Astran takajarru jumissa

Heikki

Kyseessä siis Opel Astra 1.6 -97 Farmari, josta vasen takapyörä jumissa. Olen kutakuinkin 100% varma, että kyseessä on jarrujumi. Kun väkisin liikuttaa, niin kitisten liikkuu ja hidastuu nopeasti kun hanaa hellittää. Yritin vasaroida rummun ulkokuorta, mutta ei auttanut.

Miten rummun saa irti?

6

6455

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korjaamolle...

      Vie Kuusakosken korjaamolle. Opel ei itse vasaroimalla tule kuntoon.

      Opelin 11 v omistaneena tiedän mistä kirjoitan...huolia ja murheita.

      Ostin Fordin... no worries!

      • focusloppu

        Lopeta tuollainen minulla päin vastainen tapaus,ennen ford nyt opel ,eikä enää koskaan fordia.Ei muuta kun rummut irti katso pitääkö jarru kengät uusia ja voitele liikkuvat osat kunnon voitelu aineella.


      • ei ikinä fordia
        focusloppu kirjoitti:

        Lopeta tuollainen minulla päin vastainen tapaus,ennen ford nyt opel ,eikä enää koskaan fordia.Ei muuta kun rummut irti katso pitääkö jarru kengät uusia ja voitele liikkuvat osat kunnon voitelu aineella.

        jarrukilvessä on reikä (kumi tulppa pällä) jonka kautta saat kammettua käsijarruvipua niin että kengät siirtyvät sisään päin. huomasitko irroittaa ruuvin jolla rumpu on kiinnitetty pyörän napaan. naputtele varovasti. jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin riko rumpu. ei hinnan ole kiroissa hankkia uusi. voi olla niin pahoin kulunutkin että ettei iroa sen takia ja näin ollen uusien rumpujen hankkiminen on edessä.


      • ?+?++++

        Taidat olla huumorimiehiä...


    • Onkos vaijeri päässyt jäätymään? No, itsepähän sen tiedät ja sulatus auttaa siihen. Rummun iroituskonsti tuolla jo neuvottiin eli aukon kautta käsijarruvivun siirto. Vaijerin löysäyskin auttaa ellei rumpu ole kovin kulunut.

      Jos auto on oikea pitopeli niin täyd. jarruremontti tuossa iässä on jo paikallaan. Uusitaan rummut, sylinterit, hihnat ja jousisarja sekä käsijarruvaijeri. Noista ainoastaan rummut voisi hankkia tarvikeosina, muut alkuperäisosina. Miksikö? Itsellä ainakin on hyvin huonot kokemukset Opelin jarruosista tarvikkeena hankittuna.

      • Heikki

        Kiitokset vaan vastaajille! Yritin ensin alkuun kampeamista reijästä, jonka avulla rumpu lähtikin pyörimään, mutta ei vielä irronnut. Oli sitten pakko löysätä vielä käsijarruvaijeria reilusti ja tarjota CRC:tä rummun keskiosaan kun oli vähän ruostehitsaantunut, lähti irti kuitenkin. Jumin syykin sitten selvisi: vasemmanpuoleisesta kengästä oli jarrupinta irronnut ja heilui ihan itsekseen rummussa... Nyt on uudet palikat tilalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe