miks ei kukaan oo mulle ennen kertonut. Elämä kissojen kanssa helpottui kerralla. Niitä pellettejä menee tosi vähän tämän keksinnön kanssa ja miten helppo alaosa huuhdella vaan tarvittaessa. Eikä haise yhtään, ihanaa. Lisäksi nää pelletit on rautakaupasta ostettuna tosi halpoja. Minkalaisia kokemuksia Teillä toisilla on tästä kissojen vessasta?
Pelletti wc sika hyvä
8
7078
Vastaukset
- lizbeht
Mä kokeilin niitä voi olla että ne toimii, mut mun kissa oli erimieltä. Se kusi minne sattuu ja sit se ilkimys kakki mun laukkuu. Oli pakko vaihtaa tuttuun ja turvalliseen hiekkaan.Mutta eihän sille voi mitään kun ei kissa ymmarä että laukkuun ei tehdä tarpeita vaan hiekkalaatikkoon. En kuitenkaan rankaissut kissaa. Mä en ikinä pystyis rankaisemaan eläintä koska ne ei ymmärrä tekevänsä väärin
- kisun mami
mua vähän tuossa pelletti asiassa? siis ymmärsin että pelletit ovat jotain puunpaloja, mutta vaatiiko se erilaisen kissan vadin?
- sellasen omaava
kisun mami kirjoitti:
mua vähän tuossa pelletti asiassa? siis ymmärsin että pelletit ovat jotain puunpaloja, mutta vaatiiko se erilaisen kissan vadin?
Siinähän se tuliki..eli myös tavallinen vati tai hiekkis käy. Meillä ainaki on ihan tavallinen pesuvati. Pelletti Wc ois sillain parempi että menee vähemmän pellettiä sen kanssa. Siinä systeemissä on tavallaan kaks astiaa.. toisen päälle tulee ne pelleit..ja sitte siinä astiassa on sen verran pienet reiät ettei kokonaiset pelleit mahu tippumaan läpi siittä. Mutta sitte ku kissa pissii niin kastuneet pelletit menee muhaksi ja tippuu sen "ritilän" läpi alempaan astiaan mistä ne on sitte helpompi siivota pois. Meillä itellä on vain tavallinen pesuvati ja sellanen käy ihan hyvin myös. Annan olla vain niin kauan siinä että sitte ku on tosi vähä kokonaisia pellettejä niin sitten kippaan kaikki biobussiin ja pesasen astian ja laitan uudet pelletit. Kakat otan aina kun huomaan ja nakkelen vessanpyttyyn. Pissa ei haise yhtään ei missään vaiheessa! :)Meillä on tyttö kissa..ei oo kokemusta haiseeko kollikissan pissa siinä. Se ku tahtoo olla voimakkaamman hajusta muutenki.
Netistä googlettamalla löytyy muutama ite kyhätty pellettivessa. Ite ajattelin kokeilla pesuvadin/marjanperkausritilän yhdistelmää. Ku tulis vaan syksy että löytyis kaupasta niitä ritilöitä :P
Tosi hienosti toimii pelletit meillä ja kisu vielä hyväksyyki. En ikinä vaiha muuhun! :) Ei oo ikävä sitä pölisevää hiekkaa mitä ennen käytin. - muuten kuin
sellasen omaava kirjoitti:
Siinähän se tuliki..eli myös tavallinen vati tai hiekkis käy. Meillä ainaki on ihan tavallinen pesuvati. Pelletti Wc ois sillain parempi että menee vähemmän pellettiä sen kanssa. Siinä systeemissä on tavallaan kaks astiaa.. toisen päälle tulee ne pelleit..ja sitte siinä astiassa on sen verran pienet reiät ettei kokonaiset pelleit mahu tippumaan läpi siittä. Mutta sitte ku kissa pissii niin kastuneet pelletit menee muhaksi ja tippuu sen "ritilän" läpi alempaan astiaan mistä ne on sitte helpompi siivota pois. Meillä itellä on vain tavallinen pesuvati ja sellanen käy ihan hyvin myös. Annan olla vain niin kauan siinä että sitte ku on tosi vähä kokonaisia pellettejä niin sitten kippaan kaikki biobussiin ja pesasen astian ja laitan uudet pelletit. Kakat otan aina kun huomaan ja nakkelen vessanpyttyyn. Pissa ei haise yhtään ei missään vaiheessa! :)Meillä on tyttö kissa..ei oo kokemusta haiseeko kollikissan pissa siinä. Se ku tahtoo olla voimakkaamman hajusta muutenki.
