Lämmöt meni tappiin ajossa ja tietysti heti pysäytin. katoin pellin alle ja ylävesiletku oli kuuma mutta alavesiletku kylmä.(auto ei kerenny keittää yli kuitenkaan) ni mikäs olisi luultavimmin hajalla? kokemuksia. Vesipumppu vai termostaatti? vedet ei ainakaan kiertänyt.
Bmw E39
6
3400
Vastaukset
- Bemmi
Pumppu noista on joskus mennyt varsinkin jos on alkuperäinen eli muovi siivillä.Samalla se vanha termostaatti mäelle ja uusi tilalle kun ei maksa kuin kympin jos ei ole uudempi malli johon kuuluu termarinkansi ja sehän on jo kalliimpi.Noilla pitäis selvitä.
- 528ia
ok. kiitos vastauksesta. auto on -96 ja konemallimerkintä M52B28. Onkohan noissa koneissa muuta herkästi hajoovaaa osaa ku toi vesipumppu? onko noita muitakin vesipumppuja kuin tuo muovinen saatavana kyseiseen autoon?
- M52B28
528ia kirjoitti:
ok. kiitos vastauksesta. auto on -96 ja konemallimerkintä M52B28. Onkohan noissa koneissa muuta herkästi hajoovaaa osaa ku toi vesipumppu? onko noita muitakin vesipumppuja kuin tuo muovinen saatavana kyseiseen autoon?
Ei tuossa oikein muu petä kuin vesipumppu.
Todella kestävä ja luotettava kone.
M52 kestää myöskin kiehuttamista aivan eri malliin kuin aikaisemmat versiot. Ei mene kansi helpolla.
Vesipumppu kannattaa vaihtaa ennenkuin on 150000km täynnä.
Paisarin korkki kannattaa myöskin vaihtaa, jos epäilyttää.
Korkki jossa ei ole kilopaskaleja painearvoina näkyvissä missään, kannattaa vaihtaa hetimiten.
M52 koneessa on 200 kPa korkki, tosin jotkut ovat laittaneet siihen myös 140 kPa korkkeja toivossa, että syyläri, paisari tms. ei repeä...
Alkuperäinen muovisiipipumppu korkkaa suunnilleen siinä kohtaa(150000km)
Metallisiipipumppuja on saanut vaihdossa, mutta myöskin uudet muovisiipipumput ovat kestävämpiä.
Tosin vesipumppu kannattaa vaihtaa varmuuden vuoksi 100000 km:n välein.
Ei ole kallis rasti. Samalla saa vaihdettua uuden termarin.
Kansihommat ovatkin sitten paljon kalliimpia....
- jjjjjjjjjjjjkkkkkkkkkkkkkkkkkk
kannattaa käydä kysymässä vara-osa liikkeestä jos löytys vesipumppu jos on siveekkeet tehty messingistä..itse hommasin korpi-autosta ja makso jotain 40 egee...nii ja vesipumppu on ihan noit tyyppi vikoja vanhemmissa bemuissa.
- - - -
Ps. Olisi kiinnostavaa ja usein hyödyllistäkin antaa heti kättelyssä tarkempia tietoja autosta, kone, vuosimalli ja kilometrit. Selkeyttäisi asian hahmottamista.
Toivottavasti ei olut vesipumppua kummempaa. - Nimetön
että vesipumppu koska niissä useemmin ollut ongelmia. Ja nesteiden pitäs kiertää vaikka termari olisi kiinnikkin..Mulla saattas olla varaosapumppukin..riippuu mallista
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937968
- 403812
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241240
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281033Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10810Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749