Jakkaran metallijalkojen maalaus!

Hei! Haluaisin lahjaksi äidilleni tuunata vanhan jakkaramme jota hän sattuneesta syystä inhoaa. Tuoli on siis vanha ja risa, metallijalkainen. Haluaisin maalata jakkaran jalat. Luulen että niistä pitää hioa rasva ja lika jotenkin ensin pois.. Jos joku viisaampi vaikka osaisi kertoa miten ja millä onnistun tässä tuolinjalkaongelmassani, niin olisin hyvin kiitollinen.. :)

3

5566

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keksiä jotakin

Rasva lähtee ihan vaikka fairylla. Ehkä joku muu osaisi sanoa, millä pintaa karhentaisi. Spraylla saa tasaisempaa jälkeä tai sitten kunnon paksulla metallimaalilla (rautakaupasta). Jos siinä on vanha maalipinta, niin se pitäisi kyllä saada pois.

• puurastaja

lähtee vaikka tärpätillä, lakkabensiinillä tai jos varmanpäälle otat niin rasvanpoisto aineella on sprayna saatavana. Hiot hiomapaperilla pinnan puhki, vaikka karkeusasteella 150-400. Vedät spray pohjamaalin purkista, jonka jälkeen päälle spray pintamaalin. Värin valitset mieleisesi. Ja jos ei vielä tunnu hyvä tulevan voit ennen maalausta tasoitaa kolot tasoiteella. Kaikki nämä löytyy yhdestä ja samasta liikkeestä. Vaikka autotarvikeliikkeestä tai Rautakaupasta. Sitten vaan hommiin, suojaa alue jolla ruiskuttelet, sekä käytä hengityssuojainta. Maalausohjeen löydät spray-purkin kyljestä.

• Sihhh

Jos sinulla on paikka, missä voit maalata spraylla, suosittelen sitä. Olen maalannut vannemaalilla mm. pari hankalan muotoista akryylipintaista valaisinta ja jäljestä tuli todella hyvä ja kestävä. Huolellinen pesu ja hionta, jos tarpeen. Pohjamaali alle ja väri päälle. Lakkaakin löytyy vielä viimeistelyyn, jos sellaista kaipaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1218
    2. 72
      1173
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      97
      937
    4. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      42
      823
    5. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      78
      812
    6. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      781
    7. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      39
      743
    8. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      653
    9. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      111
      591
    10. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      39
      536
    Aihe