Kuinka kauan olet fanittanut Abbaa?

Mikko J.

Kuinkas pitkäaikaisia Abba-faneja täältä löytyy? Itse innostuin Waterloon myötä vuonna 1974, eikä paluuta ole ollut. Uskomattoman hienoa pop-musiikkia, joka kestää sekä aikaa että kuuntelua aina vaan. Melankolinen Visitors on suosikkilevyni, sillä on yksinkertaisesti mykistävä tunnelma. Hyvänä kakkosena tulee Super Trouper ja sitten Arrival.

Kertokaa tekin tarinanne ;)

13

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aapo63

      Niin, euroviisujen esikatselu 1974 ja sen jälkeen on ABBA ollut NRO 1.

      • soutrez

        on varmasti ollut monille Abba-fanituksen alku, luonnollisesti, siitähän niiden maailmanvalloitus alkoi. Se biisi mullisti Euroviisut ja maailman. Ehkä hienoin pop-ralli koskaan.


    • aikeros

      itse aloin fanittaa Abbaa vuodesta 1982 eli 26 vuotta sitten.se alkoi The Singles-kasetista eka levy jonka ostin oli Super Trouper vinyylinä.mun piti ostaa kaikki levyt ja kasetit ja leikata lehdistä heistä kertovat jutut.muistan sen ABBA-taskupokkarinkin jota en ikävä kyllä omista,viatonta puhdasta aitoa poppia viattomalta aikakaudelta.

    • Ikinä xD

      En ikinä!

    • abbadabbadoo

      Abba on vienyt mukanaan rajusti, mutta siitä ei ole vielä kovin kauaa aikaa meikäläisen kohdalla.Olen ollut äitini mahassa kun waterloo voitti eruviisut 1974 ja ponkaissut maailmaan noin kuukausi sen jälkeen.
      Valitettavasti onnistuin kasvamaan vailla minkäänlaisia abba-kontakteja, mitä muistini syövereihin olisi jäänyt pitkälle murrosikään. Vuonna 1992 sain isältäni The Albumin ja muistan kuinka lumihangessa makasin ja tuijotin tähtiä taivaalla korvakuulokkeet korvilla... En tiedä johtuuko se juuri tästä, mutta mullaon aina abba liittynyt läheisesti luontoon, varsinkin talveen. Monilla hiihtoretkillä ollut mukana.
      Rauhallista vaihetta kesti vuoteen 1996, jolloin vasta laajensin abba-kokoelmaa.
      Varsinainen vakavampi suuntautuneisuus yhtyeen valloittavaan musiikkiin, sanoihin ja henkilöihin alkoi 2001. Siitä lähtien olen paitsi kuunnellut, myös kerännyt kuvia, videoita, kirjoja, tietoa ym. abbasta.
      Tällä hetkellä fanitus on ilmeisesti äärimmäisellä tasolla (toivottavasti!!), kun tiedän suurinpiirtein jäsenten osoitteet ja elämäntilanteet.Niin, ja viime vuosina olen keskittynyt myös tutkailemaan agnethan ja Fridan soolouria ja keräämään levyjä, sekä katselemaan 83- 2007 kuvamateriaalia heistä.
      Eli nopsaa siirtynyt kai varsinaiselle faniasteelle. Hollantiin International Abba Day:hin en ole kuitenkaan vielä ajatellut lähteä. Kuvasarjan katoin sieltä.
      Juttua ois paljon lisääkin ja tapahtumia, mutta en nyt toistaseks rupee tähän selostaan.
      Onko täällä foorumissa joku joka päihittää minut tuossa fanituksessa? Heh! Ois tosi hauska kuulla ja tietää tarinoita tosiaan! Kiitos Mikko J. hyvästä aihealoituksesta.
      ps. ruotsissa näyttää olevan aika avointa tunnustaa abba faniutta, kirjoitin kerran yhden kanssa (mies), hän on näyttelijä Ruotsissa ja hän kertoo omilla kotisivuillaan jopa samastuneensa agnethaan syvästi, koska hän muistuttaa miehen ÄITIÄ! heh,tosi söpöä ja lutuista! Mun on hyvin vaikee kuvitella että suomalainen mies kirjottas tollasta ja liittäs heidän kuviaan omille esittelysivuilleen. Täytyy olla joku kulttuuriero!heh heh!

