa. Kamalaa olla puolikuntoinen ja liikkumaan ei pääse.


    • kuolemakolkuttaa?

      Oletteko saaneet lääkäriltä antibioottia? Sillä kysyn, kun itsellä ihan helvetin huono olo. Kuumetta ei ole tullut, mutta räkätauti on tajuton sekä yskä ja selkää särkee, samoin ottaa välillä rinnasta. Päänsärky on ympärivuorokautinen ja toinen silmä on aivan kuin muurautumassa umpeen.
      Kaikkein karmeinta on kuin särkisi kaikkia hampaita yhtäaikaa. Epäilen vain, että poskiontelotulehdushan siellä jyllää taustalla, koska eräänä päivänä suuhun tuli selvästi mädän makua.
      Nyt olen miettinyt, jaksanko millään yrittää lähteä lääkärin pakeille ja onko siitä sitten mitään hyötyäkään. Tosin perussairauksia on sen verran, että ehkä niiden vuoksi pitäisi edes yrittää.

      • kuolemakolkuttaa?

        Laitan nyt tilannetiedotuksen, vaikkei kukaan vastannutkaan. :D
        Kävin lääkärissä ja silmässä todettiin sidekalvotulehdus, mihin sain antibioottivoiteen. Poskiontelot kuvattiin ja niissä oli runsaasti märkää ja turvotusta. Niihin tuli antibioottikuuri. Toivottavasti olo alkaa tästä paranemaan, vaikka vielä on kuin rekan alle jäänyt.


    • Anonyymi

      https://yle.fi/uutiset/3-7777932

      Influenssa kestää kaksi viikkoa. Sen jälkeen alkaa jälkitaudit ja vasta niiden jälkeen toipuminen. Pitkä raskas kokemus, joka kyllä jää mieleen.

    • Anonyymi

      Nyt vaan säntäät koro anspikille mahdollisimman nopeasti, saatat jäädä henkiin. Kunhan muistat koronaläpän. 🤣.
      🤣🤣🤣


      😙😙
      😇😇😇


      😂😂😂😂😂

    • Anonyymi

      Loppu näkyy aina , odottele, siiä se sitten olikin!

    • Anonyymi

      Influenssassa ei nenä vuoda (paitsi joillakin puhkeaa suoni ja tulee verenvuoto). Ei minullakaan, mutta keuhkoja poltti ja en saanut happea. Lisäksi olo ihan törkeän kipeä ja huono ja voimat 99,99% pois. Kuume sairaalaan tuotaessa 41 astetta ja koko ukko sininen hapenpuutteen takia. Tehohoitoa 19 päivää ja pitkä kuntoutus. Keuhkoihin jäi juonteita arvista ja en enää pysty rehkimään niin kuin ennen. Tällainen kokemus, kun olin 37-vuotias.

      Nuo normaalit kuumeräkäflunssat ovat sellaisia että niitä tulee ja menee. Ikäviä, mutta naurettavia influenssaan verrattuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1739
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1370
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1342
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe