Heippa, ostin tänään macbookin ja en oikeastaan tiedä tietokoneista mitään. Mitä asioita pitää ottaa huomioon/kannattaa tehdä alussa ja mistä saan ohjelmia koneelle?(word, photoshop, freehand)
Saattaa kuulostaa tyhmiltä kysymyksiltä, mutta ois kiva jos joku viitsii vastata tai kertoa jotain olennaista:)-Kiitos
macin kanssa yhteisen elämän alkuun
4
565
Vastaukset
- MP33
No niitä ohjelmia saa sekä PC että Mac koneisiin ostamalla niitä tai sitten lataamalla niitä laittomasti vertaisverkoista.
...Hopeinen Omena saadaan uudelle serverille (viimeistään huomenna), löydät sieltä mahtavasti vastauksia kaikkiin kysymyksiisi ja niihinkin joita et ole hoksannut kysyä. Ja mitä et löydä, sitten kysyt ja me täsmävastaamme niihin. Hyvin yksinkertaista!:)
Sitä odotellessasi huolehdi että olet kalibroinut akun (12 tuntia latausta ja saman verran purkua). Tämän jälkeen voit aloittaa normaalin käytön vaikkapa lataamalla Soikko-oikoluvun ja NeoOffice-toimistopaketin suomalaisine kielipaketteineen. Googlella löytyvät. Ja jatkoa sitten Hompussa.
http://www.hopeinenomena.net- hanne
Joo, tähän asti oon ladannu sitä sen 12h.Mitä se purku tarkottaa?Latasin jotkut cd:t koneelle, mitä tuli koneen mukana...jotain ohjelmia.
Eli nettii sit imuttaa niitä muita ohjelmia:)
Nii ja viellä et tarviiko macciin viiruksentorjuntaa?Ku hankinta vaiheessa luin jostain, että ei tarvis, ku macit on niin koneita;) - ei tarvita
hanne kirjoitti:
Joo, tähän asti oon ladannu sitä sen 12h.Mitä se purku tarkottaa?Latasin jotkut cd:t koneelle, mitä tuli koneen mukana...jotain ohjelmia.
Eli nettii sit imuttaa niitä muita ohjelmia:)
Nii ja viellä et tarviiko macciin viiruksentorjuntaa?Ku hankinta vaiheessa luin jostain, että ei tarvis, ku macit on niin koneita;)siis ei tarvita, mutta palomuurin voit laittaaa päälle järjestelmäasetuksista ja kohdasta "turvallisuus".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446