      • Kuriles

        Jotkut suomalaiset koittaa kansanperinteestä vihata Abbaa, mutta eihän sen musiikista kerta kaikkiaan voi olla pitämättä.

        Itse olen kunnellut 90-luvun puolivälistä tätä upeaa pop-yhtyettä, ja täytyy sanoa että kyllä nämä sävelmät ovat klassikkoarvonsa ansainneet! Jos mitään tajuaa pop-musiikista, niin ei pitäisi olla kykyä vastustaa tällasia biisejä kuin Dancing Queen, Waterloo, Knowing Me Knowing You, WInner Takes It All, Chiquita ja Fernando. Ne ovat yksinkertaisesti pop-taidetta, lukuisten muiden kappaleiden ohella.

        Abban lähes vertaansa vailla oleva menestys ja suosio selittyy ensisijaisesti nerokkaalla musiikilla, mutta kyllä myös imago- kaksi naista kaksi miestä, kaksi onnellista paria (näistä kuvista jälkimmäinen rikkoitui myöhemmin) - kuuluvat Abban ajattoman viehätyksen kuvaan. Ja varsinkin nämä jumalaiset naiset tietenkin, jotka ovar Abban ääni, siinä missä miehensä sen biisit ja melodiat.

        ABBA on viiden tähden paketti!


    • Tosi pitkään sitä on tullut kuunneltua ja soitettua,nuotteja kyllä löytyy vaan ei kyllä täydellisiä.Aina jotain osia puuttuu.

      • "I Have A Dream"

        hienoa ja kuolematonta,sitä olen kuunnellut aina...mutta siihen se on jäänyt,en siis ole mikään "fani"

        Niin no,olihan Agnetalla "Pop musiikin makein peba" :D


    • OneOfUsIsnickless

      "Kuinkas pitkäaikaisia Abba-faneja täältä löytyy? Itse innostuin Waterloon myötä vuonna 1974, eikä paluuta ole ollut. Uskomattoman hienoa pop-musiikkia, joka kestää sekä aikaa että kuuntelua aina vaan. Melankolinen Visitors on suosikkilevyni, sillä on yksinkertaisesti mykistävä tunnelma. Hyvänä kakkosena tulee Super Trouper ja sitten Arrival.

      Kertokaa tekin tarinanne ;)"

      Ei ole tuohon minulla paljon lisäämistä...anteeksi luvaton lainaus,en viitsinyt kirjoittaa uudelleen samaa,Visitors on upea lopetus,laittaa pakettiin kaiken tehdyn ja lauletun...

      "When All Is Said And Done"

      Todellakin...

      • <<<<

        ITSE LAULANUT ABBAN KNOWNG ME KNOWING YOUN


    • ABBA4ever

      1992 vuodesta asti

    • <<<<

      Jonkin aikaa elikkäs Vuodesta 2004....ja sitten agnetaa Kuuntelee mun mutsi mutta agnetakin Kuuluu suosikkeihini

      • fani =)

        mutta mielestäni abban musiikki on aivan loistavaa.huomasin tämän joskus yläasteella eli viitisentoista vuotta sitten.kuuntelu rajoittui pitkään lähinnä kahteen hittikokoelmaan,ne olikin ensimmäiset cd:t,jotka ostin.välillä joku muu bändi/artisti on ollut ykkösenä,mutta abballa on aina ollut ja tulee olemaan paikkansa sydämessä.
        lainasin joku aikaa sitten kirjastosta alkuperäisiä äänitteitä,siis ei kokoelmia,siellähän olikin aivan loistavia biisejä,joita olin harvoin jos ikinä kuullutkaan!
        radiosoitto kun on monesti aika yksipuolista.
        abban musiikki on tavattoman kaunista,parhaimmillaan ne biisit tuottaa niin suurta iloa ja positiivisia fiiliksiä,joita en mistään muusta musiikista saa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      136
      2253
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1765
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      384
      1757
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      232
      1228
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      118
      1098
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      101
      1089
    7. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1033
    8. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1024
    9. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      937
    10. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      898
    Aihe