Hei!
Tarkoitus olisi hakea tänä keväänä lukemaan biologiaa. Toinen opinahjo mikä kiinnostaisi olisi eläinlääkis, mutta koska sisään ei mennä ihan heittämällä, olen ajatellut hakea myös sinne bilsan puolelle. Vielä ei tietysti tiedä, jos biologiaa pääsisin lukemaan, että nousiko se ykköseksi tuon elukan edelle opintojen edetessä ja sille tielle jäisin, mutta: jos pitää silmällä tuota el.lääk. pääsykoetta ja opiskelisi siinä samalla sitä biologiaa sekä kemiaa että fysiikkaa, niin kumpi olisi parempi Oulu vai Jkl? Vai onko merkitystä?
Toinen mikä askarruttaa, on opetustarjonta (jos nimittäin tänne bilsalle sitten jäisin): Oulussa voi opiskella eläintiedettä, kun taas Jyväshyvän opisto-oppaasta ei sellaista löydy. Opetetaanko eläintieteisiin kuuluvia asioita jonkun muun aineen alla, esim. ekologia?
Ja sitten vielä risuja ja ruusuja yliopistoille, kaupungeille, jos saan pyytää!:) Itse opiskelen tällä hetkellä Helsingissä täysin väärää alaa. Pienemmälle paikkakunnalle takaisin tekisi mieli, jossa olisi helpompi päästä osaksi jotakin yhteisöä ja sitä omaa porukkaa. Täällä, voi toki olla vaan laitos/aine kohtaista, tuntee olevansa aika yksinäinen vaeltelija. Jyväskylä olisi muun muassa sijaintinsa (ja kehujen, joita on paljon korviin kantautunut) vuoksi houkuttelevampi, mutta Oulun puolella taas kiusaa tuo "eläintiede". Solutason asiat ei nimittäin tunnu siltä ihan omimmalta jutulta:)
Mutta kääntäkää toki pääni enemmän tuonne Oulun suuntaan jos pystytte tai vahvistakaa edelleen tuota Jyväskylän mainetta! Kiitoksia jo kaikille kommenteista!:)
Biologiaa - Jyväskylä vai Oulu?
2
707
Vastaukset
- JYvaäskylään!
älä harkitsekaan muuta kuin Jyväskylää!!
sinne vain!
voin sanoa kokemuksesta, että tämä oulu on ihan lappalaisten paikka. jos oot josaki hesasa nyt niin tänne soputuminen olis tosi hankalaa!! - eikö olekin
Olen ollut kummassakin yliopistossa ja kokemukseni mukaan:
Oulun yliopisto on vanha rakennus, ja muutenkin alue on tylsää tasamaata.
Jyväskylässä biologian laitos sijaitsee upealla paikalla Jyväsjärven rannalla. Jyväskylän kampusalue on mielestäni paljon hienompi kuin Oulussa..
Mutta opiskeluala on toki tärkeämpi kuin itse kaupunki, eli kannattaa katsoa kummassa on esim. mielenkiintoisemmat suuntautumisvaihtoehdot
Kaupunkina valitsisin Jyväskylän, ehdottomasti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113465MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768