Netistä googlettamalla löytyy muutama ite kyhätty pellettivessa. Ite ajattelin kokeilla pesuvadin/marjanperkausritilän yhdistelmää. Ku tulis vaan syksy että löytyis kaupasta niitä ritilöitä :P
Tosi hienosti toimii pelletit meillä ja kisu vielä hyväksyyki. En ikinä vaiha muuhun! :) Ei oo ikävä sitä pölisevää hiekkaa mitä ennen käytin.pelletti vessan kanssa. Meillä on sellainen Pee Vee vessa, on tosi hyvä. Ennen mekin käytettiin tavallista kissan hiekka-astiaa, muttei se toimi, koska sen kanssa tulee koko ajan sahanpurua lattioille. Lisäksi siinä on likaset pelletit ja puhtaat sekaisin. Pellettivessan kanssa sitä ongelmaa ei ole. Aina on kissalla puhdas vessa, koska pisut ja sahanpuru valuu pois alas omaan koteloon, josta ne on helppo huuhaltaa pois. Me ainakin ollaan oltu tosi tyytyväisiä tähän systeemiin ja pellettiä menee yllättävän vähä entiseen verrattuna.
- sellasen omaava
muuten kuin kirjoitti:
pelletti vessan kanssa. Meillä on sellainen Pee Vee vessa, on tosi hyvä. Ennen mekin käytettiin tavallista kissan hiekka-astiaa, muttei se toimi, koska sen kanssa tulee koko ajan sahanpurua lattioille. Lisäksi siinä on likaset pelletit ja puhtaat sekaisin. Pellettivessan kanssa sitä ongelmaa ei ole. Aina on kissalla puhdas vessa, koska pisut ja sahanpuru valuu pois alas omaan koteloon, josta ne on helppo huuhaltaa pois. Me ainakin ollaan oltu tosi tyytyväisiä tähän systeemiin ja pellettiä menee yllättävän vähä entiseen verrattuna.
Nii varmaan ihan miten tykkää ja kuin tarkka on siivon kanssa. Onhan sitä purua lattialla aika ajoin..riippuu ihan kuin vähäksi päästää kokonaiset pelletit ennen kuin vaihtaa uudet. Mua ei haittaa vaikka vähä purua sillon tällön onki lattialla ja "joutuu" kaivamaan rikkalapion ja harjan esille. Ei ole ainakaan minulle iso vaiva. Minä kerään isoreikäisellä lapiolla kakkapökäleet pois. Yritän kaivella ne kakkasetki pelletit pois. Ei ainakaan näy kovinkaan monessa kokonaisessa pelletissä kakkaa koskaan. Meillä ei pissa haise yhtään missään vaiheessa. Haaveissa on ostaa se pellettivessa kuitenki..tai kokeilla sitä marjanperkausritilä juttua ensin. Ei vaan vielä rahatilanne salli ostaa ku on monenlaista muuta tärkeää rahanmenoa nyt lähiaikoina. Vähemmän varmasti jäis ja olis vielä tästäki helpompaa putsaus. Tosin putsaus helpotti jo ku vaihtoi hiekasta pelletteihin. Jäähän pellettivessassaki sellaset pelletit puhtaiden joukkoon jotka ovat kokonaisia ja niihin on kakkaa tarttunut.
En mitenkään pahalla sanonu näitä mitään..halusin vain kertoa miten meillä. :)
- kuinka on?
Eikös pelletti tule kuitenkin kalliimmaksi kuin hiekka?
- ...................
Onko ne rautakaupasta ostetut lämmityspelletit suurempia kuin kissan pelletit?
- apuuuuvaaa
käytän pellettejä tavallisessa kulmavessassa mutta tuo pellettimuru matoilla häiritsee, sitä kulkeutuu kuitenkin tassuissa. Onko alkuperäinen Peewee pellettivessa tosiaan sellainen ettei pelletiti kulkeudu muualle. Kuinka paljon säästyy pellettiä, nyt Pirkan kissan pellettipussi (6 l) kuluu n. 2,5 vkossa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364590Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763025- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 211501
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851275PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894