Elikkäs kävin tuommoisessa mittauksessa jossa mitattiin kehon koostumusta, luiden lihasten ja rasvan osuutta. Siis arvot eivät ole pääteltyjä mistään painoindeksistä vaan tutkimuksessa käytettiin röntgeniä ym. Rasvaprosentiksi tuli 32%! Katsoin viitearvoja naisille ja tuo on vissiin aika korkea. Itseäni kuitenkin ihmetyttää, kun olen melko urheilullinen ja hyväkuntoinen enkä ole mikään läski. Tosin tässä syksystä olen lihonut muutaman kilon mutten mielestäni ole lihava. Painoa on 69kg ja pituutta 173cm, josta lihasta ihan mukavasti. Miten rasvaa voi sitten olla noin paljon?
Rasvaprosentti 32 - lihavako?
12
3256
Vastaukset
- zippelidei
Rasvaprosentin mittaamiseen on olemassa monia keinoja ja tulokset voivat vaihdella samalla henkilöllä huomattavasti riippuen mittaustavasta. Itsekin olen käynyt aina kun ilmainen mahdollisuus tarjoutuu mittauttamassa oman rasvaprosentin tai kehon koostumuksen. Useimmiten näitä ilmaisia mahdollisuuksia on kuntosalien ja muiden liikuntapaikkojen yhteydessä. Erityisen korkeita tuloksia tulee silloi, kun mittaaja on markkinoimassa jotain laihdutus tai painonhallinta tuotetta. Tarkoitus on saada ihmiset huolestumaan ja ostamaan tuote. Katso peiliä ja usko siihen. Tärkeintä on, että olet itseesi tyytyväinen!
- ............
Painoa ei ole kauheasti, mutta kroppaan saa piilotettua paljon rasvaa. Jos treenaamalla muutat tuosta viisi kiloa lihasmassaksi, niin rasvaprosentti tippuu jo 25:een.
- jkkjj
ei rasva muutu lihakseksi=Dmutta lihasta rasvan alla vo muokkaa ja tulee kiinteämmän näköiseksi..
- gabriele
jkkjj kirjoitti:
ei rasva muutu lihakseksi=Dmutta lihasta rasvan alla vo muokkaa ja tulee kiinteämmän näköiseksi..
ei se todellakaan ole iso!
jos se ei näy tai muuten haittaa niin ok.
itekki 157cm pitkä ja rasvaprosentti 24% joten aika samalla "mittapuulla" ollaan :) - sama asia
jkkjj kirjoitti:
Muotoilen ajatuksen toisin. On mahdollista pitää paino koko ajan samana mutta samanaikaisesti vähentää rasvan määrää ja kasvattaa lihasmassaa. paino ei muutu, kehon koostumus muuttuu.
- ......................
sama asia kirjoitti:
Muotoilen ajatuksen toisin. On mahdollista pitää paino koko ajan samana mutta samanaikaisesti vähentää rasvan määrää ja kasvattaa lihasmassaa. paino ei muutu, kehon koostumus muuttuu.
mä oon 172 cm ja painan 59 kg ja silti rasvaprosentti 28. liikun suhteellisen paljon, mutta lihaksia ei ole hirveesti. ja mitattiin samalla tavalla kuin sulla, eli kyllä kuulostaa tulos ihan oikealle. minäkin säikähdin todella kun kuulin tuloksen (olisin epäillyt että olisi ollut jossain 22 tuntumassa, mut toisin kävi) :D
- normaali
Naisilla on selvästi korkeampi rasvaprosentti kuin miehillä. Tuo 32% lienee lähellä alle 40 v. naisten normaalin rasvaprosentin ylärajaa, älä siis vielä revi verkkareitasi.
Joku kunto-ohjaaja kertoi taannoin lehtihaastattelussa, että pienikin liikkumaton jakso naisen elämässä alkaa heti tuntumaan rasvaprosentissa, vaikka kiloja ei niin tulisikaan.- ehkei kuitenkaan
Iän myötä lihakset surkastuvat, jos ei treenaa. Nimimerkistä voisi kyllä päätellä, että ap. ei välttämättä halua tulla verratuksi nelikymppisen naisen rasvaprosentin normaalin ylärajan hujakoille.
Sillin hänen kannattaisi alkaa tekemään asialle jotain. - normaali..
ehkei kuitenkaan kirjoitti:
Iän myötä lihakset surkastuvat, jos ei treenaa. Nimimerkistä voisi kyllä päätellä, että ap. ei välttämättä halua tulla verratuksi nelikymppisen naisen rasvaprosentin normaalin ylärajan hujakoille.
Sillin hänen kannattaisi alkaa tekemään asialle jotain.En verrannutkaan häntä nimenomaan nelikymppiseen, vaan ALLE 40-vuotiaisiin aikuisiin kuuluvaan ikäryhmään, jonka normaalin rasvaprosentin yläraja on 33%. YLI 40-vuotiaalla naisella on tuo yläraja on korkeammalla.
Se, että jos tuolle lukemalleen haluaa jotain tehdä, niin se on eri asia ja henkilökohtainen sellainen. Normaali se kuitenkin vielä on.
- ....
Olen itse 170cm ja painoa 65, liikun omasta mielestä paljon, joka päivä vähintään 2 tuntia liikuntaa jossa tulee hiki. (lantio/pepun ympärys leveimmäiltä kohdalta 96cm) Silti rasvaprosenttini on järkyttävän korkea 26%. Yritän tarkkailla syömisiä, varsinkin huonot hiilarit pois, ja liikuntaa lisää, mutta pirun vaikea pudottaa tuota prosenttia. :((
- * * * *
Mulla pituus 167, paino 60 ja rasvaprosentti 17. On mitattu usealla menetelmällä ja pysynyt monta vuotta samoissa lukemissa, olen 31-v nainen. Käyn paljon salilla, joten se varmaan vaikuttaa asiaan. Joskus aikoja sitten eri kuntoilumuotoja vertaillessani huomasin, että ainakin itselläni paras keino kropan muokkaukseen oli nimenomaan saliharjoittelu. Pelkällä aerobisella treenillä en saanut oikeastaan mitään aikaiseksi rasvojen suhteen. Lihasmassan myötä peruskulutus kasvaa, johtuu varmaan siitä. Suosittelen kaikille!!
- matoori
* * * * kirjoitti:
Mulla pituus 167, paino 60 ja rasvaprosentti 17. On mitattu usealla menetelmällä ja pysynyt monta vuotta samoissa lukemissa, olen 31-v nainen. Käyn paljon salilla, joten se varmaan vaikuttaa asiaan. Joskus aikoja sitten eri kuntoilumuotoja vertaillessani huomasin, että ainakin itselläni paras keino kropan muokkaukseen oli nimenomaan saliharjoittelu. Pelkällä aerobisella treenillä en saanut oikeastaan mitään aikaiseksi rasvojen suhteen. Lihasmassan myötä peruskulutus kasvaa, johtuu varmaan siitä. Suosittelen kaikille!!
Rasvaprosenttiin vaikuttaa naisilla esim hormonit, se, koska on syönyt ja rintojen koko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka922999GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431147- 831122
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja511015Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!31974- 67858
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39852- 53837
- 44822
- 71770